Skip to main content

Bine te-am regăsit!

Doar ce am intrat în noiembrie și deja au început SMS-urile și mailurile de Black Friday. Nu știm cum se face, dar în România iar e mai devreme evenimentul cu câteva zile. De exemplu, pe 12 noiembrie începe Black Friday la Emag.

Noi ne ținem de cuvânt. Odată ce ne-am asumat joia știrilor din marketing și tech, suntem prezenți aici în Inboxul tău săptămână de săptămână! Spor la citit și la cafeluță! ☕

În ediția de azi:

  • Netflix lansează în sfârșit Netflix Games. 🎮
  • Skimpflation: în loc să crească prețurile, companiile se zgârcesc cu serviciile.
  • Studiu de caz: Mihai Enat și meme-urile pentru pesoanele în vârstă.
  • Cum să folosești noul tip de campanii Google, Performance Max.
  • Bacșiș pentru TikTokerii cu 100k+.
  • Confidențialitatea Apple a schimbat regulile jocului: cele mai mari platforme pierd 10 miliarde de dolari.
  • Heinz lansează Tomato Blood Costume Kit pentru costumele de Halloween. 🧛🏼‍♂️🩸
  • Reacții > like-uri = mai mult conținut controversat pe Facebook.
  • Îți era dor de reclame? Ele vin și pe Zoom! 😒
  • Facebook vrea să atragă un nou target: copiii de 6 ani.

 

Digital & Media

 

🔸 Evident că știrea săptămânii trecute a fost rebrandingul FACEBOOK în Meta. Iată o explicație a noului lor logo. Să nu crezi că totul s-a întâmplat peste noapte. Misiunea Meta a fost prezentată într-un document din 2018 care declara ‘The Metaverse is ours to lose’.

🔸 TikTok a introdus o funcție de bacșiș pentru creatorii cu 100k+ urmăritori. TikTok nu va lua nimic, toți banii mergând către creatori.

🔸 LinkedIn își lansează piața de servicii freelance la nivel global după ce a adunat 2 milioane de utilizatori în versiunea beta mai mică din SUA. Săptămâna trecută compania a dezvăluit Service Marketplace, un nou feature care le va permite userilor să promoveze angajările pe termen scurt, pentru cei care doresc să angajeze oameni pentru astfel de roluri. Funcția concurează cu Fiverr și Upwork.

🔸 Faptul că aplicațiile sunt forțate să ceară permisiunea de a urmări utilizatorii în scopuri publicitare duce la o mare pierdere pentru platformele de social media. Snap, Facebook, Twitter și YouTube pierd aproape 10 miliarde de dolari după modificările privind confidențialitatea iPhone.

🔸 Facebook își închide software-ul de recunoaștere facială lansat acum 10 ani, a anunțat ieri compania. Ca parte a schimbării, Meta promite că va șterge datele de scanare facială a peste 1 miliard de utilizatori din rețeaua sa socială.

Tehnologia, introdusă în decembrie 2010, recunoaște automat identitatea persoanelor din fotografii și videoclipuri și sugerează utilizatorilor să le eticheteze. Înainte de asta, dacă îți amintești, a trebuit să etichetăm noi înșine oamenii în imagini sau (dacă îți vine să crezi asta!) să lăsăm o fotografie complet neetichetată și să suferim consecințele unui număr mai mic de like-uri. 🥲

🔸 Heinz știe că folosești ketchup pentru sângele de Halloween – dar ei n-au o problemă cu asta și îmbrățișează în sfârșit piața mixtă a condimentelor/machiajului. Anul acesta au lansat Tomato Blood Costume Kit, iar locuitorii orașului LA au avut la dispoziție chiar și un magazin pop-up de Halloween, unde și-au putut decora costumele la stațiile interactive ale magazinului – ”trebuie doar să-ți picuri ketchup pe haine”. Întreaga campanie este evidențiată de sloganul inteligent: “If you have Heinz, you have a costume.”

🔸 Se pare că Facebook a stârnit îngrijorare și dezbateri interne după ce și-a modificat algoritmul pentru a face reacțiile – mai ales angry – de 5 ori mai importante decât like-urile.

Compania a făcut această modificare la algoritmul său în 2017, oferind reacțiilor emoji o importanță de 5 ori mai mare față de simplele like-uri, a raportat The Washington Post, citând documentele companiei. Ideea a fost de a stimula conținutul care stârnește interacțiunea și engagementul utilizatorilor, dar „Cercetătorii de la Facebook au suspectat destul de rapid un defect critic”, scrie Post.

După cum a avertizat un angajat, acest lucru ar putea duce la „mai mult conținut controversat decât agreabil” în News Feed-urile utilizatorilor, deschizând „uși către mai multe postări de tip spam/abuz/clickbait”.

🔸 Pinterest anunță Pinterest TV, o serie de tip ‘shoppable live-stream’.

