Skip to main content

Bine te-am regăsit!

Festivalurile mereu ne redau pofta de viață și ne amintesc de vară! 🎆

Sperăm că te-ai distrat pe cinste, iar dacă nu ai reușit să ajungi, sperăm că ți-ai creat propriul playlist demn de un festival… sau de ascultat în căști în timp ce citești ultimele știri din marketing și business. Enjoy! 🎶📰

În ediția de azi:

  • 5 greșeli pe care trebuie să le eviți pe site-ul tău.
  • Funcționează mai bine Reels decât TikTok?
  • Hackerii au propriul lor magazin online.
  • Verdictul pentru cazul Apple vs. Epic! 👨🏻‍⚖️
  • Se vor transforma mașinile în ființe vii?
  • Noi features pe TikTok, Twitter și Pinterest.
  • Ochelarii care fotografiază și filmează pentru tine – un parteneriat Facebook & Ray Ban.
  • Mai multă confidențialitate pe WhatsApp.

 

Digital & Media

 

🔸 Twitter a lansat reacții-emoji la tweet-uri în Turcia, și au început deja cu 5 opțiuni.

🔸 Funcționează mai bine Reels decât TikTok? Echipa Hootsuite a făcut un experiment: de pe un cont Instagram și un cont TikTok (ambele cu 0 urmăritori) s-au postat aceleași videoclipuri și au fost apoi comparate. Rezultatele au fost… cum s-o spunem mai elegant? TikTok a distrus Reels. 2 vizualizări pe Reels vs. 450 de vizualizări, câteva like-uri și un follow pe TikTok. În concluzie, TikTok face o treabă mult mai bună la a „împinge” conținutul în fața oamenilor, cel puțin dacă ai un public mic (sau inexistent) la început.

🔸 Acei utilizatori Facebook care au vizionat un video cu bărbați de culoare au fost întrebați dacă doresc să „vadă în continuare videoclipuri despre primate” printr-un sistem de recomandare prin inteligență artificială. Facebook a declarat pentru BBC News că „a fost în mod clar o eroare inacceptabilă”, a dezactivat sistemul și a lansat o anchetă.

🔸 Site-urile „create pentru publicitate”, care tot cresc cu ajutorul unor platforme precum Taboola și Outbrain, există practic doar pentru a obține „dolari publicitari”. Citește aici un raport detaliat realizat de Marketing Brew.

🔸 TikTok lansează opțiunea Promote pentru toți utilizatorii care au un business. Cu Promote, poți transforma orice videoclip organic TikTok într-o reclamă, direct în aplicație. Pentru a accesa opțiunea, dă click pe săgeata de jos a unui videoclip, apoi pe iconul cu foc. Mai poți face asta și prin meniul TikTok’s Creator Tools sau prin Business Suite.

🔸 Facebook, împreună cu brandul de ochelari de lux, Ray-Ban, vând ochelari cu cameră de filmat. Mai întâi a fost Google Glass, apoi Snap Spectacles. Iar acum avem Ray-Ban Stories (au ales să-i denumească așa pentru că, spre deosebire de Facebook, nimeni nu urăște Ray-Ban 😉). Ce mai urmează?

Facebook Rayban ochelari

Sursă foto: BuzzFeed News

 

🔸 Twitter a anunțat un test live al noii sale opțiuni, Communities, care va permite userilor să distribuie tweet-uri în așa fel încât să le vadă doar grupurile selectate de ei din aplicație, nu să le distribuie pentru toată lumea, tot timpul.

🔸 Se pare că Pinterest este cea mai recentă aplicație de social media care încearcă să abordeze trendul inspirat de TikTok, cu un feed de tip „scrolling”, vertical. Noul mod Watch este testat în momentul de față.

🔸 Facebook vrea să extindă opțiunile de confidențialitate ale mesajelor WhatsApp și mai mult, oferind utilizatorilor posibilitatea de a cripta și mesajele din back-up, adăugând astfel încă un strat de siguranță.

🔸 Facebook a publicat un nou ghid despre ‘Creative Prototyping’, care ajută publicitarii în testarea și optimizarea reclamelor lor, și în îmbunătățirea răspunsurilor pe baza fiecărui element specific.

🔸 Când este cel mai bun moment să postezi pe TikTok? Marți la ora 19:00 conform unui studiu Hootsuite. Mai multe astfel de date poți găsi aici.


 

Caracteristici comune ale site-urilor care de fapt distrug conversiile

1. Pop-ups: strică experiența utilizatorului și atrag abonați low-value

Potrivit celor de la The Good, 60% -85% dintre persoanele care vizitează un anumit site de ecommerce nu au mai fost pe acel site înainte.

Cel mai adesea ei sunt întâmpinați cu multe ferestre pop-up, cum ar fi politica privind cookie-urile, un widget de chat și un formular de e-mail cu oferte de reducere la produsele care nici măcar nu au fost prezentate cumpărătorului.

Nu este o primă impresie prea grozavă. Gândește-te. Dacă magazinul tău ar fi unul fizic, nu ai lăsa clienții să intre dacă nu-ți dau informațiile personale? Totuși, dacă te simți atașat de aceste pop-up, ține cont de următoarele:

  • Nu le pune pe landing page.
  • Folosește un pop-up pe bază de scroll – dacă oamenii arată interes (au dat scroll până la jumătatea paginii), atunci pot fi întâmpinați de un pop-up.

2. Call-to-actions mult prea generale nu fac decât să frustreze utilizatorii

O modalitate sigură de a trimite un utilizator pe calea greșită este să pui call-to-actions (CTAs) generale, care provoacă debusolare și confuzie.

