Skip to main content

În ediția de azi:

  • La petrecerile Tinder poți intra doar dacă ai descărcat aplicația, Pinterest colaborează cu micro-influenceri, iar un proprietar de restaurant cere oamenilor recenzii proaste. Învață din cele mai interesante strategii de vânzare.
  • Shein, platforma de fast fashion, devine rapid noul TikTok al ecommerce-ului.
  • Acum persoanele paralizate pot tasta doar imaginându-și scrisul.
  • Ce se mai poartă pe Instagram? Postările carusel, conturile mici și un caption bazat pe stroytelling.
  • Imaginează-ți o lume digitală fără parole. Google lucrează la asta.
  • Platformele pun la dispoziție fonduri pentru creatori pentru a-i motiva.
  • În sfârșit o să poți să pui poza aia cu rezoluție înaltă de pe desktop direct pe Instagram.
  • Există viață pe Marte din greșeală?
  • Amazon mai aproape de Hollywood: compania vrea să cumpere studioul de filme MGM.

Citește totul mai jos, iar dacă ți-a plăcut, ne-am bucura să ne recomanzi și prietenilor tăi 📣. 


 

Marketing

  • Un nou raport arată trendurile de engagement pe Instagram, pe baza a 100 de milioane de postări. Postările de tip carusel generează mai mult engagement decât cele cu o singură poză sau video.Conturile mai mici de Instagram (< 1000 urmăritori) sunt în creștere, iar mărimea ideală a unui caption este de 1000-2000 de caractere, ceea ce înseamnă că poți miza pe storytelling pentru autenticitate.
  • Apple a jefuit banca mafiei. Metaforic vorbind. Apple nu doar că lansează noua politică de confidențialitate App Tracking Transparency (ATT), care nu le permite aplicațiilor să îți urmărească activitatea pentru ad-uri targetate, dar, în paralel, implementează noi reclame în App Store. Cu alte cuvinte, Apple se folosește de dezavantajul pe care l-a creat celorlalte platforme (Google, Facebook).
  • Îți facem cunoștință cu Google Crawler, un software folosit de Google pentru a scana internetul. Pur și simplu accesează site-urile de la o pagină la alta, căutând conținut nou sau actualizat pe care Google nu îl are încă în bazele sale de date. Cum funcționează și cum te folosești de el pentru practicile SEO, poți afla în acest articol.
  • Twitter continuă să testeze diferite variante de servicii plătite. Cel care pare că va fi lansat prima dată este Twitter Blue, un serviciu pe bază de abonament care ar costa 2,99 dolari pe lună și care va include o funcție Undo Tweets și colecții de bookmarks.
  • Descărcările lunare ale aplicației Clubhouse au scăzut la mai puțin de un milion pentru prima dată din noiembrie 2020. Să fi fost aplicația populară doar în lockdown?… 🤔
  • Platformele de social media duc o luptă importantă în perioada asta. Creatorii există în continuare, dar într-un număr limitat, iar succesul unei platforme depinde de ei. Cu cât realizează mai mult conținut, cu atât audiența lor va fi mai implicată pe platforma respectivă. Unele rețele de socializare au luat măsuri.TikTok a lansat TikTok Creator Fund, iar fondul pe care l-au pus la dispoziție a fost de 200 de milioane de dolari pentru a sprijini creatorii ambițioși. La scurtă vreme după TikTok, YouTube prezintă YouTube Shorts Fund, un fond de 100 de milioane de dolari din care vor fi plătiți creatorii YouTube Shorts pentru conținutul lor cel mai vizionat și captivant.
  • Și dacă tot vorbim de creatori și rețele sociale, Pinterest se extinde și mai mult în comunitatea creatorilor, odată cu lansarea noii funcții video numită Idea Pins.Funcția este destinată celor care doresc să-și spună poveștile folosind videoclipuri, muzică, instrumente de editare creativă și multe altele. Pe scurt, luăm puțin TikTok, amestecăm cu elemente din Insta Stories și obținem Idea Pins. Pentru mai multe rețete de idei inovatoare vă așteptăm în următoare ediție 🙄.

