Skip to main content

Bine te-am regăsit!

Dacă unii cântă despre septembrie, luni, noi vrem să îți povestim despre septembrie, joi. Asta este prima toamnă pe care a prins-o newsletterul nostru. Putem să spunem că suntem și noi la început de an școlar.

Bineînțeles, ne-am și făcut temele și îți trimitem, ca de obicei, doza săptămânală de știri din marketing și tech. Enjoy! 📚😊

În ediția de azi:

  • Nu doar energia electrică se scumpește. Urmează și electronicele. Poate reușim să primim compensări de la Guvern și pentru ele. 🙄
  • Gata cu Swipe Up pe Instastories.
  • Știi stilul ăla de ilustrație colorat, minimalist, „cute”, cu oameni fericiți la locul de muncă? De ce îl au toate site-urile de tech?
  • Mica poveste de groază din spatele anunțurilor de angajare LinkedIn.
  • TikTok interzice provocările periculoase din punct de vedere fizic.
  • Comunismul online în China: copiii au restricții la jocurile online.
  • Airbnb pune la dispoziție locuințe salvatoare pentru refugiații afgani.
  • Înțelege noul algoritm Google (pe care platforma nu prea vrea să-l dezvăluie).
  • Hârtie igienică Duolingo.

 

Digital & Media

 

🔸  Cine a fost în spatele celui mai faimos tweet de pe contul @Twitter de până acum? O cheamă Ashley Tyra, angajată la Twitter. Când compania a decis să renunțe la Fleets, s-a supărat tare. Iubea Fleets. Echipa ei era responsabilă pentru transmiterea știrilor pe contul oficial al Twitter și au venit cu această idee, care a avut 60 de milioane de vizualizări: “We’re removing Fleets on August 3, working on some new stuff. We’re sorry or you’re welcome.” A fost atât de popular, încât Twitter a ajuns să producă hanorace și lumânări cu mesajul We’re sorry or you’re welcome, pentru a le oferi userilor.

🔸  În mai 2020, Joe Rogan a semnat un acord de licențiere de peste 100 de milioane de dolari cu Spotify, oferind platformei de streaming acces exclusiv la podcastul său.

Valoarea de piață a Spotify a crescut cu aproximativ 4 miliarde de dolari în decurs de o zi de la anunț. Pe hârtie, afacerea arăta ca un win-win.

Un nou raport The Verge arată însă că Spotify a obținut un deal mai bun, pentru că din momentul când a devenit exclusiv, Rogan și-a pierdut influența.

🔸  Instagram renunță la Swipe Up pe Instagram Stories începând cu 30 august. În locul acestui call to action, userii Instagram care aveau acces la feature vor putea folosi noul Link Sticker.
🔸  De ce ilustrațiile de pe site-urile de tech arată toate la fel? Întreabă ilustratorii suprasolicitați și plătiți prea puțin din cele mai puternice companii din lume. Probabil nu ai auzit de „Corporate Memphis”, dar mai mult ca sigur știi ce presupune. Stilul de ilustrație poate fi găsit în reclamele de la metrou, în aplicații mobile și pagina 404 care încearcă să compenseze frustrarea ta cu o imagine „cute”. Stilul acesta era cândva fresh, dar acum pare depășit și neinspirat.

design site corporate

 

🔸  Partea întunecată a anunțurilor de angajare de pe LinkedIn:

Pe LinkedIn, oricine poate crea un anunț de angajare în numele oricărui angajator. Nu este necesară nicio verificare. Iar angajatorul nu le poate șterge prea ușor.

Asta îi determină pe oameni să exploateze caracteristica platformei în scopuri rău intenționate. Atacatorii pot folosi această tactică pentru a colecta informații personale și CV-uri de la profesioniști care cred că aplică la o companie legitimă, fără să-și dea seama că datele lor pot fi vândute sau folosite pentru escrocherii de phishing

🔸  Twitter a cumpărat Revue (platformă de newslettere) acum ceva timp. Acum poți să adaugi un buton de abonare la newsletter direct în profilul tău de Twitter.