🔸 Oh, uite, Instagram urmează din nou exemplul TikTok cu o nouă funcție, ce surpriză uluitoare. 😝 Instagram a lansat un nou sticker ‘Add Yours’ care le permite utilizatorilor să le ceară altora să răspundă la conținutul de pe Story, pentru a crea thread-uri de răspuns mai captivante, folosind doar postările de tip Story.

🔸 Site-ul companiei tale merge extrem de lent? Ai pierdut poziții în rezultatele căutărilor din cauza actualizării Google pentru page experience? Echipa de la DesignMantic împărtășește cele mai comune speed killers pe site în acest infografic. Iată câteva din lista lor:

  • Butoane pentru rețelele sociale
  • Coduri de reclame și tag-uri de analytics
  • Imagini mari, neoptimizate
  • CSS (Cascading Style Sheets) scris aiurea
  • Pluginuri de la terți

🔸 Netflix Games începe lansarea globală pe Android, iar versiunea iOS e „pe drum”. Utilizatorii vor putea alege unul dintre cele 5 jocuri: Stranger Things: 1984, Stranger Things 3: The Game, Shooting Hoops, Card Blast și Teeter Up. Începând de astăzi, utilizatorii pot descărca Netflix Games din Google Play, având nevoie de un abonament Netflix pentru a putea juca.

🔸 De obicei suntem tentați să consumăm conținut plăcut vizual, iar atenția ne este atrasă mai degrabă de lucrurile strălucitoare și „flashy”. Iată de ce specialiștii SEO trebuie să investească mai mult în conținut de formă lungă:

  • Este bogat în copy și este ușor de accesat și de înțeles de către Google;
  • Poți apela la o gamă largă de cuvinte-cheie și poți genera trafic organic;
  • Conținutul de formă lungă poate atrage link-uri și poate deveni material de referință;
  • Va rămâne mereu pe Internet și poate fi actualizat în mod regulat;
  • În urma unui sondaj, 57% dintre specialiștii în marketing (118 respondenți) consideră că aceasta este cea mai valoroasă formă de conținut.

Pentru a crea genul acesta de content, răspunde-ți la 3 întrebări: Ce subiect de discuție îți oferă credibilitate? Ce subiecte vor rezona cu publicul tău? Pentru ce vrei să fii cunoscut? Citește mai pe larg despre subiectul acesta în articolul de aici.


 

Cum să folosești noul tip de campanie Google – Performance Max

Campaniile Google Ads Performance Max sunt acum disponibile pentru toată lumea. Campaniile Performance Max reprezintă o nouă modalitate prin care advertiserii pot cumpăra și optimiza reclame pe YouTube, Display, Search, Discover, Gmail și Google Maps.

Acest tip de campanie a fost lansat în versiune beta anul trecut, fiind complementar pentru campaniile de căutare Google bazate pe cuvinte cheie. După succesul versiunii beta, Google lansează Performance Max pentru toate conturile de ads la nivel mondial.

Ce este o campanie Google Ads Performance Max?

Cum am spus mai sus, o astfel de campanie permite companiilor să cumpere și să optimizeze spațiu publicitar pe YouTube, Display, Search, Discover, Gmail și Google Maps. Companiile care folosesc acest tip de campanie se pot promova în întregul inventar Google Ads, ceea ce duce la mai mulți clienți și conversii.

Performance Max te ajută să îți atingi obiectivele în 4 moduri:

📈 Creșterea conversiilor și a valorii acestora: valorifică oportunitățile de conversie în timp real cu ajustări automate ale sumelor licitate.
🤝 Găsirea de noi clienți: înțelegerea în timp real de către Google a intenției, comportamentului și contextului utilizatorului te poate ajuta să vizezi noi segmente de public cu reclame relevante.
💡 Obținerea de insighturi mult mai complexe: pagina Insights include acum date despre campaniile Performance Max.
✍🏼 Lucrezi împreună cu automatizarea: Obții rezultate mai bune folosind automatizări, acestea oferind materiale creative de înaltă calitate și informații în baza cărora publicul este probabil să se convertească.

Google spune că advertiserii care folosesc campanii Performance Max în contul lor înregistrează o creștere medie de 13% a conversiilor totale la un cost per acțiune similar.

Poți citi articolul integral aici pentru mai multe detalii.


 

Business & Tehnologie

 

🔸 În SUA, inflația tocmai a atins un maxim al ultiimilor 30 de ani și ar putea fi chiar mai mare datorită ‘skimpflation’. Există câteva modalități de a detecta inflația, precum:

  • Inflația clasică: atunci când prețul lucrurilor crește;
  • Shrinkflation: atunci când prețul lucrurilor rămâne același, dar cantitatea pe care o obții scade (de exemplu, cantitatea de aer din ce în ce mai mare dintr-o pungă de chipsuri)

Este timpul să adăugăm încă unul pe listă. Creat de Greg Rosalsky de la NPR, ‘skimpflation’ este atunci când „în loc să crească pur și simplu prețurile, companiile se zgârcesc cu bunurile și serviciile pe care le oferă”. Dacă ai observat că serviciul de drive-thru durează mai mult decât de obicei în ultimul timp, nu ești singur. Alte exemple mai sunt:

🚃 Disney își oprește tramvaiul de la Disneyland.
🍕 Lui Domino’s îi ia mai mult să livreze pizza.
✈️ Companiile aeriene lasă clienții în așteptare mai mult decât de obicei.

