Salut! Cum te-a găsit sezonul ăsta de Euro 2020? ⚽ Având biroul în apropiere de centrul Bucureștiului, noi am prins mai multe momente de sărbătoare ale fanilor decât meciuri, dar suntem mulțumiți și așa.

Între timp, am învățat să dăm pase cu știri din marketing și tech. Și să dăm gol cum au dat campaniile de anul ăsta la Cannes Lions. Și să nu fim în offside, adică să-ți prezentăm conținut cât mai relevant ca tu să ne urmărești în continuare cu interes. 🕺🏻 Lectură plăcută!

 

În ediția de azi:

  • Ce au în comun marketingul și psihologia?
  • Află cum pandemia a schimbat peisajul mass-media din România.
  • Știai că nu joci Monopoly așa cum ar trebui?
  • Din TikTok, direct pe Wikipedia.
  • Face ID devine Smile ID. Cum Canon nu îi lasă pe angajați să intre în companie decât dacă zâmbesc.
  • Inflați explicată folosind piese de Lego.
  • Tinder devine un fel de TikTok de dating pentru generația Z.
  • Ceasul Apple va putea indica temperatura corpului, glucoza, alcoolul, hidratarea etc.
  • Cine lucrează în fabrică este celebru pe TikTok.
  • Patru cuvinte: Cheetos, McHammer, Grand Prix.
  • Ce aduce now Windows 11.
  • Spoilere de pe stadioanele Euro 2020? Explicația o găsești mai jos.
  • Mereu ne-am întrebat cum funcționează algoritmul TikTok. Finally, here it is.

Marketing

  • Tinder a anunțat unele dintre cele mai mari schimbări de la lansarea sa din 2012 până acum, pentru a se adapta la un nou peisaj de dating modificat de pandemie. Câteva caracteristici noi:
    📹 Videoclipuri: Tinder le permite utilizatorilor să atașeze până la 9 videoclipuri scurte la profilurile lor.
    🌶️ Hot Takes: Utilizatorii pot discuta cele mai controversate păreri înainte de matching, funcție disponibilă de la 18:00 până la miezul nopții în timpul săptămânii.
    🔎 Explore: un mod care îți permite să scanezi camera virtuală înainte de a intra și de a iniția o conversație.Dacă toate astea sună ca Tinder care încearcă să devină următorul TikTok, ai avea pe jumătate dreptate. Gen Z reprezintă peste 50% din baza de utilizatori Tinder, deci noutățile astea sunt binevenite.
  • Primul program de loialitate McDonald’s va fi lansat la nivel național în SUA pe 8 iulie. Lanțurile de fast-food vor să lanseze programe de recompensare pentru a păstra clienții digitali pe care i-au câștigat în timpul pandemiei.
  • Twitter lansează funcțiile Super Follows și Ticketed Spaces. Super Follows le permite creatorilor de pe Twitter să genereze venituri lunare, iar prin Ticketed Spaces, utilizatorii își pot stabili prețul biletului oriunde între 1$ și 999$.
  • TikTok lansează oficial Jumps. Ce? Jumps sunt în esență mini aplicații pe care creatorii le pot conecta la videoclipurile lor. TikTok beta a testat Jumps cu câteva branduri, inclusiv Wikipedia, aplicația de gătit Whisk și platforma de exerciții respiratorii Breathwrk.În practică, un creator TikTok care distribuie un videoclip în care gătește ar putea redirecționa utilizatorii către rețetă prin Whisk. TikTok și-a deschis programul Jumps și pentru alte branduri, dar trebuie să aplice mai întâi.

    În prezent, TikTok nu face bani din Jumps ca instrument de e-commerce. Însă, având în vedere că platforma a adus un plus masiv în domeniu, creând parteneriate cu Shopify și Walmart, lucrul ăsta s-ar putea schimba.

  • Rest of the World a publicat o analiză fascinantă asupra Factory Tik Tok și apariția influencerilor chinezi din industria de producție.Totul începe cu un clip de 10 secunde care arată cum sunt făcute mănușile de grădinărit. În următoarele săptămâni, TikTok a generat o serie de alte videoclipuri de tip fabrică. Într-unul, niște muncitori anonimi feliază plante de aloe cu cuțitul, iar o mașină apoi strânge jeleul din interior în căzi de plastic. Un altul arată lasere arzând găuri în pantaloni scurți, un proces care transformă genul ăsta de tăieturi în ultimul trend Forever 21.