🔸  Ține minte asta: Dacă folosești alte instrumente de e-mail marketing, le vei putea conecta la Revue prin Zapier. Iar ăsta ar fi growth hack-ul săptămânii pentru tine

🔸  Ai un website pentru business-ul tău? Te rugăm să nu îl transformi în cel mai urât coșmar al clienților tăi. Câțiva designeri și programatori s-au aliat și au creat acest exemplu pentru a arăta cât de frustrantă e experiența în ziua de azi pe unele website-uri. Iată la ce ne referim 😤.

🔸  TikTok a interzis “milk crate challenge” (echivalentul provocării cu scorțișoara din 2021), din motive de siguranță

🔸  Substack a anunțat că va accepta acum bitcoin pentru abonamente la newsletter printr-un parteneriat cu OpenNode. Fiți liniștiți, chiar dacă vrea și Mailchimp să facă această mișcare, acest newsletter va rămâne gratuit. 🤑


 

Învață email marketing de la Grammarly

grammarly email marketing

Suntem fascinați de Grammarly și de strategia lor de email marketing. Așa că în articolul de mai jos am pregătit pentru tine o analiză a strategiei pe care aceștia o folosesc. Cu siguranță vei învăța multe și poți aplica multe, dacă nu chiar toate dintre emailurile din articol pentru afacere ta👇🏻

CITEȘTE ARTICOLUL

 

Business & Tehnologie

🔸  China tocmai a anunțat că va introduce restricții pentru jocurile online. Începând cu 1 septembrie, copiilor cu vârsta sub 18 ani li se va permite să se joace o oră pe zi, între orele 20:00 și 21:00, vinerea, în weekend și de sărbători. Guvernul acționează din îngrijorarea că overgaming-ul provoacă probleme de sănătate.

Giganții de jocuri precum Tencent (560 de miliarde de dolari) vor aplica această regulă cu ajutorul recunoașterii faciale și a „sistemelor de verificare a numelui real”.

🔸  Netflix și jocurile video. Un editorial care merită atenția ta.

🔸  A trecut un deceniu de Apple cu Tim Cook la conducere. Niciun CEO din istorie nu a creat mai multă valoare pentru acționari, ducând compania de la o valoare de piață de 349 miliarde de dolari la peste 2,5 trilioane de dolari. Cook a și reușit să păstreze produsele Apple autentice și aliniate cu ceea ce doresc și au nevoie consumatorii. Dar ce înseamnă asta pentru următorul deceniu, în care concurența va crește și gusturile consumatorilor se vor schimba?

Pe de altă parte, Edward Snowden susține un argument foarte convingător cum că noua filtrare de conținut obscen pe Apple ar schimba fundamental poziția companiei în privința confidențialității. Nu este o simplă pantă alunecoasă, ci mai degrabă o stâncă înaltă.

Evolutia apple

 

🤖 Samsung face o incredibilă investiție de 200 de miliarde de dolari în biofarmaceutice, inteligență artificială, semiconductori și robotică.

📱 Un deceniu și jumătate de instabilitate: istoria aplicațiilor de mesagerie Google. Au trecut 16 ani de la lansarea Google Talk, iar aplicațiile pentru mesaje Google sunt încă un dezastru.

🔸  Airbnb permite acum oricui are locuințe disponibile să le listeze pentru refugiații afgani care au nevoie.

🔸  Apple va permite dezvoltatorilor să promoveze mai ușor opțiunile de plată în afara App Store, iar un settlement de 100 de milioane de dolari – parte a răspunsului Apple la un proces colectiv – va lăsa unii dezvoltatori să recupereze comisioanele plătite până acum.

🔸  Glume și meme-uri despre Tesla Bot: Twitter reacționează la dezvăluirea robotului umanoid al lui Elon Musk.

🔸  Platforma de e-commerce Shopify a declarat că este în parteneriat cu TikTok pentru a adăuga un tab pentru cumpărături în aplicație. Parteneriatul reflectă o nouă eră a „comerțului social”. În loc să cumpere online de pe Google, oamenii cumpără lucruri pe baza recomandărilor influencerilor.

