Skip to main content

Salutare! Ai sărbătorit și tu după Euro2020? ⚽ Noi cu siguranță am fi fost mult mai productivi luni, dacă nu ne-am fi uitat la toate memeurile cu Chiellini si Saka. Nu prea ne omorâm cu fotbalul dar am învățat câte ceva de la Italia – să fim acolo la momentul potrivit, să muncim chiar dacă începutul pare greu și că puțin noroc nu strică niciodata 🤫.

Încercăm să aplicăm lecțiile astea în tot ce facem, inclusiv în newsletterul nostru. 😌 Lectură plăcută!

 

În ediția de azi:

  • 320.000 de ani a petrecut omenirea anul trecut pe TikTok.
  • Îți arătăm cum să folosești înțelept Instagram Live Rooms.
  • Gata cu pozele cu filtre și talia micșorată în Photoshop! În Norvegia au devenit aproape ilegale.
  • Heineken îi supără pe anti-vaxxeri. Cum au boicotat brandul? Au cumpărat și mai mult Heineken 🤭.
  • Multe se întâmplă cu Elon Musk: a avut un proces intentat de acționarii la companiile sale, supraveghează debutul turismului spațial, și recunoaște cât de greu e să realizezi o mașină care să se conducă singură.
  • Snitches (don’t) get stitches. Volkswagen și BMW fost amendați pentru scandalul cu noxele. Vezi cine e pârâciosul.
  • Prietenii nu știu de ce, dar tu vei afla de noua campanie din Suedia – Dacă nu bei bere, ești dat în judecată.

Digital & Media

  • Norvegia adoptă un nou regulament care va face acum ilegal atât pentru influenceri, cât și pentru publicitari, să posteze fotografii retușate (de la forma corpului până la tonul pielii) fără a le eticheta ca atare. Această mișcare vine o dată cu preocupările vizavi de sănătatea mintală afectată de platforme sociale precum Instagram și TikTok.
  • Sună a scam, dar nu este. Instagram oferă utilizatorilor din SUA bani gratis pentru a cheltui în Instagram Shops.
  • Jocurile Olimpice de la Tokyo se vor desfășura fără spectatori. Japonia declară o stare de urgență legată de COVID. Acest lucru ar putea avea un impact uriaș asupra companiilor care au investit în promovare acolo, așa cum spune The Hustle.Pentru a găzdui jocurile, Tokyo a reușit să strângă:
    – Un record de peste 3 miliarde de dolari de la zeci de branduri (în mare parte interne), inclusiv Japan Airlines, Toyota și Canon;
    – 500 de milioane de dolari de la sponsorii mondiali de top, inclusiv Coca-Cola, Visa și Airbnb.Deși întoarcerea sponsorilor pentru olimpiada viitoare nu este mereu clară, publicul nu poate fi contestat. Exemplu: 3,2 miliarde de oameni au urmărit o parte a Jocurilor Olimpice de la Rio de Janeiro în 2016.
  • Absolut fascinant. În 1981, Absolut Vodka a lansat cea mai longevivă campanie publicitară din toate timpurile, producând 2000 de reclame pe parcursul a 25 de ani – toate în același format. Iată povestea.campanie vodka
  • TikTok a interzis promovarea diferitelor servicii financiare, inclusiv investițiile și criptomonedele. Politica TikTok nu a specificat numele companiilor, dar se pare că ar interzice sponsorizările de la platforme ca: aplicația de tranzacționare Robinhood, exchange-ul de criptomonede Coinbase și serviciul de finanțare Klarna.
  • Campania pro-vaccinare Heineken declanșează boicoturi împotriva brandului de la anti-vaxxers. Brandul de bere a stârnit controversa după ce a adoptat o atitudine fermă pro-vaccinare în cea mai recentă campanie publicitară a sa, ‘The Night Belongs to the Vaccinated’, în care persoane în vârstă sunt prezentate petrecând ca în 2019.
  • Instagram lansează un tool pentru a ajuta utilizatorii să recupereze conturile compromise de hackeri.

