Skip to main content

În ediția de azi:

  • Cum determini oamenii să se oprească din scrollat pentru a-ți vedea conținutul
  • De ce instalarea limbii române pentru tastatură te poate feri de hackeri
  • Influencerii pot aduce rezultate, dacă faci suficient research înainte
  • Ce mai lipsea din realitatea virtuală? Mirosul!
  • 13 predicții pe care le-a făcut părintele publicității, David Ogilvy, despre publicitatea de astăzi.
  • O petrecere aniversară de 17 ani a devenit cel mai popular lucru de pe Internet.
  • Amazon lansează o nouă pagină cu produse de pe Tik Tok.
  • Chrome testează butonul Follow pentru feed-urile RSS.

Citește totul mai jos, iar dacă ți-a plăcut, ne-am bucura să ne recomanzi și prietenilor tăi 📣. 


📣 Marketing

  • Nu crede tot ce vezi la televizor. Într-o ediție anterioară Last Week Tonight, echipa lui John Oliver a difuzat 3 spoturi TV pentru Venus Veil, noul „produs medical absurd, bazat pe o tehnologie care nu există absolut deloc.” Motivul? Pentru a demonstra că poți difuza aproape orice produs fără sens pe televiziunea locală, dacă ești dispus să plătești o sumă cât mai mică de bani ca el să fie prezentat. „Totul a fost șocant de accesibil și, din păcate, nici măcar nu a părut deplasat – și asta nu este bine.”
  • Ford a adăugat un nou sistem care dectează a panourile publicitare și le afișează pe ecranul de infotainment al mașinii. Părerile sunt împărțite. Din punctul nostru de vedere, reclamele inevitabile la bordul mașinii pot fi un pic cam mult. 🙂
  • Instagram a învățat multe din aprilie 2019, când a început să testeze pentru prima dată ascunderea like-urilor (când ție îți apar like-urile pe care ceilalți ți le dau, dar nu like-urile de la postările altor conturi). Intenția inițială se lega de efectele rețelelor sociale asupra sănătății mintale, însă Instagram a anunțat de curând ce a găsit. Eliminarea aprecierilor nu pare să pună mai puțină presiune pe utilizatorii platformei, așa că like-urile vor rămâne vizibile public. Dar vei avea acum posibilitatea de a le opri dacă dorești, fie pentru întregul feed, fie pe bază de postare. Vizibilitatea like-urilor le pot folosi unora pentru a determina ce este în trend sau popular.
  • Clientul: „E prea scump, de banii ăștia îl facem noi mai bine.” Ce iese: acest spot superficial și sexist din 2017 care a revenit la lumină.
  • Se pare că Instagram și-a schimbat algoritmul pentru a acorda întâietate știrilor despre evenimtentele actuale, după plângerile cu privire la cenzura palestiniană. Un purtător de cuvânt al companiei a confirmat că schimbarea va avea loc „în timp”.

  • În acest interviu, Marissa Grootes, fondator al STIL (companie care vinde produse plannere și organizere), dezvăluie cum a ajuns la o comunitate de peste 30k de followeri pe Instagram. Despre feedback, Stories, Instagram Live.
  • Când Snap a preluat ideile TikTok, nu a lansat doar un produs copiat. A oferit 1 milion de dolari în fiecare zi celor care au făcut cele mai distractive videoclipuri în formă scurtă, în cadrul feature-ului său, Spotlight. Dar în curând Snap va retrage avantajul ăsta. Rămâne de văzut dacă succesul platformei va continua pe mai departe.
  • Amazon profită de pe urma videoclipurilor devenite virale pe internet. Noua pagină Internet Famous: The Latest To Go Viral de pe Amazon este o listă cu cele mai recente produse din videoclipurile virale.
  • Facebook caută să își extindă feature-ul de evenimente cu plată în competițiile sportive locale, ceea ce ar oferi acestor competiții mai mici mai multe oportunități de a câștiga bani. În același timp, vor aduce și mai mulți spectatori pe Facebook, contribuind la creșterea conținutului video.
  • De 10 ani tot auzim că „emailul este mort” sau că newsletterele sunt moda anilor 2000. Iată un twitter thread interesant despre cum diversitatea de newslettere ale Agora produce miliarde de dolari din sfaturi financiare sau de sănătate.

