Skip to main content

Hello hello hello!

Probabil ai văzut că încă nu avem guvern, dar măcar noi suntem constanți cu știrile. 😁 Ți-am pregătit mai jos ultimele noutăți din marketing, business, tech și un deep dive cu 12 greșeli comune pe care advertiserii le fac în publicitatea plătită. Să-ți fie de folos și lectură plăcută! 📰👇🏼

În ediția de azi:

  • Inspirat de tânărul din China care a vândut produse în valoare de peste 1 miliard pe livestream, YouTube investește și el în livestream ecommerce.
  • 12 gafe pe care le poți face în publicitatea plătită.
  • Instagram te anunță acum când ai dat scroll prea mult în aplicație.
  • Cum altfel să sărbătorești Crăciunul decât cu un Mariah Menu de la McDonald’s?
  • YouTube a devenit magician și și-a făcut dislike-urile să dispară. 🧙🏼‍♂️
  • De ce nu mai frecventează lumea bibliotecile publice de fapt?
  • Convertorii catalitici sunt în vizorul hoților.
  • Cu ce operă de artă seamănă animalul tău de companie? 😻
  • Cardurile Squid Game din viața reală care te scapă de datorii.

 

Digital & Media

 

🔸 YouTube intră tare pe piața de livestream ecommerce.

În octombrie, o celebritate din China de pe internet, cunoscută sub numele de “The Lipstick King”, a vândut produse de înfrumusețare în valoare de 1,7 miliarde de dolari (da, miliarde) în timpul unui livestream de 12 ore (da, ore). Piața de ecommerce din China este la un alt nivel, așa cum am povestit și în ediția trecută din The Buzz.

Industria mai largă din China, cunoscută acolo ca social commerce, a atins 352 miliarde de dolari anul trecut, conform Bloomberg. Spre deosebire de piața din America, aceasta e de aproximativ 10 ori mai mare.

Acum, YouTube vrea să schimbe asta. Ca parte a inițiativei sale în ecommerce, platforma video a lansat Holiday Stream and Shop. Evenimentul de o săptămână a început luni și prezintă celebrități de pe internet (MrBeast, Patrick Starrr) care vând produse direct pe YouTube. Compania intenționează să lanseze conceptul numit shoppable videos pentru mai mulți utilizatori în săptămânile următoare (și ca să fie și mai convenabil, până în perioada sărbătorilor).

🔸 Twitter va permite acum utilizatorilor să plătească pentru a anula tweet-uri și pentru a citi știri fără reclame în SUA, Australia, Canada și Noua Zeelandă, ca parte a Twitter Blue (serviciul de abonament al companiei). Funcția se bazează pe achiziția serviciului Scroll de către companie, serviciu care oferă beneficii asemănătoare.

Iată ce primești pentru 2,99 dolari pe lună:

↩️ O funcție de Undo, care oferă utilizatorilor un timer de până la 30 de secunde pentru a corecta o greșeală dintr-un tweet înainte de postare.
📁 Poți marca foldere pentru a-ți clasifica tweet-urile preferate.
🧵 Un mod Reader care face ca threadurile să fie mai ușor de citit.
📽️ Posibilitatea de a încărca videoclipuri de până la 10 minute, împreună cu alte funcții testate.

🔸 Instagram vrea să iei o pauză… sau ceva de genul. În urmă cu doar câțiva ani, Instagram se lăuda cu cât timp petrec utilizatorii pe aplicație. Acum, lansează o funcție pentru a ajuta utilizatorii să se retragă. “Take a Break” permite utilizatorilor să programeze remindere în aplicație care încurajează o pauză după 10, 20 și 30 de minute de utilizare continuă.

Instagram nu este prima platformă socială care adaugă funcții pentru a reduce dependența de consum online pentru copii:

▶️ TikTok adaugă videoclipuri în feed-urile utilizatorilor, încurajând o pauză atunci când aceștia au dat scroll de prea mult timp.
⚠️ Douyin, replica TikTok din China, a lansat recent pauze obligatorii de 5 secunde între videoclipuri pentru a reduce dependența de consum.
🧸 YouTube are o aplicație întreagă numită YouTube Kids, unde părinții pot seta comenzi referitoare la timpul de utilizare.

🔸 Mariah Carey și McDonald’s au lansat în parteneriat Mariah Menu – 12 zile de mâncare gratuită în decembrie.

