Bine te-am regăsit!
Mai e fix o lună până la Crăciun! Mariah Carey deja a anunțat că scoate meniu de Crăciun la McDonald’s. Oare să fi imitat endorsementul Fuego-KFC?! 🤔🎄🍗
Oricum, până la Crăciun noi nu încetăm să îți livrăm săptămânal cele mai noi știri din marketing, tech, business, cele mai interesante deep dive-uri și cele mai cool campanii de publicitate! Enjoy!
În ediția de azi:
- 15 obiceiuri ale vizitatorilor site-ului tău care te vor face să-ți schimbi strategia.
- Noi features pe Instagram: rage shake și ștergerea pozelor dintr-un carusel.
- Un TikToker a făcut o farsă care a ajuns foaaarte departe datorită social media.
- Reddit vrea să fie câștige mai mult din publicitatea pe platformă.
- Twitter urmează trendul: shopping pe livestream.
- A apărut lista cu cele mai tari invenții ale anului pe TIME!
- Meta lucrează la mănuși VR.
- Unde se duce bogăția lumii? În imobiliare.
- El Salvador construiește un oraș Bitcoin.
- Semnul care poate salva oameni de la violența domestică.
Citește totul mai jos, iar dacă ți-a plăcut, recomandă-ne și prietenilor tăi 📣.
Digital & Media
🔸 Organizațiile locale de știri depind de traficul de căutare organic și, potrivit Google, căutările precum „știri din apropierea mea” s-au triplat în ultimii 5 ani. Săptămâna trecută, Google a lansat noi funcții menite să ofere mai multă vizibilitate conținutului cu știri locale atunci când utilizatorii caută informații despre comunitățile lor.
🔸 Google a anunțat cu câteva săptămâni în urmă o nouă actualizare a PageSpeed Insights, iar această actualizare este acum disponibilă pentru toată lumea. Addy Osmani de la Google a spus că această actualizare face tool-ul „mai intuitiv” atunci când măsoară performanța și îmbunătățește utilizarea datelor din viața reală, dar și a celor din laborator.
🔸 Ceva nu merge bine când folosești Instagram? Acum, mai ales dacă te enervezi, ai o scuză să îți „scuturi” puțin telefonul și apare pe ecran o fereastră în care poți raporta problema. Avem mixed feelings în legătură cu asta. Pentru că pe de o parte, încurajarea consumatorilor de a avea crize de furie asemănătoare copiilor mici pentru a obține diverse lucruri este… cel puțin ciudată.
Dar, pe de altă parte, există atât de multe situații în care să poți folosi un „rage shake” pentru a exprima frustrarea ar fi genial. Nu poți atrage atenția unui chelner? Rage shake. Ai fost întrerupt în trafic? Rage shake.
🔸 Ca o farsă, TikToker-ul Kyle Scheele a creat împreună cu prietenii săi un panou imens cu el ținând o chitară în formă de pizza, care făcea reclamă la un fals „Kyle Scheele Meal”. Apoi l-a pus în benzinăria locală din Springfield, Missouri, iar staff-ul de acolo nu a avut nimic de obiectat. Voia să vadă cât va dura până când magazinul va ajunge să scoată panoul. Pentru că până la urmă, meniul promovat nu era real.
Dar după milioane de vizualizări pe TikTok, popularitatea panoului a inspirat un „Kyle Scheele Meale” în viața reală. Meniul va include o doză de Red Bull și un pizza sandwich, „care sunt de fapt doar două bucăți de pizza turtite una de alta”, a spus Scheele. Meniul va fi disponibil în magazinele Kum & Go și va costa 5 dolari. De acum până la Ziua Recunoștinței, Kum & Go va dona 2 dolari din fiecare masă, până la 10.000 de dolari, organizației caritabile No Kid Hungry.
Ne bucurăm să vedem cum puterea Social Media, pe lângă amuzament, poate fi folosită și pentru a face lucruri bune. Am vrea să vedem mai des branduri care intră în astfel de jocuri. 🙏🏻
Poți vedea primul TikTok cu farsa aici, și aici pe cel de-al doilea cu urmările spectaculoase.
🔸 Google a lansat un nou design pentru Google Search Console, menit să îmbunătățească accesibilitatea și experiența utilizatorului.
🔸 Reddit vrea să fie o platformă de publicitate. Dar dacă are opțiuni mai bune? În septembrie, Reddit a anunțat că este în căutare de consilieri care să ajute la pregătirea pentru un IPO (initial public offering) de 15 miliarde de dolari (și, fără îndoială, să creeze cel mai tare meme stock).
