În ediția de azi:

  • 🤯 6 din 10 oameni shareuiesc link-uri pe social media fără să dea click pe ele. Facebook va încerca să facă acest proces mai dificil.
  • Pentru unii oameni, parcarea e mai complicată decât o ecuație matematică de gradul III. Volkswagen ajută la rezolvarea problemei.
  • De ce majoritatea rețelelor sociale imită Clubhouse? Află strategia din spatele aplicației care a ajuns la o evaluare de peste 1 miliard de dolari în mai puțin de un an, cu 10 angajați.
  • În curând vei putea lăsa „bacșiș” pe Twitter.
  • Hackerii (da, din nou) dau peste cap aprovizionarea cu combustibil din SUA.
  • Află ce tactică de promovare au folosit competitorii Tesla în timpul apariției lui Elon la Saturday Night Live.
  • Învață cum să cauți pe Google ca să găsești aproape orice document sau informație.

Citește totul mai jos, iar dacă ți-a plăcut, ne-am bucura să ne recomanzi și prietenilor tăi 📣. 


Marketing

    • Nu subestima încă puterea blogurilor. Blogging-ul poate genera cu 67% mai mulți clienți potențiali pe lună și cu până la 55% mai mult trafic web comparat cu lipsa lui. Secretul este în SEO (optimizarea pentru motoarele de căutare). Cu cât blogul tău se clasează mai bine în rezultatele Google, cu atât vei aduna mai multe priviri pe site-ul tău.Este nevoie de puțină muncă pentru ca blogul tău să se mențină mereu în top și actualizat, dar în acest videoclip realizat de HubSpot vei descoperi următoarele:

      🤔 Alegerea unor subiecte de blog care chiar să îi atragă pe userii tăi;
      🔛 Folosirea CTA-urilor pasive pentru a crește click rates (exemplu call-to-action pasiv: “Confidence Starts Here”; call-to-action activ: “Start Building Confidence Here”);
      ✏️ Tonul, lungimea și formatarea celor mai virale bloguri;
      🕑 Optimizare pentru conversie la postările de blog anterioare.

    • De acum înainte vei putea lăsa ”bacșiș” pe twitter. Platforma testează un nou feature, Tip Jar, prin care poți să trimiți bani către conturile tale preferate. Pentru moment, numai anumite grupuri (creatori, jurnaliști, experți și organizații non-profit) pot activa funcția pentru a accepta bani.
    • Cei de la Wordstream au publicat un ghid foarte detaliat referitor la greșelile pe care trebuie să le eviți în promovarea pe Facebook, pentru a nu irosi bugetul disponibil. Iată pe scurt care sunt acestea:
      – Folosirea pentru prea mult timp a acelorași vizualuri
      – Optimizarea pentru obiectivele greșite
      – Neînțelegerea controlului bugetelor în platformă
      – Segmentarea prea mare a audiențelor
      – Neverificarea audiențelor care se suprapunVezi detalierea tuturor acestor greșeli și cum le poți evita în articolul de pe Wordstream.
    • Divizia de Health a agenției Publicis USA a fost dată în judecată de statul Massachusetts pentru rolul pe care se pare că l-a avut în alimentarea crizei de opioide.
    • Știai că Reese’s a câștigat multă notorietate după ce dulciurile sale au apărut în filmul E.T.(1982)? Asta pentru că M&M a refuzat oferta lui Steven Spielberg de a apărea în film, crezând că extraterestrul va speria copiii. Filmele din ziua de azi sunt pline cu produse de la branduri renumite. Iată cum funcționează aceste parteneriate.

      • Sub presiunea clonelor apărute din partea tuturor platformelor de social media, Clubhouse în sfârșit lansează aplicația de Android. Momentan doar în SUA.
      • De Ziua Mamei mai multe branduri au oferit clienților posibilitatea de a se dezabona de la emailurile care se refereau la această sărbătoareInițiativa a venit după un an greu, în care unii oameni au pierdut pe cineva apropiat. Printre brandurile care s-au alăturat acestei mișcări sunt și Etsy, Pandora sau Away.
      • Competitorii Tesla au folosit apariția lui Elon Musk la Saturday Night Live ca o oportunitate pentru a-și promova mașinile electrice. Cel puțin cinci branduri au cumpărat spațiu publicitar în timpul emisiunii, printre care Ford, Audi și Volkswagen.
      • După apariția iOS 14.5 și lansarea noului feature de blocare a trackingului din aplicații, 95% dintre utilizatorii acestui sistem de operare nu au mai permis colectarea datelor de către aplicații. 
      • Știai că Coca Cola a lansat anul trecut și o apă minerală? Ea se numește AHA și tocmai a lansat prima campanie majoră de promovare.

