Skip to main content

În ediția de azi:

  • Pakistan a blocat temporar mai multe platforme de social media. Asta ne demonstrează impactul major pe care îl are online-ul asupra unor realități sociale.
  • UiPath scrie istorie. Prima companie din România listată la bursă pe New York Stock Exchange.
  • Flappy Bird a devenit un fenomen care a ajuns la o performanță de 50 de milioane de descărcări în câteva luni. Studiu de caz: cum să gestionezi inovația.
  • Google pedepsește site-urile care se încarcă lent. Despre core web vitals.
  • McDonald’s lansează în SUA noul meniu BTS (fără aluzii la abrevierea din limba română).
  • Instagram plănuiește să ofere utilizatorilor posibilitatea de a vedea sau nu like-urile postărilor.
  • Guvernul taiwanez preferă să salveze fabricile de cipuri decât terenurile agricole.
  • Cu Google Earth poți călători în timp, oriunde pe planetă.

Citește totul mai jos, iar dacă ți-a plăcut, nu uita să ne recomanzi și prietenilor tăi📣.

 

🛠 Recomandarea The Buzz

Tool-ul pe care ți-l recomandăm săptămâna asta este o resursă gratuită lansată de Hootsuite, care cuprinde 20 de template-uri de social media care îți vor economisi ore de muncă.

Acestea acoperă fiecare etapă a călătoriei de social media marketing, de la strategie, rapoarte de analiză și calendare editoriale, până la brand pitch, portret pentru buyer persona sau Instagram Stories.

 

Digital & Social Media

    • Timpul este o resursă prețioasă, mai ales când vine vorba de testarea optimizarea pe Google Ads. Dar avem vești bune! Se numește Google Optimization Score și poate fi găsit în secțiunea de recomandări Google Ads. Află din acest articol cum să folosești această resursă Google și cum poți îmbunătăți campaniile.
    • Pagina Insights de la Google Ads a fost lansată oficial pentru toți publicitarii la nivel globalPagina este concepută pentru a-i ajuta să rămână la curent cu comportamentul de căutare al consumatorilor și să acționeze în funcție de aceste tendințe.
    • Pakistan a blocat temporar mai multe servicii de social media. Într-un ordin intitulat „Blocarea completă a platformelor sociale”, guvernul pakistanez a ordonat Autorității de telecomunicații din Pakistan să blocheze Twitter, Facebook, WhatsApp, YouTube și Telegram, între orele 11:00 și 15:00, ora locală. Măsura s-a luat în timp ce Pakistan urmărea să elimine un grup terorist, pentru a nu fi perturbate congregațiile de rugăciuni de vineri, după zile întregi de proteste violente.
    • Facebook vrea să ia măsuri în încercarea de a evita extremele generate de procesul lui Derek Chauvin, fostul ofițer de poliție acuzat de uciderea lui George Floyd anul trecut în Minneapolis. Pe măsură ce se apropie verdictul procesului, Facebook a desemnat Minneapolis o „locație cu risc ridicat” și a promis că va căuta și elimina îndemnurile de a aduce arme la evenimente. De asemenea, va elimina conținutul care „laudă, sărbătorește sau își bate joc de moartea lui George Floyd”.
    • Apple se pregătește să readucă Parler în iOS App Store după ce controversata rețea socială a fost de acord să își actualizeze practicile de moderare a conținutului. Platforma americană de blogging are o bază de utilizatori formată din susținători Trump, conservatori, adepți ai teoriilor conspirației și extremiști de dreapta. Din această cauză, Apple a eliminat aplicația în ianuarie. Parler însă nu a schimbat mare lucru la conținut, în versiunea sa Apple de acum unele postări nu vor apărea, însă nu vor fi interzise pe versiunile web sau Android.
    • Instagram începe să exploreze o nouă opțiune în care utilizatorii pot alege să vadă like-urile la postările altora sau nu. Utilizatorii vor putea, de asemenea, să dezactiveze numărul de aprecieri la propriile postări, dacă doresc. Facebook a confirmat că va începe să testeze o experiență similară.
    • Colaborările McDonald’s cu nume celebre din industria muzicală au determinat succesul vânzărilor. Până acum au făcut parte din noul program Famous Orders al companiei Travis Scott și J Balvin. McDonald’s va lansa din mai în SUA meniul BTS în colaborare cu trupa K-pop.
    • Află din acest infografic cum poți să-ți îmbunătățești performanța website-ului prin optimizarea imaginilor.
    • Inutil dar amuzant: Dacă te-ai abonat la acest newsletter, probabil ești familiarizat cu jargonul de cuvinte pompoase folosite în marketing. Cuvinte care, să fim sinceri, de multe ori nu înseamnă mare lucru. Așa că dacă rămâi fără inspirație, Marketing Gibberish Generator, lansat de Column FIve, este aici pentru a salva ziua. Pur și simplu apasă butonul și instrumentul va genera atât de mulți termeni-jargon, încât va părea o nouă limbă.