Tik Tok – De la 0 la 60.000 de followeri în 6 luni

Credeai că jogging-ul e doar pentru picioare? Oamenii dau scroll pe telefon aproximativ 150 de metri în fiecare zi. Așa că, pentru a ieși în evidență, conținutul tău trebuie să fie thumb-stopping. Brendan Gahan povestește cum a ajuns de la 0 followeri la 60K pe TikTok și ne oferă următoarele tips & tricks:
  • De ce să te stresezi în primul rând cu TikTok? Orice interese ai avea sau tip de public ai urmări, există și pe Tik Tok. Contrar preconcepțiilor, aplicația nu este doar pentru „puști”, 67.5% din utilizatori au +20 de ani. Iar engagement-ul și reach-ul organic sunt imense! Dacă pe Facebook ele sunt de 5 – 5.5% (asta dacă ești norocos!), pe TikTok pot ajunge la 118%!
  • Descoperă-ți nișa. Uite aici 3 întrebări care te vor ajuta să faci asta:
    • 1. Ce cunoștințe am?
    • 2. Despre ce îmi place să vorbesc?
    • 3. Ce aș putea crea în mod constant (fără să o consider o povară)?
  • Folosește-te de o persoană publică pentru a atrage atenția. Menționează povești cunoscute, subiecte populare. Oferă exemple concrete, ușor de recunoscut pentru oameni.
  • Începe în forță. Formulează o întrebare interesantă, tachinează cu informații spicy la care nu toată lumea are acces și folosește un limbaj ușor exagerat pentru a atrage atenția și a stârni curiozitatea în primele câteva secunde.În loc de „Acest articol evidențiază procesul de formare a comunităților pe TikTok”, încearcă „Acest articol va împărtăși secretele șocante pentru a dezvolta o comunitate masivă TikTok”. Oferă spectatorilor sentimentul că vor afla ceva exclusivist. Că vor auzi ceva foarte secret.
  • Fă-l personal. Folosește cuvântul „tu” în prima frază ori de câte ori este posibil. Un studiu YouTube a descoperit că dacă faci asta în primele 5 secunde ale unui videoclip, vizionările cresc cu 66%. Chiar cresc până la 97% dacă folosești „tu” de două ori. Aceeași situație și pe TikTok.O introducere pe care Gahan a folosit-o a fost „Why are Obama, Jake Paul, and other influencers giving out their phone number? You’ll want to know the secret behind what’s happening.”
  • Creează tensiune pentru a menține oamenii implicați. Pune o întrebare și nu o rezolva decât aproape de finalul videoclipului. Exemplu de script:Who do you think the richest influencer is?There’s one guy who’s making $250 million in merch sales this year… and he’s about to get a whole lot richer.He just launched his own virtual world on Roblox. He’s made over 2,000 videos and has 44 billion views So who is he? 

    Ryan Kaji, a 9 year old from texas doing toy reviews.

    So if a 9 year old can do this, what’s stopping you?

    Deci… ce te oprește din a crea astfel de conținut? 😁


3 sfaturi pentru campanii cu influenceri care chiar aduc rezultate


Strategia de promovare cu influenceri implementată de Nik Sharma a redus costul de achiziție a clientului cu 40%.

Nik Sharma, pe vremea când lucra la Hint (apă aromată), a testat o strategie de marketing care între timp a și devenit o formulă standard. Sara Dietschy, un celebru YouTuber, a fost unul dintre primii influenceri cu care el a lucrat. Iată care sunt pașii pe care i-a urmat pentru a reduce costurile de achiziție și pentru a crește vânzările pentru business:

1. Alege creatorii potriviți.

Să plătești un influencer random nu o să-ți aducă rezultate prea bune. Consumatorii recunosc o reclamă de la un kilometru distanță. Și cum îi găsești pe cei potriviți brandului tău? Poți folosi una dintre aceste două metode:

  • Descoperă platformele care se potrivesc cu publicul tău țintă.
  • Postează briefuri de campanie pe influencer marketplaces precum #paid.

Începe prin a alege platforma cea mai potrivită pentru a-ți pune produsul în evidență. Folosește recenziile clienților pentru a înțelege ce le place cu adevărat, apoi află ce platformă îți permite să prezinți acele caracteristici care te diferențiază.

Dacă ai un produs wow din punct de vedere vizual, ai putea colabora cu influenceri pe Instagram și YouTube. Dacă publicul tău este mai tânăr, ia în considerare creatorii TikTok.

Caută creatori care știu să vorbească direct în cameră. Cei mai buni, cum ar fi Sara, te fac să simți că stau chiar în fața ta.