🔸 YouTube și-a anunțat decizia de a elimina dislike-urile de pe platforma sa. Decizia este destul de controversată, având în vedere că afectează percepția publicului asupra unui videoclip. Însă YouTube consideră că schimbarea își va proteja mai bine creatorii de hărțuire și va reduce amenințarea a ceea ce numește “dislike attacks” – atunci când un grup face echipă pentru a crește numărul de dislike-uri a unui videoclip.

🔸 Instagram a anunțat că le va oferi creatorilor selecționați până la 10.000 de dolari pentru a posta pe Reels, concurentul TikTok. Acum urmează ca Snap și YouTube să facă aceeași mișcare pentru a aduna creatori.

🔸 Cum știința comportamentală aduce oamenii înapoi în bibliotecile publice:

De ce oamenii nu mai folosesc bibliotecile publice? Dacă ești ca majoritatea oamenilor, primul tău răspuns ar putea fi: „hei, există Internet”. Și ai greși. Se pare că cele mai mari bariere pentru persoanele care folosesc o bibliotecă publică au de-a face cu ceva mult mai obișnuit: amenzile de întârziere.

Sistemul de biblioteci din Brooklyn a efectuat un test cu o firmă de cercetare comportamentală și a aflat că o amendă medie de doar 15 dolari îi ține la distanță pe oamenii cu venituri mici (care au cel mai mult nevoie să folosească sistemul de biblioteci).

Pentru a încerca să îi aducă înapoi, au renunțat la toate amenzile. A mers. De asemenea, au făcut modificări utile, cum ar fi simplificarea formularului pentru a solicita un card de bibliotecă și a face cardurile mai ușor de activat. Pentru a-i convinge pe oameni să-și returneze cărțile la timp (sau deloc), au descoperit că cea mai eficientă metodă a fost trimiterea unui mesaj text cu imaginile coperților reale ale cărților. Nu subestima niciodată puterea științei comportamentale. 😉

🔸 Lista Daily Top 10 de la Netflix ne arată ce tipuri de programare funcționează cel mai bine pe serviciul de streaming.

Acum, compania trece la evidențierea unei noi valori, una bazată pe orele totale ale unui program vizionat, nu pe numărul de households care îl vizionează. Așa compania va începe să lanseze un instantaneu săptămânal al celor mai populare emisiuni și filme de pe platforma sa.

🔸 *Ciprian Ciucu excited face*Facebook Neighbourhoods va începe testarea în 132 de orașe din SUA. Neighbourhoods este o secțiune a aplicației mobile Facebook, cu un profil separat de profilul obișnuit de Facebook al utilizatorului. Așteptăm testul și în România ca să vedem dacă o să înlocuiască grupurile semi oficiale ale cartierelor.

🔸 Instagram a adăugat o funcție de efecte vocale la Reels, care permite utilizatorilor să schimbe sunetul unui audio și să facă voiceover. Ghidul aceasta îți va arăta cum să folosești efectele vocale în Instagram Reels.


12 greșeli în campaniile plătite

Media plătită poate fi o bestie. Există atât de multe variabile pentru ceea ce poate face o companie de succes sau o poate strica. Semrush a postat o listă cu 12 greșeli comune făcute când vine vorba de publicitate plătită.

Nu le putem încadra pe toate aici, așa că am vrut să enumerăm cele mai mari 6 gafe pe care le vedem în campaniile de reclame plătite (care nu oferă mare lucru pentru clienți):

1. Un set de reclame și gata: două mari variabile ale reclamelor sunt creativele și copy-ul. Dacă nu testezi seturi de reclame diferite cu cuvinte sau imagini diferite, ai putea arunca bani iar și iar în ceva care nu funcționează.

2. Te bazezi prea mult pe setările motorului de căutare: e minunat să încerci campanii smart și setări default, dar s-ar putea să nu fie în interesul campaniei tale. Deși sunt simple, setările automate nu te vor ajuta întotdeauna să-ți atingi obiectivele.

3. Ignori competiția: dacă nu vezi ce fac concurenții, cum te vei diferenția de ei? Vezi ce cuvinte cheie folosesc și dacă merită să le explorezi și tu pentru brandul tău.

4. Nu știi pentru ce să licitezi: acum, strategiile de licitare au devenit un lucru de sine stătător. Determină obiectivele campaniei și apoi găsește cea mai bună strategie de licitare pentru a le susține.