 

Cum un simplu joc a obținut 50 de milioane de descărcări în câteva luni

Context, strategie și tool-uri:

      • mai 2013 – debutul Flappy Bird pe App Store
      • între mai – noiembrie 2013 strânge doar 13 review-uri
      • noiembrie – intră în topurile jocurilor din SUA, pe locul 1368 la categoria „Familie” și reușește să strângă 20 de review-uri
      • decembrie – jocul se află printre primele 250 de aplicații gratuite din SUA și se clasează pe locul 14 în Family
      • ianuarie 2014 – un YouTuber creează un video despre joc, Flappy Bird începe să strângă 90 de review-uri pe zi, intră în top 10 aplicații în SUA, descărcările au crescut cu 136% în fiecare zi, alți 15 YouTuberi încep să creeze conținut pe subiectul jocului
      • după 17 ianuarie – 400 de recenzii pe zi, iar jocul a devenit aplicația gratuită numărul unu în App Store din S.U.A.; Nguyen anunță o versiune Android disponibilă pe Google Play, iar în decurs de o săptămână, devine cea mai descărcată aplicație de pe Google Play
      • 24 ianuarie – se ajunge la un total de 1100 de recenzii, Buzzfeed scrie articole despre joc
      • 25 ianuarie – tweeturile cu „flappy bird” au trecut de 500.000
      • 26 ianuarie – 1600 de recenzii/zi, iar Pewdiepie creează un video despre asta
      • 30 ianuarie – mai mult de 4600 recenzii/zi
      • 31 ianuarie – un total de 5500 review-uri; The Huffing Post, The Telegraph și Mashable scriu despre joc
      • 1 februarie – Flappy Bird ajunge pe primul loc în 53 de țări pe App Store
      • 4 februarie – apar informații conform cărora Nguyen câștigă 50.000 de dolari pe zi din reclamele prezente în joc
      • 9 februarie – Nguyen anunță că „nu mai poate suporta toată presiunea”. Flappy Bird este eliminat din App Store și Google Play.

Efecte psihologice:

GAMIFICATION

      1. Învață jucând. Aspectul de joc vechi pe 8 biți aduce amintiri. La începutul jocului, singura instrucțiune este „TAP”. Mulți oameni au atins ecranul o dată și au constatat că pasărea lor a lovit instantaneu solul. Încă din primele câteva secunde, înveți consecința de a face ceva sau de a nu face nimic. Îți permite să înveți jucând.
      2. Dificultate. Astfel de jocuri super-dificile sunt numite masocore printre videogameri. Jocurile masocore sunt caracterizate prin încercare și eroare, repetare și progresie. Dificultatea intensă a jocurilor masocore produce adesea un sentiment de realizare profundă. Mulți jucători și-au exprimat simultan ura și atașamentul față de joc: „Urăsc Flappy Bird, dar nu mă pot opri din joc”.
      3. Umor și ironie. De la numele funny „Flappy Bird”, până la designul general și sunetele de „pumn în față” atunci când mori în joc.
      4. Simplitate. Ne referim la design și la comenzi. Ca să poți juca trebuie doar să apeși „tap”.

LEGEA DIFUZĂRII INOVAȚIEI

Adoptarea unei noi idei, comportament sau produs este un proces. Atunci când promovăm inovația către o populație țintă, este important să înțelegem caracteristicile acesteia.