După ce găsești un creator care îți place, contactează-l direct. Este ușor să iei legătura – majoritatea creatorilor au un e-mail listat în biografia lor sau le poți trimite un mesaj direct pe platformă. Partea grea este să te faci remarcat.

Pentru a-i atrage atenția Sarei, Sharma i-a livrat o cantitate absurdă de băuturi Hint (108 sticle, mai exact). Brandul ei este „Sara Dietschy, Rhymes with Peachy”, așa că i-a trimis o tonă de apă cu aromă de piersică.

Strategia a funcționat. În termen de 24 de ore, influencera a menționat Hint pe YouTube.

Prezentarea ei a fost surprinzătoare, ingenuă, naturală. Nu s-a simțit forțat sau regizat. Când vrei să decizi cu ce creatori să lucrezi, caută 3 lucruri:

  • Creatorul ar trebui să iubească cu adevărat produsul (dacă nu, nu funcționează).
  • Ar trebui să fie dispuși să facă un videoclip tip testimonial / în stil UGC (user-generated content).
  • Ia în considerare posibilitatea de a-ți difuza reclamele în interiorul contului lor (vezi punctul 3).

2. Lasă creatorii să preia controlul asupra conținutului lor. 

Conținutul pe care îl cauți ar trebui să aibă toate caracteristicile unei reclame bune:

  • o introducere rapidă, care oprește utilizatorul din a da scroll;
  • produsul afișat în primele 3 secunde;
  • valoarea sa principală în primele 10 secunde;
  • o explicație clară care răspunde la întrebarea „de ce produsul ăsta?”

Creatorii atrag o mulțime followeri pentru că ei creează conținut excelent. Ei știu cum să îți prezinte produsul într-un mod fresh și interesant, care să rezoneze cu publicul lor. Oferă-le propunerile tale, explicațiile și produsul, apoi dă-te la o parte.

Aceasta a fost una dintre cele mai eficiente reclame pe care Sharma și brandul Hint au difuzat-o împreună cu Sara. A redus costurile de achiziție ale consumatorilor cu 40%. De ce?

  • A fost concis, distractiv și autentic.
  • A atins toate formele de valoare ale produsului care pot fi transmise consumatorilor (inclusiv acele pain points referitoare la soda dietetică).
  • Oferta a convins oamenii să încerce produsul.

3. Rulează reclame pe canalele creatorilor.

În final, nu ar trebui să le ceri creatorilor să posteze conținutul și gata, să termine cu el. Gândește-te la profilul lor ca la un canal suplimentar pentru strategia ta de marketing.

Platforme precum FacebookInstagram și Twitter au instrumente de parteneriat care permit advertiserilor să promoveze conținut pe contul unui influencer. Dacă faci asta, ai următoarele avantaje:

  • Arăți că brandul tău are un parteneriat adevărat cu creatorul.
  • Se va simți mai puțin ca o reclamă și mai mult ca un endorsement autentic.
  • Este mai eficient și îți va aduce CTR(click-through rate) mai mare, CPC (cost per click) mai mic și CPM(cost per mille) mai mic decât reclamele pe care le difuzezi pe pagina brandului tău.

📲 Business & Tehnologie

  • Un paramedic robot este folosit pentru prima dată în Marea Britanie pentru a efectua compresiuni toracice pacienților aflați în ambulanțe. Scopul este ca echipa de urgență să se elibereze și să se concentreze asupra altor tratamente vitale.
  • Ai tușit o dată, te-a auzit aplicația și îți spune pe loc dacă ai Covid. Oamenii de știință de la Universitatea Essex au creat un instrument care poate diagnostica cu exactitate Covid-19 doar prin sunetul tusei unei persoane. Mai exact, o aplicație care oferă o modalitate mult mai puțin invazivă, mai ieftină și mai rapidă de testare a virusului.
  • Google îți permite acum să protejezi prin parolă pagina care afișează toate căutările tale, inclusiv istoricul vizionărilor YouTube și întrebările de pe Google Assistant.
  • Livrările cu drone sunt mai aproape de realitate decât de SF. Flytrex își extinde programul de livrare a dronelor în Fayetteville, Carolina de Nord. Serviciul va livra comenzi de la Walmart și magazinele locale. Ele vor fi plasate printr-o aplicație Flytrex, care va oferi actualizări privind starea livrării.

