Bine te-am regăsit!
Cum merge binging-ul? Ai terminat La Casa de Papel în două zile, este? Și noi de abia așteptam sezonul nou. 👀
Stai liniștit, nu îți dăm niciun spoiler. Singurele spoilere pe care ți le dăm sunt cele pe care vrei să le știi – știri din lumea marketing-ului. Lectură plăcută! 😁
În ediția de azi:
- Unul dintre cele mai utile studii despre strategia din spatele creșterii unui canal de YouTube la peste 25 de milioane de subscriberi.
- Statistici utile despre video marketing pe care să le folosești cu încredere.
- Gata cu Story-urile și pe LinkedIn.
- Poți scana pe Snapchat aproape orice – de la haine, până la rase de câini.
- Facebook vrea să limiteze conținutul politic pe platformă.
- Se pare că restaurantele cu stele Michelin nu reușesc să fie vegane.
- WhatsApp ia una dintre cele mai mari amenzi din ultimii ani.
- Afacerea de familie care câștigă sute de milioane din filmele cu James Bond.
- Apple vrea să protejeze copiii, dar să țină cont și de confidențialitate. Se poate să le ai pe ambele?
Digital & Media
🔸 Crăciunul este la doar 4 luni distanță, iar Facebook a publicat un nou Ghid de Marketing de Crăciun pentru a ajuta specialiștii în marketing cu planificarea strategică, bazându-se pe comportamente și evenimente-cheie ale ritualurilor de cumpărături.
🔸 Noi studii ne arată ce loc ocupă WordPress în clasament, în funcție de cota de piață. Iar cum sistemul domină piața printre primele 10.000 de site-uri, atunci putem spune lejer că a preluat conducerea cu acest număr impresionant.
🔸 Uite aici un studiu care îți arată 10 caracteristici ale celui mai performant tip de conținut pe Google.
🔸 🪧 Twitter devine din ce în ce mai serios în ceea ce privește rețelele sociale descentralizate, și va angaja un blockchain developer care să conducă inițiativa Bluesky.
🔸 După Twitter, și LinkedIn va renunța la Stories până la finalul lunii septembrie.
🔸 Snapchat și-a actualizat funcția de scanare. Acum poți scana lucruri din lumea reală, cum ar fi haine sau rase de câini. Scanarea include și o funcție de cumpărături. Îți poate recomanda haine similare pe baza a ceea ce cauți sau poți să cumperi hainele pe care tocmai le-ai descoperit.
🔸 Facebook a anunțat un nou experiment în care postările politice și astfel de evenimente nu vor mai fi atât de evidențiate. Facebook va limita și cantitatea de conținut politic pe care oamenii o văd în News Feed, din cauza impactului pe care îl poate avea engagementul, atât pe platformă, cât și în afara ei.
🔸 Twitter și-a actualizat recent ghidul de verificare, iar Instagram a făcut accesibilă cererea verificării profilului în aplicație. Și Facebook a dezvăluit o nouă abordare de verificare și care sunt noile calificări pentru bifa albastră.
🔸 Ecommerce-ul vine și pe Twitter. Platforma a încercat diferite experimente de cumpărături online, care se vor încheia în curând.
🔸 Google a anunțat o nouă gamă de instrumente de ecommerce pentru sezonul de vacanță care urmează, pe care toți retailerii ar trebui să le ia în considerare.
🔸 O anchetă ProPublica a constatat că WhatsApp are 1000 de moderatori de conținut care citesc mesaje ale utilizatorilor, pe care aceștia le credeau private.
🔸 Utilizatorii Android din SUA au petrecut, în medie, mai mult de 24 de ore pe TikTok în iunie, depășind până și timpul petrecut pe YouTube.
🔸 Un youtuber a dezvăluit secretele algoritmului YouTube. A făcut peste 2 miliarde de vizionări și 25 de milioane de abonați în mai puțin de 3 ani. Cine este el? Dream.

Sursă foto: Brendan Gahan
Minecrafterul (anonim) de 22 de ani din spatele canalului de YouTube cu cea mai rapidă creștere avea în 2018 1000 de subscriberi. Un an mai târziu, aproape 2 milioane. Azi? 25 de milioane.
Succesul Dream însă nu e o întâmplare. Este produsul unei cercetări și planificări atente. Așa că rezervă-ți 20 de minute și citește acest studiu foarte detaliat despre strategia și tacticile folosite de Dream pentru a atinge acest număr de subscriberi.
60 de statistici de video marketing