Sursa https://sphweb.bumc.bu.edu/

      1. Inovatorii. Aceștia sunt oamenii care doresc să fie primii care încearcă inovația. Trebuie să faci foarte puțin pentru a atrage acest segment.
      2. Early adopters. Aceștia sunt oamenii care reprezintă liderii de opinie. Se bucură de roluri de conducere și acceptă oportunități de schimbare. Nu au nevoie de informații pentru a-i convinge să se schimbe.
      3. Majoritatea timpurie. Ei adoptă idei noi înaintea unei persoane obișnuite. De obicei, trebuie să vadă dovezi că inovația funcționează înainte de a fi dispuși să o adopte. Strategiile de a atrage această populație includ povești de succes care să pună accent pe eficacitate.
      4. Majoritatea târzie. Acești oameni sunt sceptici față de schimbări și vor adopta o inovație numai după ce a fost încercată de multi alți oameni înainte. Strategiile de a atrage această populație includ informații despre câte alte persoane au încercat inovația și au adoptat-o cu succes.
      5. Leneșii. Acești oameni sunt legați de tradiție și foarte conservatori. Sunt foarte sceptici cu privire la schimbare și reprezintă grupul cel mai greu de convins să încerce o noutate. Strategiile de a atrage aceste persoane includ statistici, apeluri la teamă și presiune din partea celorlalte grupuri de utilizatori.

După ce Flappy Bird a fost scos din App Store și Google Play, oamenii au început să vândă telefoane cu jocul instalat pentru sume exorbitante pe eBay. O licitație a început de la $650 și în doar câteva ore prețul sărise la $99.900, cu 74 de oferte plasate.

Jocul a fost o legendă, acumulând un total de 50 de milioane de descărcări și aproape 16 milioane de mențiuni pe Twitter.

 

Internet & Tehnologie

  • UiPath, primul unicorn românesc a devenit ieri și prima companie născută în România care se listează la bursă pe New York Stock Exchange.
  • Listarea Coinbase, cea mai mare platformă de tranzacționare de criptomonede din Statele Unite, contribuie la procesul de trecere a criptomonedelor de la tehnologie de nișă la una acceptată la scară largă. Spre exemplu, investitorul Garry Tan a reușit să transforme investiția inițială de 300.000 de dolari în startupul Coinbase în 680 milioane de dolari (la valoarea actuală a acțiunilor).
  • În ultimii 15 ani, miliarde de oameni au folosit Google Earth pentru a explora planeta noastră. Acum în cea mai mare actualizare a Google Earth, poți vedea planeta noastră într-o dimensiune complet nouă – timpul. Cu Timelapse în Google Earth, 24 de milioane de fotografii prin satelit din ultimii 37 de ani au fost compilate într-o experiență interactivă 4D. Acum oricine poate urmări desfășurarea timpului și asista la aproape patru decenii de schimbări planetare.
  • Apple Music dezvăluie cât de mult plătește artiștii atunci când ascultătorii redau o piesă: un penny/stream, de două ori mai mult decât Spotify.
  • A zis cineva bulă în stock market? Un restaurant din New Jersey, cu o cifră de afaceri de 35.000$ anul trecut, a avut evaluarea pe bursă de 100 de milioane de dolari. Anul trecut, deși a fost închis, acțiunile au crescut de la $3.25 la $9.25 per acțiune.
  • Lasă-ne să te transportăm într-o o fermă de orez din Hsinchu. Un bărbat își examinează câmpurile de orez rumenit în mijlocul celei mai grave secete din Taiwan din ultimii 50 de ani. Vecinii fermei sale sunt fabrici de cipuri de calculator, inclusiv TSMC, care folosesc multor smartphone-uri, laptopuri și vehicule. Guvernul taiwanez a decis să întrerupă irigarea la o treime din terenurile agricole ale țării pentru a economisi apă, în scopul fabricării acestor cipuri. 
  • Elicopterul NASA de 80 de milioane de dolari, Ingenuity, și-a învârtit rotoarele și s-a ridicat luni de pe suprafața prăfuită a lui Marte, pentru a deveni primul elicopter care zboară pe o altă planetă. Acest moment ar putea deschide calea către viitoarele avioane interplanetare.
  • Cum un singur tweet l-a făcut pe Ryan Graves miliardar: Travis Kalanick, un antreprenor de succes postează “Looking for a business development […] ANY TIPS??”, la care Graves răspunde: “heres a tip. email me 🙂 graves.ryan[at]gmail.com”. El este acum SVP of Global Operations la Uber și a fost printre oamenii care au pus bazele startupului de mobilitate. Mesajul potrivit la timpul potrivit.
  • Apple dezvăluie un nou feature de abonamente la podcast-uri și o aplicație Apple Podcasts cu îmbunătățiri.
  • Pe lângă îmbunătățirile Podcasts, Apple a prezentat în evenimentul de acum două zile un nou lineup de produse, de la noul iPad și Apple AirTags până la un iMac în 7 culori (cu 4-5 mai multe decât erau cu adevărat necesare. Chiar vrea cineva un iMac galben muștar?). Vezi toate detaliile despre lansare aici.
  • Ultima cu Apple, promitem. De data asta, nu una la fel de fericită. Deși App Store-ul este un business care aduce companiei 64 de miliarde de dolari anual, aceștia sunt foarte deficitari în a descoperi și închide aplicațiile scam. De la review-uri false, la trial-uri greu de oprit, problema este una foarte mare având în vedere câți oameni folosesc iPhone sau iPad acum, iar Apple nu pare să facă mare lucru pentru a o rezolva.
  • Fără ea nu am avea Netflix, Facebook, Instagram, WhatsApp sau…internet😳. Vorbim despre fibra optică. Probabil ai citit despre ea când îți alegeai abonamentul Digi, dar știi cum funcționează de fapt? Uite aici un mini documentar foarte interesant despre cum funcționează și cum se produce.
  • Dacă tot vorbeam de Netflix, acum că restricțiile încep să se ridice la nivel mondial, se pare că oamenii preferă mai mult ginul Peaky Blinder servit la terasă decât serialul cu același nume. Platforma de streaming a raportat un număr mai mic de abonați noi față de așteptări. Ca reacție, acțiunile au scăzut cu 10%