Pe măsură ce tot mai multe rețele sociale lansează funcții de cumpărături, se preconizează că industria comerțului social din SUA va atinge vânzări anuale de 50 de miliarde de dolari până în 2023, conform eMarketer. Platforma de comerț social a Facebook, Marketplace, a atins 1 miliard de utilizatori în aprilie.

„Imaginați-vă copiii peste 20 de ani – vor fi șocați să afle că foloseam un motor de căutare atunci când cumpăram ceva”, a declarat fondatorul Jet.com, Marc Lore.

Privind în viitor, TikTok speră să reproducă succesul „fratelui” său chinez, Douyin, care a strâns 26 de miliarde de dolari din tranzacțiile de e-commerce în primul său an de funcționare.

🔸  TSMC, cel mai mare producător de cipuri din lume, va crește prețurile celor mai avansate cipuri cu aproximativ 10%. Cipurile mai puțin avansate vor costa cu aproximativ 20% mai mult. Compania produce 90% din semiconductorii avansați, la nivel global iar mișcarea va avea ca rezultat scumpirea tuturor electronicelor la nivel mondial.

 


 

Înțelegerea update-ului Google la algoritmul pentru titluri

update algoritm google

SEO și cele mai bune practici care țin de asta se schimbă mereu. Google, ca cel mai utilizat motor de căutare, este în fruntea subiectelor SEO cu care marketerii trebuie să țină pasul. Știm că te poate induce în eroare, mai ales când Google nu vrea să dezvăluie detaliile algoritmului.

Iată ultimele actualizări Google din vara anului 2021:

The June Core Algorithm Update: La fel ca în cazul multor actualizări Google, există un accent pe conținutul de calitate, pentru a susține în mod eficient intenția de căutare a utilizatorilor.

The Page Experience Update: Aceasta va folosi mai multe semnale de experiență pe pagină, inclusiv valorile Core Web Vitals, pentru a influența clasamentele de căutare. Raportul The Page Experience din Search Console a primit și o nouă versiune, mai simplificată.

The Spam Algorithm Update: O actualizare de spam pentru linkuri cu o abordare mai largă.

The Page Title Generation Update: Acesta este un nou sistem de generare de titluri pentru pagini web.

În ceea ce privește ultimul update, proprietarii de site-uri de pretutindeni au fost uimiți de titlurile care apar în SERP (Search Engine Results Page). Search Engine Journal a raportat despre acest „Titlepocalypse”, dar au oferit și o perspectivă asupra modului în care funcționează totul. Iată principalele takeaways:

  • Tag-urile HTML pentru titluri vor fi în continuare luate în considerare de Google.
  • Google tratează acum titlurile ca fiind mai reactive la modificările de conținut, în special pentru știri.
  • Tag-urile H1, conținutul de pe pagină și textul din link-uri vor avea o influență puternică asupra generării titlurilor.

Nu te teme! Google este, de asemenea, deschis la feedback cu privire la această actualizare. Vezi aici postarea completă a SEJ pentru a afla mai multe.


 

Campanii Cool: Hârtie igienică Duolingo

campanie duolingo

„Duolingo înțelege că una dintre cele mai frecvente bariere în calea învățării unei limbi este timpul dedicat pentru asta”, a declarat directorul de planificare W + K Amsterdam, Thom Dinsdale, într-un comunicat de presă.

„Cu toate acestea, studiile au arătat că oamenii petrec în medie 14 minute pe zi stând pe toaletă. Am dezvoltat un nou produs pentru a ajuta cursanții să folosească acest timp mort.”

De data aceasta distragerea nu va mai fi un ecran, ci o linie de hârtie igienică imprimată cu câteva dintre frazele-semnătură ale aplicației pentru vorbitorii de engleză, spaniolă, portugheză, chineză și japoneză.

Împachetate în hârtie de 3 straturi strălucitoare, oamenii din întreaga lume pot acum să învețe expresii utile, cum ar fi „Tengo esta cebolla y la voy a usar” în spaniolă („Am o ceapă și o voi folosi!”) sau fraze de afaceri cum ar fi „我 今天 不想 上班” în chineză („Nu vreau să merg la muncă astăzi”).