    Hashtagul #factory are peste 930 de milioane de vizualizări pe TikTok. Sub acea umbrelă se află videoclipuri virale cu animale de pluș injectate cu puf alb și cu peruci portocalii decolorate de plăci cu ace metalice.

tik tok industrial content

  • Facebook a anunțat o serie de noi instrumente de administrare pentru grupuri, inclusiv tool-uri de moderare a comentariilor, ‘Conflict Alerts’ pentru a ajuta la detectarea schimburilor de replici problematice și un dashboard actualizat care scoate în evidență sarcinile de grup care necesită atenție.
  • Glumele cu creșterea roșiilor în grădină ca aluzie la venitul pasiv au pus stăpânire pe Twitter. Uite cum s-a întâmplat.
  • Google s-a răzgândit cu cookiesChrome nu va scăpa de third party cookies până în 2023.
  • Algoritmul TikTok poate părea complex și misterios – dar TikTok a dezvăluit exact cum funcționează! Include factori precum:– Interacțiuni cu utilizatorii: videoclipurile cărora le dai like sau share, conturile pe care le urmărești, comentariile pe care le postezi și conținutul pe care îl creezi.
     Informații despre videoclip: subtitrări, sunete, hashtag-uri.
     Setările contului: preferința de limbă, setarea țării și tipul dispozitivului.

    Mai avem indicatori puternici și slabi. Un indicator puternic ar putea fi dacă un utilizator termină să vizioneze un videoclip de la început până la sfârșit, iar un indicator slab ar fi dacă viewer-ul și creatorul videoclipului sunt ambii în aceeași țară.

    Ce alți factori influențează algoritmul TikTok: hashtag-uri, captions, melodii și sunete populare, orele la care publicul tău este cel mai activ, conținut video și editare, locație.

    Cum ajungi pe pagina TikTok For You: postează constant, experimentează cu dueturile, testează noile caracteristici, creează conținut pe care oamenii să-l urmărească până la capăt.

  • A apărut un raport super interesant de digital news de la The Reuters Institute, în care sunt prezentate statistici referitoare la relația dintre public și media în 2021 în mai multe țări.În România(paginile 98,99), este interesant de observat că încrederea în mass-media a crescut de fapt, în timp ce încrederea în social media a scăzut. Nivelul de interes pentru știri a fost atât de ridicat în timpul pandemiei, încât a fost înregistrată prima schimbare importantă din ultimii 5 ani în peisajul brandurilor românești online: site-ul de știri Digi24 a depășit site-ul de știri al ProTV-ului. Într-o lume jurnalistică plină de senzaționalism, alarmare, fake news și anxietate, aceste canale de știri au reușit în mare parte să-și mențină echilibrul.

studiu presa in romania

  • ATT (App Tracking Transparency, noua politică de confidențialitate Apple) distruge performanța advertising-ului. Află de aici 6 tactici care te ajută să te adaptezi la noul peisaj publicitar.
  • În timp ce unii abia așteaptă La Casa de Papel, noi am așteptat Cannes Lions. Bine, așteptăm și Casa de Papel, dar asta e altă discuție🤫. Cannes Lions 2021 a arătat diferit în acest an, deoarece creativitatea s-a desfășurat în principal pe Zoom. Citește aici despre campaniile care au câștigat Grand Prix și lasă-te inspirat. 💫

Cele 10 KPI-uri de marketing pe care trebuie să le urmărești

KPI marketing gif

Veniturile din vânzări și lead-urile (clienții potențiali) sunt date importante de urmărit. Dar de unde vin? Există mulți alți KPIs (indicatori de performanță) pe care ar trebui să îi urmărești pentru a vedea care campanii și tactici au cel mai mare impact.

Iată căror date ar fi bine să le acorzi atenție: (acum urmează niște terminologii, dar nu te speria, ți le explicăm noi!)