Ca parte a pregătirii pentru IPO, Reddit și-a perfecționat activitatea de publicitate, care reprezintă cea mai mare parte a veniturilor sale. Dar, spre deosebire de alte platforme de social media, Reddit are opțiuni mai bune pentru monetizare.
Cel mai mare atu al Reddit este capacitatea sa de a promova comunitatea. Într-o postare recentă din pachetul Every newsletter, Rohit Kaul a explicat de ce publicitatea nu e potrivită pentru Reddit. Iată problema:
1. Publicitarii caută două lucruri:
- Awareness la începutul călătoriei cumpărătorului
- Conversie la sfârșitul călătoriei cumpărătorului
2. Pentru awareness, Facebook și Twitter oferă o acoperire mai bună decât Reddit
3. Pentru conversie, Google și Amazon sunt deja ferm stabilite în etapa de analiză a călătoriei cumpărătorului
🔸 Reclamele de tip Responsive Search Ads – RSA de la Google pot fi folosite alături de tipul inițial de reclamă Expanded Text Ads – ETA din mai 2018, oferind marketerilor mai multe formate pentru campaniile lor. De atunci, RSAs nu numai că au devenit default, dar sunt setate să fie singurul format de reclamă text de acum încolo.
Iată 4 moduri de a optimiza RSA pentru a obține cele mai bune rezultate.
🔸 Instagram a anunțat adăugarea unei opțiuni foarte solicitate – vei putea șterge postări individuale dintr-un carusel încărcat anterior.
🔸 Twitter începe să testeze o funcție de shopping în cadrul livestream-urilor. Primul care va folosi această funcție va fi Walmart, care va transmite pe 28 noiembrie un eveniment live din seria Cyber Deals.
15 obiceiuri ale vizitatorilor site-ului tău care vor schimba complet modul în care scrii conținutul
1. Oamenii citesc pe dispozitivele mobile
Modelul în formă de F (tendința de a citi mai mult în partea stângă a ecranului) era ok, până să apară marea schimbare de acum 10 ani. Telefoanele mobile.
Primul obicei al utilizatorilor pe care trebuie să-l înțelegi este acesta: sunt dependenți de mobil. Este mai probabil să îți citească conținutul pe un dispozitiv mobil decât de pe PC. Pentru a afla exact ce procent dintre cititorii tăi îți accesează site-ul de pe un dispozitiv mobil, verifică Google Analytics.
2. Userii scanează informațiile, nu citesc fiecare cuvânt
Din acest motiv, subtitlurile sunt utile, precum și bullet points sau paragrafele scurte cu maximum trei propoziții.
3. Majoritatea oamenilor sunt mai degrabă nerăbdători
Dacă nu le oferi o navigare intuitivă a site-ului și nu îndeplinești imediat așteptările vizitatorilor, aceștia te vor părăsi. Fă conținutul ușor de digerat. Scrie un prim paragraf puternic și treci direct la subiect.
4. Cele mai multe minți au nevoie de organizare
Lumea este un loc dezordonat, haotic, dar site-ul și copy-ul tău nu ar trebui să fie. Vizitatorii tind să răspundă cel mai bine atunci când conținutul este organizat într-un „pachet” îngrijit și ordonat. Asta îi face să se simtă în control atunci când navighează și nu le supraîncarcă mintea.
Conținutul organizat constă din două lucruri:
Organizare conceptuală: gândire clară, flux logic și argumente liniare.
Organizare vizuală: text clar formatat, inclusiv paragrafe scurte, numere, pauze, titluri evidente și liste cu bullet points.
Mai presus de toate, evită gafa „zidului de text”.
5. Cititorilor le place spațiul alb
Conform Simon’s Law, structurile ierarhice reduc complexitatea. Asta înseamnă pur și simplu că prezentarea conținutului într-o manieră ierarhică face conținutul complex mai ușor de citit. Cu alte cuvinte, reduce sarcina cognitivă.
Deci, lăsând mult spațiu alb între blocurile de text, poți crea o ierarhie vizuală. Asta face, de asemenea, lectura mult mai ușoară pentru ochii cititorilor.
6. Oamenii se uită la liste cu bullet points
Ne este mai ușor să digerăm listele atunci când sunt împărțite pe puncte, mai degrabă decât separate prin virgulă într-un paragraf de text. Împarte listele lungi de patru sau mai multe elemente în bullet points.
