Skip to main content

Bine te-am regăsit și la mulți ani pe 2022! 🥳

Au trecut deja două săptămâni din an, iar noi am revenit în Inbox-ul tău, acum că ne-am revenit oficial după revelion. 😉 Tu cum ai petrecut? Ți-ai propus deja niște rezoluții pentru noul an?

Și noi! Să îți livrăm în continuare cele mai noi știri din marketing, business, tech și publicitate. Lectură plăcută! 👇🏼📰


În ediția de azi:

  • Vei avea 3 feed-uri diferite pe Instagram.
  • Dacă vrei să faci marketing pe TikTok, noi avem câteva cuvinte de încurajare pentru tine.
  • Updates în Facebook Creator Studio.
  • Facebook Metaverse este, de fapt, o campanie de PR menită să distragă atenția. 🙃
  • Advertiserii care vizează starea de sănătate a utilizatorilor vor primi ban pe Facebook.
  • Franța amendează Facebook și Google.
  • Televizoare Samsung care vor accepta NFT-uri.
  • Oficial gata cu telefoanele BlackBerry.
  • Mașina BMW care își schimbă culoarea chiar în fața ta.

Citește totul mai jos, iar dacă ți-a plăcut, recomandă-ne și prietenilor tăi 📣. 


 

Digital & Media

🔸 Twitter testează feature-ul Topics Bar deasupra timeline-ului principal pentru a afișa diferite funcții de descoperire.

🔸 După ce a anunțat la sfârșitul anului trecut revenirea la feed-ul cronologic invers, fără algoritmi, CEO-ul Instagram, Adam Mosseri, a distribuit un preview cu modul în care vor funcționa noile opțiuni ale platformei.

Utilizatorii vor avea 3 opțiuni pentru feed-ul lor de Home, inclusiv una care afișează postările în ordine cronologică. Acum, utilizatorii Instagram pot alege între trei feed-uri diferite:

  • Favorite – sortate cronologic;
  • Following – sortate cronologic;
  • Home – feed-ul sortat algoritmic pe care îl avem acum, și care va prezenta „din ce în ce mai multe recomandări în timp”.

🔸 Facebook a adăugat câteva elemente noi la Creator Studio pentru a marca noul an, inclusiv o opțiune de preview în Stories pentru încărcările de videoclipuri și o nouă modalitate de a previzualiza felul în care arată conținutul postat în stream.

Dar cea mai importantă noutate o reprezintă Stories highlight clips, care au un segment de previzualizare de 20 de secunde din videoclipul complet, pentru a fi postat ca Facebook și/sau Instagram Story.

🔸 Cum Metaverse-ul Facebook a devenit „distragerea secolului”. Cu câteva luni în urmă, Facebook a avut o perioadă destul de grea. Denunțătoarea Frances Haugen a dezvăluit multe moduri în care Facebook înrăutățea viața utilizatorilor săi.

Apoi a venit Metaverse-ul. Facebook și-a schimbat numele. Zuckerberg a început să vorbească despre potențialul unui univers virtual pe care majoritatea experților în tehnologie îl descriu în continuare drept „vaporware” (tehnologie care sună impresionant, dar care nu există de fapt). Și a funcționat. Conform datelor de căutare Google, Metaverse a schimbat povestea și, în acest proces, a devenit „cea mai bună campanie de PR Facebook”.

🔸 Spotify a lansat „Call-to-Action Cards”, un nou format de reclamă care le permite ascultătorilor să dea click pe pagina unui sponsor la mijlocul podcastului.

🔸 Facebook interzice advertiserii care vizează starea de sănătate a utilizatorilor, o mișcare pe care mulți o susțin de ceva timp. Dar decizia prezintă, totodată, o problemă pentru cercetătorii medicali care se bazează pe Facebook pentru a ajuta la recrutarea a aproximativ 3 milioane de participanți la studiile clinice în fiecare an.

Câteva exemple de opțiuni de targeting care vor fi eliminate:

  • Probleme de sănătate (de exemplu, “Lung cancer awareness”, “World Diabetes Day”, “Chemotherapy”);
  • Orientare sexuală (de exemplu, “same-sex marriage” sau “LGBT culture”);
  • Practici și grupuri religioase (de exemplu, “Catholic Church” sau “Jewish holidays”);
  • Credințe politice, probleme sociale, cauze, organizații.

Deși aceste opțiuni dispar pe 19 ianuarie 2022, campaniile vor continua să fie difuzate până pe 17 martie 2022.

🔸 Franța a amendat Facebook cu ~67,8 milioane de dolari și Google cu ~169,5 milioane de dolari pentru politicile care îngreunează refuzul cookie-urilor.

🔸 Cookie-urile de la terți au fost de multă vreme un ingredient de bază al oricărei platforme de advertising digital, dar a fost un an dificil pentru această tehnologie:

  • În aprilie, Apple a promovat o actualizare prin care utilizatorii renunță la urmărirea reclamelor by default.
  • În ianuarie anul trecut, Google a anunțat planurile de a interzice cookie-urile terțe de pe Chrome până în 2022 (planuri pe care ulterior le-au amânat până în 2023).
  • Săptămâna asta, Brave – un browser axat pe confidențialitate care blochează cookie-urile terțe – a raportat că are acum +50 de milioane de utilizatori activi lunar.