1. Costul de achiziție al clientului (CAC): Costul de achiziție al clientului măsoară câți bani costă transformarea unui lead (potențial client) într-un client pe bune (inclusiv costuri precum forța de muncă și software).

2. Valoarea de viață a clientului (LTV): Customer lifetime value indică venitul total pe care îl poți aștepta de la un singur client. Dacă CAC-ul este mai mare decât LTV-ul, atunci ar trebui să regândești cheltuielile ca să obții noi clienți.

3. Marketing ROI (return on investment): Formula matematică a ROI este (creșterea vânzărilor – investiție de marketing) / investiție de marketing (a se citi exact ca o ecuație 🤓).

4. Lead-uri calificate de marketing (MQL): Un Marketing qualified lead este un potențial client care și-a arătat interesul pentru brandul tău și ar putea deveni o perspectivă serioasă dacă acorzi importanță relației.

5. Referral traffic: traficul de recomandare este un KPI de marketing care te ajută să vezi de unde provin vizitatorii site-ului tău. Este esențial să urmărești asta pentru a înțelege pe ce canal de comunicare ar trebui să depui un efort mai mare.

6. Rata de conversie: acesta este procentul de vizitatori care finalizează o acțiune, cum ar fi înregistrarea la newsletter sau efectuarea unei achiziții. Înțelegerea locurilor în care clienții convertesc sau în care rata de conversie este scăzută te ajută să îți optimizezi CTA-urile (butoanele de call-to-action) și conținutul.

7. Rentabilitatea cheltuielilor publicitare (ROAS): Return on ad spend măsoară venitul generat de publicitate în raport cu investiția ta. Îl poți folosi pentru a determina succesul campaniilor tale publicitare.

Acestea au fost KPI-urile noastre preferate. Vezi lista completă MediaTool cu toate cele 10 KPI-uri pe care ar trebui să le urmărești.


Business & Tehnologie

  • Inflația a atras atenția Americii, iar Rezerva Federală apelează la Lego pentru a explica de ce unele creșteri ale prețurilor vor fi probabil instabile.
  • Utilizatorii Peloton Tread+ (echipamente pentru exerciții fizice) amenință că vor da în judecată compania după ce aceasta a început să perceapă un abonament de 39$ pe lună pentru a  folosi banda de alergat, în condițiile în care anterior era gratuită folosirea. Banda de alergat în sine costă 4000$.
  • Gen Z și milenialii renunță la investiții tradiționale pentru cryptomonede și stocks inspirate după meme-uri. CNBC explorează de ce.
  • Parola este zâmbetul tău… nu, nu e o replică de agățat. Compania de tech Canon abordează problema moralului locului de muncă într-un mod de-a dreptul distopic: sunt instalate camere cu tehnologie AI de „recunoaștere a zâmbetului” în birourile filialei sale chineze.. Camerele permit doar lucrătorilor care zâmbesc să intre în săli sau să rezerve întâlniri, asigurându-se că fiecare angajat este cu siguranță 100% fericit tot timpul. 🙃
  • Tehnologia începe să-și facă apariția de piața de 2 miliarde de euro a construcțiilor. Aceasta  este una dintre cele mai mari industrii din Europa, precum și una dintre cele mai puțin digitalizate. Inevitabil, acest lucru atrage inovația tehnologică și antreprenorii.
  • În această săptămână, Bitcoin a scăzut sub 30.000 de dolari pentru prima dată din ianuarie. Aceasta este jumătate din valoarea pe care o avea în urmă cu doar trei luni și vine pe fondul temerilor că țara cu cea mai mare infrastructură de minat bitcoin din lume, China, încearcă să interzică criptomonedele. În fiecare bull market apar știrile negative cu și despre China. Este diferit de data aceasta? Iată ce știm până acum.
  • Prietenul și capitalismul la Monopoly se cunosc. Istoria reală a Monopoly-ului este fascinantă – și nu este deloc ceea ce știi astăzi. Inventatoarea de mult uitată a jocului, Elizabeth Magie, l-a creat inițial ca o modalitate de a ilustra pericolele capitalismului. În jocul original toată lumea ar beneficia de terenuri cumpărate, deoarece toată lumea ar plăti impozite într-un loc central. Modul „pe minus” de a juca ar fi ca fiecare jucător să adune proprietăți, să-i conducă pe ceilalți în faliment și să fie ultima persoană cu bani. Da, așa jucăm astăzi – și lecțiile originale despre pericolele capitalismului s-au pierdut total. Dacă nu citești povestea asta, desigur.

