
În iunie, Apple a dat vești groaznice tuturor oamenilor care folosesc email marketing-ul în strategia lor.
Compania a anunțat noi funcții de confidențialitate ale e-mail-ului în iOS 15, care „împiedică expeditorii să folosească pixeli invizibili pentru a colecta informații despre utilizator” și „permit utilizatorilor să distribuie adrese de e-mail unice, aleatorii, oferind acestora controlul asupra celor care îi pot contacta”.
Nu este sfârșitul lumii (funcții similare există pe Hey și alte platforme de e-mail), dar datorită acoperirii Apple, acestea vor avea un impact asupra multor afaceri. Mai jos sunt cele mai importante noutăți pe care operatorii de newslettere trebuie să le cunoască pentru a începe planificarea.
Ce se va schimba?
Actualizarea conține mai multe funcții noi. Două sunt de menționat în special:
- Hide My Email: o funcție plătită iCloud+ care permite utilizatorilor să creeze, să distribuie și să distrugă adrese de e-mail unice, aleatorii, care se redirecționează către căsuța de e-mail personală.
- Apple Mail Privacy Protection: care direcționează practic e-mailul și traficul web al unui utilizator prin serverele proxy Apple, oferind astfel informații mai puțin precise despre locul în care se află utilizatorii și dacă deschid un e-mail.
În termeni simpli, cum funcționează asta?
Dacă nu știi cum funcționează un pixel de urmărire, iată o explicație simplă – fiecare e-mail pe care îl trimiți unui cititor are o imagine invizibilă mică, de dimensiunea unui pixel. Imaginea este stocată pe serverele tale și primește un nume unic pentru fiecare destinatar.
1000 de destinatari = 1000 de imagini minuscule denumite unic pe serverul tău.
Când un cititor deschide e-mailul, imaginea lor unică, invizibilă se încarcă împreună cu toate celelalte imagini din mesaj. Uitându-se la imaginile unice care au fost încărcate, platforma ta de email marketing îți poate spune practic cine a deschis e-mailul.
Pe cine va afecta?
Această funcție este opțională, nu automată. Acestea fiind spuse, având în vedere ratele mari de adoptare a caracteristicilor de confidențialitate ale iOS 14.5 (90%+ în SUA), impactul său este probabil să fie larg răspândit. Oamenii vor intimitate.
- Sisteme de operare: Această modificare se lansează în iOS 15, iPadOS 15, macOS Monterey și watchOS 8 – care sunt în prezent în versiune beta și se așteaptă să se lanseze în septembrie 2021.
- Utilizatori: acest lucru va afecta orice cititor care s-a înscris și verifică e-mailul pe aplicația Mail Apple a unuia dintre sistemele de operare de mai sus.
Cu toate acestea, dacă…
– Nu ai optat pentru funcția de protecție a confidențialității Apple Mail
– Folosești o altă aplicație pe un dispozitiv Apple (de exemplu, aplicația Gmail pe iPhone)
– Utilizezi o versiune mai veche de iOS, iPadOS etc.
… nu vei fi afectat.
Cum mă va afecta asta pe mine?
În primul rând, toți cititorii tăi care folosesc Apple Mail și au optat pentru Mail Privacy Protection vor figura în statistici că au deschis email-urile de la tine, chiar dacă nu au făcut-o. Acest lucru înseamnă că Open Rate-ul va crește sintetic și toate automatizările pe care le-ai construit, bazate pe acest criteriu, vor fi impactate.
Într-un test realizat cu iOS 15 Beta, Omnisend a descoperit că între 80 și 100% din emailurile de test au fost marcate ca deschise, deși acest lucru nu s-a întâmplat.
În al doilea rând, de vreme ce utilizatorii pot acum să distrugă adresele de email unice în loc să se dezaboneze, este posibil să observi mai multe hard bounces în timp.
Ambele efecte descrise mai sus pot avea efecte negative pe termen lung pentru că:
- Hard bounces vor afecta scorul tău de sender pe platforma de email marketing, lucru care va duce la scăderea procentului de livrare al emailurilor
- Nu vei mai vedea cine a citit mailurile tale, acest lucru făcând mult mai dificilă curățarea listelor.
Ca industrie, mereu învățăm. E-mailul s-a adaptat înainte și o va face din nou. Între timp, iată câteva lucruri pe care le poți face pentru a te pregăti:
– Verifică-ți lista acum pentru a afla cât de mulți cititori folosesc dispozitivele Apple și care este raportul de bază pentru clickuri.
– Curăță lista și adoptă sisteme automate pentru a elimina rapid adresele de tip hard-bounce, pentru a minimiza daunele cauzate de adresele de e-mail de unică folosință.
– Studiază The Markup, o publicație în care confidențialitatea are prioritate și care prosperă fără a urmări cititorii.
– Dacă modelul tău de vânzare este în funcție de CPO (Cost Per Order), ia în considerare:
– Trecerea la Cost Per Send (CPS) ca Morning Brew.
– Dezvoltarea abonamentelor plătite pentru a înlocui sau diversifica veniturile.
– Explorarea a noi mijloace de comunicare, cum ar fi SMS-urile (sau cel puțin colectarea numerelor de telefon pentru viitoare utilizări).
În încheiere…
Deși aceste schimbări promise de Apple sunt unele majore, trebuie să privim acest lucru ca o oportunitate pentru a regândi modul în care definim succesul în email marketing. Pentru noi ca advertiseri, dar cel mai important, pentru cititorii noștri. Cititorii trebuie să fie întotdeauna cei mai importanți în această ecuație.
Ce va trebui să faci în următoarele câteva luni este ce ar fi trebuit să faci și până acum. Concentrează-te pe oferirea de conținut unic și 100% folositor pentru audiența ta, chiar dacă vei avea mai puține date despre cine folosește informațiile respective.
Sursă foto: halfpastnine.io
Andrei David este fondatorul agenției digitale ADACITY și are peste 10 ani de experiență în marketing digital. El este specializat în crearea de strategii de marketing eficiente, generarea de lead-uri și performance marketing. Andrei este cunoscut pentru obținerea unor rezultate excelente pentru clienți din domenii ca Real Estate, Medical sau Media.