Nu, nu este vorba de echipa The Buzz, ci de una dintre cele mai cunoscute povești din publicitate. Orice copywriter, marketer, advertiser (și nu numai!) trebuie să știe povestea „It is springtime and I am blind”. Despre cuvinte contrastante care stârnesc sentimente puternice, despre asocieri neașteptate care impresionează, despre rolul emoției în decizia de cumpărare. Mai multe despre asta, mai jos.

În ediția de azi:

  • Secretul unui business de succes este că… nu există niciun secret. Naturalețea, angajamentul și personalitatea ta sunt motorul unui advertising inteligent, care îți păstrează audiența mereu curioasă și interesată. Ți-am pregătit un studiu de caz cu Ryan Reynolds.
  • Care este cel mai random hobby pe care l-ai căutat în Google search în 2020? Acum avem un tool care ne dă de gol.
  • LG recreează piesele muzicale ale surorii lui Mozart, piese care n-au mai fost auzite până acum.
  • Știți oamenii aceia care dau share la articole Times New Roman fără să știe că e satiră? Facebook a găsit soluția pentru ei.
  • Maimuțele se pot juca acum jocuri video doar cu puterea minții.
  • Domino’s Pizza livrează pizza fără șofer.

Citește totul mai jos iar dacă ți-a plăcut, nu uita să ne recomanzi și prietenilor tăi📣.

📱 Digital & Social Media

  • Anul 2020, pe care cu toții l-am petrecut în carantină, a luat prin surprindere motorul de căutare Google. Cu toții ne-am trezit căutând noi hobby-uri precum „cum să faci pâine” sau „sfaturi grădinărit”. Astfel, Google, împreună cu studio-ul de design Polygraph, curioși despre cum s-au schimbat interesele oamenilor, au lansat un nou tool care te lasă să vezi ce hobby-uri erau în trending în fiecare zi din an.
  • Dropbox a trecut de la 100.000 de utilizatori înregistrați în septembrie 2008 la 4 milioane de utilizatori în decembrie 2009. Alex Garcia (Social Manager la The Hustle) explică în thread-ul de Twitter cum au reușit să crească cu 3900% în 15 luni.
  • Clasamentul social media rămâne același. Majoritatea americanilor spun că folosesc YouTube și Facebook, în timp ce utilizarea Instagram, Snapchat și TikTok este cea mai frecventă în rândul adulților sub 30 de ani.
  • *DJ Khaled voice* another one: Cyber News realizează un raport care susține că datele personale ale utilizatorilor Clubhouse au fost leaked. Au raportat că o bază de date cu ID-urile, numele, Twitter și Instagram-urile utilizatorilor au fost postate pe un forum de hackeri online.
  • Facebook adaugă etichete paginilor de satiră, deoarece oamenii de multe ori nu disting genul acesta de conținut de informațiile reale. Astfel, utilizatorii nu vor mai da share crezând că știrile sunt adevărate, și nu ironii.

 

  • Reddit se alătură trendului. Se pare că platforma își dezvoltă propria funcție de camere audio asemănătoare Clubhouse.
  • Facebook testează o nouă actualizare: un sistem prin care poți vota pozitiv sau negativ comentariile de pe grupuri, pe modelul Reddit. Facebook testează și câteva noi reacții pe care le poți adăuga la comentarii, pentru a încuraja mai multă activitate de la comentator: le vei putea marca remarca drept „helpful”, „entertaining”, „educational” etc.
  • Zece state s-au unit în decembrie 2020 pentru a da în judecată Google pentru presupusa monopolizare a publicității digitale. Procesul susține că atunci când Facebook a început să câștige tracțiune, Google a încheiat un acord cu rețeaua de social media prin care i-ar fi oferit un avantaj în licitațiile publicitare conduse de Google, pentru a reduce competiția. Proiectul s-a numit „Jedi Blue”.
  • Formatul video este cel care influențează luarea deciziilor în 2021. Acest infografic îți explică ce spun consumatorii, unde caută genul acesta de conținut, de ce cumpără și cum poate business-ul tău să se diferențieze.

🍾 Brandul personal și puțin umor pot construi un business de milioane de dolari

ryan reynolds aviation gin

Context, strategie și tool-uri:

