Skip to main content

Bine te-am regăsit!

Ne cerem scuze că am lipsit în ultima perioadă. Între timp, ne-am mărit echipa la adacity și ne-am pus la punct cu multe lucruri organizatorice. 🥳 Practic, am integrat noii colegi și am „grijit de gospodărie”, pentru ca experiența ta alături de noi să fie una (și mai) plăcută. Dar promitem că ne vom revanșa astăzi cu mai multe știri și două deep dive-uri super interesante.

Acum, toate ca toate, dar… unde facem revelionul?! 😥 Până te decizi, îți dorim lectură plăcută!


În ediția de azi:

 

  • Știri care te fac să exclami „în sfârșit!”: vine feedul cronologic pe Instagram, Facebook introduce chatul live pentru asistență, WhatsApp te lasă se previzualizezi mesajele vocale.
  • Cum s-a extins platforma care te ajută să iei notițe pe Zoom.
  • Se închide Alexa.com.
  • Deep dive: ce trebuie să știi înainte de a-ți lansa site-ul.
  • După primul sezon din reboot-ul Sex and the City, acțiunile companiei de echipamente de fitness Peloton au scăzut cu 10%.
  • Peloton nu se lasă mai prejos și răspunde cu un spot foarte mișto.
  • S-ar putea să poți câștiga bani din profilul personal de Facebook, fără să mai trebuiască să gestionezi pagini.
  • Vei putea răspunde la comentarii cu Reels pe Instagram.
  • Cea mai populară căutare pe Google în 2021 a fost „Euro 2020”. Câteva insight-uri din topul căutărilor populare în România.
  • Culoarea anului 2022 este „Very Peri”, conform Pantone.

Citește totul mai jos, iar dacă ți-a plăcut, recomandă-ne și prietenilor tăi 📣. 


Digital & Media

🔸 Adobe intră pe social media: Adobe și-a anunțat planurile de a achiziționa ContentCal, o platformă software care îi ajută pe utilizatori să programeze postări pe rețelele sociale, pentru peste 100 de milioane de dolari.

🔸 Nou! Facebook sugerează automat momentele optime pentru a programa noi postări sau stories. 🕚

🔸 Facebook tocmai a lansat un nou element, Inspiration Hub, care evidențiază conținutul în trending și hashtag-urile din categoriile legate de pagina companiei tale. În partea dreaptă a ecranului, poți vedea o parte din noile insight-uri, cu hashtag-urile și videoclipurile în trending din ultimele 24 de ore, postate de pagini similare cu pagina ta.

🔸 Cea mai mare știre a Instagram din ultima vreme este că va căuta să adauge o opțiune de feed cronologic la începutul anului viitor, una dintre cele mai solicitate funcții din aplicație. Dar s-ar putea să nu fie ceea ce te aștepți.

🔸 Facebook a lansat, în stadiu de test, Professional Mode, o facilitate prin care creatorii de conținut pot câștiga bani prin intermediul profilului personal, fără a mai trebui să creeze și să gestioneze pagini. Cea mai importantă facilitate este accesul la Reels Play, prin care se pot câștiga până la $35,000 pe lună pentru postarea în formatul Reels.

🔸 O perspectivă fascinantă (și înfricoșătoare) asupra modului în care algoritmul TikTok îți „citește” mintea.

🔸 Pantone dezvăluie culoarea anului 2022 și se numește „Very Peri”. Peri este în mitologia persană o ființă mitică supraomenească, reprezentată inițial ca fiind rea, dar ulterior devine un duh grațios sau o zână bună. În română, echivalentul ar fi albastru brebenoc. 🔵


🔸 TOP căutări populare ale românilor pe Google în 2021:

🔎 căutări populare, în această ordine: Euro 2020, certificat verde, loteria vaccinării, Petrică Mâțu Stoian, iPhone 13;
📆 când…?: când începe școala, când este Black Friday, când se termină anul școlar, când se redeschid școlile, când se schimbă ora;
😷 simptome: simptome COVID, simptome COVID delta, simptome COVID pe zile, miocardită simptome, anxietate simptome;
📺 emisiuni: Chefi la cuțite, Survivor, Asia Express, Burlacul, Căsătoriți pe nevăzute;
👥 oameni: Alexandra Dinu, Emma Răducanu, Christian Eriksen, David Popovici, Ana Maria Prodan;
🍿 filme și seriale: Squid Game, Bridgerton, Ginny and Georgia, Hercai, Dune.

Acestea sunt doar câteva, iar pentru a vedea topurile în întregime, poți parcurge articolul integral aici.

🔸 Fiind prima pagină a internetului, Reddit recapitulează numeroasele controverse, meme-uri și trenduri ale bursei pe 2021.

🔸 A fost în testare de ceva vreme, dar astăzi, Instagram a anunțat oficial că utilizatorii pot răspunde acum la comentariile postărilor cu Reels, oferind o altă modalitate de a integra Reels în procesele Instagram.

