Bine te-am regăsit!
Meta amenință că o să ne lase fără Facebook și Instagram în Europa 🙄. Cauza principală ar fi noile legi de partajare a datelor. Închiderea Facebook în EU e la fel de posibilă ca îmbogățirea peste noapte din Bitcoin, așa că nu e cazul să te îngrijorezi. Asigură-te că ne citești în continuare, în caz de ceva, te anunțăm noi.
Lectură plăcută! 🗞️👇🏼
În ediția de azi:
- Samsung face like-uri pe Facebook cam cât un boomer.
- E posibil să putem face Reels de 90 de secunde.
- Chrome și-a actualizat logo-ul.
- Vin NFT-urile și pe Facebook.
- Noul motor de codare AlphaCode este mai „talentat” decât mulți dintre programatori.
- Apple Watch sună la urgențe pentru tine.
- Un nou tratament poate opri cancerul timp de 10 ani.
- Jeff Bezos a rămas blocat cu yachtul său sub un pod. Soluția? Demontarea podului!
Citește totul mai jos, iar dacă ți-a plăcut, recomandă-ne și prietenilor tăi 📣.
Digital & Media
🔸 Meta a amenințat că va elimina Facebook și Instagram din Europa din cauza legilor privind partajarea datelor. Separat, Peter Thiel, un investitor controversat în această companie, pare că în sfârșit o va părăsi.
🔸 Saga continuă: o compilație video cu Joe Rogan folosind the N-word a devenit virală. Controversata gazdă a podcastului a lansat un videoclip cu scuze și a eliminat aproximativ 70 de episoade din podcastul său de pe Spotify.
🔸 Twitter testează ceva nou: le va permite utilizatorilor iOS să răspundă la tweet-uri cu mesaje DM. Criticii spun că acest feature ar putea duce la mai multă hărțuire pe platformă.
🔸 Instagram lucrează la posibilitatea de a crea Reels cu o durată de 90 de secunde.
🔸 Chrome își actualizează logo-ul după 8 ani, deși probabil că nu vei observa decât dacă te uiți foarte atent. 🔸 O analiză foarte cuprinzătoare a lui Ben Thompson despre peisajul advertisingului digital in 2022 prezintă care sunt jucătorii mari din piață și ce schimbări au apărut după lansarea ATT (App Tracking Transparency) de la Apple.
🔸 Meta (Facebook) vrea să se lanseze în NFT. Funcțiile la care lucrează în prezent le-ar putea permite utilizatorilor să afișeze NFT ca imagini de profil, să-și creeze propriile NFT și ar putea include, de asemenea, un NFT market.
🔸 Amazon a declarat că business-ul său de publicitate crește cu 32% și a încasat 31 de miliarde de dolari anul trecut.
🔸 Cum influențează volumul de recenzii și cât de recente sunt acestea comportamentul de cumpărare: Studiul s-a bazat pe informațiile a peste 9.000 de consumatori, dar și pe baza analizei activității de pe paginile de produse e-commerce (în valoare de peste 1,5 milioane de dolari, de pe 1.200 de site-uri de branduri și retaileri).
Samsung face mai puține like-uri decât bunica taCu peste 161 de milioane de „urmăritori”, ei sunt cel mai mare brand de pe Facebook. Deci, ai crede că ar avea o comunitate care face engagement, nu?
Nu chiar.
Un scroll prin pagina lor dezvăluie o cantitate șocant de mică de interacțiune.
Mai multe postări recente au o medie de aproximativ 80 de like-uri, comentarii și share-uri.
Aceasta echivalează cu o rată de engagement de aproximativ 0,000049%. Cazul Samsung este unul extrem, dar nu sunt singurii. Rata medie de implicare a paginilor de brand este de 0,18%.
Citește întreaga analiză a lui Brendan Gahan aici.
Business & Tehnologie
🔸 DeepMind a susținut că noul său motor de codare AI, AlphaCode, este mai bun decât 54% dintre programatorii umani.
🔸 Un nou parteneriat între Shopify și platforma AR Poplar Studio oferă companiilor posibilitatea de a încărca modele 3D și AR ale cataloagelor lor.
🔸 Că tot veni vorba de lup, acțiunile Peloton au crescut vineri cu peste 30%, după informații conform cărora Amazon și Nike iau în considerare cumpărarea companiei de fitness.
🔸 De la Wired, un deep dive destul de personal despre escrocheriile la telefon și parcursul frustrant și obositor care urmează după un astfel de eveniment.
🔸 Un Apple Watch a sunat la 911 în numele proprietarului său, după ce a detectat o „cădere puternică”. Primii respondenți l-au găsit pe bărbat inconștient lângă bicicleta sa (sperăm că nu tot Peloton).🔸 Prețul acțiunilor Meta (Facebook) a scăzut joi cu 26,4%, după ce compania a declarat că numărul zilnic de utilizatori activi ai Facebook a scăzut pentru prima dată. Scăderea a cauzat pierderea a peste 230 de miliarde de dolari din valoarea de piață a companiei, o scădere record înr-o o singură zi pentru orice companie din SUA. Meta a spus că modificările de confidențialitate ale Apple iOS vor scădea vânzările în acest an cu aproximativ 10 miliarde de dolari.
🔸 CAR-T cell cancer therapy, un tratament experimental care transformă celulele imune în celule care ucid tumorile, s-a dovedit că oprește boala pentru mai bine de 10 ani.
🔸 Hackerul independent P4x a fost hackuit de spioni nord-coreeni, și s-a răzbunat închizând internetul țării.
🔸 Jeff Bezos nu poate trece cu superyacht-ul său pe sub un pod din Rotterdam 🥺, așa că orașul demontează podul pentru ca vasul miliardarului să navigheze mai departe.
Dubbing the movie 🎙️
Orașul chinez Dunhuang a stat nemișcat în vânt și nisip de mii de ani. Multe picturi murale au nevoie disperată de restaurare, ceea ce depindea de vânzarea biletelor. Care nu a fost prea fericită din cauza pandemiei. De asemenea, și Tencent Pictures (distribuitor și companie de producție de filme din China), a fost forțat să închidă din aceeași cauză.
Pot acestea două branduri care aparent nu au nicio legătură să se unească pentru a crea magie? Da! Împreună au lansat un proiect de divertisment social. Tencent Pictures a transformat 5 picturi murale celebre Dunhuang în micro-filme de animație pentru ca toată lumea să joace pe telefon jocul de dublare a rolurilor: te înregistrezi dând voce personajelor.
Utilizatorii pot distribui în mod public și pot invita și pe alții să vizioneze pentru un preț de bilet de doar 1 renminbi. „Venitul de box office” este folosit ca fond de restaurare a muralelor Dunhuang. Acest lucru a permis celor două branduri să-și repornească noile modele de business. Campania a atras numeroase celebrități care au dublat micro-filmele și au atras așa și mai mulți fani.