  • Și pe tine te enervează că nu poți posta pe Instagram de pe PCProblem solved, Instagram testează în prezent o nouă opțiune de postare în feed din versiunea desktop a aplicației.
  • După un val de controverse cu prima sa încercare, WhatsApp lansează treptat noua actualizare a politicii de confidențialitate. Aplicația va împărtăși mai multe date cu Facebook, dar numai în ceea ce privește acțiunile cu specific business. Dacă utilizatorii nu se conformează acestei politici, WhatsApp le va suspenda temporar contul.
  • Din categoria ”mai bine fără”, de acum înainte, YouTube face reclamele pe TV mult mai interactive 🙄. Poți face clic pe opțiunea „Send to phone”, și vei primi acea promoție sau URL direct pe mobil.
  • Mai ții minte când am vorbit despre controversata platformă Parler? Ea revine pe App Store și spune că va cenzura conținutul considerat „inacceptabil”, dar doar de pe versiunea iOS.

 

Strategii inteligente: cum să crești cu clienți dificili, microinfluenceri și recenzii proaste

Acum o lună, investitorul american Patrick O’Shaughnessy a început un thread pe Twitter în care întreba oamenii care sunt cele mai smart strategii de vânzare de care au auzit. Tweet-ul a avut sute de răspunsuri. O să-ți prezentăm mai jos 3 dintre strategiile noastre preferate și cu ce să rămâi de pe urma lor.

1. Tinder și clienții dificili

Într-un interviu cu TechCrunch, Justin Mateen, fondator și fost CMO al Tinder, a spus: „Mergeți după cei mai dificili utilizatori prima dată… Aceștia pot fi fie cei mai răi critici, fie cei mai dedicați fani”.

Pentru început, compania a sponsorizat o petrecere aniversară la Universitatea din Carolina de Sud. Intrarea a fost gratuită pentru toți cei care au descărcat aplicația. În timp ce doar 400 de persoane au descărcat Tinder la petrecere, aplicația a avut un total de 4000 de descărcări în decurs de o săptămână.

Mai departe, aceștia au mers din ușă în ușă în căminele studențești de băieți și le-au spus că toate fetele din facultate sunt pe aplicație, iar apoi au mers în căminele de fete și le-au spus că toți colegii lor sunt acolo.

Key takeaway: Deși este tentant să mergi după clienții cel mai ușor de ademenit, urmărind mai întâi utilizatorul cel mai dur (pentru Tinder, studenții, „utilizatorii care par să nu aibă nevoie de produs”) ar putea da roade pe termen lung.

2. Pinterest, din vorbă în vorbă

După ce numărul de utilizatori Pinterest a stagnat la 3000, platforma s-a orientat către vechea strategie word-of-mouth pentru a-și accelera creșterea.

Ce a făcut mai exact Pinterest? S-a concentrat asupra „power users”, așa că a găzduit evenimente și întâlniri la magazinele locale pentru hobby-uri. Astfel au reușit să convingă un întreg cartier să se înscrie, cu ajutorul unui singur artist.

În campania Pin-It-Forward s-au folosit din nou de liderii comunității. Au încurajat bloggerii și influencerii din domeniile DIY și handicraft să creeze boards pe o anumită temă (de exemplu, „Ce înseamnă acasă pentru mine”) pentru a populariza platforma.

Key takeaway: Petrece-ți timpul în comunitățile apropiate, grupuri de Facebook, formuri sau subreddits și încearcă să înțelegi care dintre ele sunt un public țintă bun pentru produsul sau serviciul tău.

3. Recenzii proaste pe Yelp

Proprietarul de restaurant Davide Cerretini a cerut review-uri de o stea pe Yelp, mergând chiar până la a oferi o reducere de 25% oricui a lăsat o recenzie proastă.

În câteva zile avea 2.300 de review-uri de o stea și era cel mai slab cotat restaurant de pe Yelp. Davide a continuat să-și clădească o carieră pe baza notorietății câștigate în urma acestor review-uri și astăzi ține cursuri și evenimente private de cooking care costă până la $3.000 fiecare.