🔸 Ai de gând să urmărești reboot-ul „Sex and the City” de la HBO (intitulat „And Just Like That”)? Dacă da, alertă de mini-spoiler: în primul episod al serialului i se întâmplă ceva rău unuia dintre personaje după ce a folosit o bicicletă fitness Peloton.

Acțiunile $PTON au scăzut cu 10%+ în primele două zile după premiera HBO. Peloton a fost de acord ca unul dintre instructorii săi să fie în serial, dar (evident) nu cunoștea plotul.

🔸 Peloton a creat un spot ca răspuns la portretizarea sa în reboot-ul Sex and the City, în mai puțin de 48 de ore, chiar cu actorul din serial, Chris Noth. Agenția lui Ryan Reynolds, Maximum Effort, a creat spotul intitulat „He’s alive!” în spirit de parodie.

🔸 În sfârșit! Mulți dintre noi ne-am lovit de probleme și frustrări atunci când eram blocați de către algoritmul automat Facebook pentru diferite lucruri. Așa cum probabil știi, mai ușor e să ajungi în Narnia decât să contactezi un reprezentant Facebook pentru contul tău personal. Facebook anunță noi funcții de moderare a comentariilor și de asistență, inclusiv chat live pentru unele probleme cu contul.

🔸 Veștile bune pare că nu se mai opresc – WhatsApp adaugă o nouă opțiune care îți permite să asculți mesajele vocale înainte de a le trimite.


Cum Tactiq.io a obținut ~150.000 de utilizatori noi cu TikTok pentru mai puțin de 2.000 de dolari

Compania numită Tactiq.io a realizat un plugin Chrome care transcrie apelurile de pe Zoom și te ajută să iei notițe. Platforma a folosit TikTok pentru a colabora cu creatori mici și mijlocii și a ajuns să-și mărească baza de utilizatori de 20 ori de mai mult (de la ~9k la ~180k).

Au scris și un articol despre asta (vezi mai jos), dar iată câteva concluzii foarte tari:

Extindere: În 5 luni, au ajuns în DM-urile a 320 de creatori. Mesajele acestea s-au concretizat în doar 16 parteneriate și 22 de videoclipuri.

Dacă 16 din 320 sună ca o rată scăzută, chiar este! Chiar și pentru o comunicare gratuită de PR, ai urmări un răspuns de 7-10% dacă mesajele tale au fost convingătoare.

Problema a fost că, la început, s-au concentrat mai mult pe volum. Au trimis 280 de mesaje și au ajuns să lucreze cu 10 creatori.

Mai târziu, au început să-și personalizeze abordarea – ceea ce a durat doar câteva minute pentru fiecare mesaj – și hit rate-ul a crescut până la 15%. Au trimis 40 de mesaje personalizate, care s-au transformat apoi în alte 6 parteneriate (foarte frumoase).

Ce au căutat:

  • Oamenii care postează cu hashtag-uri relevante pentru utilizatorii lor
  • Creatori cu 10k-200k urmăritori
  • Performanță bună la ultimele lor 20 de videoclipuri
  • O adresă de e-mail listată (ratele de răspuns sunt de 3 ori mai mari atunci când folosești un e-mail, decât un DM pe social media)

Apoi au negociat până la 80 de dolari per videoclip. Cheltuielile lor totale au fost de 1.820 de dolari pentru 22 de videoclipuri și, împreună, au obținut 7,3 milioane de afișări și ~920.000 de aprecieri.

Cel mai bun conținut: „Am constatat că dacă te concentrezi pe o persoană, crește performanța de 10 ori mai mult decât dacă te concentrezi pe muncă/sarcină. Totul măsurat în vizionări, aprecieri și instalări. Chiar și de la același creator!

Videoclipurile cu cele mai bune performanțe au pus problema utilizării pentru persoane specifice (de exemplu, designeri de produs). Ele au fost prezentate ca soluții la o problemă: “Too many product meetings? Try Tactiq” sau “Hate taking notes? Try Tactiq”.

Iată un exemplu.

Uite alt exemplu.

Poți citi articolul complet aici.


Business & Tehnologie

🔸 Kickstarter cu crypto: pionierul crowdfundingului a anunțat planurile de a lansa o platformă autonomă de crowdfunding care e pe blockchain.

🔸 WhatsApp a început să testeze portofelul digital Novi în SUA. Activat pentru un număr limitat de utilizatori pe Android și iPhone, acesta permite transferul stablecoin-ului USDP în cadrul chat-urilor.

🔸 O întrerupere în funcționarea AWS a creat probleme mai multor servicii. Pe lângă Ring, Wyze și operațiunile de livrări ale Amazon, au fost afectate, printre altele, Disney+, Netflix, Coinbase și jocuri precum PUBG și League of Legends.

🔸 Rusia a amplificat miercuri supravegherea de stat a activității pe internet, blocând site-ul serviciului global de confidențialitate Tor și o parte a rețelei sale mai extinse. Autoritatea de reglementare a comunicațiilor a acuzat această platformă că permite accesul la conținut ilegal.

