├Än edi╚Ťia de azi:

  • Vei ├«nv─â╚Ťa din exemplul Airbnb cum SEO aduce rezultate atunci c├ónd ai o strategie potrivit─â
  • Afl─â mai multe despre cum func╚Ťioneaz─â algoritmul Facebook ├«n 2021, care sunt criteriile pe baza c─ârora post─ârile tale ajung la c├ót mai mul╚Ťi oameni ╚Öi ce trebuie s─â faci pentru a ob╚Ťine rezultate mai bune.
  • Def─âimarea online poate fi o afacere foarte b─ânoas─â, dar doar dac─â e╚Öti de ambele p─âr╚Ťi ale procesului
  • Urmeaz─â exemplul Apple pentru un copywriting reu╚Öit al paginilor de produs.
  • Ne va afecta conflictul dintre Tim Cook(Apple) ╚Öi Mark Zuckerberg(Facebook)?
  • Google Maps schimb─â metoda clasic─â de ├«ndrumare pentru drumurile cu ma╚Öina.
  • Armata de hackeri din Coreea de Nord cre╚Öte din ce ├«n ce mai mult.

Cite╚Öte totul mai jos, iar dac─â ╚Ťi-a pl─âcut, ne-am bucura s─â ne┬árecomanzi ╚Öi prietenilor t─âi┬á­čôú.┬á

Digital Marketing

  • ╚śtiai c─â 50% din useri au vizitat un website pentru a cump─âra dup─â ce au v─âzut produsul pe Instagram sau c─â┬ánum─ârul magic de hashtag-uri ├«ntr-o postare este 11?┬áArunc─â o privire peste┬ástatisticile Instagram┬ápentru ╚Öi mai multe insight-uri.ÔÇŹ
  • Reddit Talk┬ádevine un competitor Clubhouse, oferind func╚Ťia de audio chat pentru subreddits. Moderarea a fost o problem─â pentru Clubhouse, iar Reddit lanseaz─â op╚Ťiunea audio pu╚Ťin diferit, oferind┬áacces ini╚Ťial doar moderatorilor. La un moment dat, ├«n viitor, se vor putea al─âtura ╚Öi co-gazde.
  • LinkedIn a ├«mbun─ât─â╚Ťit┬áserviciul de c─âutare,┬áiar ╚Ťie ├«╚Ťi va fi mult mai u╚Öor┬ás─â g─âse╚Öti ce ai nevoie,┬ás─â te conectezi cu comunitatea ╚Öi s─â descoperi oportunit─â╚Ťi. Acum po╚Ťi dintr-o singur─â c─âutare s─â descoperi companii, topics, joburi, cursuri, evenimente. Filtrele te vor ajuta ╚Öi ele s─â restr├óngi c─âutarea (dup─â loca╚Ťie, dat─â, autor, industrie etc.)
  • Asta este una dintre┬ácele mai ingenioase reclame pe care le-am v─âzut pe Stories.┬áZone Kaiwei Ni factory, un produc─âtor chinez de ├«nc─âl╚Ť─âminte sport, a ad─âugat ├«n vizual un fir de p─âr fals care s─â te fac─â s─â dai swipe up.
  • Twitter ╚Öi Facebook au eliminat aproximativ┬á100 de post─âri ├«n India, deoarece instigau la panic─â ╚Öi ofereau informa╚Ťii ├«n╚Öel─âtoare. Ordinul de urgen╚Ť─â din partea Guvernului Indian a venit ├«ntr-un moment ├«n care ╚Ťara se confrunt─â cu o cre╚Ötere alarmant─â de cazuri Covid.
  • Twitter lanseaz─â acum oficial un test live al noului s─âu feature,┬á‘Professional Profiles’, care va oferi brandurilor o nou─â modalitate de a se prezenta pe platform─â, cu tool-uri dedicate ╚Öi caracteristici specifice zonei profesionale. R─âm├óne de v─âzut dac─â ╚Öi engagementul sau reach-ul vor fi diferite de la un tip de profil la altul, ca ├«n cazul Instagram.
  • Tu cum stai cu SEO? Noi am g─âsit┬áacest infografic┬ásimpatic ╚Öi extrem de util despre cele mai bune practici SEO ├«n 2021. Sper─âm s─â-╚Ťi fie de folos!
  • Iat─â cum s─â procedezi┬ápentru a ajuta algoritmul Google s─â ├«n╚Ťeleag─â c─â o singura persoan─â a fost autorul mai multor articole, postate pe diferite site-uri.
  • Mark Zuckerberg anun╚Ť─â noi┬ámodalit─â╚Ťi prin care creatorii Instagram pot c├ó╚Ötiga bani.┬áCea mai important─â promisiune este cea legat─â de un marketplace care s─â fac─â leg─âtura ├«ntre branduri ╚Öi creatorii de con╚Ťinut.
  • SEO aduce cu 1000% mai mult trafic organic dec├ót social media, iar rata de conversie din traficul organic este de aproximativ 16%. Vezi┬áacest infografic┬áextrem de util cu cele mai importante statistici despre SEO ├«n 2021.
  • Facebook ├«╚Ťi permite acum s─â-╚Ťi┬áexpor╚Ťi post─ârile┬á╚Öi noti╚Ťele ├«n Google Docs, Blogger sau WordPress. Aceasta este o modalitate excelent─â de a-╚Ťi salva datele, celelalte op╚Ťiuni fiind mult prea greoaie.

