Skip to main content

Bine te-am regăsit!

Lumea în care trăim este plină de surprize. Uneori plăcute (cei 2500 de participanți la Pride), alteori tragice (situația din Kabul). Cu toate că scopul nostru este să-ți livrăm știri din marketing și tech, nu ne putem abține să nu menționăm și aceste știri care ne fac mai conștienți social. Că doar oameni suntem.

Pe această cale, îți dorim să primești și să dăruiești cât mai multă înțelegere! Și îți dorim și lectură plăcută pentru următoarele 20 minute. 👇🏼

În ediția de azi:

  • YouTube suspendă conturile celor care spun prostii.
  • TikTok este oficial peste Facebook din punct de vedere al creșterii numărului de instalări.
  • Plot twist: Jocurile Olimpice de la Tokyo, deși un eșec pe TV, au avut cea mai mare audiență în online de până acum.
  • Dacă faci copywriting trebuie să ai inteligență… artificială.
  • De ce arată mâncarea atât de bine în reclame?
  • Cum să chiulești de la o conferință de presă: Nvidia a falsificat evenimentul cu un deepfake.
  • Un șofer robot conduce un mustang pe vreme extremă.
  • Streamingul spațial, noul reality TV.
  • Crește imperiul „bucătăriilor întunecate”.

 

Digital & Media

 

🔸  Uite aici 35 de trucuri pentru Instagram pe care ți-ai fi dorit să le știi de mai de mult. Află cum:
– să creezi răspunsuri automate în DMs
– să îți programezi conținutul
– să te joci cu culorile în backgroundul story-urilor
– să adaugi poze pentru a fi mai captivante
– să obții efecte cool folosindu-te doar de funcțiile Instagram (cum ar fi scrisul în curcubeu 🌈),
– să adaugi „Swipe Up” fără să ai 10K urmăritori
– să folosești culori care nu se află în paleta pusă la dispoziție de aplicație
– să scrii descrieri eficiente pentru postări și pentru Reels, și muuulte altele.

🔸  O schimbare semnificativă este în curs de desfășurare în cadrul celei mai mari rețele sociale din lume. Facebook își reconstruiește reclamele pentru a ști mult mai puțin despre tine.

🔸  YouTube l-a suspendat pe senatorul din Kentucky, Rand Paul, după ce politicianul a postat un videoclip în care spune că purtarea măștii nu este utilă pentru încetinirea răspândirii COVID-19. Așteptăm genul acesta de măsuri și în România.

🔸  Un sondaj global arată că TikTok a depășit oficial Facebook ca fiind cea mai descărcată aplicație din lume în 2020.

🔸  În newsletterul anterior spuneam că Jocurile Olimpice de la Tokyo au fost un eșec de rating pentru TV. Dar au fost cele mai streamed olimpiade  de până acum. Clasamentele televiziunii NBC pentru Jocurile Olimpice de la Tokyo au fost cele mai scăzute din istoria rețelei de difuzare, din 1988 până în prezent. Cu toate acestea, printre audiențele digitale, olimpiada a fost mai populară ca niciodată.
Vizualizarea pe YouTube a jocurilor de la Tokyo a avut o audiență de 7 ori mai mare decât cele de la Rio. Se pare că inclusiv modul în care oamenii vizionează evenimentele sportive se muta în online. Să fie acesta încă un semn că TV-ul va dispărea ușor din peisaj?

jocurile olimpice youtube

 

🔸  De la Insta captions până la postări pe bloguri, AI este acum o mașinărie de copywriting pentru branduri. Instrumente precum Copy.ai, Jarvis sau Copysmith fac parte dintr-un val de tool-uri de transformare a conținutului, care folosesc puterea inteligenței artificiale pentru a fura joburile scriitorilor pentru a face viața mai ușoară pentru oricine scrie copy.

🔸  Twitter își întrerupe programul de verificare (din nou) după ce a acordat conturilor false blue checks.

