Bine te-am regăsit!
Cum te descurci cu căldura? Noi nu mai vreeem! 🥵 Și încercăm tot ce se poate: stat cât mai mult în interior la răcoare pe timpul zilei, hidratare maximă și citit despre marketing ca să ne țină de urât… lucruri pe care ți le recomandăm și ție!
Lectură plăcută! 📚
În ediția de azi:
- Nici newsletterele nu mai sunt ce au fost. Vezi cum schimbă iOS 15 email marketingul și ce poți să faci ca să te adaptezi.
- Nu primești limonadă dacă nu știi spaniolă: un parteneriat Corona și Duolingo.
- Reclame iconice, refăcute pe TikTok.
- Prima funcție ecommerce de pe Twitter: Shop Module.
- Acum poți vinde NFT-uri pe Shopify.
- Apple explică cum îți recunoaște prietenii din fotografii.
- Campania back-to-school în care copiii își duc părinții la școală. 😎🎒
Digital & Media
- TikTok readuce în 2021 trei reclame care au apărut cu mult înaintea aplicației. Old Spice, Skittles și Snickers au colaborat cu aplicația pentru a „reimagina campanii publicitare memorabile” ca postări pe TikTok.
Campaniile care au fost folosite:
👃🏼 “The Man Your Man Could Smell Like”, lansat de Old Spice în 2010. Versiunile TikTok au avut în roluri principale creatori precum comediantul Munya Chawawa, care inițial a fost interpretat de Isaiah Mustafa.
🍬 “Touch”, o reclamă Skittles din 2007, ne prezintă un om a cărui superputere – transformă tot ceea ce atinge în Skittles – îi face viața un calvar. TikTokerii au preluat conceptul și au devenit creativi cu el, transformând obiecte de zi cu zi precum machiajul sau post-it-urile în Skittles.
🍫 “You’re Not You When You’re Hungry”, reclama Snickers cu Betty White, care a debutat în timpul Super Bowl acum 11 ani. Pentru TikTok, Ross Smith, care are peste 18 milioane de urmăritori în aplicație, a recreat reclama împreună cu bunica sa.De ce acum? Face parte din mantra aplicației „Nu faceți reclame, creați TikTok-uri” pe care o tot promovează de anul trecut. TikTok nu dorește ca agențiile de publicitate să dea doar copy + paste la reclamele TV și să le pună pe platformă.
- TikTok readuce în 2021 trei reclame care au apărut cu mult înaintea aplicației. Old Spice, Skittles și Snickers au colaborat cu aplicația pentru a „reimagina campanii publicitare memorabile” ca postări pe TikTok.
- Tranzițiile pot face TikTok-urile tale și mai bune. Verge explică cum să poți să le folosești.
- Pe măsură ce mai multe platforme sociale lansează funcții de ecommerce, Twitter încearcă Shop Module, o caracteristică care permite companiei să monitorizeze potențialul de ecommerce de pe site. Shop Module permite companiilor să își prezinte produsele în partea de sus a profilului de Twitter.
- Corona a colaborat cu Duolingo, lansând un automat care îți va da băutura numai dacă știi să comanzi corect în spaniolă (Una cerveza, por favor?).
- Discord tocmai a lansat prima sa campanie de brand, cu Danny Devito și Awkwafina, explorând fascinanta lume Discord. În mod clar, platforma intenționează să se extindă dincolo de publicul lor principal de gameri.
- Noi studii afirmă impactul tot mai mare al TikTok-ului asupra culturii și muzicii. Despre ce vorbim, comunitatea a creat vedete din muzicieni precum Lil Nas X și Olivia Rodrigo.
- Uite aici un editorial foarte bine detaliat despre evoluția Instagram.
- Spotify te va anunța acum despre noile lansări ale artiștilor tăi preferați. Doar atinge clopoțelul pentru a vedea „What’s New”.
- Fondul YouTube Shorts de 100 de milioane de dolari, rival cu fondul TikTok, nu a fost doar o promisiune aiurea. Deja începe să intre în vigoare și să fie oferit creatorilor.
- Twitter colaborează cu AP și Reuters pentru a adresa problemele de dezinformare de pe platforma sa.
- Abonamentul YouTube ‘Premium Lite’ oferă vizionare fără reclame pentru o sumă mai mică. În acest moment este testat în câteva țări din Europa.
- WhatsApp adaugă o funcție prin care imaginile și videoclipurile pot dispărea în chaturi.