Iată cum Apple își convinge cumpărătorii prin copywriting:

1.┬áConcentreaz─â aten╚Ťia asupra unei singure idei.
Headline-urile Apple atrag aten╚Ťia asupra unui singur beneficiu prezentat ├«n headline. Men╚Ťin├ónd aten╚Ťia asupra unei singure idei, pot transmite mult mai eficient mesajul.
ÔÇŹ
2. Textele sunt făcute pentru a fi scanate cât mai ușor
76% dintre vizitatorii unei pagini o scanează, nu o citesc în detaliu. Apple respectă 3 reguli atunci când scrie copy-ul pentru aceste pagini:
– ┬á┬áHeadline-uri cu font mare pentru idea principal─â
– ┬á┬áFolose╚Öte sub-titluri pentru a convinge utilizatorii s─â citeasc─â mai mult
– ┬á┬áScrie paragrafele enumer├ónd beneficiile ├«n ordine descresc─âtoare a importan╚Ťei
ÔÇŹ
3. Adreseaz─â problemele
Apple prezint─â caracteristicile ca solu╚Ťii la problemele pe care utilizatorii lor le au. De exemplu, night-mode-ul noilor iPhone-uri este o caracteristic─â. Ei o prezint─â drept solu╚Ťia la o problem─â: ÔÇŁPoze dezastruoase noaptea? Acum po╚Ťi imortaliza portrete care prind via╚Ť─â noaptea.ÔÇŁ

CITE╚śTE MAI MULT

De ce Airbnb e mai bun la SEO decât tine

Oare Airbnb este super bun la SEO din cauza bugetelor mari, a for╚Ťei de munc─â ╚Öi a expertizei ├«n SEO? Par┼úial. Dar mult mai pu╚Ťin dec├ót ne-am a╚Ötepta. Compania exceleaz─â la SEO datorit─â unei metodologii specifice.

├Än c├óteva cuvinte, ei reu╚Öesc s─â ob╚Ťin─â primele pozi╚Ťii ├«n motoarele de c─âutare prin ceea ce noi numimÔÇ×SEO bazat pe produsÔÇŁ.

METODOLOGIE

Airbnb este un brand care a reu╚Öit ├«n timp s─â ocoleasc─â Google: oamenii merg direct pe site sau ├«n aplica╚Ťie pentru a c─âuta cazare.

├Än ciuda faptului c─â Airbnb dezvolt─â acum o parte semnificativ─â din trafic din vizitele directe, platforma ajunge la 12,4 milioane de sesiuni organice pe lun─â. Dar foarte pu╚Ťin din acest trafic merge pe paginile de con╚Ťinut tradi╚Ťional. Majoritatea traficului organic este ├«ndreptat spre dou─â propriet─â╚Ťi: paginile de produs ╚Öi paginile de resurse.

PAGINILE DE PRODUS

├Än loc s─â se bazeze mult pe con╚Ťinutul articolelor, Airbnb se bazeaz─â pe paginile lor de produse pentru a ap─ârea ├«n rezultatele c─âut─ârilor.┬áPaginile de produse Airbnb┬ásunt extrem de optimizate pentru SEO: imaginile, datele structurate etc. sunt toate la locul lor.