Key takeaway: Recenziile proaste sunt bune pentru afaceri. În cazul lui Davide, acestea au fost un PR stunt foarte reușit. În general, review-urile slabe dovedesc că recenziile tale bune sunt autentice. A avea un amestec de feedback pozitiv și negativ poate crea de fapt încredere.

Let’s wrap it up 🌯:

1) Investește în cei mai duri critici ai tăi.
2) Împrietenește-te cu micro-influenceri și liderii comunităților pentru a înțelege ce are nevoie/ce își dorește potențialul client.
3) Nu te feri de recenziile și criticile negative. În schimb, folosește-le pentru a crește. De asemenea, au avantajul de a-ți îmbunătăți SEO-ul – recenziile reprezintă un factor important în algoritmul Google pentru Local SEO.

 

Revoluția în ecommerce vine tot din China


Mai ții minte cum TikTokul a apărut de nicăieri și a cucerit lumea imediat? Asta se întâmplă acum cu Shein, compania de e-commerce cu cea mai rapidă creștere din lume. 

Se pare că a avut venituri de aproape 10 miliarde de dolari în 2020 și a crescut cu peste 100% în fiecare din ultimii opt ani. Compania are sediul în China, dar respinge piața locală și preferă să vândă în special în afara țării. Shein vinde în aproape orice țară, cu excepția notabilă a Indiei, unde platforma a fost interzisă împreună cu TikTok și alte 57 de aplicații chineze.

Modelul de retail în timp real, inițiat de Shein, reduce timpul de la design la producție de la 3 săptămâni la doar 3 zile. Poate produce o varietate mai largă de produse mai ieftin și mai rapid decât concurența (Zara sau Fashion Nova), deși termenii de livrare sunt în prezent o problemă. Chiar și asa, funcționează mai bine decât ne-am fi așteptat.

Uite aici niște date mind-blowing despre Shein:

  • Shein ocupă locul 1 în categoria de cumpărături din iOS App Store în 56 de țări și se află în top 5 în 124, dintr-un total de 174.
  • De la jumătatea lunii februarie, Shein a ajuns să fie clasat pe locul al doilea după Amazon în Statele Unite.
  • Un sondaj recent realizat de banca de investiții Piper Sandler l-a clasat pe locul 2 după Amazon pentru cel mai popular site de cumpărături.
  • Website-ul Shein ocupă locul 1 în lume pentru traficul web în categoria modă și îmbrăcăminte, detronând nume grele precum Nike, Zara, Macys, Lululemon și Adidas.
  • Durata medie a unei vizite pe site este estimată la 8 minute și 36 de secunde, mai mare decât orice brand de fashion din SUA.
  • Un raport recent susține că Shein este cel mai discutat brand de pe TikTok în 2020.

Acest articol acoperă foarte multe puncte interesante, precum:

  • Contextul Shein;
  • De ce nu ai auzit niciodată de Shein (hint: nu voiau să faci asta);
  • O scurtă istorie a brandului;
  • Secretul din spate: Shein a luat nevoile Chinei și le-a aplicat mondial;
  • Critică și controversă;
  • Imaginea de ansamblu.

 

