Skip to main content

În ediția de azi:

  • Vei învăța din exemplul Airbnb cum SEO aduce rezultate atunci când ai o strategie potrivită
  • Află mai multe despre cum funcționează algoritmul Facebook în 2021, care sunt criteriile pe baza cărora postările tale ajung la cât mai mulți oameni și ce trebuie să faci pentru a obține rezultate mai bune.
  • Defăimarea online poate fi o afacere foarte bănoasă, dar doar dacă ești de ambele părți ale procesului
  • Urmează exemplul Apple pentru un copywriting reușit al paginilor de produs.
  • Ne va afecta conflictul dintre Tim Cook(Apple) și Mark Zuckerberg(Facebook)?
  • Google Maps schimbă metoda clasică de îndrumare pentru drumurile cu mașina.
  • Armata de hackeri din Coreea de Nord crește din ce în ce mai mult.

Citește totul mai jos, iar dacă ți-a plăcut, ne-am bucura să ne recomanzi și prietenilor tăi 📣. 

Digital Marketing

  • Știai că 50% din useri au vizitat un website pentru a cumpăra după ce au văzut produsul pe Instagram sau că numărul magic de hashtag-uri într-o postare este 11? Aruncă o privire peste statisticile Instagram pentru și mai multe insight-uri.‍
  • Reddit Talk devine un competitor Clubhouse, oferind funcția de audio chat pentru subreddits. Moderarea a fost o problemă pentru Clubhouse, iar Reddit lansează opțiunea audio puțin diferit, oferind acces inițial doar moderatorilor. La un moment dat, în viitor, se vor putea alătura și co-gazde.
  • LinkedIn a îmbunătățit serviciul de căutare, iar ție îți va fi mult mai ușor să găsești ce ai nevoie, să te conectezi cu comunitatea și să descoperi oportunități. Acum poți dintr-o singură căutare să descoperi companii, topics, joburi, cursuri, evenimente. Filtrele te vor ajuta și ele să restrângi căutarea (după locație, dată, autor, industrie etc.)
  • Asta este una dintre cele mai ingenioase reclame pe care le-am văzut pe Stories. Zone Kaiwei Ni factory, un producător chinez de încălțăminte sport, a adăugat în vizual un fir de păr fals care să te facă să dai swipe up.
  • Twitter și Facebook au eliminat aproximativ 100 de postări în India, deoarece instigau la panică și ofereau informații înșelătoare. Ordinul de urgență din partea Guvernului Indian a venit într-un moment în care țara se confruntă cu o creștere alarmantă de cazuri Covid.
  • Twitter lansează acum oficial un test live al noului său feature, ‘Professional Profiles’, care va oferi brandurilor o nouă modalitate de a se prezenta pe platformă, cu tool-uri dedicate și caracteristici specifice zonei profesionale. Rămâne de văzut dacă și engagementul sau reach-ul vor fi diferite de la un tip de profil la altul, ca în cazul Instagram.
  • Tu cum stai cu SEO? Noi am găsit acest infografic simpatic și extrem de util despre cele mai bune practici SEO în 2021. Sperăm să-ți fie de folos!
  • Iată cum să procedezi pentru a ajuta algoritmul Google să înțeleagă că o singura persoană a fost autorul mai multor articole, postate pe diferite site-uri.
  • Mark Zuckerberg anunță noi modalități prin care creatorii Instagram pot câștiga bani. Cea mai importantă promisiune este cea legată de un marketplace care să facă legătura între branduri și creatorii de conținut.
  • SEO aduce cu 1000% mai mult trafic organic decât social media, iar rata de conversie din traficul organic este de aproximativ 16%. Vezi acest infografic extrem de util cu cele mai importante statistici despre SEO în 2021.
  • Facebook îți permite acum să-ți exporți postările și notițele în Google Docs, Blogger sau WordPress. Aceasta este o modalitate excelentă de a-ți salva datele, celelalte opțiuni fiind mult prea greoaie.

Iată cum Apple își convinge cumpărătorii prin copywriting:

1. Concentrează atenția asupra unei singure idei.
Headline-urile Apple atrag atenția asupra unui singur beneficiu prezentat în headline. Menținând atenția asupra unei singure idei, pot transmite mult mai eficient mesajul.