Există trei factori majori care permit Airbnb să exceleze în SEO:

1. Title tags extrem de optimizate ╚Öi perfec╚Ťionate prin testare.
Airbnb a ├«mprumutat ini╚Ťial de la Pinterest abilitatea de experimentare, care a constat ├«n ├«mp─âr╚Ťirea paginilor ├«n dou─â variante pentru a studia modific─ârile de pe pagin─â (mai ales titlurile). Urm─ârirea diferen╚Ťei dintre vizitele organice pentru o variant─â, comparat─â cu grupul de control a fost o modalitate excelent─â de a testa eficacitatea noilor schimb─âri de SEO.

2. User-generated content.
List─ârile ╚Öi recenziile sunt o metod─â foarte bun─â prin care at├ót gazdele c├ót ╚Öi oaspe╚Ťii genereaz─â con╚Ťinut pentru platform─â. Acestea ajut─â foarte mult ├«n ranking, iar backlink-urile vin natural datorit─â interesului gazdelor de a-╚Öi promova propriet─â╚Ťile peste tot.

3. Recomand─ârile din partea de jos a paginilor de listing
Acest tip de con╚Ťinut nu ajut─â doar v├ónz─ârile. Ele sunt un semnal puternic pentru Google c─â aceste pagini conectate sunt valoroase ╚Öi ar trebui s─â apar─â mai sus ├«n clasamentul Google. Aceste pagini primesc mii de link-uri interne, care pot fi un semnal de clasare ╚Öi mai important dec├ót backlink-urile de pe alte site-uri.

PAGINILE DE RESURSE:

Compania a reu╚Öit s─â aib─â un loc destul de ├«nalt ├«n rezultatele c─âut─ârilor datorit─â termenului┬áÔÇ×Things to do in [City]”, ╚Öi a ├«ncercat s─â aduc─â aceste pagini c├ót mai sus ├«n rezultatele motoarelor de c─âutare ├«n toate pie╚Ťele ├«n care activeaz─â

Aceste pagini sunt alc─âtuite exclusiv din con╚Ťinut publicat de alte persoane, cu o list─â cu cele mai tari lucruri de f─âcut ├«ntr-un ora╚Ö important. Pe l├óng─â asta, pentru fiecare eveniment sau activitate, Airbnb a creat pagini individuale cu┬árecenziile utilizatorilor. Aceste pagini sunt ├«n mod clar valoroase pentru publicul Airbnb, fiind vizitate ├«n mod repetat.

Aceste pagini – care s-au concentrat exclusiv pe a aduce un plus de valoare vizitatorilor, pe cre╚Öterea timpului pe pagin─â ╚Öi, ├«n cele din urm─â, cre╚Öterea importan╚Ťei ├«n algoritmul Google – nu au fost ini╚Ťial utilizate ├«n scop de v├ónzare. Abia mai t├órziu au fost folosite pentru a face experien╚Ťele conving─âtoare ╚Öi a convinge vizitatorii s─â le ├«ncerce.