  • 2015 – începe campania de marketing Deadpool: billboard cu „💀💩L”, un profil Tinder Deadpool, 3 ore de reclame pe MTV, Spike și VH1, un panou Pinterest creat de erou.
  • 2016 – Filmul „Deadpool” este lansat de Valentine’s Day. Este filmul cu cele mai mari încasări dintre cele cu ratin R, acestea ajungând la aproape 2 miliarde de dolari.
  • 2018 – Ryan Reynolds investește în Aviation American Gin, se lansează „Deadpool 2”, iar videoclipul „The Process” lansat de Aviation Gin, o parodie referitoare la reclamele de tipul „cum se fabrică” face 4 milioane de vizualizăriTot în 2018 Ryan Reynolds își publică emailul oficial pe Twitter, iar din cauza asaltului de emailuri serverele pică. Acest PR stunt a fost bine gândit pentru a trimite fanilor un răspuns automat cu misiunea brandului de gin.
  • 2019 – Reynolds împreună cu Hugh Jackman lansează video-ul denumit ”Truce” pe YouTube. Acesta atinge 10 milioane de vizualizări și impactează pozitiv atât brandul Aviation Gin cât și organizația de caritate a lui Hugh Jackman.
  • 2020 – Mint Mobile, o companie de telecomunicații cumpărată de Reynolds cu un an în urmă, a achiziționat o pagină întreagă de reclame în New York Times, în care actorul spune: „Îmi plac reclamele. Cu excepția cazului în care costă 5 milioane de dolari timp de 30 de secunde, așa că în loc să creăm un anunț scump care să încerce să convingă oamenii să încerce Mint, îi vom lăsa să încerce gratuit.”
  • August 2020 – Aviation Gin este vândut către Giadeo pentru 610 milioane de dolari.

STUDIU DE CAZ:

Crede în idee. Ryan Reynolds este un mare fan al Deadpool. Încerca să facă filmul de 11 ani. Aveau scenariul pregătit, dar Fox nu a dorit să îl lanseze, deoarece era clasificat R. Copiii nu aveau voie să-l vadă și nu puteau cumpăra jucăriile la ieșirea din cinema, dar Reynolds a continuat să facă presiuni.

Brandul personal. Actorul obișnuia să joace deseori personaje aliniate cu propriul său caracter, iar Deadpool a explodat. De atunci, Reynolds se leagă adesea de umorul de tip Deadpool și de firea sa naturală și cu picioarele pe pământ, imagine care se reflectă și în afacerile sale.

Relația cu audiența. Imaginea lui Reynolds se bazează pe faptul că este doar un tip obișnuit. Râde la reclame obișnuite și împărtășește conținut scris de el pe social media – ceva ce și tu, și noi am face. Aceasta creează o conexiune foarte personală, care are un succes deosebit în promovarea business-urilor sale.

Real-time marketing (RTM). Trebuie să fii mereu în căutarea trendurilor și să profiți de ele. Așa cum au făcut și Aviation Gin cu “Bottle Cap Challenge”, pentru că era conform personalității brandului lor.

Efecte psihologice:

  • efectul Von Restroff: atunci când vezi ceva care iese în evidență și care îți rămâne în memorie;
  • umorul: un conținut hilar este memorabil; acesta creează o asociere pozitivă a brandului cu emoții puternice.
  • incluziune: asta a construit hype în jurul Deadpool, a vizat exact acea nișă a fanilor adulți ai benzilor desenate. Acest sentiment de incluziune a construit o comunitate mare și unită.

💻 Internet & Tehnologie

  • Neuralink, compania de neurotehnologie fondată de CEO-ul Tesla, Elon Musk, a publicat un videoclip pe YouTube cu un macac numit Pager care joacă jocul video Pong fără să atingă vreun obiect fizic. Videoclipul de 3 minute, distribuit de Musk pe Twitter, arată această maimuță care controlează un computer cu activitatea creierului său.
  • Un membru al Parlamentului Britanic declară că Gmail este mai sigur decât sistemul de email al instituției. Hackerii tocmai au încercat să îi acceseze conturile și trimiteau emailuri spam semnate cu numele acestuia. Se pare că britanicii nu au învățat nimic de la Hillary Clinton😒.
  • Spotify tocmai a lansat un dispozitiv în ediție limitată, denumit Car Thing, prin care oamenii să poată controla ce ascultă în mașină. Dispozitivul se adresează celor cu modele mai vechi de mașini, care nu includ sisteme de infotainment. Nu prea îi vedem scopul, având în vedere că fix aceleași lucruri le poți face și cu telefonul pus într-un holder pentru mașină. Probabil de aceea au declarat că acesta este un test și nu garantează lansarea unei producții în masă.
  • LG confirmă că își va închide business-ul de telefonie mobilă până la sfârșitul lunii iulie, deși unele telefoane LG pot fi vândute în continuare și după această dată.
  • În efortul său continuu de a fi folosit ca instrument de e-commerce, Snapchat va integra Screenshop, o aplicație care poate detecta îmbrăcămintea și mobilierul screenshot-urilor încărcate de utilizatori.
  • Da, poate Keeping Up With the Kardashians se termină, dar Kim Kardashian West tocmai și-a început spectacolul… cu îmbrăcăminte modelatoare. Brandul său lansat în 2019, Skims, a realizat vânzări de 145 milioane dolari anul trecut și 300 milioane dolari în 2021, de când a început să se concentreze mai mult pe pijamale și haine de casă.
  • Microsoft a anunțat că va cumpăra compania de speech recognition, Nuance Communications, cu aproximativ 16 miliarde de dolari. Vor folosi tehnologia achiziționată în produsele de healthcare pe care le dezvoltă.
  • Ți-am povestit data trecută că Google trece de la utilizarea cookie-urilor terțe în Chrome, la o nouă tehnologie numită FLoC (Federated Learning of Cohorts). Ei bine, compania de Internet privacy DuckDuckGo plănuiește să blocheze tehnologia FLoC în motorul său de căutare.
  • Cel mai nou livrator de la Domino’s Pizza nu este o persoană – este o mașină care se conduce singură. Fabricată de Nuro, mașina începe să livreze pizza în Houston, ca parte a programului-pilot pentru a face procesul mai rapid, mai ușor și mai ieftin.

