Landing page-urile sunt o parte importanta a oricarei strategii de marketing.
Companiile au raportat o crestere de 55% in numarul de leaduri si clienti atunci cand au marit numarul de landing page-uri de la 10 la 15.
“Optimizarea ratei de conversie” este o expresie de care am tot auzit de ceva vreme si, spre deosebire de “growth hacking” – o sintagma pe care multi nu o inteleg la prima vedere, atunci cand discutam despre marirea numarului de abonati inscrisi la newsletter sau de numarul de cumparatori din magazinul tau online, oamenii par sa inteleaga ce este de fapt optimizarea ratei de conversie si cum ii poate ajuta.
Insa tot nu inteleg exact cum aceasta se poate realiza.
Trebuie sa stii ca cel mai important element al optimizarii este testarea.
Stiai ca, desi companiile care optimizeaza rata de conversie isi dubleaza vanzarile, majoritatea businessurilor din ziua de azi nu ruleaza mai mult de 5 teste pe luna pe platformele si paginile lor?
Chiar daca nu in niciun business testarea fiecarui element din prezenta online nu este prioritara, este necesar ca macar elementele de baza ale site-ului sau landing page-urilor sa fie testate si imbunatatite pentru a obtine rezultate din ce in ce mai bune.
Inceputul poate fi dificil, mai ales daca nu stii de unde sa pornesti, dar astazi ne vom concentra pe unele din cele mai importante tactici si trucuri utilizate de companii pentru a optimiza conversiile si mari vanzarile.
Inainte de a incepe, trebuie sa fii la curent cu niste statistici legate de oamenii care iti viziteaza landing page-ul sau website-ul.
- Mai mult de 70% din traficul care vine pe landing page este de pe mobil.
- O singura secunda de delay in viteza incarcarii paginii tale poate scadea conversia cu 7%.
- Ai cel mult 7 secunde la dispozitie pentru a face o impresie buna vizitatorilor tai. Dupa acel prag, majoritatea vor parasi site-ul.
- Numarul ideal de campuri din formulare pentru majoritatea conversiilor este 3.
- Media campurilor din formulare pentru unele landing page-uri este de 11.
- Reducerea numarului de campuri din formulare de la 11 la 4, poate mari conversia pana la 120%.
- Eliminarea meniului de navigare iti poate dubla conversiile.
Daca nu ti-am captat atentia pana acum, nu are sens sa citesti articolul asta mai departe.
In continuare, iti vom oferi cateva sfaturi foarte usor de aplicat, ce te pot ajuta sa maresti rata de conversie a paginilor tale.
1. Trimite oamenii catre landing page-uri relevante
Toate eforturile tale trebuie sa inceapa de aici. Daca publicul tau tinta ajunge pe un landing page care nu le raspunde la intrebare sau nu le rezolva o problema, ai pierdut.
Relevanta unui landing page nu se traduce printr-un nume de campanie identic cu numele landing page-ului.
Ceea ce trebuie sa intelegi este ca in loc sa trimiti oamenii pe o pagina plina cu informatii despre care nu stii daca sunt de folos sau nu, mai bine iti adaptezi mesajul pentru publicul tinta care te intereseaza.
Nu trage gloante oarbe sa vezi cine raspunde la mesajul tau si cine nu..
Daca vinzi penthouse-uri de $1.000.000 si incerci sa atragi cat mai multi oameni pe landing page-ul tau, textul existent nu trebuie sa se concentreze pe cat de dezvoltat este transportul in comun in zona respectiva.
Cel mai probabil, audienta ta nu este interesata sa mearga cu autobuzul sau tramvaiul.
2.Foloseste un call-to-action clar si concis
HubSpot a publicat un studiu de caz in care o companie a imbunatatit conversiile de pe landing page cu 106%.