Business & Tehnologie

  • Cu to╚Ťii facem mi╚Öto de Crocs, dar mai bine am recunoa╚Öte c─â am purtat cel pu╚Ťin o dat─â. Oricum companiei nu prea ├«i pas─â c─â ├«nc─âl╚Ť─âmintea nu se ├«ncadreaz─â la categoria ÔÇ×coolÔÇŁ din moment ce┬áac╚Ťiunile sale au crescut mar╚Ťi cu 16%, dup─â raportul din Q1 2021.┬áÔÇŹValoarea companiei a crescut cu peste 310%┬á├«n ultimul an datorit─â parteneriatelor smart ╚Öi faptului c─â mai mul╚Ťi oameni au putut purta Crocs f─âr─â a fi v─âzu╚Ťi ├«n public ­čĹÇ.
  • Apple are un nou update care ar putea schimba regulile jocului pentru advertiseri.┬áCu aceast─â nou─â func╚Ťie,┬áaplica╚Ťiile┬á├«╚Ťi vor cere permisiunea┬áde a-╚Ťi urm─âri activitatea pe internet. Datele astea sunt cruciale pentru publicitarii care ├«╚Ťi folosesc┬áistoricul pentru a-╚Ťi afi╚Öa ad-uri relevante. Problema pentru ei este c─â majoritatea va alege s─â nu fie urm─ârit─â.
  • De c├ónd cu noile restric╚Ťii de confiden╚Ťialitate Apple, publicitarii care vizeaz─â utilizatorii iPhone┬ávor ob╚Ťine mai multe date despre performan╚Ťa ad-urilor dac─â vor folosi Apple┬ádec├ót dac─â folosesc alte platforme pentru rularea campaniilor. Diferen╚Ťa ar putea, ├«n cele din urm─â, s─â ofere business-ului publicitar Apple (mic, dar ├«n cre╚Ötere) un avantaj fa╚Ť─â de rivali.
  • B─ât─âlia Jeff Bezos – Elon Musk nu este doar pentru titlul de cel mai bogat om din lume.┬áCompania spa╚Ťial─â a lui Jeff Bezos,┬áBlue Origin, lupt─â ├«mpotriva deciziei NASA┬áde a acorda SpaceX (compania lui Elon Musk)┬á2,9 miliarde de dolari┬ápentru aterizarea astronau╚Ťilor pe Lun─â p├ón─â ├«n 2024.
  • “This release includes bug fixes, increased stability and performance improvements.”┬áPrim─âvara trecut─â, o companie din Texas numit─â SolarWinds a pus la dispozi╚Ťia clien╚Ťilor un update care ar fi trebui s─â ├«mbun─ât─â╚Ťeasc─â software-ul pe care ├«l furnizau.┬áAcesta s-a dovedit a fi unul dintre cele mai mari hack-uri din istoria recent─â.Hackerii, despre care se crede c─â sunt condu╚Öi de serviciul rus de informa╚Ťii, SVR, au folosit acea actualizare software de rutin─â pentru a introduce malware ├«n software-ul Orion ╚Öi apoi l-au folosit ca instrument pentru un atac cibernetic masiv ├«mpotriva companiilor ╚Öi institu╚Ťiilor din SUA.┬áPrintre companiile care au c─âzut prad─â hack-ului: Adobe, Canva, eBay, Yahoo, LinkedIn.
  • Armata┬áde hackeri din Coreea de Nord cre╚Öte din ce ├«n ce mai mult.┬áFor╚Ťele cibernetice ale ╚Ť─ârii au c├ó╚Ötigat miliarde de dolari pentru regim,┬ápl─ânuind jafuri de ATM-uri ╚Öi furturi de criptomonede.┬áOare pot fi oprite?
  • Este posibil ca Google Maps s─â nu mai afi╚Öeze cel mai rapid traseu. Compania spune c─â algoritmul s─âu de naviga╚Ťie va selecta ├«n cur├ónd cea mai eficient─â rut─â sau, cum spun ei,┬áÔÇ×cea mai verde rut─âÔÇŁ.┬áDac─â ora estimat─â a sosirii la destina╚Ťie este aceea╚Öi, Google va alege ruta cu cel┬ámai mic┬áconsum de carbon.
  • C├ónd apar online articole calomnioase despre o persoan─â sau un brand, Google le preia, iar imaginea acestora va ajunge s─â fie def─âimat─â, cu toate c─â acele informa╚Ťii sunt uneori false. Cum se fac bani din asta?┬áAcest articol┬áexplic─â cum persoanele care sunt responsabile de actele de calomnie sunt ╚Öi cele care ofer─â servicii foarte costisitoare de eliminare ale acestora.┬á
  • Recent,┬áAmazon┬áa ├«nceput s─â proiecteze un instrument pentru companiile care vor s─â comunice cu clien╚Ťii care le urm─âresc.┬áP├ón─â acum, Amazon interzicea comercian╚Ťilor s─â-╚Öi abordeze clien╚Ťii, cu excep╚Ťia cazului ├«n care se refer─â la┬ástarea comenzii, de exemplu.┬áPlatforma a lansat mai multe instrumente pentru a ajuta companiile s─â-╚Öi construiasc─â prezen╚Ťa online, deoarece se confrunt─â cu concuren╚Ťa celor de la Shopify.
  • Reuters┬áa dezv─âluit c─â trece la abonamente pl─âtite pentru ╚Ötiri.┬áPublica╚Ťia sper─â s─â atrag─â noi audien╚Ťe, care vor pl─âti 34,99 dolari pe lun─â pentru a afla informa╚Ťii detaliate despre afaceri juridice, business-uri sustenabile, asisten╚Ť─â medical─â ╚Öi autoturisme.
  • ÔÇ×R─âzboiulÔÇŁ dintre Tim Cook (Apple) ╚Öi Mark┬áZuckerberg (Facebook)┬áva afecta felul ├«n care petrecem timpul online, ad-urile pe care le vedem ╚Öi siguran╚Ťa informa╚Ťiilor noastre personale. O analiz─â interesant─â ╚Öi ├«n profunzime f─âcut─â de New York Times┬áaici.
  • Se tot spune c─â anii ’80 revin.┬áDomino’s aduce ├«napoi mascota┬ása renumit─â, Noid, pentru a scoate ├«n eviden╚Ť─â un parteneriat de livrare cu compania de robotic─â Nuro.┬áIntrodus pentru prima dat─â ├«n anii 1980, Noid este un personaj animat care┬ácontracareaz─â ├«ncerc─ârile┬álan╚Ťului de pizza de a livra c├ót mai┬árapid.┬á├Än 2021, ├«ns─â, scopul vehiculelor Nuro este s─â livreze pizza f─âr─â ╚Öofer.┬á­čŹĽ
  • YouTube TV┬áar trebui s─â aduc─â cele mai bune p─âr╚Ťi ale televiziunii prin cablu c─âtre streaming, dar aduce ╚Öi una dintre cele mai enervante p─âr╚Ťi: disputele privind integrarea. Roku ╚Öi Google au o disputa cu privire la condi╚Ťiile de a integra YouTube TV pe platforma de streaming Roku. Google a comentat afirma╚Ťiile ca fiind ÔÇ×f─âr─â temeiÔÇŁ.
  • Domeniul Google Argentina – google.com.ar – a fost┬ácump─ârat cu 2 lire┬áde un b─ârbat de 30 de ani.┬á├Änt├ómplarea a fost cauzat─â de expirarea domeniului de╚Ťinut de c─âtre Google ╚Öi s-a rezolvat rapid, ├«ns─â este ├«nc─â o dovad─â c─â ÔÇŁse ├«nt├ómpl─â ╚Öi la case mai mariÔÇŁ.