Uite un lucru greu de acceptat: nu știm să folosim Google Search.

Avem impresia că lumea încă nu știe cam cât de avansate pot fi căutările pe Google. Știai că poți găsi orice Google Sheet public doar jucându-te cu diferite expresii în motorul de căutare?

Printre altele, noi am dat și de:

Poți căuta și tu folosind fraza asta: site:docs.google.com/spreadsheets intitle:“[search term]”

Și tot distrându-ne cu noua noastră jucărie, am ajuns rapid la resurse și mai mișto, precum:

Alte căutări avansate care s-ar putea să-ți folosească:

      • Cuvinte care lipsesc

Știi sentimentul ăla când vrei să cauți o anumită expresie pe Google dar nu îți vin în minte toate cuvintele? Înlocuiește cuvântul lipsă cu semnul *, iar Google va completa pentru tine. Exemplu: cry over * milk (expresia fiind cry over spilled milk).

      • Căutarea exactă

Trebuie doar să pui termenul pe care îl cauți între ghilimele, iar Google te va servi cu cele mai relevante căutări și cu rezultate care conțin exact termenul respectiv. Exemplu: “apartamente 2 camere”.

      • OR (cu majuscule!)

Asta îți va permite să cauți mai mulți termeni diferiți de-odată. Spre deosebire de căutarea exactă, care restrânge rezultatele, aceasta îți oferă o plajă mai largă de variante. Îți poate folosi atunci când cauți informații care pot fi identificate cu mai mulți termeni. Exemplu: french press OR cafetiere.

      • „Mai taie din ele” aka excluderea

Asta e pentru atunci când vrei ca anumite cuvinte să nu apară în căutarea ta. Trebuie doar să pui ”-” în fața cuvântului pe care vrei să-l excluzi. Exemplu: amazon plants -forest.

      • Căutare pe un singur site

Așa îi spui lui Google că nu vrei să iei la rând tot internetul, ci că ai nevoie de rezultatele de pe un singur site. Exemplu: site:yogastuff.com yoga block.

      • Căutarea „related”

Opțiunea asta te ajută să găsești site-uri similare între ele. Exemplu: related:yourcoolshop.com.

      • „Cât e halatu’?” aka căutarea după preț

Îi poți spune lui Google foarte specific să caute un anumit produs la un anumit preț. În loc să verifici magazinul online, poți căuta exact ceea ce vrei direct în motorul de căutare. Exemplu: dog sweater $15.


Clubhouse: ce poți învăța din notorietatea aplicației

 

Mai țineți minte replica „Ai grijă să nu vorbești cu străinii”? Ei bine, raportată la noua aplicație din ce în ce mai în trend, Clubhouse, replica își schimbă sensul. Te poți conecta cu oameni pe care nu îi cunoști și puteți vorbi în diverse camere tematice, cu scopul de a învăța și descoperi cât mai multe insight-uri din diverse domenii.

Strategie și tool-uri:

Context

  • Aprilie 2020: aplicația este lansată pe iOS. Printre primii useri ai platformei sunt venture capitalists și angel investors. Aceștia au adus marii antreprenori, ca după aceea antreprenorii și formatorii de opinie să aducă restul utilizatorilor.
  • Mai 2020: creatorii aplicației obțin o investiție de 12 milioane de dolari, investiție care oferă aplicației un boost de popularitate. Investitorul cel mai important este Andreessen Horowitz.
  • Decembrie 2020: Clubhouse ajunge la 600 de mii de utilizatori.
  • Ianuarie 2021: Două milioane de utilizatori. Clubhouse este evaluat la 1 miliard de dolari, având doar 10 angajați. Creatorii planifică lansarea aplicației pe Android.
  • Februarie 2021: Elon Musk găzduiește o cameră în care răspunde la întrebările utilizatorilor. CEO-ul Robinhood (compania americană de servicii financiare), Vlad Tenev, se alătură discuției și răspunde la întrebările lui Musk cu privire la trendul investițiilor în GME și a faptului că a blocat anumite tranzacții pentru utilizatori. Unii spun că ar fi fost o înscenare, pentru că Horowitz este investitor atât în Robinhood, cât și în Clubhouse. la scurt timp Clubhouse ajunge la 6 milioane de useri.

