Skip to main content

Săptămâna asta YouTube face pe polițistul, Google Translate prezintă unele erori misogine, îți arătăm cum să crești reach-ul organic pe Facebook, Volkswagen glumește de 1 aprilie, Donald Trump mai adaugă un block la colecție, rețelele sociale intră în trendul pornit de Clubhouse, iar tu vei afla de ce alegerea fonturilor nu e chiar așa ușoară cum credeai.

Citește totul mai jos iar dacă ți-a plăcut, nu uita să ne recomanzi și prietenilor tăi 📣.

Pe scurt

  • Youtube este de partea dreptății. Un mafiot fugar ce se ascundea în 🌴 Republica Dominicană a fost identificat de către autorități dintr-un videoclip postat pe Youtube, în care își arăta abilitățile de bucătar.
  • Andrew Wilkinson, antreprenor canadian, spune o poveste plină de învățături despre cum a încercat să concureze cu tool-ul de task management Asana și a pierdut și lupta, și $10mil în timp ce încerca să dezvolte un produs mai bun. Twitter thread-ul aici.
  • Peste 300 de aplicații utilizează tehnologia GPT-3 pentru traducerea de texte, însă s-au constatat numeroase erori gender-biased, precum cel oferit de o traducere din limba maghiară în engleză. 👀
    google translate gender bias

🛠 Recomandarea The Buzz

În fiecare săptămână îți vom recomanda câte un tool pe care noi îl folosim și ne face viața digitală o idee mai ușoară.

Săptămâna asta asta a venit rândul lui Checklist Design – o colecție mare de design best-practices pe care să le urmezi atunci când lucrezi la un site nou sau o aplicație. Totul cu checklist, pentru a face mai ușor de urmărit și implementat modificările.

Digital & Social Media

  • Advertisingul ar putea în curând să devină cel mai profitabil business al Amazon, depășind chiar și AWS.
  • Facebook testează Hotline Bling, un produs de Q&A pentru creatorii de conținut. Platforma este un mix între Clubhouse și Instagram Live în care audiența poate pune întrebări text și audio iar creatorii au opțiunea de a porni camera în timp ce vorbesc.
  • Continuăm cu povestea Clubhouse. Se pare că Twitter a fost în discuții pentru achiziția platformei pentru $4 miliarde. Văzând că Twitter lansează propria sa versiune de funcționalitate audio, denumită Spaces, știm cu toții cum s-au terminat discuțiile.
  • Începând din luna mai, experiența pe pagină și metricii Core Web Vital ai site-urilor vor fi luate în considerare oficial în algoritmul Google pentru SEO. Veți găsi aici explicațiile tehnice ale Core Web Vitals, cum le puteți vedea și cum pot fi îmbunătățite. 🤓
  • Google experimentează alternativa de cookie FLoC pe browserul Chrome. Spre deosebire de cookie-urile clasice care rămân în browser și te urmăresc peste tot, FLoC va rula local și îți va analiza comportamentul de browsing pentru a te plasa în grupuri cu aceleași interese (și nu va trimite istoricul tău de browsing la Google).
  • Greșelile de scriere sunt utile pentru Google. Cum? Fiecare greșeală de scriere ajută la îmbunătățirea algoritmilor Google, astfel reușește să ghicească ce căutăm în ciuda erorilor de scriere.
  • 🤡 O glumă de 1 Aprilie a reprezentanților Volkswagen a luat o întorsătură neașteptată, publicul fiind convins că va avea loc un rebranding al companiei (Voltswagen of America). Totul a fost lămurit printr-o intervenție în presă a reprezentanților companiei. Joke’s on them now.
  • Donald Trump a fost blocat încă o dată pe Facebook după ce a făcut o postare de pe contul nurorii sale, Lara Trump. Donald Trump a fost banat pe Facebook pentru prima data pe 6 ianuarie după atacurile asupra Capitoliului.
  • Spotify deschide un al doilea playlist pentru includerea de către advertiseri a conținutului sponsorizat. Este vorba de “On repeat”. Primul astfel de playlist unde au fost incluse reclame pentru cei care foloseau varianta Free a fost ”Discover Weekly”.

 

👉 Cum să crești reach-ul organic pe Facebook

reach organic facebook

Reachul organic pe Facebook este în scădere din ce în ce mai mult, dar nu a dispărut complet. Atunci când ai o strategie bine definită și consistență în aplicarea ei, cu siguranță vei vedea rezultate în timp.