 

SEO: Google pregătește modificări importante în algoritm

Căutările pentru “Core Web Vitals” au crescut cu 525% din august 2020 până acum.

“Core web vitals” sunt un set de valori bazate pe performanța unei pagini web. Cât de repede se încarcă, devine interactivă și oferă stabilitate vizuală.

Google a anunțat că o să includă Core Web Vitals ca factor de ranking în algoritmul lor. Ceea ce înseamnă că paginile cu scoruri mari vor avea un avantaj când vine vorba de SEO.

Deși inițial modificarea era programată pentru luna mai a acestui an,  Google a anunțat că amână implementarea pentru a oferi tuturor mai mult timp să-și îmbunătățească site-urile. Va fi o lansare treptată care va începe la jumătatea lunii iunie 2021 și va fi finalizată complet până la sfârșitul lunii august.

Iată toate schimbările pe care le aduce acest update:

    • În algoritm vor fi luați în considerare următorii metrici: Largest Contentful Paint (cât durează ca o pagină să încarce conținutul principal), First Input Delay (cât durează până o pagină devine interactivă) și Cumulative Layout Shift (cât de mult se schimbă conținutul vizual al unei pagini, în mod neașteptat).
    • Google ar putea adăuga și o etichetă în rezultatele de căutare pentru site-urile care oferă o experiență bună utilizatorilor
    • Conținutul non-AMP va fi afișat în secțiunea de top stories. Astfel că site-urile de știri nu vor mai fi obligate să includa protocolul AMP pentru a avea conținutul în acea secțiune.
    • Google a lansat un pachet de resurse pentru a ajuta developerii să implementeze cât mai bine modificările favorabile.

 

Campanii memorabile

🏞️ The Nature of Plastic

Greenpeace recreează peisaje splendide din Chile folosind plastic, pentru a evidenția efectele periculoase pe care acesta le are asupra mediului. Chile produce mai mult plastic decât orice altă țară sud-americană, reciclând mai puțin de 10% din el.Organizația și agenția acesteia, Cheil, lansează campania „The Nature of Plastic”, iar locațiile iconice reimaginate sunt: Insula Paștelui, Deșertul Atacama, muntele El Plomo, ghețarul El Morado și pădurea Araucania.

Leave a Reply