Bine te-am regăsit!
Conform unor sondaje, lumea nu s-a uitat la Jocurile Olimpice de la Tokyo așa cum se uita la Jocurile de la Rio acum 5 ani. Nu este din cauză că ar fi ocupați să citească The Buzz, deși ne-am dori, dar poți afla mai jos motivul.
Ca de obicei, ți-am pregătit cele mai noi știri din lumea digitală. În două dintre subiecte am intrat și în detaliu: psihologia din spatele succesului Canva și cum să profiți de algoritmul Instagram Reels. Sperăm să te fascineze așa cum ne-au fascinat pe noi. 🤩
Lectură plăcută!
În ediția de azi:
- Instagram ne spune cum funcționează algoritmul Reels.
- Canva ne învață că oferirea unui tool de design accesibil, într-o lume a Photoshopului, e rețeta succesului.
- Se mai imită mult unele pe altele? Se pare ca și TikTok lansează Stories.
- Devine din ce în ce mai ușor de cumpărat lucruri direct pe Pinterest.
- Spotify se ia după YouTube și face o versiune premium la un cost mai mic.
- Lumea nu se mai uită la Jocurile Olimpice ca pe vremuri.
- Cu 1000% mai mulți sateliți în următorii 10 ani.
- Franța versus Google.
- Corona promovează pescuitul de plastic.
Digital & Media
🔸 Credeai că doar alte platforme se iau după TikTok? Iată că și TikTok începe să împrumute idei. Aplicația are un nou proiect pilot: TikTok Stories – o nouă modalitate de a distribui conținut creativ pe populara platformă. Pentru prima dată, un grup exclusiv de utilizatori TikTok va putea să posteze conținut de scurtă durată, care „dispare” după 24 de ore.
🔸 Acum poți să faci bani și pe Pinterest. Creatorii vor putea să eticheteze produsele în Pin-urile lor pentru a-și face conținutul „cumpărabil”. Fiecare produs etichetat va putea câștiga comisioane prin linkuri de afiliere și se poate asocia cu branduri pe conținut sponsorizat, la fel ca pe alte platforme sociale precum Instagram, YouTube și TikTok. Creatorii pot, de asemenea, să adauge alte funcții la pin-uri, cum ar fi stickere sau muzică, și să eticheteze alți creatori folosind @username.
🔸 Facebook și Instagram nu vor mai difuza reclame utilizatorilor sub 18 ani pe baza intereselor și a activității de pe net. În viitor, ambele platforme au declarat că agențiile de publicitate vor putea viza utilizatorii minori numai în funcție de vârsta, genul și locația lor.
🔸 Și Google a anunțat că plănuiește să lanseze instrumente de protejare a minorilor. Va elimina de pe YouTube Kids conținutul foarte comercial, care încurajează copiii să cheltuie bani și va bloca targetarea ad-urilor pe bază de gen, vârstă sau interese pentru cei sub 18 ani.
🔸 Dacă vrei să înveți mai multe despre YouTube Shorts, cum să le folosești și cum interacționează oamenii cu acest tip de conținut, citește acest articol.
🔸 Memeurile pe bază de text pun stăpânire pe Instagram, alimentate de generația Z.
🔸 Cum brandul de costume de baie Andie amestecă influencer marketing și publicitatea de tip OOH (panouri publicitare): ultima sa campanie le prezintă pe Demi Moore și cele trei fiice ale sale pe un billboard masiv.
🔸 Povesteam săptămâna trecută cum YouTube urmează să lanseze o variantă premium la un cost mai mic. Spotify merge în aceeași direcție. Acum testează o abordare mai puțin restrictivă în ceea ce privește reclamele, care costă 0,99 dolari pe lună. Spotify Plus este deocamdată un pilot cu un număr limitat de utilizatori.
🔸 Citește aici despre avantajele și provocările de a apela la abilitățile creative in-house, în defavoarea unei agenții.
🔸 NBC spune că numărul de telespectatori pentru Jocurile Olimpice de la Tokyo din 2020 a scăzut în medie cu 45% față de jocurile de la Rio din 2016. Te-ai uitat la Jocurile Olimpice? Dacă da, faci parte dintr-o comunitate mult mai mică decât cea din trecutul Jocurilor.