De ce TikTok provoacă dependență?

tik tok dependenta

În timp ce succesul TikTok i-a luat pe mulți prin surprindere, există o poveste mai profundă și detaliată despre cum această aplicație de videoclipuri scurte a atins faima globală. Succesul său a depins mult de cum a abordat 4 domenii principale: produsele, conținutul, geografia și marketingul de brand. Evitând greșelile pe care le-au făcut precursorii săi, TikTok a dezvoltat un model care garantează creșterea și are potențialul de a schimba modul în care cumpărăm, interacționăm și consumăm conținut.

 

CITEȘTE ARTICOLUL

 

 


Business & Tehnologie

  • A venit vremea rezultatelor trimestriale. Twitter și Snap publică rezultatele celui de-al doilea trimestru pe 22 iulie. Google este programat pentru 27 iulie, în timp ce Facebook raportează o zi mai târziu. Pinterest publică rezultate pe 29 iulie.
  • Un miliardar a zburat în spațiu în acest weekend, în timp ce alții încercau să rezolve probleme mai banale aici pe pământ. Cum ar fi procesele acționarilor. Elon Musk a depus mărturie într-un proces cu miză mare, în care este acuzat că a folosit una dintre companiile sale (Tesla) pentru a salva o altă companie de-a sa (SolarCity), îmbogățindu-se și lăsând acționarii să se descurce singuri.
  • Ne întoarcem la zboruri în spațiu. Sub ochii lui Elon Musk, Richard Branson și alți 5 membri ai echipajului au finalizat cu succes un zbor în spațiu, un eveniment notabil pentru Virgin Galactic și pentru tânăra industrie a turismului spațial.
  • Haters gonna hate, inclusiv în cazul miliardarilor care se întrec în curse spațiale. Al treilea competitor în zboruri spațiale, Jeff Bezos, va zbura și el săptămâna viitoare în spațiu în racheta sa, Blue Origin. Deși acesta l-a felicitat pe Branson pentru reușită, Blue Origin a postat un tweet în care menționează că, de fapt, zborul acestuia nu a ajuns la limita universal acceptată pentru spațiu – 100km de la suprafața pământului – dar Blue Origin o va face.

 

blue origin

 

  • Facebook a pierdut din greșeală o parte din politica sa de moderare a conținutului pentru 3 ani.
  • Prețurile continuă să crească în SUA. Inflația a ajuns la 5.4% față de anul precedent, cea mai mare creștere din ultimii 13 ani.
  • Revenirea economiei este bună, dar este și mai bună pentru cei bogați. Iată un editorial foarte bun despre cum măsurile economice actuale îi avantajează mai mult tot pe cei din top 1%.
  • În timp ce majoritatea dintre noi cheltuim bani pe cocktailuri pe care nu mai trebuie să ni le facem singuri, investitorii aruncă cu bani în stânga și în dreapta. Startupurile la nivel global au primit investiții record de 156 de miliarde de dolari în ultimul trimestru, conform unui nou raport al CB Insights. 136 de startup-uri noi au ajuns la o evaluare de peste un miliard de dolari doar în ultimul trimestru, depășind lejer cei 128 de unicorni creați în tot anul 2020. Numărul de unicorni noi (companii care sunt evaluate la peste 1 miliard de dolari) a crescut cu 491% față de anul trecut.Crunchbase raportează că 250 de noi unicorni au apărut în 2021 până acum. Cu 51 mai mult decât la sfârșitul lunii iunie și cu 40% mai mult decât recordul anual anterior de 178, stabilit în 2018. Cei mai mari beneficiari sunt startupurile din domeniile medicale, serviciile financiare și cele de confidențialitate/securitate.
  • Cei mai mari producători de automobile din Germania își învață lecția. Autoritățile europene au amendat Volkswagen cu 595 milioane de dolari și BMW cu 442 milioane de dolari pentru că au modificat ilegal tehnologia emisiilor din mașinile lor. Daimler a scăpat, pentru că „a pârât” competiția.
  • 3 luni, 700 de pași: de ce durează atât de mult producția unui cip de computer.
  • CEO-ul Tesla, Elon Musk, recunoaște în sfârșit că a subestimat cât de dificil este să dezvolți o mașină care se conduce sigură. La care întreaga comunitate de ingineri: „Nu mai spune!” 🥱
    Totuși, în ciuda acestui discurs, Tesla lansează versiunea completă Auto-Driving Beta v9. Vezi aici cum funcționează.
  • Un editorial foarte bun despre setarea obiectivelor și valorilor într-o afacere. Cum căutarea nesfârșită de a valorifica productivitatea angajaților poate merge într-o direcție foarte greșită.
  • Se lansează un nou parteneriat. Ești gata pentru conversații exclusive marca TED pe Clubhouse?
  • „Diamantele nu mai apar în profilul tău”, a scris Spotify într-o actualizare iOS pentru Greenroom, alternativa sa la Clubhouse.Luna trecută, când Spotify a lansat Greenroom, a introdus și conceptul de „pietre prețioase”, un diamant digital pe care ascultătorii îl pot oferi gratuit unui speaker, pentru a arăta faptul că le-a plăcut ceva ce a spus. Dar unii utilizatori au început rapid să fie obsedați de acest metric, și au făcut camere audio dedicate oamenilor care voiau să câștige mai multe aprecieri. Deși utilizatorii pot oferi în continuare diamante, numărul total primit de cineva nu va mai apărea în profil.
  • Visa colaborează cu peste 50 de companii de crypto pentru a permite clienților să cheltuiască și să convertească monede digitale.