Ia în considerare diferența dintre „Cumpără acum” (un CTA generic) și „Cumpără pantaloni pentru bărbați” (un CTA specific).

Folosește-te de următorul truc: elimină toate imaginile de pe homepage și întreabă-te dacă un utilizator ar putea ști ce oferi doar citind copy-ul site-ului.

3. Discounturile la orice atrag cumpărători zgârciți

Odată ce un client este instruit să creadă că îl așteaptă o reducere la fiecare adresă de e-mail pe care o oferă, nu va fi vreodată dispus să plătească prețul complet.

Modalități alternative de fidelizare și de a face clienții să simtă că primesc reduceri sunt:

  • Programe de recomandare
  • Puncte/programe de loialitate
  • Pachet de reduceri pentru a încuraja volumele mai mari de comenzi
  • Transport redus pentru minimul comenzii sau transport rapid pentru VIP
  • Cadouri gratuite la achiziție

4. Prezentarea caracteristicilor: vinde beneficii, nu caracteristici!

Un exemplu iconic de campanie de marketing care a descris avantajele unui produs, și nu caracteristicile sale (spre deosebire de competitorii de la vremea aceea), a fost Apple iPod.

ipod benefit vs feature

Sursa foto: Social Media Week

Când lași oamenii să umple singuri golurile, să traducă ceea ce ai scris pe limba lor („a, deci asta înseamnă x!”), atunci înseamnă că nu ai vorbit direct despre beneficiile pe care utilizatorii le primesc.

5. FAQs – acolo unde conținutul bun moare: mai degrabă, răspunde la întrebările clienților în mod proactiv

Cei de la The Good au descoperit că doar un procent mic (<1%) din vizitatorii site-ului merg la pagina de întrebări frecvente.

Asta înseamnă că, dacă există informații fundamentale despre produsul tău (specificații tehnice, informații de expediere, program de livrare), majoritatea oamenilor nu le vor vedea dacă sunt menționate doar în FAQs. Mai bine le incluzi în homepage sau la pagina produsului.


 

Business & Tehnologie

 

🔸 Decizia judecătorilor a sosit în cazul Apple vs. Epic. Un ordin judecătoresc, care intră în vigoare în 90 de zile, nu va mai permite ca Apple să îi blocheze pe dezvoltatorii de aplicații să folosească și opțiuni de plată prin platforme terțe.

🔸 Bine ai venit în era Marelui Birou Necunoscut! Întârzierile continue și indecizia fac ca angajații să fie blocați în bula întoarcerii la birou.

🔸 Genesis Market este locul în care hackerii merg să cumpere și să vândă date sensibile, cum ar fi datele de conectare sau vulnerabilitățile website-urilor.

🔸 Trăim vremuri interesante… Suntem pe punctul de a crea mașini care se pot dubla și evolua ca ființe vii.

 

🔸 Evenimentul anual, cel mai așteptat de către fanii Apple tocmai a avut loc marți. Compania a prezentat noul Apple Watch, noul iPhone și ultimele modele de tablete iPad. Seria iPhone 13 vine acum cu noul procesor A15 Bionic și un notch mai mic cu 20%. Modelele Pro au ecran (ProMotion) cu refresh variabil și trei camere foto cu un zoom optic total de 6X.

🔸 India și Singapore își vor conecta sistemele de plată până în iulie 2022. În urma conectării, vor putea fi făcute instant și mai ieftin plăți între cetățenii celor două țări, plăți care sunt estimate în prezent la peste $1 miliard pe an.

🔸 Evergrande, al doilea cel mai mare dezvoltator imobiliar din China, ar putea intrat în default săptămâna viitoare, când are rate și dobânzi de plătit de peste $80 de miliarde. Datoriile totale ale companiei se apropie de $700 miliarde. Ieri s-au împlinit 13 ani de când Lehman Brothers a intrat în faliment, declasând criza economică din 2008, pentru datorii care însumau $600 miliarde.

🔸 Microsoft lansează pentru toți utilizatorii opțiunea de logare fără parolă, disponibilă anterior doar conturilor enterprise. Parola poate fi înlocuită cu autentificarea biometrică prin intermediul Microsoft Hello, cu codurile unice generate de Microsoft Authenticator sau primite prin SMS, ori cu cheile fizice de securitate.

🔸 Începând cu 8 septembrie, aplicația Google Pay este disponibilă în România. Până în prezent, soluția era disponibilă în țara noastră prin intermediul aplicațiilor de plată ale partenerilor, bănci sau operatori de plăți electronice.


 

Campanii Cool: Don’t forget

campanie marketing colgate

Sursa: AdWeek

Uite o campanie extrem de simpatică din 2009 pentru Colgate, realizată de agenția Y&R (Thailanda).

În mod normal, Colgate oferă mici mostre de produse la evenimente anuale precum Oral Health Month pentru a reaminti consumatorilor vizați, în special copiilor, să aibă mai multă grijă de dantură după ce au mâncat dulciuri.

Oamenii, chiar dacă adună mostrele, uită repede mesajul. Așa că, în loc să ofere mostre de produse, de data asta au oferit înghețată și acadele. Iar bățul acestor dulciuri are un mesaj ascuns.

Odată ce consumatorii au terminat, mesajul tipărit pe vârful bățului în formă de periuță de dinți este Don’t forget cu sigla Colgate. Acum sigur nu va mai uita nimeni de igiena orală. 😁🦷

Leave a Reply