🌷 Principiul contrastului: It is springtime and I am blind

Un supermarket de dimensiuni medii include aproximativ 47.000 de produse, dintre care multe concurează unul împotriva celuilalt pentru atenția ta.

Pentru a supraviețui, marile branduri CPG trebuie să stăpânească arta de a ieși în evidență. Secretul pentru care unele dintre acestea se vând întotdeauna mai bine ca celelalte? Contrastul.

90% din decizii sunt luate emoțional, nu logic.

O poveste veche despre legendarul publicitar Rosser Reeves ilustrează puterea contrastului emoțional.

Reeves se plimba cu un prieten când au trecut pe lângă un bărbat care cerșea pe stradă. Bărbatul avea un semn pe care scria „Sunt orb” și o ceașcă cu câteva monede în ea. Cu permisiunea orbului, copywriterul a adăugat 4 mici cuvinte.

În câteva minute, bărbatul își dublase câștigurile pentru ziua respectivă. În loc de „Sunt orb”, Reeves a schimbat semnul cu: „Este primăvară și sunt orb”. Practic, a optimizat conversiile cu o simplă schimbare de headline 🤓.

În ambele cazuri, informația-cheie era aceeași – cititorii au aflat că bărbatul era orb. Dar adăugarea contrastului a dat acestui fapt greutate. Oamenii au traversat golul emoțional: exaltarea față de frumusețea primăverii, pusă în contrast cu situația dificilă de a nu o putea vedea.

În viața de zi cu zi contrastul accelerează conexiunea în creierul nostru, astfel încât înțelegem imediat dacă avem parte de o afacere bună sau nu. Poți compara opțiunile de pe pagina ta de prețuri și poți încadra fiecare pachet într-un mod care să atragă diferite persoane.

Spre exemplu, unora le place că există mai multe funcții ale pachetului tău Premium, care se potrivesc nevoilor lor, în timp ce altora le surâde oportunitatea de a economisi bani într-un pachet de bază mai ieftin. Sau ai putea demonstra cât de repede obține rezultate produsul tău, prin simpla contrastare a experienței clientului fără acesta. Ai prins ideea.

Cum poți integra emoțiile în marketing?

Roata Emoțiilor lui Plutchik este un cadru folosit de psihologi, pe care îl poți folosi și tu pentru a crea experienție remarcabile. Gândește-te la asta ca și când ai urca o scară.

Trebuie să fii într-o stare de seninătate înainte de a ajunge la o emoție superioară bucuriei. De aceea, acest concept urmează exact formula AIDA. AIDA este un framework care te ajută în crearea de ad-uri.

Atenția trebuie captată.
Interesul trebuie cultivat.
Dorința trebuie crescută.
Acțiunea trebuie realizată (cu ajutorul unui call to action).

Acum poți crea experiențe de produs adaptate acestei roți a emoțiilor. Iată cele trei emoții prin care trec clienții înainte de cumpărare:

Primul pas: starea emoțională de interes. Interesul reprezintă o creștere a dopaminei. Creierul caută întotdeauna lucruri care să te apropie de obiectivele tale. În timpul acestei stări, semnalează publicului că ai răspunsul la obiectivele lui.

Pasul doi: starea emoțională de anticipare Aici apar dorința și tensiunea. Acum ești implicat și simți că va avea loc o schimbare. Nu vinde cititorilor nimic, încă. Fă-i să simtă rezultatul dorit și să-l vadă în mintea lor.

Pasul trei: vigilență și acțiune. Creierul tău caută oportunități. Încadrează-ți produsul la „oportunitate”. Cu un call to action bine gândit, aceasta este starea emoțională prin care transformi cititorul în client.

Aceasta este o explicație pe scurt a aplicabilității emoțiilor în business. Înțelegerea tuturor este modul în care vei reuși să creezi business-uri și experiențe memorabile. Poți afla mai multe citind și articolul de aici.

🤩 Campanii memorabile

Ms. Mozart Project 🎵

De Ziua Internațional a Femeii, LG transformă scrisorile surorii lui Mozart, Maria Anna, în piese muzicale care n-au mai fost auzite până acum. A fost și ea un muzician talentat, dar normele secolului al XVIII-lea au împiedicat-o să strălucească.

Frazele din 66 de scrisori schimbate între cei doi frați și 90 de pagini de jurnal care au supraviețuit până în prezent au fost transformate în note muzicale cu ajutorul tehnologiei. O idee fantastică de la AlmapBBDO, care astfel au lansat prima campanie pentru boxa portabilă LG XBOOM GO.

Leave a Reply