Focus pe utilizator, nu pe aplicație

Clubhouse are o arhitectură fascinantă ca rețea socială. Majoritatea rețelelor vor să revii la aplicație din când în când și să dai scroll, să comentezi și să postezi la nesfârșit. Clubhouse îți permite să fii mai puțin activ în aplicație și să te concentrezi asupra a ceea ce contează cu adevărat pentru tine.

Aici, tot ce contează este ceea ce spui și dacă nu ai chef să vorbești, poți doar să asculți ce au de spus ceilalți. Aplicația nu folosește deloc camera telefonului, așa că poți doar să te conectezi și să faci orice altceva în timpul acela. Dacă vrei să preiei microfonul, trebuie doar să apeși un buton pentru a intra în discuție.

Ambalajul contează

Clubhouse nu este o idee unică. Existău deja Discord, Facebook Rooms, Zoom, Houseparty și altele. Totuși, ceea ce este unic este felul în care sunt „împachetate” aceste caracteristici. Te poți înscrie oricând, dar conversația este live. Fiecare cameră este orientată către un subiect diferit. Și nu te obligă nimeni să pornești camera și nici să rămâi lipit de ecran. Este 100% audio, deci poți face orice în timp ce asculți. Este ca un podcast interactiv.

Mai aproape de idolii tăi

Conversațiile naturale, în sincron, fac interacțiunile mai umane. Totodata, conversația face și ca vedetele să devină mai naturale – în loc să posteze fotografii regizate cu descrieri bine gândite, sunt alături de tine chiar aici, chiar acum. Ai ocazia să vorbești deschis cu idolii tăi.

Printre utilizatori se numără Oprah Winfrey, Drake, Chris Rock sau Ashton Kutcher.

Fiecare voce contează

Ceea ce face Clubhouse atât de refreshing este că nu trebuie să pozezi în afara contextului din viața ta. Este doar vocea ta și ceea ce știi și ai de spus. Asta înseamnă că cei care au mai mulți followers nu sunt mai importanți decât cei care nu au. Toată lumea are același drept de a vorbi.

Sincronizare bună

Este posibil să nu fi făcut parte din strategia Clubhouse, dar aplicația a fost lansată la începutul pandemiei și al izolării. Atât de mulți oamenii erau închiși în case și aveau probabil mai mult timp să se uite peste aplicațiile nou apărute.

În același timp, camerele telefoanelor au devenit din ce în ce mai puțin utile, pentru că peisajul în care trăiau utilizatorii a fost același timp de zile, săptămâni, luni întregi.

Intrare doar cu invitație

Nu poți intra în aplicație dacă nu ești invitat. Fondatorii spun că este pentru a nu crea un mediu supraaglomerat. Noi nu credem neaparat asta. Tactica asta a funcționat perfect și în trecut ca instrument de marketing – oamenii din exterior își doresc să fie acolo. Cumpără invitații, încearcă să pirateze sistemul, caută în mod activ pe cineva care să le permită să intre.

Word of mouth

Cel mai mare atuu al Clubhouse este faptul că recomandările oamenilor au circulat din vorbă în vorbă. Utilizatorii veniți dintr-o recomandare sunt cu 18% mai loiali și cu 400% mai predispuși să trimită alți utilizatori către brandul respectiv.

Psihologie

FOMO – Fear Of Missing Out

Când ești pe platformă, totul este sincron, live, acum. Asta înseamnă că fie te alături unei super experiențe, fie nu, și pierzi. Ăsta este motivul pentru care poți petrece ore întregi pe Clubhouse – din frica de a nu rata ceva.

Raritate/Exclusivitate

Oamenii apreciază lucrurile rare ca având o valoare mai mare decât lucrurile obișnuite, de zi cu zi. Cu cât este mai dificil să obții ceva, cu atât crește valoarea acelui lucru.

Clubhouse este atât de solicitat în China încât oamenii cumpără masiv invitații, chiar dacă aplicația nu este disponibilă în App Store.

Oportunitatea

Să încerci să convingi oamenii să-ți folosească produsul te poate consuma. Mai degrabă, fă-i pe cei care îl folosesc deja să se simtă parte a unei comunități exclusive și dă-le puterea de a alege singuri oamenii care se pot alătura platformei. Așa, utilizatorii actuali îți vor lăuda și recomanda produsul altor oameni din proprie inițiativă.

