Bine te-am regăsit!
Cum îți petreci ultimele zile de vară? Unde te mai poartă gândul? 💭
Noi nu o să mințim, încă ne gândim la vacanță. Însă de multe ori avem momente, mai ales recent, în care ne gândim ce efect uriaș are social media asupra lumii. De la faptul că platformele seamănă din ce în ce mai mult între ele, până la impactul pe care îl pot avea pe scena politică mondială.
Vom discuta mai multe despre aceste lucruri mai jos, așa că îți urăm lectură plăcută! 🤓
În ediția de azi:
- OnlyFans spunea că interzice conținutul pentru adulți și fix când scriam aceste rânduri s-a răzgândit.
- Ce abordare au companiile de social media față de situația din Afganistan.
- Moda anilor 1990 reînvie magazine de mult apuse.
- Brandurile își mută reclamele de pe Facebook pe Amazon.
- O diagramă care îți va arăta cum ușor-ușor toate rețelele sociale devin una și aceeași.
- Filmul Catch Me If You Can devine realitate și în zilele noastre. Un hacker a obținut un loc de muncă la o firmă de cripto.
- PowerPoint este oficial cel mai prost tool din lume.
- Mastercard este noul zodiac: campania în care reducerile au evoluat în funcție de eclipsă.
Digital & Media
🔸 Facebook a lansat o versiune beta privată a aplicației sale, Workrooms, care permite utilizatorilor să participe la întâlniri cu colegii de lucru într-un spațiu digital folosind căști VR. Acum suntem martori la viziunea lui Mark Zuckerberg despre metaverse, sau așa cum îl numește el, „internetul întrupat”.
🔸 Cum se ocupă Facebook, Twitter și YouTube de situația talibanilor: lumea ar putea accepta talibanii ca un guvern legitim, dar oare vor face asta și companiile de social media?
🔸 Influencerii și obsesia de pe TikTok față de moda anilor ’90 a dus la renașterea retailului Gap.
Pe TikTok, hashtag-ul #90sFashion are peste 215 milioane de vizualizări. Brandul a câștigat inițial vizibilitate datorită influencerilor care au adoptat trendul hanoracelor (în special Emma Chamberlain). Asta a dus la apariția rapidă a hanoracelor pe site-urile magazinelor, cu sume de până la 300 de dolari. Gap a preluat acest trend și a lansat Gap Hoodie Color Comeback pe TikTok. Următoarea gamă de culori a hanoracului Gap va fi lansată în curând.
🔸 YouTube va afișa capitolele video chiar în rezultatele căutării. Datorită acestei schimbări, vei putea trece mai ușor și mai precis la partea aceea a videoclipului care te interesează.
🔸 LinkedIn lansează funcții de evaluare și review pe profiluri. Pentru a folosi aceste funcții, utilizatorii LinkedIn trebuie să le activeze de pe profilurile lor. După aceea vor putea cere și gestiona recenzii de la clienți. Vei primi 20 de credite pentru a putea cere recenziile de la clienții anteriori.
🔸 Schimbările de confidențialitate Apple fac ca reclamele de pe Facebook să fie mai puțin eficiente. Brandurile sunt determinate să mute cheltuielile publicitare de pe Facebook pe Amazon.
🔸 Toate platformele de social media arată la fel. The Information a distribuit această diagramă. Rețelele sociale continuă să se copieze reciproc, până la punctul în care aproape toate au aceleași caracteristici.
🔸 Că tot vorbim de copiat. Reddit lansează în liniște și fără mare tam tam un buton de feed video de tip TikTok pe iOS. Majoritatea utilizatorilor iOS ar trebui să aibă un buton în aplicație, în dreapta barei de căutare. Când va fi atins, acesta va afișa un flux de videoclipuri precum TikTok. Utilizatorii pot da upvote sau downvote la videoclipuri, pot comenta, le pot distribui sau pot oferi un premiu. Conținutul se declanșează din subreddits la care este abonat utilizatorul, precum și din clipuri asemănătoare.
🔸 Snap a lansat săptămâna trecută un tool care permite specialiștilor în marketing să evalueze popularitatea unui anumit cuvânt-cheie sau subiect din aplicația sa. Se numește Snapchat Trends, iar asemănarea cu Google Trends în ceea ce privește numele și funcționalitatea, poate fi chiar intenționată.
Platforma îl poziționează ca un tool pe care specialiștii în marketing îl pot folosi pentru a căuta informații, pentru a găsi inspirație și pentru a realiza cercetări de produs și competitive, în timp ce încearcă să ajungă la 293 de milioane de utilizatori activi zilnici ai aplicației.
Instrumentul este disponibil public. Oricine poate vizita site-ul și poate încerca un cuvânt-cheie (până la 5 la un moment dat). Tool-ul îți oferă un grafic care arată volumul folosirii acelui cuvânt cheie în timp, în textul Snapchat Stories.
🔸 Facebook se luptă cu reputația de rețea socială care permite răspândirea dezinformării despre pandemie. Pe măsură ce face asta, încearcă să le ofere oamenilor o vedere de ansamblu a lucrurilor care au cele mai multe vizualizări pe platforma sa. Primul său raport trimestrial, „Widely Viewed Content Report”, conține 4 liste separate: cele mai vizualizate domenii, linkuri, pagini și postări în trimestrul II, 2021.
🔸 Multe articole s-au scris despre rolul social media în căderea Afganistanului. Acesta, despre WhatsApp, credem că ar putea fi cel mai interesant.