├Än╚Ťelegerea algoritmului Facebook ├«n 2021

Algoritmul Facebook este modul platformei de a decide ce postări să introducă în feedurile utilizatorilor și când apar aceste postări.

Postările nu apar în ordine cronologică. În schimb, algoritmul le evaluează și le plasează pe cele care se potrivesc intereselor tale în partea de sus a feed-ului.

Sfaturi pentru a folosi algoritmul în avantajul tău:

1. Evită aceste greșeli: 

  • Clickbait (post─âri care solicit─â clicuri sau ademenesc utilizatorii s─â fac─â clic cu informa╚Ťii senza╚Ťionale sau false)
  • Like-baiting (post─âri care cer aprecieri, comentarii ╚Öi distribuiri)
  • Post─âri cu linkuri spam (de exemplu, linkuri cu un titlu clickbait – care duc la o pagin─â plin─â de reclame)
  • Con╚Ťinut repetat
  • Post─âri numai text

ÔÇŹ2. Interac╚Ťioneaz─â cu audien╚Ťa ta┬á
R─âspunde la comentariile ╚Öi mesajele lor. Algoritmul Facebook prioritizeaz─â post─ârile care deschid conversa╚Ťii ╚Öi men╚Ťin utilizatorii interesa╚Ťi de subiectul respectiv pentru mai mult timp.
ÔÇŹ
3. Convinge oamenii s─â interac╚Ťioneze unii cu al╚Ťii
Potrivit Facebook, algoritmul ├«mpinge post─ârile care st├órnesc mult─â conversa╚Ťie ├«n r├óndul publicului unui utilizator.