Instagram dezvăluie cum funcționează algoritmul Reels
Vrei să folosești Instagram Reels ca o nouă oportunitate de creștere, dar nu știi cum funcționează și ce anume ar trebui să postezi pentru a avea maximum de engagement?
Ești norocos. Instagram oferă câteva informații cheie. Platforma povestește despre modul în care determină ce tipuri de Reels sunt interesante pentru fiecare utilizator, pe baza a patru factori. Pentru a determina ce Reels să îți arate, Instagram ia în considerare cât de predispus ești să:
👀 vezi un Reel până la capăt
💕 îi dai like
💬 spui cât a fost de amuzant
🕺🏻 mergi la pagina audio și să-ți faci propriul tău Reel
Deci, cu cât te uiți la mai multe Reels – în mod ideal până la capăt – cu atât mai multe semnale de interes declanșezi în algoritm, care ulterior va determina ce să îți arate. Dar Instagram vrea, totodată, să încurajeze engagementul, așa că, dacă creezi propriile Reels pe baza originalului, vei vedea și mai mult din acel tip de conținut.
Mai departe, Instagram împărtășește cele mai importante patru semnale care pot oferi o acoperire mai mare pe Reels. În ordinea importanței, acestea sunt:
🏃🏻♀️ activitatea ta: Reels cărora le-ai dat like, comment și cu care ai interacționat
🗃️ istoria interacțiunilor cu persoana care a postat
🔎 informații despre Reel: audio track, înțelegerea videoclipurilor pe bază de pixeli, frame-uri și popularitate
📈 informații despre persoana care a postat și cum alții au interacționat cu ea
Și, în sfârșit, Instagram împărtășește și lucrurile care vor duce la limitarea reach-ului pentru următoarele tipuri de Reels:
👾 cu rezoluție mică sau watermark
🙅🏻♂️ care au conținut care se concentrează pe probleme politice
🗣️care sunt făcute de personalități politice, partide, oficiali ai guvernului
Pe scurt, Instagram nu vrea ca tu să distribui clipuri descărcate de pe TikTok și nici să atingi subiecte politice. Reels au fost făcute pentru un conținut ușor de digerat, dinamic și distractiv și este pentru prima dată când platforma declară public că penalizează în mod activ conținutul politic.
Să creezi constant conținut captivant și de calitate este dificil și nu există un ghid clar care să transforme fiecare dintre videoclipurile tale în hituri virale cu vreo formulă magică. Mai departe, vezi ce funcționează pentru tine. Este un continuu proces de învățare. Ai încredere în el.
Business & Tehnologie
🔸 Numărul sateliților spațiali va crește cu mai mult de 1.000% în următorul deceniu. S-ar putea să ne ajute să prezicem pandemiile și să salvăm planeta. Iar dacă ai vreo îndoială cu privire la creșterea meteorică (pun intended) a industriei satelitilor, ia în considerare următoarele:
🔸 În 2019, existau aproximativ 2000 de dispozitive de înaltă tehnologie care orbitau în jurul planetei
– Astăzi, există mai mult de 6000
– Până în 2030, se estimează că numărul va ajunge la 50.000
🔸 „Putem avea prosperitate fără creștere economică?” Într-o nouă lucrare pentru Nature Energy, Jason Hickel vorbește despre modul în care strategiile de atenuare a climei depind de progresele tehnologice. Acestea promit că vor combate emisiile și vor menține, în același timp, și obiectivele de creștere a economiei.
🔸 Oamenii de știință sunt sceptici că un astfel de scenariu ar putea fi realizat. Ca atare, Hickel recomandă ca națiunile cu venituri ridicate să adopte politici post-creștere care să le permită să obțină rezultate sociale bune fără o creștere economică accelerată, ca până acum.
Acest lucru reduce excesul de producție și de energie, permițând o tranziție rapidă către surse regenerabile. Nu este clar dacă asta poate rezolva lucrurile atât de ușor, dar argumentele merită atenția noastră.
🔸 Franța conduce lupta antitrust împotriva Google în Europa. Între timp, Google anunță că va folosi propriul său cip pentru viitorul său smartphone.
🔸 Rutinele noastre de zi cu zi s-au schimbat în ultimul an și, odată cu lansarea recentă a 2020 American Time Use Survey, putem vedea cum.
