Bine te-am regăsit!
În mijlocul lunii octombrie ne dorim să convingem oamenii să:
🦑 se uite la Squid Game;
🎁 nu mai dea comezi online de Crăciun că vin în aprilie;
📝 aplice pentru posturile libere din agenția noastră: PPC Specialist, Technical Marketer și Account Manager. Vezi mai multe detalii pe adacity.ro.
Mai jos ți-am pregătit doza săptămânală de știri din domeniile tale preferate: marketing, publicitate, business, tech. 👇🏼 Lectură plăcută!
În ediția de azi:
- Învață digital marketing de la aceste 11 canale de YouTube.
- De data asta chiar o să putem posta imagini și videoclipuri din versiunea Desktop a Instagram.
- Un pic de clickbait: Ghici cine și-a făcut OnlyFans, nu o să-ți vină să crezi!!! 🥴
- Și mai multe noutăți pe Instagram: programarea live-urilor și Collabs.
- Vei putea edita pe Canva și conținut video!
- Nokia lansează telefon. 📞
- Squid Game simbolizează datoriile Coreei de Sud.
- Cookie-urile sunt pe cale de dispariție.
- Apple vine cu noi produse.
Digital & Media
🔸 LinkedOut: Microsoft a închis LinkedIn în China și va înlocui platforma cu un job board fără funcții de social media.
🔸 Organizațiile caritabile care au acces la instrumentele de strângeri de fonduri pe Facebook au acum opțiunea de a folosi reclamele pentru donații pe Facebook.
Cu această mișcare, Facebook introduce două noi segmente de audiență personalizate:
1. donatorii anteriori;
2. creatorii anteriori de strângere de fonduri.
🔸 Twitter va permite utilizatorilor săi să-și conecteze portofelul crypto, ceea ce ar însemna o legătură directă între utilizator și activitatea sa de cumpărare a NFT-urilor. Asta va permite utilizatorilor să afișeze NFT-urile direct în interiorul profilului.
🔸 Facebook și-a extins miercuri testul de reducere a conținutului politic în News Feed în aproximativ 75 de țări din întreaga lume.
🔸 Un nou cont pe OnlyFans: și nu e cineva la care să te aștepți. Consiliul de turism din Viena a creat un cont pe OnlyFans pentru a afișa lucrări de artă nud, pentru că alte platforme precum TikTok și Instagram blochează toate reprezentările nudității. În 2018, Facebook a dat jos o fotografie a unei figurine nud care are 25.000 de ani.
🔸 Canva, startup-ul de 40 de miliarde de dolari care încearcă să facă designul accesibil tuturor, despre care am vorbit și în The Buzz 19, a anunțat astăzi un pachet de programe de editare video.
🔸 Publicitarii vor avea o audiență mai largă în aplicațiile Facebook. Compania a anunțat luni că, exceptând cazul în care cineva își unește conturile, va considera conturile Instagram și Facebook ale unui utilizator individual ca fiind două persoane separate – cel puțin din perspectiva unui advertiser.
Înainte Facebook considera pe cineva cu un cont Facebook și Instagram ca o singură persoană care folosește aceiași identificatori (precum e-mailul), chiar dacă aceste conturi nu erau conectate oficial.
🔸 Instagram a adăugat o nouă opțiune care îți permite să programezi viitoarele transmisii IG Live în aplicație, sub formă de postare în feed. Utilizatorii pot apoi să o acceseze și să se înscrie pentru a primi un reminder în ziua difuzării.
🔸 Facebook continuă să își dezvolte instrumentele de cumpărături pe platformă, și de data asta adaugă noi opțiuni de transport pe Marketplace, care le va permite oamenilor să-și extindă gama de articole, încurajând mai multă activitate de ecommerce în aplicație.
🔸 Activitatea de publicitate in Apple Store și-a triplat cota de piață în cele 6 luni de la introducerea modificărilor de privacy pentru iPhone. Asta a împiedicat rivalii precum Facebook să direcționeze reclamele către consumatori.