🔸  Pentru prima dată pe Facebook: suport plătit pentru creatori sub formă de stele. ⭐

🔸  În ultimii ani, engagementul pe LinkedIn a crescut neașteptat, compania raportând niveluri record de activitate pe platformă, în special implicarea în postări și actualizări pentru 5 trimestre consecutive. Keren Baruch (Product Lead for Creator Strategy) va oferă informații despre cele mai recente schimbări de conținut LinkedIn, unde se îndreaptă lucrurile și ce pot face brandurile pentru a maximiza performanța lor pe platformă.

🔸  Twitter schimbă din nou contrastul butoanelor după plângeri motivate de oboseala ochilor.


 

5 tactici creative care fac reclamele la mâncare să-ți lase gura apă

 

tactici promovare mancare

 

1. Scufundă simțurile

Experiența mâncării este mult mai mult decât doar gustul ei. Un fursec de ciocolată, pe lângă aroma sa, înseamnă și mirosul său sărat-dulce, proaspăt scos din cuptor, textura iconică crăpată și ciocolata lipicioasă care se topește pe degete. Poți implica atât văzul cât și auzul pentru a compensa lipsa altor detalii senzoriale.

Exemplu: Magnum Ruby.

2. Arată toate colțurile și unghiurile produsului

Este de la sine înțeles că textura joacă un rol important în caracterizarea oricărui aliment. Oare pizza proaspătă ar fi la fel de atrăgătoare fără brânza elastică sau crusta moale? Să transmiți vizualul prin imagini de aproape ale produsului este extrem de important. Imaginile clare te ajută să comunici rapid beneficiile produsului.

Exemplu: Côte d’Or.

3. Prezintă latura umană

Cu un timp limitat, reclamele în formă mai scurtă sunt perfecte pentru a se concentra exclusiv pe produs, dar studiile arată că reclamele în formă lungă sunt mai eficiente atunci când includ o poveste umană. Introducerea unui element uman adaugă context și o conexiune mai puternică cu privitorul.

Exemplu: campania “All You Can Eat Pancakes” de la IHOP.

4. Atenție la branding!

Dacă urmărești creșterea vânzărilor, memorabilitatea brandului este la fel de importantă ca mâncarea în sine. Pentru a face o impresie de durată, gândește-te să adaugi subtil logo-ul în întreaga reclamă, completată de mențiuni audio și elemente distinctive ale brandului, cum ar fi mascotele, culorile brandului și mnemonica (lucrurile memorabile).

Exemplu: Coca-Cola Vanilla.

5. E mâncare, nu știință

În cele din urmă, amintește-ți că spectatorul mediu nu poate reține atât de multe informații din atâtea reclame. Deci, când vine vorba de copywriting, folosește un limbaj clar și accesibil.

Încearcă să descrii beneficiul mai degrabă decât ingredientul. Biscuiții BelVita pentru micul dejun sunt „încărcați cu energie”, iar cerealele Special K sunt descrise ca “feeding strength to power your moves.”

 


 

Business & Tehnologie

 

🔸  Nvidia, compania multinațională de tehnologie, a falsificat o parte a conferinței de presă cu un CEO CGI. Numește-o clonă generată de computer, deepfake sau o dublură digitală: această prezentare virtuală a înfățișat un om care nu era real.

🔸  10 miliarde de voturi pozitive: Reddit va strânge 700 de milioane de dolari pentru a duce valoarea companiei la mai mult de 10 miliarde de dolari. Evaluarea companiei de social media s-a triplat în ultimii 2 ani și jumătate.

🔸  Vezi aici cum Ford testează performanța Mustang Mach-E pe vreme extremă. Ah, da, și șoferul este un robot.

🔸  Familia care a pariat totul pe bitcoin atunci când era de 900 de dolari îl păstrează acum în seifuri secrete de pe patru continente diferite. Didi Taihuttu, soția sa și cei trei copii și-au lichidat toate activele pentru a cumpăra Bitcoin când se tranzacționa la aproximativ 900 de dolari. Familia olandeză de cinci persoane își protejează acum cea mai mare parte a averii de cripto ca în filme.