O altă lecție importantă este să urmărești și să urmezi piața. De mult timp existau rapoarte care indicau spre o creștere a consumului audio și a interacțiunilor prin voce. Clubhouse a fost acolo la momentul potrivit și a capitalizat pe baza acestor trenduri.


Business & Tehnologie

  • Marina Regală Britanică a încercat să folosească jet suits (într-o exprimare mai de copii, costume zburătoare 😍) pentru a urca pe nave, ca într-o scenă dintr-un film al lui Christopher Nolan. Testele au fost efectuate pe o perioadă de trei zile pe HMS Tamar, o navă de patrulare offshore. Practic, avem un costum de Iron Man pe care soldații îl testează pentru a fi folosit în viitoare conflicte.
  • Află de aici povestea nespusă a modului în care Jeff Bezos (CEO Amazon) a învins tabloidele. După ce bârfele s-au răspândit în întreaga lume, CEO-ul s-a răzbunat folosind o eficiență brutală și strălucitoare, aceeași care l-a ajutat să-și construiască imperiul de business.
  • New York Times a declarat că a adăugat 301.000 de noi abonați digitali în trimestrul trecut. Da, dar: Un record de 44% din noii abonați digitali sunt cei care urmăresc categoriile de gătit, jocuri sau audio, nu știri.
  • Contul lui Trump rămâne interzis pe Facebook, conform deciziei consiliului de supraveghere al companiei. Consiliul recomandă revizuirea statutului său după șase luni.
  • Rămânem tot la capitolul Facebook. Data viitoare când vei vrea să shareuiești un articol fără să îl deschizi înainte, aplicația te va avertiza că ar fi bine să îl citești pentru a nu pierde informații cheie.  Aceasta este încă o mutare făcută de gigantul social media în eforturile sale de a lupta împotriva fake news.Facebook a anunțat că experimentul va începe în curând cu 6% dintre utilizatorii de Android.

    Cât de gravă este de fapt problema? 
    – Un studiu din 2016 de la Universitatea Columbia a descoperit că 59% dintre link-urile de pe Twitter au fost shareuite fără click. Adică oamenii au citit doar titlul acestora.
    – În 2019, Annie Reneau a scris o poveste despre terorism pentru Upworthy dar dintr-o greșeală link-ul de pe facebook direcționa oamenii către o pagină de eroare. Postarea a adunat mii de shareuri și peste 2.000 de comentarii de la oameni care nici măcar nu au citit articolul 😐.

  • Invazia unor extratereștrii? Nu, e flotă imensă de mașini Tesla care își fac update în același timp. 
  • Cei de la dribbble au analizat fonturile și tipografia de la cele mai mari 1.000 de site-uri. Iată ce au descoperit.
  • eBay se se alătură trendului blockchain/crypto 🤑. Platforma de e-commerce va permite vânzarea de NFT-uri de către vânzătorii verificați, urmând ca în viitorul apropiat să extindă aceste permisiuni și către restul utilizatorilor.
  • Cea mai mare conductă de aprovizionare cu combustibil din SUA a fost oprită temporar din cauza unui atac cibernetic. Aceasta transporta aproximativ 45% din necesarul de combustibil de pe coasta de est a Americii. In acest punct, unele benzinării raportează ca au rămas fără combustibil iar cozile de așteptare la pompă se întind pe kilometri.
  • Vă povesteam ceva mai devreme despre reclamele competitorilor Tesla în timpul SNL. Rămânem tot la capitolul mașini electrice, de această dată cu trailerul lansării Ford F-150 Electric. F-150 este unul dintre cele mai faimoase modele de Ford. 
  • Un startup din Silicon Valley profită de pe urma bârfelor de la birou 🤫. Blind tocmai a finalizat o runda de investiții de 37 de milioane de dolari pentru a dezvolta pe mai departe platforma. Aceasta le permite utilizatorilor dintr-o companie, sub protecția anonimatului, să discute despre ce se întâmplă în interiorul acesteia. De la concedieri, angajări, măriri de salarii sau schimbările de politică din interior, toate pot fi discutate acolo.

Campanii Cool – Complex Parking

Volkswagen își păstrează comunicarea creativă care a consacrat brandul.

Campania „Complex Parking” realizată de agenția Grabarz & Partner pentru noul Tiguan cu asistent pentru parcare 3.0, presupune o serie de vizualuri surprinzătoare care plasează mașina între parantezele unor ecuații matematice.

Mesajul este simplu: „Complicated car parking made easy”.

 

Leave a Reply