2. Textele sunt făcute pentru a fi scanate cât mai ușor
76% dintre vizitatorii unei pagini o scanează, nu o citesc în detaliu. Apple respectă 3 reguli atunci când scrie copy-ul pentru aceste pagini:
–   Headline-uri cu font mare pentru idea principală
–   Folosește sub-titluri pentru a convinge utilizatorii să citească mai mult
–   Scrie paragrafele enumerând beneficiile în ordine descrescătoare a importanței

3. Adresează problemele
Apple prezintă caracteristicile ca soluții la problemele pe care utilizatorii lor le au. De exemplu, night-mode-ul noilor iPhone-uri este o caracteristică. Ei o prezintă drept soluția la o problemă: ”Poze dezastruoase noaptea? Acum poți imortaliza portrete care prind viață noaptea.”

CITEȘTE MAI MULT

De ce Airbnb e mai bun la SEO decât tine

Oare Airbnb este super bun la SEO din cauza bugetelor mari, a forței de muncă și a expertizei în SEO? Parţial. Dar mult mai puțin decât ne-am aștepta. Compania excelează la SEO datorită unei metodologii specifice.

În câteva cuvinte, ei reușesc să obțină primele poziții în motoarele de căutare prin ceea ce noi numim„SEO bazat pe produs”.

METODOLOGIE

Airbnb este un brand care a reușit în timp să ocolească Google: oamenii merg direct pe site sau în aplicație pentru a căuta cazare.

În ciuda faptului că Airbnb dezvoltă acum o parte semnificativă din trafic din vizitele directe, platforma ajunge la 12,4 milioane de sesiuni organice pe lună. Dar foarte puțin din acest trafic merge pe paginile de conținut tradițional. Majoritatea traficului organic este îndreptat spre două proprietăți: paginile de produs și paginile de resurse.

PAGINILE DE PRODUS

În loc să se bazeze mult pe conținutul articolelor, Airbnb se bazează pe paginile lor de produse pentru a apărea în rezultatele căutărilor. Paginile de produse Airbnb sunt extrem de optimizate pentru SEO: imaginile, datele structurate etc. sunt toate la locul lor.

Există trei factori majori care permit Airbnb să exceleze în SEO:

1. Title tags extrem de optimizate și perfecționate prin testare.
Airbnb a împrumutat inițial de la Pinterest abilitatea de experimentare, care a constat în împărțirea paginilor în două variante pentru a studia modificările de pe pagină (mai ales titlurile). Urmărirea diferenței dintre vizitele organice pentru o variantă, comparată cu grupul de control a fost o modalitate excelentă de a testa eficacitatea noilor schimbări de SEO.

2. User-generated content.
Listările și recenziile sunt o metodă foarte bună prin care atât gazdele cât și oaspeții generează conținut pentru platformă. Acestea ajută foarte mult în ranking, iar backlink-urile vin natural datorită interesului gazdelor de a-și promova proprietățile peste tot.

3. Recomandările din partea de jos a paginilor de listing
Acest tip de conținut nu ajută doar vânzările. Ele sunt un semnal puternic pentru Google că aceste pagini conectate sunt valoroase și ar trebui să apară mai sus în clasamentul Google. Aceste pagini primesc mii de link-uri interne, care pot fi un semnal de clasare și mai important decât backlink-urile de pe alte site-uri.

PAGINILE DE RESURSE:

Compania a reușit să aibă un loc destul de înalt în rezultatele căutărilor datorită termenului „Things to do in [City]”, și a încercat să aducă aceste pagini cât mai sus în rezultatele motoarelor de căutare în toate piețele în care activează

Aceste pagini sunt alcătuite exclusiv din conținut publicat de alte persoane, cu o listă cu cele mai tari lucruri de făcut într-un oraș important. Pe lângă asta, pentru fiecare eveniment sau activitate, Airbnb a creat pagini individuale cu recenziile utilizatorilor. Aceste pagini sunt în mod clar valoroase pentru publicul Airbnb, fiind vizitate în mod repetat.

Aceste pagini – care s-au concentrat exclusiv pe a aduce un plus de valoare vizitatorilor, pe creșterea timpului pe pagină și, în cele din urmă, creșterea importanței în algoritmul Google – nu au fost inițial utilizate în scop de vânzare. Abia mai târziu au fost folosite pentru a face experiențele convingătoare și a convinge vizitatorii să le încerce.