Cum să folosești Instagram Live Rooms

cum sa folosesti instagram live rooms

Toată lumea face live-uri. Odată cu hype-ul Clubhouse, cu popularitatea podcast-urilor/streaming-ului și cu dezvoltarea recentă a camerelor audio de către Facebook și a camerelor live pe Instagram, trebuie să te întrebi dacă live-ul va fi noul trend în marketing.

Ei bine, vom merge și pe acel drum când va veni vremea, dar deocamdată să ne concentrăm pe Insta. Live Rooms este o funcție de transmisie live cu un ecran divizat pentru până la patru persoane și panouri interactive. Hai să vedem cum pot fi acestea folosite:

4 moduri de utilizare a camerelor live:

1. Găzduiește sesiuni de Q&A. Autentic, informativ, forma cea mai apropiată de viața reală, ce ar mai putea dori publicul tău? Obține noi informații despre consumatori interacționând direct cu ei.

2. Testează-ți produsul. Oamenii apelează tot timpul la recenziile și testele utilizatorilor. Arată-le produsele pe care le folosești pentru tine! Prezintă direct toate avantajele, funcțiile, utilizările și cele mai mici detalii spectatorilor tăi.

3. Evenimente de shopping. Combină Live Rooms cu Instagram Shopping! Așa, cu Live Shopping, îți poți vinde produsele sau serviciile în timpul sesiunilor live, atașând un link care permite spectatorilor să adauge produse direct în coșul de cumpărături.

4. Vorbește cu experții. Conținutul de tip informativ poate fi o adaptare excelentă a sesiunilor live, în special pentru subiecte de nișă. Interviurile cu experți pe un anumit subiect reprezintă un avantaj, deoarece ecranul divizat face mai ușoară vizualizarea tuturor utilizatorilor.

Acum, că ai câteva informații, poți începe cu propriile tale experiențe Live Rooms. Sfaturile noastre finale sunt următoarele: să ai o agendă cu subiectele de discuție, alege-ți cu înțelepciune interlocutorii și vorbește cu ceva timp înainte despre sesiunea live, pregătește-ți audiența. Pentru exemple mai specifice, citește aici articolul Forbes complet.

 


✨ Campanii cool: The Legally Binding Beer Contract

beer contract

Ori bei bere Norrlands Guld, ori ești dat în judecată.

Agenția din Stockholm, Åkestam Holst, a creat contractul The Legally Binding Beer Contract, o campanie care protejează planurile de întâlnire la bere de anulările pe ultima sută de metri.

Mobile BankID permite utilizatorilor să plătească facturi și să semneze contracte de la distanță, iar 80% din populația suedeză are aplicația pe telefon. Astfel, Norrlands Guld a folosit aplicația pentru a face planurile de întâlnire obligatorii din punct de vedere juridic.

Brandul de bere s-a asociat cu firma de avocatură Synch Law pentru a crea Contractul Berii: dacă o persoană renunță după semnarea contractului, ar fi obligat să plătească o amendă de 50 de dolari.

Leave a Reply