Business & Tehnologie
🔸 Lipsa cipurilor este ca acea emisiune TV proastă pe care nu ai mai urmărit-o de ani de zile… dar cumva încă se difuzează. Episodul din această săptămână este cel mai rău de până acum: Toyota a declarat că reduce producția de autovehicule în Japonia cu 40% începând de luna viitoare, deoarece nu are suficiente cipuri pe care să le pună în mașinile sale.
Și pentru că fiecare episod rău are câteva subploturi proaste, alți producători auto, cum ar fi GM, Ford, Stellantis și VW, au spus săptămâna aceasta că probabil vor reduce și ei producția în curând din cauza lipsei de cipuri.
🔸 Criptarea WhatsApp face dificilă interzicerea utilizatorilor talibani, care au folosit până acum platforma pentru a comunica.
🔸 Dolarul din Noua Zeelandă a scăzut atunci când țara a anunțat un lockdown de (cel puțin) 3 zile după detectarea unui singur caz de coronavirus.
🔸 Facebook va lansa în curând portofelul digital Novi, a scris miercuri directorul David Marcus.
🔸 Firma de crypto, PolyNetwork, oferă un loc de muncă unui hacker la câteva zile după ce acesta a furat 610 milioane de dolari de pe platformă. Care va fi noua lui funcție pe LinkedIn dacă va accepta? Chief Security Officer.
🔸 În timp ce demonstrațiile politice arată lumii că toți cubanezii s-au săturat de dictatură, Bitcoin oferă o opțiune de a protesta pașnic și de a renunța la un sistem defect.
🔸 Harvard tocmai a descoperit că PowerPoint este mai rău decât inutil. Din toate punctele de vedere, PowerPoint poate fi cel mai prost instrument de afaceri creat vreodată.
🔸 Când vine vorba de „economia creatorilor”, unul dintre cei mai mari câștigători pe timpul pandemiei a fost OnlyFans.
Utilizatorii platformei au vândut conținut premium în valoare de 2,2 miliarde de dolari în 2020 (adică abonamente, sfaturi, chat-uri), OnlyFans realizând profituri nete de 375 milioane de dolari, conform Axios. Există doar un uriaș plot twist. Majoritatea conținutului său este pentru adulți.
Joia trecută, OnlyFans a șocat lumea tehnologiei anunțând că va interzice acest tip de conținut începând din octombrie. Unii glumesc că e ca și cum McDonald’s ar spune că nu va mai vinde burgeri, sau Starbucks cafea.
Cum de au luat această decizie? Conform CNN, OnlyFans răspunde probabil la schimbarea politicii companiilor de carduri de credit, care ar putea restricționa plățile pentru conținutul pentru adulți. Axios remarcă faptul că OnlyFans întâmpina probleme în strângerea de bani de la investitori din cauza reputației sale de rating R.
Între timp, în timp ce scriam această știre, reprezentanții platformei au declarat că s-au răzgândit. Se pare că vocile creatorilor de conținut au fost luate în considerare și OnlyFans dorește să rămână o platformă care sprijină diversitatea conținutului.
🔸 Procesul Apple vs. Epic, revizuit. Cu toții vrem să știm acele detalii picante, așa că The Verge făcut o compilație cu cele mai bune e-mailuri de-a lungul procesului.
🔸 Robinhood a raportat că Dogecoin a reprezentat 62% din veniturile de cripto ale companiei în trimestrul al doilea.
🔸 În căutare de energie ieftină, legislație permisivă și a celui mai bun steak de vită din Austin, Texas. Iată de ce minerii de criptomonede pleacă din China.
Campanii cool: Astronomical Sales
Nu în fiecare zi natura decide să susțină un brand, dar pe 26 decembrie 2019, soarele și luna s-au unit într-o eclipsă de soare care are loc o dată la 5 generații – și care, totodată, a „pictat” logo-ul Mastercard pe cer.
Eclipsa a fost vizibilă în Arabia Saudită, Qatar, Emiratele Arabe Unite și Oman, în sudul Indiei, Sri Lanka, în Indonezia și Malaezia.
Această eclipsă care are loc o dată în viață a reflectat logo-ul Mastercard, așa că brandul, împreună cu agenția sa FP7 (parte a McCann Worldgroup), au decis să sărbătorească oferindu-le clienților săi vânzarea secolului pentru a coincide cu vederea secolului.
Evenimentul Astronomical Sales a presupus următoarea strategie: prețurile pe site-ul partener Mastercard, Noon.com, care au scăzut odată cu mișcarea soarelui. Cu alte cuvinte, pe măsură ce lumina vizibilă a soarelui a scăzut, la fel au scăzut și prețurile de pe site.
Când eclipsa a atins 97%, deținătorii Mastercard au primit o reducere de 97% la o serie de produse. Dar acest eveniment a durat foarte puțin, doar pentru scurtul moment al eclipsei aproape totale. Odată ce soarele a început să iasă din nou, prețurile au crescut, până când eclipsa și vânzarea s-au încheiat în același timp.
Andrei David este fondatorul agenției digitale ADACITY și are peste 10 ani de experiență în marketing digital. El este specializat în crearea de strategii de marketing eficiente, generarea de lead-uri și performance marketing. Andrei este cunoscut pentru obținerea unor rezultate excelente pentru clienți din domenii ca Real Estate, Medical sau Media.