Sursa foto: Influencer Marketing Hub
Deoarece suntem creaturi vizuale, conținutul video este adesea cel mai bun pentru a atrage atenția publicului. Dar cât de important este marketingul video?
Ei bine, Influencer Marketing Hub ne-a oferit o mulțime de statistici despre marketingul video, modul în care videoclipurile sunt consumate pe social media și trendurile video generale. Acum, 60 de statistici sună un pic cam mult, așa că le-am ales pe cele mai interesante:
- Anul trecut s-a înregistrat o creștere cu 800% a timpului global de vizionare a videoclipurilor lungi, fie ele reclame sau filme cumpărate.
- Consumul video pe mobil crește cu 100% în fiecare an.
- Mai mult de 70% din timpul de vizionare de pe YouTube provine de pe telefoanele mobile.
- Psihologii spun că muzica poate influența direct modul în care spectatorii răspund la videoclipurile tale.
- 85% din videoclipurile de pe Facebook sunt vizionate fără sunet, dar 60% din Instagram Stories sunt vizionate cu sunet.
- Videoclipurile sub două minute generează cel mai mare engagement.
- 37% dintre vieweri urmăresc videoclipurile până la capăt.
- 83% dintre specialiștii în marketing spun că videoclipurile i-au ajutat să genereze lead-uri.
Acum că s-au retras Fleets de pe Twitter și Story-urile de pe LinkedIn, vrem să îți reamintim cât de importantă este platforma pentru marketingul video. Așa că, în fiecare zi:
– Utilizatorii Snapchat vizionează peste 10 miliarde de videoclipuri
– Facebook obține peste 8 miliarde de vizualizări video
– Twitter primește peste 2 miliarde de vizualizări video
– Instagram are peste 500 de milioane de utilizatori care folosesc Stories
Vezi aici lista completă de statistici Influencer Marketing Hub.
Business & Tehnologie
🔸 WhatsApp a primit o amendă de 266 milioane de dolari pentru încălcarea GDPR. Este a doua cea mai mare amendă care a fost dată în baza regulamentului privind confidențialitatea.
🔸 Eleven Madison Park nu este încă pregătit să devină un restaurant vegan de talie mondială. Restaurantul de 3 stele Michelin, cândva revoluționar, a făcut o mișcare care a primit multă atenție media: a încercat să evite permanent carnea. Deși curajoasă, în practică inițiativa nu prea a funcționat.
🔸 Inuit ia în calcul să cumpere MailChimp cu peste 10 miliarde de dolari.
🔸 Apple a anunțat că vrea să adauge un monitor de tensiune arterială și un termometru la Apple Watch.
🔸 Vă amintiți când celebra pictură “Girl With Balloon” a lui Banksy s-a autodistrus în 2018 după ce a fost cumpărată la licitație pentru 1,4 milioane de dolari?
Pictura pe jumătate mărunțită, cunoscută acum sub numele de “Love is in the Bin”, va fi vândută de Sotheby’s pe 14 octombrie. Experții estimează că s-ar putea vinde cu până la 8,3 milioane de dolari, sau de 6 ori prețul de vânzare anterior.
🔸 Afacerea de familie care deține o parte din franciza de 7 miliarde de dolari cu James Bond: Cubby Broccoli a reușit să își asigure o parte din drepturile francizei Bond în 1961. De atunci, familia sa a câștigat sute de milioane din filmele cu celebrul spion.
🔸 Vânzările de NFT-uri pe OpenSea au atins 3 miliarde de dolari în august, în creștere de peste 10 ori față de totalul lunii precedente. Explozia indică faptul că, cel puțin în această vară, investitorii de retail mai tineri au lăsat bitcoinul în seama boomerilor și s-au concentrat pe NFT-uri.
🔸 Apple amână noile sale funcții de protecție a copiilor anunțate luna trecută, inclusiv o caracteristică controversată care ar scana fotografiile userilor pentru a găsi materiale cu abuz asupra minorilor (CSAM). Au fost critici intense că modificările ar putea afecta confidențialitatea utilizatorilor. Schimbările au fost totuși programate să fie lansate mai târziu în acest an.
🔸 WhatsApp a adăugat posibilitatea de a transfera istoricul chat-urilor atunci când utilizatorii trec de la iOS la Android.
🔸 Să faci tranzacții cu meme stocks pe telefon e palpitant… asta până când te trezești cu o factură de 800.000 de dolari pentru un profit de 45.000 de dolari.
🔸 El Salvador a adoptat oficial Bitcoin ca mijloc legal de plată. A devenit prima țară care a făcut asta, dar moneda a avut o scădere de 17% în ziua respectivă.
🔸 Need for Speed: Italia a cerut să se facă o excepție pentru Lamborghini și Ferrari, pe fondul interdicției UE privind motoarele cu combustie.
Campanii Cool: Enjoy Your Holiday!

Sursa: Adweek
🍟 McDonald’s este un brand cunoscut în toată lumea. Și în timp ce europenii călătoresc în vacanțe, lanțul de fast-food a lansat o campanie pentru a reaminti de călătorilor prezența sa la nivel mondial.
În Europa și Canada, reclamele print arată imagini cu locuri care pot fi asociate cu celebrele arcade aurii ale mărcii.
Andrei David este fondatorul agenției digitale ADACITY și are peste 10 ani de experiență în marketing digital. El este specializat în crearea de strategii de marketing eficiente, generarea de lead-uri și performance marketing. Andrei este cunoscut pentru obținerea unor rezultate excelente pentru clienți din domenii ca Real Estate, Medical sau Media.