5. Aduci trafic către conținut irelevant (sau neplăcut): reclamele tale vor fi irosite dacă landing page-ul este prost. Dacă nu direcționezi traficul către acel conținut care se aliniază cu intențiile unui utilizator, asta se va observa în rezultate.

6. Nu testezi suficient: Din păcate, reclamele plătite sunt rareori un succes 100%. Nu ai cum să nu te lovești de unele scăpări pe parcurs. De aceea, trebuie să testezi în continuu pentru a vedea cum poți influența performanța ad-urilor.

Citește postarea completă de pe blogul Semrush pentru a descoperi restul gafelor pe care le poți face cu publicitatea plătită.


Business & Tehnologie

🔸 Abonamentele Business Essentials de la Apple sprijină businessurile mici care folosesc doar Apple. Serviciul poate sprijini organizații de până la 500 de angajați cu trei planuri diferite.

Începând de la 2,99 dolari per device pe lună, pot oferi angajaților servicii pe un singur dispozitiv, pe mai multe dispozitive, sau un plan mai scump și complex care nu doar acoperă și mai multe device-uri, dar adaugă și mai mult spațiu de stocare în cloud.

Un pachet AppleCare+ va fi lansat complet în primăvara anului 2022, adăugând serviciu de asistență telefonică 24/7, acces la traininguri și puncte dedicate de reparații cu tehnicieni instruiți de Apple.

🔸 De ce hoților le place să fure convertorii catalitici? 🚗 În ultimii câțiva ani, această mică piesă de mașină a declanșat un val masiv de criminalitate. Are mult de-a face cu piața în plină expansiune a metalelor prețioase. Vezi aici mai multe detalii despre acest fenomen.

🔸 Serverele de e-mail ale FBI au fost sparte pentru a distribui e-mailuri de tip spam, imitând avertismentele FBI cum că rețeaua destinatarilor ar fi fost încălcată și datele au fost furate.

🔸 Google poate găsi acum dublura animalului tău de companie în opere de artă. Aplicația Arts & Culture folosește machine learning pentru a găsi potriviri în picturi, sculpturi și multe altele.

 

 

🔸 Apple se apropie de TSMC (Taiwan Semiconductor Manufacturing Co.) pentru a se asigura că noile sale cipuri revoluționare continuă să apară în timpul acestei lipse globale de resurse. The Information are un deep dive interesant despre această relație fascinantă dintre cele două companii.

🔸 Zvonurile sunt adevărate: Windows 11 vine cu un nou și frumos media player. Vechea aplicație Groove Music este pe cale de dispariție, iar o actualizare a noului player media o va înlocui. De asemenea, interfața de utilizator este mai clean, poți personaliza playerul și îi poți spune unde să caute conținutul dorit.

🔸 Amazon nu va mai accepta plăți de la cardurile de credit Visa emise în UK începând cu ianuarie 2022. Clienții vor putea în continuare să folosească carduri de debit Visa emise în Marea Britanie, precum și carduri de credit emise de MasterCard, American Express și alte firme.

🔸 Spotify, Discord, Snapchat și Etsy revin online după o scurtă întrerupere a Google Cloud. O problemă de rețea Google Cloud a făcut dezordine pe internet acum două zile.


There’s a better way to get out of debt 💳

Profitând de succesul Squid Game, Relief, o aplicație care folosește inteligența artificială și negocierea colectivă pentru a elimina datoriile cardurilor de credit, a colaborat cu agenția Halifax (Canada), pentru a crea o legătură neoficială cu show-ul, cu un – sperăm – final mai fericit.

Dacă nu ai văzut serialul încă, intriga este următoarea: o organizație din umbră contactează oameni care se află în dificultate financiară, fie că este vorba de datorii la jocuri de noroc, împrumuturi, crize personale etc. După ce vorbesc cu potențialul jucător, le dau un card misterios cu un triunghi, pătrat și cerc pe el, precum și un număr de telefon. De acolo, jocul în sine are consecințe mortale, iar acel logo joacă un rol important în serial.

O companie startup care se ocupă cu remiterea datoriilor a folosit tema show-ului pentru auto-promovare. Oamenii din New York și Miami ar fi putut găsi una dintre cele 10.000 de cărți de vizită cu aceleași trei simboluri, dar cu mesajul de pe spate care spune „Există o modalitate mai bună de a scăpa de datorii” și sigla Relief.