  • Virgin Galactic a făcut încă un pas spre finalizarea dezvoltării sistemului său de turism spațial. „A fost ireproșabil”, a declarat CEO-ul Virgin Galactic, Michael Colglazier, pentru CNBC despre zbor. În sonda spațială Unity a Virgin Galactic pot încăpea până la șase pasageri împreună cu cei doi piloți.
  • La mulți ani după dispariția Google Reader, Chrome testează butonul „Follow”, pentru feed-urile RSS direct în browser.
  • Videoclipul viral „Charlie Bit My Finger” va părăsi YouTube pentru totdeauna după ce s-a vândut cu $760.999 dolari ca NFT. Este cel mai recent caz de oameni deveniți virali care își revendică imaginile faimoase de pe internet prin vânzarea unui nonfungible token.
  • Startup OVR Technology încorporează mirosul în realitatea virtuală și îl folosește într-un nou program care le permite oamenilor să experimenteze efectele schimbărilor climatice.De ce contează: VR poate simula deja vederea, sunetul și simțul mișcării, dar adăugarea mirosului poate ajuta la stimularea amintirilor și a experiențelor emoționale, făcând realitatea virtuală cu atât mai „vie”.Ce se întâmplă: OVR a lucrat cu o pereche de artiști australieni pentru a crea o experiență VR pe tema schimbărilor climatice numită „Shifting Homes”, care va avea premiera la Bienala de la Veneția în acest weekend.

✨ Campanii cool: Hero Thumbs

Reclama finlandeză spune că degetele tale mari scrollează 9 kilometri pe an și le-ar fi de folos o pauză. O campanie publicitară TV, digitală și socială din aplicația finlandeză de economisire a energiei, Väppi, reimaginează degetele mari ca ființe conștiente care doresc să-și ducă propria viață semnificativă (într-un spot degetele se află la psiholog, într-un altul urcă pe Himalaya etc.).

Mesajul campaniei este următorul: „Transformă-ți degetele mari într-un erou” folosind aplicația pentru a economisi bani și energie. „Campania Hero Thumbs pe care am creat-o evidențiază importanța reducerii deșeurilor de energie. Folosim degetele mari pentru a arăta cum și cel mai mic efort poate avea cel mai mare impact”, a spus directorul creativ al agenției Hasan & Partners.


🐝 Fun Buzz: Reguli istorice care nu au avut deloc efectul dorit. 

1. Interzicerea alcoolului la jocurile de fotbal a dus la creșterea problemelor de intoxicație, pentru că fanii se îmbătau cu adevărat înainte de a intra pe stadion.

2. Legea din Țara Galilor a stabilit pedeapsa cu moartea pentru furtul unei oi. Galezii, prinși furând oi, pretindeau că fac dragoste cu ele. Astfel ei primeau o pedeapsă mai mică pentru bestialitate. Consecința acestui fapt este că galezii și-au câștigat reputația de „vânători de oi”.

3. În Atena, la sfârșitul anilor ’80, guvernul a încercat să limiteze poluarea prin conducerea mașinilor cu număr de înmatriculare impar și număr par în zile alternative(sună cunoscut?). Rezultat: toată lumea a cumpărat o a doua mașină (mai mizerabilă și cu emisii mai slabe) ca rezervă. Străzile au rămas înfundate, poluarea a devenit mai rea.

4. Un bar de la facultate a avut o promoție happy-hour: 0,50 dolari pentru o bere până când prima persoană se ușurează la baie. Au început să se întâmple niște lucruri nebunești: 1) oamenii purtau scutece pentru adulți; 2) alții s-ar fi ușurat pe ascuns în coșuri de gunoi. Barul a anulat happy hour.

Pentru mai multe astfel de reguli amuzante care au eșuat intră pe thread-ul ăsta.

Ziua Izabelei pe steroizi.

În urmă cu o săptămână, Adrian Lopez, în vârstă de 17 ani, era doar un elev de liceu în Eastvale, California. Totul s-a schimbat după ce o invitație digitală trimisă prietenilor a devenit virală.

Anunțaseră din ce în ce mai mulți oameni că vor fi acolo, unii au condus chiar 18 ore pentru că au auzit că va fi „petrecerea secolului”, la care vor veni YouTuberi și influenceri (lucru care s-a și întâmplat în timpul evenimentului).

Înainte de eveniment, însă, simțind că pierde controlul, Adrian s-a asociat cu popularul magazin de adidași și articole de stradă, Cookies N ’Kicks, pentru a vinde bilete de 40 de dolari. Lumea a format o coadă pentru bilete în jurul unui bloc.

Citește mai mult despre acest surprinzător eveniment aici.

Leave a Reply