Acest rezultat nu a fost obtinut prin simpla testare a call-to-action-ului (n.r. call-to-action este orice element care invita vizitatorul site-ului tau sa efectueze o actiune specifica si importanta pentru tine, cum ar fi inscrierea la newsletter sau cumpararea efectiva a produselor/serviciilor oferite), desi aceasta a avut un impact destul de mare asupra ratei de conversie, ci si prin aplicarea unor practici potrivite pentru designul landing page-ului.
Au luat cel mai popular whitepaper, care era pozitionat in josul paginii, aproape de footer si l-au adus in partea de sus a paginii, acompaniat de un titlu puternic si un call-to-action care se facea remarcat.
3. Foloseste titluri si subtitluri atractive si care transmit un mesaj puternic
Titlurile sunt elemente cruciale pentru website-ul sau landing page-ul tau.
Nu pot sublinia indeajuns cat de importante sunt testele efectuate pe titlurile tale, pentru ca, asa cum am mentionat mai devreme, ele sunt printre primele elemente pe care vizitatorii tai le vad.
Tine minte, ai doar cateva secunde la dispozitie sa te faci remarcat si sa ii convingi sa cumpere ceea ce ai tu de oferit.
Titlurile trebuie sa fie unice, usor de inteles si sa se identifice usor cu nevoile utilizatorilor. Sa luam exemplul MailChimp.
Testimonialele imping catre validare. Mai ales daca vinzi produse B2C (business to consumer).
Daca activezi in domeniul B2B (business to business), incearca sa faci studii de caz cu cei mai semnificativi clienti ai tai.
Oamenii care lucreaza pentru companii vor sa vada ca ai ajutat alte afaceri care se aflau in situatii similare. Aceste pagini vor atrage cea mai mare atentie, deci concenteaza-te pe conversia acestor vizitatori.
5. Foloseste imagini relevante
Continutul e important, dar sa nu uitam ca vizitatorii tai nu vor sa citeasca un eBook.
Foloseste imagini pentru a transmite emotiile necesare ce ii vor indruma pe vizitatorii tai sa ia actiuni specifice.
Tine minte ca este foarte important sa ai imagini ce se potrivesc continutului tau pentru ca mesajele tale sa poata iesi in fata.
Sa luam exemplul celor de la LeadPages.
Ei au un mesaj curat si un call-to-action foarte specific si duc partea vizuala la nivelul urmator printr-un video scurt ce ruleaza automat pentru a demonstra cat este de usor sa iti creezi un landing page folosind serviciul lor.
6. Spune povesti interesante
Acest sfat se imparte in doua actiuni:
- Prima actiune presupune crearea unei povesti pentru landing page-ul tau.De la inceput pana la sfarsit, trebuie sa duci utilizatorul intr-o calatorie prin lumea produsului sau a serviciului tau.Un lucru pe care l-am descoperit recent, printre multe alte tehnici de copywriting, esteMonroe’s Motivated Sequence. Citeste mai mult pentru a afla cum iti poti duce utilizatorii intr-o calatorie pas cu pas spre finalul pe care ti-l doresti.
- A doua actiune este evidenta nu doar pentru un landing page, ci si pentru activitatile tale de zi cu zi: nu fi plictisitor! 🙂 Ai sa fii surprins cat de departe poti ajunge!
Acestea sunt doar cateva din lucrurile ce trebuie luate in considerare atunci cand iti construiesti sau iti optimizezi landing page-urile. Vom publica o lista mai completa cat de curand, dar tine minte ca sunt peste 100 de trucuri si sfaturi care vor avea un anumit impact asupra paginii tale.
Nu ai nevoie de toate deodata. Asigura-te ca le aplici pe acestea pana data viitoare, testeaza-le de mai multe ori pana gasesti ceva potrivit pentru tine si afacerea ta.
Andrei David este fondatorul agenției digitale ADACITY și are peste 10 ani de experiență în marketing digital. El este specializat în crearea de strategii de marketing eficiente, generarea de lead-uri și performance marketing. Andrei este cunoscut pentru obținerea unor rezultate excelente pentru clienți din domenii ca Real Estate, Medical sau Media.