Ce înseamnă toate astea? În mod clar, consumatorii încep să ia tot mai în serios confidențialitatea, dar sfârșitul erei cookie-urilor ar trebui să ajute cumva și publicitarii, nu?

De ce? Păi, în primul rând, pentru că datele nu sunt atât de grozave. În timp ce studia un set de date 3rd-party, Forrester Research a descoperit că genul era corect doar în 50% din timp, și era cea mai precisă categorie din eșantion.


5 cuvinte de încurajare dacă vrei să faci marketing pe TikTok

TikTok a reușit să fie un hit timp de un an până în 2021 (și probabil va fi în continuare). Iar publicitarii au observat asta. Spre exemplu, cei de la Sprout Social au raportat despre experiența lor cu platforma și ne-au condus, pas cu pas, prin TikTok-urile și strategia lor de marketing.

Iată cele 5 mari concluzii la care au ajuns, pe care le vom folosi drept cuvinte de încurajare pentru oricine așteaptă să facă publicitate pe TikTok:

1. Există întotdeauna o nișă. Indiferent de industria, produsul sau publicul tău, probabil că există o comunitate pentru acestea pe TikTok. Găsește-o analizând hashtag-uri, trenduri și cuvinte cheie.

2. Caută inspirație la competitori și colegi. După cum am spus, există întotdeauna o nișă și probabil că cineva profită deja de acea nișă în momentul ăsta.

3. Există o mulțime de variabile. Vei observa unele fluctuații. Ia în considerare variabilele care îți diferențiază TikTok-urile și care îți vor inspira următorul TikTok.

4. Profită de funcțiile native ale TikTok. Folosirea sunetelor din biblioteca TikTok va crește probabilitatea ca videoclipul tău să fie afișat în pagina For You a cuiva. TikTok este pus la punct și în ceea ce privește funcțiile de accesibilitate, cum ar fi subtitrările.

5. Nu sta și aștepta! Nu aștepta să fii descoperit pe TikTok, răspândește vestea și promovează și pe celelalte canale sociale. Spread that content love. 💕

Citește articolul complet Sprout Social despre tipul de TikTok-uri pe care le-au făcut și despre călătoria lor în TikTok marketing.


Business & Tehnologie

🔸 Crypto de pe canapea: Samsung a anunțat că modelele sale de televizoare din 2022 vor accepta afișaje NFT.

🔸 Telefoanele BlackBerry au dispărut definitiv. 😖 Compania va închide funcționalitățile de text, date și voce de pe iconicele dispozitive. Este sfârșitul dezamăgitor al uneia dintre cele mai mari căderi corporative din memoria recentă.

🔸 Coreea de Nord nu este tocmai cunoscută pentru relațiile sale economice înfloritoare. Sancțiunile intense îngreunează desfășurarea comerțului în țară – de aceea o fac pe bărci secrete. Pentru a compensa acest lucru, Coreea de Nord și-a construit niște activități secundare profitabile, inclusiv o unitate de crimă cibernetică greu de găsit, condusă de stat, responsabilă pentru ~8% din producția economică a țării în 2020.

🔸 BMW introduce o tehnologie de schimbare a culorii care transformă exteriorul mașinii chiar în fața ochilor tăi. Check this tweet. – mai jos vine imaginea/tweetul (asta de acum e din nl trecut)

 

🔸 WhatsApp permite acum unui număr limitat de persoane din SUA să trimită și să primească criptomonede prin aplicație.

🔸 GameStop și NFT: Retailer-ul de jocuri video a angajat peste 20 de oameni pentru a conduce o nouă divizie specializată în NFT și criptomonede.

🔸 Trung Phan ne arată 10 predicții din industria tech de-a lungul istoriei care s-au dovedit a fi greșite, și rațiunea din spatele lor la momentul respectiv. Spre exemplu, una dintre ele îi aparține lui Robert Metcalfe (inventatorul Ethernet) în 1995: “I predict the Internet… will soon go spectacularly supernova and in 1996 will catastrophically collapse.”

🔸 Prețurile la cherestea au crescut cu 50% în această lună și cu 135% din august – ceea ce semnalează că o creștere mai abruptă ar putea fi iminentă.


The Inexcusable Excuses 🙄

Sursa foto: AdWeek

Skyn introduce o colecție de prezervative pentru cei care găsesc mereu scuze pentru a nu folosi unul.

De peste treizeci de ani, Ziua Mondială de Luptă împotriva SIDA are scopul a crește gradul de conștientizare cu privire la SIDA și de a-i memora pe cei care au murit din cauza bolii. Și totuși bărbații continuă să ignore avertismentele și să caute scuze pentru a încerca să întrețină relații intime neprotejate.

Aceasta a fost ideea de la care a pornit campania Skyn, care a lansat luna trecută 3 game de prezervative rebranduite cu ambalaje ce prezintă statement-uri făcute pentru a evita folosirea lor, precum „They don’t have my size” sau „I’m allergic to latex.”