Iată cele 6 moduri prin care îți poți îmbunătăți strategia:

  • Primul și cel mai important? Crează conținut de calitate. Nu o să explicăm mai mult, e de la sine înțeles că asta ar trebui să faci.
  • Testează diferite tipuri de postări și vezi care funcționează cel mai bine. Începe prin a folosi atât conținut video cât și imagini, publică postări fără link-uri și vezi care sunt avantajate de algoritm în cazul tău. Uite și un studiu făcut de Hootsuite pentru asta.
  • Creează conținut video ce poate fi distribuit – deși sunt mai dificil de realizat, video-urile au un impact mult mai mare. Potrivit unui studiu, 48% dintre utilizatorii Facebook cumpără pe baza unui clip video de produs.
  • Postează constant și în momente strategice – ceea ce postezi este important, dar și mai important este când postezi. Potrivit statisticilor, perioada optimă de a face o postare care să aibă impact mare este între 9 am și 2 pm.
  • Loialitatea urmăritorilor este un alt aspect de care să ții cont. Ei sunt cei care vor reacționa la postările tale și le vor distribui. Asigură-te că îți tratezi urmăritorii ca pe o comunitate. Discută cu ei, răspunde la întrebări și comentarii. Un engagement mai mare are un impact pozitiv asupra reach-ului.
  • Încearcă ceva nou – strategiile deja folosite, ideile deja puse în practică sunt eficiente dar nu suficiente. Experimentează cu idei noi în conținut.

Află și mai multe sfaturi în detaliu, în acest articol.

Internet & Tehnologie

  • Vă povesteam săptămâna trecută despre cum toate rețelele sociale încep să lanseze clone ale Clubhouse. Tocmai am aflat că și Spotify are astfel de planuri, urmând să găzduiască conversații audio live. Aplicația se numește Locker Room și este disponibilă în AppStore. Spotify motivează această schimbare prin necesitatea creatorilor de a se conecta cu audiența în timp real.
  • CEO-ul Apple, Tim Cook, a oferit câteva informații despre presupusa mașină Apple. În trecut Apple a avut discuții cu reprezentanții Hyundai-Kia pe acest subiect.
  • Investiția de 400 milioane de dolari realizată de Facebook pentru achiziționarea Giphy este investigată.
  • Facebook nu plănuiește să anunțe utilizatorii care au fost afectați de data breach-ul prin care datele a peste 500 de milioane de utilizatori au ajuns online. Dacă vrei să verifici că datele tale sunt în siguranță. uite aici câteva sfaturi.
  • Dovetail ne arată cum funcționează de fapt sistemele AI pentru recunoașterea facială. Nu, nu poate încă să identifice emoțiile și să ajute în diferite situații unde ar fi necesar acest lucru. Practic, identifică trăsăturile feței și le reduce la echivalentul unui emoji pentru a trage anumite concluzii.
  • Capsule de Nespresso refolosite ca teste COVID. O idee interesantă, vedem în ce măsură o să iasă și în piață un astfel de produs. Poate cu puțin ajutor din partea lui George Clooney 😏.
  • Iată de ce propaganda anti-vaccin continuă să se răspândească pe Instagram. iar algoritmul te ține captiv în aceeași buclă de informații.

✍🏻 Ce este și de ce este importantă tipografia

tipografie alegere font website

Creatorul fontului Comic Sans nu își ia foarte în serios creația, dar asta nu înseamnă că tu poți ignora alegerea fonturilor pentru viitorul tău proiect.

Trebuie să ții cont de multe lucruri atunci când alegi un font. Spre exemplu, există o anumită dimensiune care ajută viteza de citire în online. În mod ideal, dimensiunea fontului ar trebui să înceapă de la 16px, dar acest lucru depinde și de grosimea sau spațierea fontului ales. Reține și că anumite fonturi se citesc mai ușor, cum ar fi Arial, Verdana sau Times New Roman și pot avea viteze de încărcare mai bune pentru ca sunt Web Safe.

Tipografia este o componentă vitală pentru designul interfeței. Ea stabilește un echilibru grafic al website-ului, face conținutul mai accesibil și mai lizibil și transformă experiența într-una mai plăcută. Iar în relație cu site-ul tău, va contribui la procesul de decizie, va capta atenția și va construi personalitatea brandului tău. La adacity folosim Fontjoy pentru a vedea sugestii despre cum se potrivesc fonturile din heading cu cele din text.

Sunt 7 elemente ale tipografiei de care trebuie să ții cont: fontul, contrastul, consistența, spațiul liber, aliniamentul, culoarea și ierarhia. Cum le alegi? Gândește-te la personalitatea și tonul vocii pe care vrei să le transmiți, nu uita de utilitate (nimeni nu vrea un font drăguț dar ilizibil), inspiră-te din alte exemple văzute și rezervă timp pentru a testa fontul ales.

Dacă ți-a plăcut recomandarea săptămânii, uite încă un checklist și pentru elementele pe care trebuie să le iei în considerare când alegi fontul.

Campanii memorabile

Fantastic Subway Drive

Campanie Adobe Creative Cloud

Adobe Creative Cloud prezintă întreaga gamă de tool-uri de creație într-o manieră aparte. Este genul de ad la care nu vei da skip după câteva secunde. Noi ne-am uitat de cel puțin 10 ori și ne-am tot întrebat cum au reușit să facă anumite lucruri.

Călătoria în lumea Adobe Creative Cloud durează 60 de secunde și este însoțită de un soundtrack pe măsură – ”Rolling Stones – She’s a Rainbow?”.

Leave a Reply