🔸  Travis Kalanick, fondatorul Uber, construiește un imperiu secret de dark kitchen în Europa – un loc în care business-urile gătesc mesele exclusiv pentru a fi vândute în aplicațiile de livrare, fără un loc fizic destinat consumatorilor. După ce a lovit pandemia și a crescut numărul persoanelor care comandă mâncare online, au fost înființate tot mai multe dark kitchens pentru a profita de acest trend.

🔸  Samsung a prezentat noul său smartwatch realizat în parteneriat cu Google. Mai mult, a actualizat modelele de telefoane pliabile la evenimentul Unpackaged din 2021.

telefoane noi samsung 2021

 

🔸  Streamingul turismului spațial este noul reality TV. Când SpaceX își va lansa în spațiu, în această toamnă, primul echipaj format complet din civili, vei putea vedea întreaga misiune online. Totul datorită unui acord între Netflix și SpaceX pentru realizarea acestui documentar.

🔸  Hackerii au furat recent 610 milioane de dolari, exploatând platforma blockchain Poly Network. Ca răspuns, Poly a cerut cu amabilitate să returneze fondurile – sau să înfrunte legea. Până ieri după-amiază, s-au returnat 260 de milioane de dolari.

🔸  Indicele S&P 500 s-a dublat față de minimele sale din martie 2020, iar asta în 354 de zile. Aceasta este cea mai rapidă dublare a indicelui de la Al Doilea Război Mondial încoace. Pare rapid? Ei bine, piața de crypto s-a dublat doar în ultimele două luni. Depinde de tine unde vrei să investești.

🔸  T-Mobile investighează afirmațiile privind furtul masiv al datelor clienților. Hackerii care vând datele susțin că afectează 100 de milioane de utilizatori.

🔸  SUA lansează o anchetă amplă asupra pilotului automat Tesla din cauza numeroaselor accidente. Autoritățile de reglementare americane au deschis cel mai mare proces de analiză al pilotului automat Tesla de când a fost introdusă funcția, deoarece se pare că a cauzat ciocniri cu mașinile serviciilor de urgență, numeroase răni și cel puțin un deces

🔸  Milenialii se află în spatele creșterii comenzilor online de mâncare. Un sfert dintre ei au declarat că acum comandă mâncare în mare parte online, dublu față de perioada de dinainte de pandemie.

 


 

10 sfaturi clasice ca să scrii un super copy pentru Google Ads

sfaturi copywriting google ads

Cu toții avem momente în care ne lovim de blocajul scriitorului când vine vorba de reclamele PPC.

Principiile care s-au dovedit eficiente de-a lungul timpului au două caracteristici importante:

  • Ele pornesc de la o înțelegere fundamentală a psihologiei umane.
  • Se transferă cu ușurință atunci când apar noi platforme și tehnologii.

Mai jos sunt 10 principii clasice pe care le poți include în reclama ta digitală, pentru a obține acel click de la clientul ideal:

1. Cu cât reclama ta este mai informativă, cu atât va fi mai convingătoare

Un instrument cool care este discutat foarte mult pe bloguri și la conferințele din industrie este Answer the public. Și este popular din motive întemeiate.

Folosind aceleași principii ca sugestiile de căutare completate automat de Google și Bing, instrumentul îți oferă un context important și indicii pe baza cărora ar funcționa mintea potențialului tău client.

Să spunem că vei căuta în aplicație „estate planning”. După ce vezi rezultatele, dă clic pe linkurile din meniu pentru a vedea cum expresia ta a fost folosită în întrebările și comparațiile pe care oamenii le fac.