🔸 Documente interne arată că Instagram lucrează discret la metode de a păstra tinerii pe platformă din cauza fricii că aceștia ar putea să nu o mai folosească în viitor.
🔸 Instagram adaugă opțiuni de colaborare pentru postări și Reels. Cu noua opțiune ‘Collabs’, utilizatorii vor putea acum să invite alți oameni etichetându-i în post composer pentru a colabora la o postare sau la un Reel.
🔸 A trecut mult timp, dar în cele din urmă Instagram a anunțat că adaugă opțiunea de postare a imaginilor și a videoclipurilor din versiunea desktop a platformei începând de azi, oferind un mod mai centralizat managerilor de social media de a-și menține prezența pe IG.
🔸 Tesla nu a cheltuit aproape nimic pentru a-și promova mașinile și se bazează mult pe word-of-mouth. Tot bugetul de marketing este investit în cercetare și dezvoltare.
Top 11 canale de YouTube de digital marketing în 2021
Suntem atât de recunoscători pentru toți cei care ne explică și ne fac viața mai ușoară cu conținutul lor video atât de folositor și… digerabil.
Iată cele 11 canale YouTube care o fac cel mai bine:
📺 Ahrefs – Probabil că îi știi pe cei de la Ahrefs pentru platforma lor, dar acești băieți au și un canal YouTube despre strategii de construire a backlinkurilor, cuvinte cheie, cercetare SEO și cum să profiți la maximum de platforma pe care au construit-o.
📺 Backlinko – Backlinko știe link building! Bine, Brian Dean știe. Fondatorul Backlinko are și acest canal YouTube.
📺 Digital Marketing Institute – Pe lângă faptul că are certificări și cursuri, DMI are un canal YouTube care acoperă totul, de la studii de caz până la tutoriale de actualitate pentru tot ce mișcă în marketing.
📺 GaryVee – Gary Vaynerchuck este președintele VaynerX și CEO al VaynerMedia, dar pe deasupra este un maestru al vorbitului în public.
📺 Google Analytics – Ei, hai, cum ar putea Google, cel mai bun la TOATE și ownerul YouTube, să nu fie pe listă? Vezi cele mai bune sfaturi chiar de la sursă.
📺 Kimberly Ann Jimenez – Kimberly este fondatoarea The Business Lounge, iar canalul ei de YouTube include sfaturi și coaching cu privire la productivitate, blogging și strategii de vânzare.
📺 Moz – Un alt titan SEO pe listă! Au o serie numită Whiteboard Friday și unele dintre cele mai bune tutoriale din domeniu.
📺 Pat Flynn – Pat este un coach de marketing digital cu conținut despre… conținut, audiențe și, în special, venituri pasive. Ai nevoie de inspirație în zona asta? He’s your guy.
📺 SEMRush – Pe lângă faptul că au un software SEO extraordinar, canalul lor este despre cel mai bun mod de a folosi instrumentele de marketing.
📺 Unbounce – Unbounce este o platformă de creare de landing pages cu un canal Youtube care acoperă toate lucrurile legate de marketing digital și web design.
📺 Brandastic – Brandastic este o agenție de publicitate și marketing digital, cu un canal YouTube pentru strategii și sfaturi.
Business & Tehnologie
🔸 Primul bitcoin ETF (exchange-traded fund) din SUA a început tranzacționarea în această săptămână.
🔸 Nokia lansează o nouă versiune a telefonului său „cărămidă” 6310 pentru a 20-a aniversare. Și da, încă mai are Snake!
🔸 *DJ Khaled’s voice:* Another one! Coinbase intră în nebunia artei digitale prin lansarea unui marketplace NFT.
🔸 Amazon se confruntă de ani de zile cu întrebările referitoare la faptul că gigantul își privilegiază brandurile proprii în detrimentul altor branduri. În afara faptului că Amazon copiază direct produse populare precum pantofii All Birds, există noi date clare care arată că această companie acordă prioritate brandurilor sale.