Business & Tehnologie

  • Cu toții facem mișto de Crocs, dar mai bine am recunoaște că am purtat cel puțin o dată. Oricum companiei nu prea îi pasă că încălțămintea nu se încadrează la categoria „cool” din moment ce acțiunile sale au crescut marți cu 16%, după raportul din Q1 2021. Valoarea companiei a crescut cu peste 310% în ultimul an datorită parteneriatelor smart și faptului că mai mulți oameni au putut purta Crocs fără a fi văzuți în public 👀.
  • Apple are un nou update care ar putea schimba regulile jocului pentru advertiseri. Cu această nouă funcție, aplicațiile îți vor cere permisiunea de a-ți urmări activitatea pe internet. Datele astea sunt cruciale pentru publicitarii care îți folosesc istoricul pentru a-ți afișa ad-uri relevante. Problema pentru ei este că majoritatea va alege să nu fie urmărită.
  • De când cu noile restricții de confidențialitate Apple, publicitarii care vizează utilizatorii iPhone vor obține mai multe date despre performanța ad-urilor dacă vor folosi Apple decât dacă folosesc alte platforme pentru rularea campaniilor. Diferența ar putea, în cele din urmă, să ofere business-ului publicitar Apple (mic, dar în creștere) un avantaj față de rivali.
  • Bătălia Jeff Bezos – Elon Musk nu este doar pentru titlul de cel mai bogat om din lume. Compania spațială a lui Jeff Bezos, Blue Origin, luptă împotriva deciziei NASA de a acorda SpaceX (compania lui Elon Musk) 2,9 miliarde de dolari pentru aterizarea astronauților pe Lună până în 2024.
  • „This release includes bug fixes, increased stability and performance improvements.” Primăvara trecută, o companie din Texas numită SolarWinds a pus la dispoziția clienților un update care ar fi trebui să îmbunătățească software-ul pe care îl furnizau. Acesta s-a dovedit a fi unul dintre cele mai mari hack-uri din istoria recentă.Hackerii, despre care se crede că sunt conduși de serviciul rus de informații, SVR, au folosit acea actualizare software de rutină pentru a introduce malware în software-ul Orion și apoi l-au folosit ca instrument pentru un atac cibernetic masiv împotriva companiilor și instituțiilor din SUA. Printre companiile care au căzut pradă hack-ului: Adobe, Canva, eBay, Yahoo, LinkedIn.
  • Armata de hackeri din Coreea de Nord crește din ce în ce mai mult. Forțele cibernetice ale țării au câștigat miliarde de dolari pentru regim, plănuind jafuri de ATM-uri și furturi de criptomonede. Oare pot fi oprite?
  • Este posibil ca Google Maps să nu mai afișeze cel mai rapid traseu. Compania spune că algoritmul său de navigație va selecta în curând cea mai eficientă rută sau, cum spun ei, „cea mai verde rută”Dacă ora estimată a sosirii la destinație este aceeași, Google va alege ruta cu cel mai mic consum de carbon.
  • Când apar online articole calomnioase despre o persoană sau un brand, Google le preia, iar imaginea acestora va ajunge să fie defăimată, cu toate că acele informații sunt uneori false. Cum se fac bani din asta? Acest articol explică cum persoanele care sunt responsabile de actele de calomnie sunt și cele care oferă servicii foarte costisitoare de eliminare ale acestora. 
  • Recent, Amazon a început să proiecteze un instrument pentru companiile care vor să comunice cu clienții care le urmăresc. Până acum, Amazon interzicea comercianților să-și abordeze clienții, cu excepția cazului în care se referă la starea comenzii, de exemplu. Platforma a lansat mai multe instrumente pentru a ajuta companiile să-și construiască prezența online, deoarece se confruntă cu concurența celor de la Shopify.
  • Reuters a dezvăluit că trece la abonamente plătite pentru știri. Publicația speră să atragă noi audiențe, care vor plăti 34,99 dolari pe lună pentru a afla informații detaliate despre afaceri juridice, business-uri sustenabile, asistență medicală și autoturisme.
  • „Războiul” dintre Tim Cook (Apple) și Mark Zuckerberg (Facebook) va afecta felul în care petrecem timpul online, ad-urile pe care le vedem și siguranța informațiilor noastre personale. O analiză interesantă și în profunzime făcută de New York Times aici.
  • Se tot spune că anii ’80 revin. Domino’s aduce înapoi mascota sa renumită, Noid, pentru a scoate în evidență un parteneriat de livrare cu compania de robotică Nuro. Introdus pentru prima dată în anii 1980, Noid este un personaj animat care contracarează încercările lanțului de pizza de a livra cât mai rapid. În 2021, însă, scopul vehiculelor Nuro este să livreze pizza fără șofer. 🍕
  • YouTube TV ar trebui să aducă cele mai bune părți ale televiziunii prin cablu către streaming, dar aduce și una dintre cele mai enervante părți: disputele privind integrarea. Roku și Google au o disputa cu privire la condițiile de a integra YouTube TV pe platforma de streaming Roku. Google a comentat afirmațiile ca fiind „fără temei”.
  • Domeniul Google Argentina – google.com.ar – a fost cumpărat cu 2 lire de un bărbat de 30 de ani. Întâmplarea a fost cauzată de expirarea domeniului deținut de către Google și s-a rezolvat rapid, însă este încă o dovadă că ”se întâmplă și la case mai mari”.