2. Raritate

Cu cât este mai puțin disponibil ceva, cu atât oamenii îl vor dori mai mult. Acest lucru poate funcționa în două moduri:

  • Cantitate limitată
  • Timp limitat

DAR. Dacă strategia ta este să ai reducere de 30% o dată pe lună în fiecare lună, să nu te surprindă dacă copy-ul reclamei tale, „grăbește-te, se va termina curând!”, devine rapid ineficient. Strategia va funcționa pentru o vânzare anuală, un eveniment de Black Friday sau o mare deschidere care nu durează mult.

3. Mai întâi, ia numai ceea ce oamenii sunt dispuși să ofere 

În cartea lor clasică, „Positioning”, legendele marketingului Al Ries și Jack Trout spun că trebuie să înțelegi cum este perceput concurentul tău în mintea clientului pe care încercați să-l câștigați amândoi. Când concurezi cu un uriaș precum Walmart, care este deja bine poziționat în mintea oamenilor, este un pic mai dificil.

Câteva exemple care te pot diferenția de restul:

Ești implicat în comunitate, iar concurenții tăi, nu.
Ești mai scump, dar evaluările și recenziile independente arată că ești mai bun.
Când cineva lasă un mesaj, suni înapoi (serios, ăsta poate fi un important factor diferențiator în industria serviciilor, cu condiția să îndeplinești promisiunea).
Concurentul are o acoperire largă, în timp ce soluția ta este potrivită doar pentru un anumit segment (dar pentru acel segment, soluția ta este per-fec-tă).

4. Oamenii cărora te adresezi sunt egoiști

„Așa cum suntem cu toții. Nu le pasă deloc de interesele sau profitul tău. Ei caută servicii pentru ei înșiși.”

– Claude Hopkins, autor al Scientific Advertising, 1923

Din fericire, astăzi avem la dispoziție multe instrumente care ne oferă informații despre „nevoile egoiste” și foarte specifice ale clienților noștri (vezi Answer the public la punctul 1).

5. Fii empatic

„Vorbește-le despre ceea ce vor EI și ARATĂ-LE cum să obțină.”

– Dale Carnegie

În esență, mesajul său a fost: „Este întotdeauna despre ei, niciodată despre tine”. Gândește-te la propriul comportament de cumpărător. Este mai probabil să cumperi de la cineva care a demonstrat că îți înțelege nevoile și le face ușor de îndeplinit.

6. Folosește limbajul de zi cu zi pe care publicul tău îl recunoaște

Să fii relatable merge dincolo de simpla evitare a jargonului din industrie (cu excepția cazului în care înseamnă ceva pentru publicul tău). Să fii relatable înseamnă să-i vorbești consumatorului în cuvinte folosite de el.

Vezi următoarele 4 sfaturi în acest articol. Enjoy!

 


 

Equality Spell Check

În martie 2020 se lansează una dintre cele mai empowering campanii semnate de agenția Wunderman, Emiratele Arabe Unite, pentru Lenovo. Conform statisticilor, MENA (Orientul Mijlociu și Africa de Nord) pierde anual $575 miliarde de dolari din cauza barierelor de gen de la locul de muncă.

Și totul pleacă de la cuvinte. Pentru că unii termeni, chiar și cei de zi cu zi, au o semnificație diferită pentru femei decât pentru bărbați. De aceea, până și în ziua de azi, femeile Orientului Mijlociu se confruntă cu problema egalității. Iar aceasta poate fi rezolvată de la rădăcină: conștientizarea impactului pe care limbajul uzual îl are asupra femeilor.

Așadar, Lenovo prezintă Equality Spell Check. Combinând date și facts, au dezvoltat un plug-in pentru Microsoft Word, care a marcat peste 250 de cuvinte uzuale ca fiind incorecte. Așa am dezvăluit nedreptățile pe care femeile le suferă la job, încurajând utilizatorii și companiile să reflecte asupra diversității și incluziunii la locul de muncă.

Modificând cel mai utilizat program din lume, modifici de fapt comportamente. Și le amintești că acțiunile cântăresc mai mult decât cuvintele.