🔸 Un nou raport a dezvăluit o înțelegere de 275 de miliarde de dolari încheiată între Tim Cook de la Apple și oficialii chinezi pentru a preveni acțiunile de reglementare împotriva Apple în regiune.

🔸 Acest site enumeră cele mai recomandate cărți de pe Reddit, atât în general, cât și cele de pe subreddits.

🔸 Hoții folosesc AirTags pentru a urmări și fura mașini de lux din întreaga lume.

🔸 Norvegia a făcut o treabă incredibilă în ceea ce privește trecerea la vehiculele electrice în ultimul deceniu. Peste 90% dintre pasagerii înregistrați în țară conduc acum mașini electrice.

🔸 Construirea unei afaceri este destul de grea. Construirea uneia care rezistă secole este la limita imposibilului. The Economist a fost fondat în 1843 și este pe drumul său către al treilea secol de la înființare. Pentru a rămâne relevanți, au trebuit să se adapteze mereu vremurilor. Citește aici povestea transformării lor.

🔸 Amazon a anunțat că intenționează să închidă sistemul său global de clasare a website-urilor și instrumentul de analiză a concurenței, Alexa.com, care este disponibil de 25 de ani. Alexa.com este o companie subsidiară a Amazon și este cunoscută pentru sistemul său global de clasare, care folosește datele de trafic web de la partenerii săi pentru a enumera cele mai populare companii de internet.

🤓 IBM și Samsung spun că noul lor design de cip ar putea duce la o durată de viață a bateriei de o săptămână pentru telefoane.


80+ lucruri pe care trebuie să le bifezi atunci când îți lansezi site-ul

Ce se mai întâmplă cu site-ul tău? Este necesară multă muncă pentru ca un site să fie sigur, bine conceput și solid construit. Există elementele esențiale, și apoi mai sunt și micile detalii. Poate fi ușor să ratezi ceva.

Din fericire, HubSpot a creat o listă maaare de lucruri pe care ar fi recomandat să le verifici înainte, în timpul și după lansarea site-ului tău. Deci, chiar dacă ai deja un site, poți folosi în continuare acest ghid pentru a vedea dacă respectă toate aceste practici.

Acum, nu putem încadra tot checklist-ul aici, așa că am vrut să trecem prin câteva dintre favoritele noastre, care adesea sunt trecute cu vederea atunci când facem site-uri:

  • Alege CMS-ul (content management system) cu înțelepciune. Există câteva opțiuni, dar asigură-te întotdeauna că CMS-ul tău îți poate organiza conținutul, îl poate programa și poate fi optimizat pentru SEO într-un mod pe care echipa ta îl poate gestiona.
  • Plănuiește strategia pentru conversii. Un site este o parte esențială (de obicei cea mai importantă) în alimentarea funnel-ului. Va trebui să îți dai seama exact ce acțiuni vrei ca utilizatorii să facă sau cum le vei aduna informațiile pentru echipa ta de vânzări.
  • Asigură-te că totul poate fi urmărit. Nu ai vrea ca site-ul tău să fie lăsat în întuneric. Tracking-ul este modul în care îți vei da seama că lucrurile funcționează, așa că vei avea nevoie de un software analitic.
  • Testează din nou! Experiența utilizatorului și conținutul nu trebuie să fie niciodată lăsate deoparte. Folosește A/B testing (și după lansare, și periodic) pentru a adapta constant paginile site-ului tău.
  • Transparență peste tot. Aceasta poate include a fi accesibil utilizatorilor cu dizabilități (WAI-ARIA), a anunța dacă site-ul folosește cookie-uri, a avea drepturile de utilizare potrivite, a avea termeni și politici de confidențialitate vizibile pentru vizitatorii site-ului și conformitatea PCI.

Citește lista completă HubSpot pentru a afla toate detaliile pe care ar fi bine să le verifici pe site-ul tău.

 


3 campanii de Black Friday care ne-au atras atenția

🗑️ Greenpeace. Să facem din acea vinere din an un eveniment de Black Friday for Nature și să cumpărăm în mod responsabil. În această campanie industria fast fashion a fost comparată cu pungile de plastic. Reclamă creată de DDB, Austria. Mesajul este (tradus din germană): „Black Friday For Nature. Don’t buy more garbage!”

🪑 Ikea. În singura zi din 365 pe an, aproape fiecare comerciant de pe planeta Pământ oferă clienților lor șansa de a economisi. Toată lumea, mai puțin Ikea. Ikea a lansat o campanie, promovând masa lor de 7,99 dolari, LACK. Au făcut-o pur și simplu eliminând B din „Black Friday”, lăsând doar „Lack Friday”, urmat de preț și mesajul: „Low prices. Every day.” Mesajul este destul de clar: la Ikea economisești 365 de zile pe an. Nu doar una.

⚡ PSE (companie de energie). În mijlocul anului 2020, anul pandemiei, frecventarea locurilor aglomerate poate fi un dezastru. Dar columbienii doresc să profite de Black Friday, de aceea campania îi invită să cumpere fără să plece de acasă, folosind copy-ul: „This Friday shouldn’t be black” (agenția BBDO, Columbia).