Înțelegerea algoritmului Facebook în 2021

Algoritmul Facebook este modul platformei de a decide ce postări să introducă în feedurile utilizatorilor și când apar aceste postări.

Postările nu apar în ordine cronologică. În schimb, algoritmul le evaluează și le plasează pe cele care se potrivesc intereselor tale în partea de sus a feed-ului.

Sfaturi pentru a folosi algoritmul în avantajul tău:

1. Evită aceste greșeli: 

  • Clickbait (postări care solicită clicuri sau ademenesc utilizatorii să facă clic cu informații senzaționale sau false)
  • Like-baiting (postări care cer aprecieri, comentarii și distribuiri)
  • Postări cu linkuri spam (de exemplu, linkuri cu un titlu clickbait – care duc la o pagină plină de reclame)
  • Conținut repetat
  • Postări numai text

‍2. Interacționează cu audiența ta 
Răspunde la comentariile și mesajele lor. Algoritmul Facebook prioritizează postările care deschid conversații și mențin utilizatorii interesați de subiectul respectiv pentru mai mult timp.

3. Convinge oamenii să interacționeze unii cu alții
Potrivit Facebook, algoritmul împinge postările care stârnesc multă conversație în rândul publicului unui utilizator.

4. Obține susținerea angajaților
Algoritmul scoate în evidență postările conturilor personale mai mult decât cele ale paginilor business. Cum poți evita acest lucru ca pagină de business? Cerându-le angajaților să posteze despre brandul tău.

5. Obține reacții în detrimentul like-urilor
Acum, când reacțiile sunt o opțiune, par să aibă mai multă greutate decât like-urile clasice. Pentru a declanșa reacții din partea publicului, încearcă să inspiri emoție cu conținutul tău.

6. Programează-ți corect postările
Deși postările nu mai sunt în ordine cronologică, conținutul cel mai recent are șanse mai mari să ajungă în partea de sus a feed-ului. Ar fi bine să verifici aceste analize pentru a afla orele optime de publicare pentru publicul tău.

7. Folosește Facebook Stories
Facebook are peste 500 de milioane de urmăritori zilnici pe Stories. Ele nu fac parte din feed, deci nu se supun acelorași reguli ca postările și sunt foarte eficiente la stimularea engagement-ului. Este un instrument incredibil de util pentru creșterea acoperirii organice, în ciuda limitărilor algoritmului Facebook.

8. Creează grupuri pe Facebook
Grupurile promovează comunitatea și conexiunea, exact ceea ce trebuie să dezvolți cu publicul tău pentru a obține acele reacții semnificative, atât de importante în feed.

9. Fă live-uri
Live-ul este unul dintre cele mai autentice și mai intime moduri de a te conecta cu publicul. Facebook Live primește de 6 ori mai mult engagement decât videoclipurile standard de pe platformă.

Algoritmul Facebook afișează live-urile care au o mulțime de spectatori în fața cât mai multor utilizatori cu interese comune.

10. Încearcă să ajungi pe lista „Favourites”
Facebook oferă fiecărui utilizator 30 de sloturi pentru paginile preferate, ca o altă modalitate de a permite acestora să controleze ce conținut văd în feed. Ca brand, vrei ca pagina ta să fie în acele 30 de sloturi.

11. Postează videoclipuri mai lungi
Cu cât utilizatorii îți vizionează mai mult videoclipurile, cu atât va crește mai mult ranking-ul acestora.

12. Sprijină reach-ul organic cu promovarea plătită
Stimularea postărilor cu rezultate organice îți va extinde reach-ul dincolo de publicul tău (sperăm să atragi noi adepți în acest proces).CITEȘTE MAI MULT

Unboxed

Un copil face unboxing la pistolul deblocat al părinților săi în acest anunț de interes public lansat de States United to Prevent Gun Violence.

În fiecare zi, în SUA, 8 copii sunt împușcați de o armă utilizată greșit sau deblocată. Filmul „Unboxed” începe ca orice alt videoclip popular de unboxing pentru jucării. Cayden este în dormitorul părinților săi, încântat să arate ceva nou pentru cameră.

Cayden scoate din cutie pistolul semi-automat pe care părinții lui îl țin în dulapul lor. Pe măsură ce îl arată cu entuziasm pentru cameră – jucându-se cu el, încărcându-l și glisându-l, prezentând trăgaciul – se pune, fără să vrea, în pericol grav.

VEZI VIDEO

Leave a Reply