Business & Tehnologie

  • La conferința anuală a developerilor Google a anunțat noi produse și caracteristici pentru platformele sale. Printre acestea:
    – Android 12, cu un nou design language orientat spre personalizarea experienței pentru fiecare utilizator
     Îmbunătățiri în Google Search. Compania va folosi inteligența artificială pentru a identifica posibile boli de piele. Vei putea căuta diferite afecțiuni ale pielii, părului sau unghiilor prin simpla urcare a unor fotografii detaliate ale acestora. 🤯
    – Google Photos lansează opțiunea unui Locked Folder, pentru toate pozele alea cu tine de la petreceri din liceu sau facultate. 🥷🏼
  • Apple vrea să ajute utilizatorii să preia controlul asupra datelor…dar nu și în China. Un raport al New York Times arată cum compania ține datele utilizatorilor din China pe servere ale guvernului și oferă acestuia acces la ele. Raportul detaliază toate compromisurile pe care Apple le-a făcut pentru a avea acces la piața chineză.
  • După devastatorul atac cibernetic asupra uneia dintre cele mai mari conducte petroliere din Statele Unite, mai multe stații de benzină au fost nevoite să închidă, iar prețurile naționale medii la benzină au crescut la peste 3 dolari pentru prima dată din 2014. Colonial Pipeline ar fi plătit hackerilor aproape 5 milioane de dolari, cu toate că le-a fost sugerat să nu facă asta.
  • BuzzFeed a găsit contul secret de Venmo a lui Joe Biden. BuzzFeed News a găsit conturile și altor membri ai familiei Biden, inclusiv copiii președintelui, nepoții, înalții oficiali ai Casei Albe și toate contactele lor de pe Venmo.
  • Probabil și tu te-ai cam săturat de excel și tot felul de baze de date. Iată că uneori datele pot fi transformate în ceva frumos. Pe subredditul „r/dataisbeautiful”  poți găsi câteva diagrame cool despre diverse lucruri, printre care și:📊 Evoluția PIB-ului țărilor din G20;
    📊 O statistică interesantă despre dogecoin;
    📊 Diagrame time-lapse cu producția globală de energie pe surse.
  • Aplicația de urmărire a contactului a NHS (serviciul de sănătate publică din Marea Britanie) a prevenit sute de mii de cazuri de Covid-19 și mii de decese.
  • Deși Elon Musk testează Neuralink și ne arată videoclipuri cu maimuțele jucându-se ping-pong virtual, demonstrarea impactului real pe care implanturile neuronale îl au în viețile oamenilor a rămas în mâinile comunității academice.Săptămâna aceasta a apărut o demonstrație a unei persoane paralizate care a reușit să tasteze aproximativ 90 de caractere pe minut, doar imaginându-și că scrie de mână pe o foaie.
  • Este posibil să nu îți dați seama, dar parolele reprezintă cea mai mare amenințare la adresa securității online – sunt ușor de furat, sunt greu de reținut și gestionarea lor nu prezintă interes pentru toată lumea. Google ne pregătește un viitor mai simplu și mai sigur, fără parole.
  • Compania de transfer de bani MoneyGram va accepta acum bitcoin cu ajutorul exchange-ului Coinme. Utilizatorii vor putea acum să cumpere criptomoneda și să o retragă în cash la ATM-urile și chioșcurile MoneyGram din SUA începând cu această săptămână.
  • Au fost descoperite forme de viață pe Marte, dar din păcate nu sunt specifice Planetei Roșii. Potrivit cercetătorului Christopher Mason, NASA ar fi putut să contamineze Marte cu forme de viață din greșeală. Este posibil ca descoperirile de pe planetă să fi avut originea în laboratoarele NASA.
  • Amazon vrea să cumpere MGM, unul dintre cele mai vechi studiouri de film din lume.
  • AT&T se pregătește să fuzioneze WarnerMedia cu Discovery.
  • Michael Burry, investitorul american, pariază 534 de milioane de dolari că acțiunile Tesla vor scădea. Burry a fost unul dintre primii investitori care a pariat și a obținut profit din criza financiară din 2008. Burry a menționat într-un tweet că dependența pe care Tesla o are față de creditele de reglementare energetică din SUA este un obstacol pentru companie pe termen lung.

 

Jucăriile sunt peste tot în jurul nostru

Dacă adulții ar putea valorifica imaginația pe care o aveau cândva în copilărie, atunci lumea ar fi un loc mult mai luminos. Îți amintești când puteai să visezi aventuri inspirate doar din împrejurimi?

Cu noua și adorabila reclamă video, Fisher-Price arată modul în care copiii găsesc jucării în absolut orice obiect: mătura devine chitară, peria – microfon, banana – telefon, furtunul – șarpe etc

Leave a Reply