7. CUVINTELE SCRISE CU MAJUSCULE ATRAG ATENȚIA
Ai remarcat acest subtitlu mai mult decât celelalte din această listă? Asta pentru că folosirea caps lock în locurile potrivite tinde să genereze mai mult interes.
8. Oamenii răspund la culoare
Potrivit lui Suzanne Martin de la Worcester Polytechnic Institute, „Culoarea este unul dintre cele mai complexe elemente în realizarea unei comunicări vizuale de succes. Folosită corect, poate fi un instrument puternic de comunicare.”
Înțelege ceea ce încerci să obții folosind culoarea, psihologia publicului și emoția generală pe care vrei să o transmiți. Dacă încerci să evidențiezi ceva (un call-to-action, spre exemplu), ar fi avantajos să folosești o culoare contrastantă.
Pentru următoarele 7 obiceiuri ale utilizatorilor citește articolul integral aici.
https://mcusercontent.com/4004e1e3ee87c6735f400a15f/images/1ec4d109-30d1-2b63-56fc-973ae1fa24be.jpg
Business & Tehnologie
https://mcusercontent.com/4004e1e3ee87c6735f400a15f/images/1ec4d109-30d1-2b63-56fc-973ae1fa24be.jpg
- Este căptușită cu ~15 tampoane gonflabile din plastic.
- Tampoanele sunt poziționate de-a lungul palmei, pe partea inferioară a degetelor și pe vârfuri.
- Există o cameră și senzori pentru a detecta mișcarea și îndoirea degetelor.
https://mcusercontent.com/4004e1e3ee87c6735f400a15f/images/1ec4d109-30d1-2b63-56fc-973ae1fa24be.jpg
https://mcusercontent.com/4004e1e3ee87c6735f400a15f/images/1ec4d109-30d1-2b63-56fc-973ae1fa24be.jpg
https://mcusercontent.com/4004e1e3ee87c6735f400a15f/images/1ec4d109-30d1-2b63-56fc-973ae1fa24be.jpg
Ce înseamnă pentru marketeri cele mai recente modificări Google Search
Google a realizat un studiu cu peste 10.000 de consumatori, cu Verto Analytics, pentru a înțelege mai bine cum ar putea arăta călătoria de căutare online a unei persoane. Ca exemplu, iată călătoria lui „Micah”, cu numeroasele puncte de contact la care s-a oprit pe parcurs înainte de a cumpăra o periuță de dinți electrică.
De la anunțarea Multitask Unified Model (MUM, pe scurt) la începutul acestui an, echipele de consumer products Google au experimentat cu capacitățile acestuia, pentru a ajuta la rezolvarea sarcinilor complexe.
MUM reprezintă un pas înainte foarte important în capacitatea Google de a înțelege informațiile și de a oferi rezultate de căutare mai bune.
Imaginează-ți că te bucuri de o plimbare cu bicicleta duminică după-amiază, când observi că vitezele nu se mai schimbă. Tu știi care este problema cu bicicleta ta, dar nu găsești cuvintele pentru a o descrie. Dacă un mecanic de biciclete s-ar afla în apropiere, lui i-ai putea indica problema și cere sfatul.
În curând, vei putea folosi Google Lens pentru a face fix asta. Când îndrepți camera și întrebi „cum repar lucrul ăsta?”, Google va putea identifica problema. În acest caz, problema identificată este la roțile din spate și vei fi conectat la informații utile de pe net (cum ar fi un videoclip YouTube) pentru a o rezolva.
Dacă vrei să știi mai multe despre noile modificări Google Search, citește tot articolul aici.
Semnul care salvează vieți ✊🏼
Agenția canadiană de publicitate Juniper Park\TBWA a colaborat cu Canadian Women’s Funding Network și Canadian Women’s Foundation pentru a crea un semn cu mâna care ar putea fi folosit de oricine expus riscului de violență domestică. Videoclipurile puternice care ilustrează simbolul au devenit virale pe TikTok și au câștigat aproximativ un miliard de afișări în ultimul an.
O știre din această săptămână a demonstrat că funcționează, deoarece o fată de 16 ani dată dispărută în Kentucky a folosit simbolul cu o mașină care trecea pe lângă ea, iar acel șofer a sunat la poliție. Nu se întâmplă des ca o idee inspirată de publicitate și o campanie să salveze o viață. Aceasta a făcut-o, iar știrile fac deja înconjurul lumii. Cu cât mai mulți oameni cunosc acest simbol și îl pot folosi, cu atât ar putea salva mai multe vieți. Așa că te rugăm să împărtășești această poveste cât mai mult posibil!