4. Ob╚Ťine sus╚Ťinerea angaja╚Ťilor
Algoritmul scoate ├«n eviden╚Ť─â post─ârile conturilor personale mai mult dec├ót cele ale paginilor business. Cum po╚Ťi evita acest lucru ca pagin─â de business? Cer├óndu-le angaja╚Ťilor s─â posteze despre brandul t─âu.

5. Ob╚Ťine reac╚Ťii ├«n detrimentul like-urilor
Acum, c├ónd reac╚Ťiile sunt o op╚Ťiune, par s─â aib─â mai mult─â greutate dec├ót like-urile clasice. Pentru a declan╚Öa reac╚Ťii din partea publicului, ├«ncearc─â s─â inspiri emo╚Ťie cu con╚Ťinutul t─âu.

6. Programeaz─â-╚Ťi corect post─ârile
De╚Öi post─ârile nu mai sunt ├«n ordine cronologic─â, con╚Ťinutul cel mai recent are ╚Öanse mai mari s─â ajung─â ├«n partea de sus a feed-ului. Ar fi bine s─â verifici aceste┬áanalize┬ápentru a afla orele optime de publicare pentru publicul t─âu.

7. Folosește Facebook Stories
Facebook are peste 500 de milioane de urmăritori zilnici pe Stories. Ele nu fac parte din feed, deci nu se supun acelorași reguli ca postările și sunt foarte eficiente la stimularea engagement-ului. Este un instrument incredibil de util pentru creșterea acoperirii organice, în ciuda limitărilor algoritmului Facebook.

8. Creeaz─â grupuri pe Facebook
Grupurile promoveaz─â comunitatea ╚Öi conexiunea, exact ceea ce trebuie s─â dezvol╚Ťi cu publicul t─âu pentru a ob╚Ťine acele reac╚Ťii semnificative, at├ót de importante ├«n feed.

9. F─â live-uri
Live-ul este unul dintre cele mai autentice și mai intime moduri de a te conecta cu publicul. Facebook Live primește de 6 ori mai mult engagement decât videoclipurile standard de pe platformă.

Algoritmul Facebook afi╚Öeaz─â live-urile care au o mul╚Ťime de spectatori ├«n fa╚Ťa c├ót mai multor utilizatori cu interese comune.

10. ├Äncearc─â s─â ajungi pe lista ÔÇ×FavouritesÔÇŁ
Facebook ofer─â fiec─ârui utilizator 30 de sloturi pentru paginile preferate, ca o alt─â modalitate de a permite acestora s─â controleze ce con╚Ťinut v─âd ├«n feed. Ca brand, vrei ca pagina ta s─â fie ├«n acele 30 de sloturi.

11. Posteaz─â videoclipuri mai lungi
Cu c├ót utilizatorii ├«╚Ťi vizioneaz─â mai mult videoclipurile, cu at├ót va cre╚Öte mai mult ranking-ul acestora.

12. Sprijin─â reach-ul organic cu promovarea pl─âtit─â
Stimularea post─ârilor cu rezultate organice ├«╚Ťi va extinde reach-ul dincolo de publicul t─âu (sper─âm s─â atragi noi adep╚Ťi ├«n acest proces).CITE╚śTE MAI MULT

Unboxed

Un copil face┬áunboxing la pistolul deblocat al p─ârin╚Ťilor┬ás─âi ├«n acest anun╚Ť de interes public lansat de States United to Prevent Gun Violence.

├Än fiecare zi, ├«n SUA, 8 copii sunt ├«mpu╚Öca╚Ťi de o arm─â utilizat─â gre╚Öit sau deblocat─â. Filmul ÔÇ×UnboxedÔÇŁ ├«ncepe ca orice alt videoclip popular de unboxing pentru juc─ârii. Cayden este ├«n dormitorul p─ârin╚Ťilor s─âi, ├«nc├óntat s─â arate ceva nou pentru camer─â.

Cayden scoate din cutie pistolul semi-automat pe care p─ârin╚Ťii lui ├«l ╚Ťin ├«n dulapul lor. Pe m─âsur─â ce ├«l arat─â cu entuziasm pentru camer─â – juc├óndu-se cu el, ├«nc─ârc├óndu-l ╚Öi glis├óndu-l, prezent├ónd tr─âgaciul – se pune, f─âr─â s─â vrea, ├«n pericol grav.

VEZI VIDEO

Leave a Reply