Folosind o tehnică de machine learning numită Random Forest Analysis, The Markup a arătat că „a fi un brand Amazon este mult mai important decât să ai ratinguri bune sau multe recenzii”. Dovezile sunt uluitoare.
🔸 Hit-ul Netflix, Squid Game, este o mare metaforă pentru presiunea exercitată de îndatorarea oamenilor din Coreea de Sud. Așa cum este menționat și în articolul Bloomberg, creșterea îndatorării a depășit cu mult creșterea nominală a PIB-ului (Produsului Intern Brut) în timp ce creșterile salariale timide, combinate cu creșterea costurilor de trai au împins oamenii să acumuleze datorii.
🔸 Într-un raport mult așteptat despre toată nebunia cu tranzacționarea indicelui bursier Gamestop din această iarnă, SEC a concluzionat că întregul episod a arătat că piețele financiare funcționează în general așa cum trebuie să funcționeze.
🔸 Apple tocmai și-a încheiat evenimentul din octombrie 2021, care a fost plin de știri și anunțuri ale companiei – inclusiv mult așteptatul MacBook Pro echipat cu procesor M1. Poți vedea cele mai importante anunțuri Apple aici.
Într-o zi cauți la modul super casual un costum de baie nou. Sau poate un cadou pentru copilul unui prieten. Orice ar fi, nu trece mult timp până când vezi că acel produs apare ca reclamă pe site-urile pe care le vizitezi, urmărindu-te non stop.
Această experiență este cauzată de cookie-urile terțe, o simplă tehnologie care a avut un impact extraordinar asupra industriei publicitare așa cum o cunoaștem astăzi. Acum, după ani de controverse legate de cookie-urile terțe, zilele lor sunt numărate.
Dar s-ar putea să nu știi de ce tehnologia de tracking a devenit atât de populară în primul rând și de ce specialiștii în marketing nu se pot opri din a vorbi despre dispariția ei.
Aici intervine Marketing Brew. După ce au discutat cu mai mult de 10 experți din industrie – toți, de la editori până la susținătorii confidențialității, au pus la punct un ghid pentru cookie-uri. Acesta acoperă:
- Ce sunt cookie-urile terțe
- De ce marketerii au devenit dependenți de ele
- Motivul pentru care dispar
- Câteva soluții care să le înlocuiască
- Cum ar putea arăta peisajul publicitar digital fără ele
…și multe altele. Citește gratuit ghidul complet aici. Și trimite-l tuturor celor care au întrebări legate de cookie-uri și le este prea frică să le pună.
Campanii Cool: Spill the Milk 🍼
Campania Spill the Milk a brandului de produse pentru bebeluși Tommee Tippee își propune să deschidă o conversație mai sinceră cu privire la subiectul alăptării copiilor. Nu este vorba doar despre cele care alăptează cu succes: există și femei care hrănesc cu biberonul, alte femei cu mastectomie dublă – un semn că nu toate femeile pot sau vor să alăpteze.
Campania promovează noi adăugiri la gama „Made for Me”, tampoane pentru sân disponibile în diferite forme, dimensiuni și absorbții, și o pompă de sân electrică dublă. A fost creată după ce brandul a făcut cercetări calitative și cantitative cu peste 750 de femei și a descoperit că multe mame nu se simt pregătite pentru realitățile hrănirii bebelușilor.
74% dintre femeile chestionate la nivel global au declarat că simt că societatea trece cu vederea provocările alăptării, jumătate recunoscând că se simt presate să alăpteze, iar 56% dintre femei au dezvăluit că alăptarea le-a afectat sănătatea mintală.
Andrei David este fondatorul agenției digitale ADACITY și are peste 10 ani de experiență în marketing digital. El este specializat în crearea de strategii de marketing eficiente, generarea de lead-uri și performance marketing. Andrei este cunoscut pentru obținerea unor rezultate excelente pentru clienți din domenii ca Real Estate, Medical sau Media.