🔸 Până la 30% din codul nou de pe GitHub a fost scris cu asistența Copilot, instrumentul de generare de cod folosind inteligența artificială, pe care compania l-a lansat în iunie în parteneriat cu OpenAI.

🔸 Monterey, noul sistem de operare Mac, tocmai a fost lansat. Wired îți explică aici noile funcții.

🔸 Elon Musk spune că este dispus să cheltuiască 6 miliarde de dolari pentru a lupta împotriva foametei în lume, cu o singură condiție. Musk spune în tweet-ul său: „Dacă WFP(World Food Program) poate descrie pe acest thread de Twitter cum exact 6 miliarde de dolari vor rezolva foamea în lume, voi vinde acțiunile Tesla chiar acum.” CEO-ul SpaceX cere totodată să existe o „contabilitatea deschisă, astfel încât publicul să vadă exact cum sunt cheltuiți banii”.

 

🔸 Burger King colaborează cu Robinhood pentru a oferi criptomonede membrilor Royal Rewards atunci când fac o achiziție în aplicația BK.

🔸 Chiar dacă a trecut Halloweenul, Facebook ne sperie din ce în ce mai tare. Pe măsură ce adolescenții au părăsit platforma, compania se pare că plănuia să atragă copiii de 6 ani, arată documentele.

🔸 O criptomonedă inspirată de popularul serial sud-coreean Squid Game și-a pierdut aproape toată valoarea, deoarece s-a dovedit a fi un scam. Welcome to crypto 🤯

🔸 Zoom a anunțat că testează reclame în versiunea sa gratuită. Reclamele apar în browser la sfârșitul întâlnirilor.

🔸 Scurgerile de documente au arătat că Facebook plănuiește un competitor pentru Apple Watch.

 


 

Meme marketing pentru generația zoomers

 

Știți TikTok-urile acelea cu Mihai Enat? Da, da, acelea care încep cu iconica replică „Intră pe mihai.enat.ro. Poate nu intri!” Dacă nu știi despre ce vorbim, ieși din peșteră și intră pe contul de TikTok al acestui bunic simpatic, pentru că urmează să împărtășim cu tine o analiză extrem de interesantă, scrisă de Mihai Neagu (pe grupul de Facebook SocialPedia):

1. Se creează 8 conturi de TikTok, unde se postează clipuri cu niște pensionari făcând lucruri amuzante: fac gimnastică, spun replici din filme, cântă o melodie, dansează etc. Toate conturile sunt conectate sub umbrela de „familia Enat”.

2. Se inventează un slogan, pe care „liderul” acestor pensionari (Mihai Enat) îl repetă în fiecare clip: „Intră pe mihai[punct]enat[punct]ro. Poate nu intri!”

3. Se construiește un site (enat[punct]ro), cu subdirectoare pentru toți pensionarii (mihai[punct]enat[punct]ro, mary[punct]enat[punct]ro, viky[punct]enat[punct]ro etc.)

4. Site-urile se înscriu în varii programe de afiliere, fiind redirecționate către un serviciu / produs promovat.

5. Clipurile cu pensionari devin virale pe TikTok, conturile lor având împreună aproximativ 700.000 de followers; zeci de YouTuberi români fac videouri despre aceștia (cu mii de view-uri); sloganul „Intră pe site, poate nu intri!” devine meme și este repetat de sute de ori pe Facebook.

6. Omul care gestionează conturile (Dorin Panait – TikTok manager pentru enat[punct]ro, pe LinkedIn) încasează bani din afiliere.


 

Campanii Cool: Hotel Feeling 🏨

Lanțul hotelier scandinav Nordic Choice Hotels a experimentat un nou nivel al serviciilor hoteliere: acasă la clienții săi. Conceptul pilot se numește Hotellkänslan (Hotel Feeling) și a fost lansat în octombrie 2019. Totul a început în Stockholm cu un parteneriat alături de startup-ul de menaj L2Go și o aplicație care programează ședințele de curățenie. Serviciile au inclus noptiere, cearceafuri, perne, prosoape și produse de baie de lux.

Abonații au obținut, totodată, puncte de loialitate și au primit două vouchere pentru micul dejun gratuit la hotel și reduceri pentru mesele din cadrul restaurantului. Așa, Nordic Choice nu a fost doar un pasager în viața clienților săi, ci a făcut pentru un timp parte din ea.