Sondajul întreabă participanții ce au făcut pe o perioadă de 24 de ore pe timpul pandemiei. Conform graficelor din acest articol, putem observa că față de 2019, în 2020 au crescut printre altele activități cum ar fi: reparații și decor, management financiar, rezolvarea temelor alături de copii sau grădinăritul.
🔸 În ultimele luni a avut loc o explozie în scena artei generate de inteligența artificială și arată senzațional. Vezi aici spectacolul de culori, forme și stări pentru inspirație vizuală de calitate.
🔸 Te-ai confruntat vreodată cu un burnout? E cam nasol. Dar hai să vedem cum să evităm asta. A fi performant la locul de muncă este o sabie cu două tăișuri. Îți propui perfecțiunea și lucrezi neobosit pentru a o atinge, fără să te odihnești vreodată. Dar dacă nu este ținut sub control, acest mod de lucru poate duce la epuizare, nefericire și burnout. Acest articol oferă soluții pentru a te deconecta de la serviciu, chiar dacă pare imposibil.
🔸 SpaceX colaborează cu un startup canadian de tehnologie pentru a lansa un panou digital în spațiu, ceea ce înseamnă că nici măcar acolo nu vei putea călători fără a scăpa de reclame. (Apropo, vei putea să achiziționezi spațiu publicitar folosind dogecoin.)
🔸 Waymo a deschis pentru prima dată Waymo One, serviciul său robotaxi, pentru publicul larg în decembrie 2018. Dar nu a oferit public plimbări fără șofer până în octombrie anul trecut. Astăzi, Waymo One rulează 24/7, oferind sute de plimbări săptămânale în Phoenix, Arizona.
🔸 Sunt puțini oameni care ar alege să locuiască într-o casă prefabricată, care se pliază și instalează în doar câteva ore. Dacă numărăm miliardarii care ar face asta… ei bine, numărul se reduce considerabil. Elon Musk a anunțat într-un tweet că locuiește într-o casă de $50.000 pe care o închiriază de la SpaceX.
Deși Boxabl nu a confirmat zvonul, a anunțat că a instalat una dintre casele sale pentru un client secret.
Din acel punct, lista de așteptare pentru casele pliabile a explodat, în acest punct numărând aproape 47.000 de doritori, deși compania va putea produce undeva la 3.600 de Casitas pe an.
🔸 Ce pot învăța companiile despre tine analizând modul în care deții și manevrezi dispozitivele mobile (spre exemplu, smartphone sau smartwatch)? Pornind de la brevete și literatura din diverse discipline, această lucrare arată că doar datele ACC (accelerometru) pot fi suficiente pentru a obține informații despre rutinele zilnice ale deținătorului dispozitivului, activitățile fizice, interacțiunile sociale, starea de sănătate, sexul, vârsta și starea emoțională.
„Activități fizice” nu înseamnă doar mersul pe jos, mersul cu bicicleta, șezutul sau urcarea scărilor ci și activități mai fine (scris, mâncare, fumat, sortarea documentelor, navigarea pe Internet).
Datele ACC pot fi, de asemenea, folosite pentru a identifica utilizatorii unici (pe baza modelelor de mișcare biometrice) și pentru a reconstrui secvențele de text introduse într-un dispozitiv, inclusiv parolele (pe baza micro-mișcărilor mâinii utilizatorului). Pretty scary, right? 😅
Canva: editare simplă și 1 milion de utilizatori în 2 ani
Unul dintre cele mai faimoase tool-urie de design în acest moment este Canva. Compania tocmai a anunțat o nouă rundă de funding, prin care a primit o investiție de 200 de milioane de dolari, la o evaluare de 40 de miliarde de dolari.
Cum a ajuns Canva în acest punct? Citește studiul de caz în articolul de mai jos.
CITEȘTE STUDIUL DE CAZAndrei David este fondatorul agenției digitale ADACITY și are peste 10 ani de experiență în marketing digital. El este specializat în crearea de strategii de marketing eficiente, generarea de lead-uri și performance marketing. Andrei este cunoscut pentru obținerea unor rezultate excelente pentru clienți din domenii ca Real Estate, Medical sau Media.