- În noile reclame Dropbox, fiecare fișier spune o poveste. Spre exemplu, pentru a obține o înțelegere mai profundă a moștenirii sale mexicane, a istoriei personale și, în cele din urmă, a ei înseși, Dominique King se bazează pe Dropbox. Ea folosește platforma pentru a colecta și organiza fotografii, scrisori, cărți poștale și alte articole care spun povestea familiei sale din ultimii 70 de ani.
iOS 15: Ce se întâmplă cu email marketing-ul de acum înainte?
Context: În iunie, Apple a dat vești groaznice tuturor oamenilor care folosesc email marketingul și newsletterele.
Compania a anunțat noi funcții de confidențialitate ale e-mailului în iOS 15 care „împiedică expeditorii să folosească pixeli invizibili pentru a colecta informații despre utilizator” și „permit utilizatorilor să distribuie adrese de e-mail unice, aleatorii, oferind acestora controlul asupra celor care îi pot contacta.”
Nu este sfârșitul lumii (funcții similare există pe Hey și alte platforme de e-mail), dar datorită acoperirii Apple, acestea vor avea un impact asupra multor afaceri. Mai jos sunt cele mai importante noutăți pe care operatorii de newslettere trebuie să le cunoască pentru a începe planificarea.
CITEȘTE ARTICOLUL AICI
Business & Tehnologie
- Facebook angajează cercetători în speranța că va găsi o cale să citească datele criptate fără să le decripteze. Compania speră ca într-o bună zi să poată vedea mesajele WhatsApp pentru a folosi datele respective în targetarea utilizatorilor.
- Ochelarii smart Ray-Ban de la Facebook vor fi lansați în curând.
- Google anunță lansarea Pixel 6 și Pixel 6 Pro, deși am putea-o numi mai degrabă o previzualizare sau un teaser. În loc să lanseze toate detaliile despre noile sale telefoane Android, Google pune în schimb accentul pe noul sistem „on a chip” (SoC) care va fi în interiorul noilor smartphone-uri Pixel. Se numește Tensor SoC, numit după Unitățile de Procesare a Tensorilor (TPU) pe care Google le folosește în centrele sale de date.
- Orașele de pe coastă au nevoie de miliarde de dolari pentru a se apăra de continua creștere a nivelului mării. Tensiunile cresc deoarece nu se știe de unde vor veni acele finanțări: contribuabili sau companii private cu proprietăți pe malul apei?
- Shopify permite de acum comercianților să vândă NFT-uri (non-fungible tokens) pe platforma sa. Mutarea va oferi o multitudine de noi posibilități pentru cei care vând pe Shopify.Luni, Chicago Bulls de la NBA și-au lansat primele NFT-uri – inclusiv lucrări digitale ale inelelor campionatului NBA – într-un magazin online pe Shopify. În loc să fie nevoiți să meargă pe o piață exclusivă de NFT, fanii Bulls pot achiziționa acum arta digitală direct din magazinul online al echipei, folosind un card de credit sau de debit.
- New York Times are acum peste 8 milioane de abonați plătitori pentru produsele sale digitale și print. Această creștere este datorată transformării prin care a trecut pentru a acomoda consumul de informații online.
- Apple a publicat un deep dive despre modul în care on-device machine learning este folosit pentru a recunoaște oamenii în fotografii. (Merită să arunci o privire asupra felului în care gestionează intimitatea și corectitudinea.)
- Gen Z rescrie regulile finanțelor personale în timp real. Rămâne de văzut dacă abordarea generației Z în ceea ce privește banii este sau nu o strategie pe termen lung – lucrul acesta poate fi discutabil în momentul de față. Un puternic spirit al culturii DIY, centrat pe încrederea în surse tinere și autentice în defavoarea instituțiilor, a definit dintotdeauna noua generație. Acum, să construiești afaceri profitabile pare posibil pentru aproape oricine are un telefon – atâta timp cât crezi că poți. Citește aici cazul lui Matt Choon.
- Un cristal de timp circulă pentru totdeauna între stări fără a consuma energie. ⚛️ Fizicieni de la universități de top și cercetători de la Google susțin că au construit această nouă fază a materiei în interiorul unui computer cuantic.
- Călătorii de afaceri sunt responsabili pentru 55% – 75% din profiturile marilor companii aeriene, deși reprezintă 10% din totalul pasagerilor, au declarat pentru NYT experții din industrie. Și în marile lanțuri hoteliere precum Marriott și Hilton, călătoriile business reprezintă 70% din veniturile globale… Atunci când se vor întoarce? Ar putea fi ani.
Andrei David este fondatorul agenției digitale ADACITY și are peste 10 ani de experiență în marketing digital. El este specializat în crearea de strategii de marketing eficiente, generarea de lead-uri și performance marketing. Andrei este cunoscut pentru obținerea unor rezultate excelente pentru clienți din domenii ca Real Estate, Medical sau Media.