monopoly povestea

  • Revoluția vaccinului mRNA abia începe. mRNA a adus un vaccin împotriva Covid-19 într-o viteză record. Ar putea urma împotriva gripei, malariei sau HIV-ului. Nimeni nu se aștepta ca primul vaccin Covid-19 să fie la fel de bun pe cât este de fapt. „Speram la un succes de măcar 70%”, spune dr. Ann Falsey, profesor de medicină la Universitatea din Rochester, New York, care a condus un test de 150 de persoane pentru vaccinul Pfizer-BioNTech în 2020.
  • Depozitele cuceresc lumea. Motivul? Boom-ul dorinței de livrare pentru a doua zi.
  • Ai avut prieteni care ți-au dat spoilere cu golurile de pe stadioanele cu Euro 2020? Noi da, din cauză că transmisiunile live sunt decalate. De ce este atât de greu să remediezi decalajul pentru stream-urile live din Euro 2020? De la ultima Cupă Mondială, BBC și ITV și-au făcut stream-urile mai sigure – dar întârzierile vor fi în continuare o problemă.
  • Windows 11, care va intra pe piață până la sfârșitul acestui an, va include un nou Windows Store care va permite dezvoltatorilor de software să își folosească propriile sisteme de plată în aplicație și să nu plătească comisioane către Microsoft. De asemenea, va permite utilizatorilor să instaleze aplicații mobile Android pe laptopurile și computerele lor, datorită asistenței tehnologice oferite de Amazon și Intel.
  • Cum să faci mulți bani plătind puține taxe: Miliardarul Peter Thiel, fondatorul PayPal, a condamnat public „impozitele confiscatorii”. A fost finanțator major al unuia dintre cele mai remarcabile comitete de politică anti-impozitare din SUA. În ultimii 20 de ani, Thiel și-a transformat contul Roth IRA (un fel de pensie privată în SUA) în propriul paradis fiscal pentru a scăpa de plata taxelor. Folosind oferte de investiție greu disponibile pentru oamenii de rând, Thiel și-a adus contul în care avea doar $2.000 în 1999 la incredibila sumă de 5 miliarde de dolari.
  • Acest vizual explică economia din spatele Dollar Stores din America. Despre numerele din spatele lanțurilor de chilipiruri și a negocierilor din subsoluri.
  • *DJ Khaled’s Voice*: Another one! Amazon se alătură trendului mesageriei odată cu achiziționarea Wickr, un serviciu de mesagerie criptat, folosit de agențiile guvernamentale.
  • Rockley Photonics va revoluționa asistența medicală prin măsurarea markerilor biologici cu ajutorul laserelor din ceasul Apple. Metoda lui Rockley implică mai multe lasere pe un singur microcip care măsoară lactoza, alcoolul, glucoza, hidratarea, temperatura corpului, tensiunea arterială, oxigenul din sânge și ritmul cardiac. Această tehnologie este atât de convingătoare, încât Apple le-a plătit deja 70 milioane de dolari. SemiAnalysis consideră că ceasurile Apple în 2022 sau 2023 vor începe să integreze această platformă de detectare fotonică.

apple watch glucoza

 


Psihologia, mult mai aproape de marketing decât crezi

psihologie marketing

Marketingul este despre oameni. Principalul obiectiv este de a-i determina pe aceștia să ia decizii.

Sigur, urmărim valori cum ar fi vizionările videoclipurilor, click-urile pe linkuri, adăugarea la coș etc., dar fiecare dintre aceste acțiuni este în esență o decizie luată.

Și dacă îi putem determina pe consumatori să ia decizii bune în relație cu brandul nostru, îi putem convinge să devină clienți.

Iar asta face ca psihologia să fie o parte esențială a marketingului.

🔍 Folosește aceste 12 sfaturi psihologice pentru a-ți influența publicul:

1. Teoria reciprocității

Ca oameni, suntem mai predispuși să facem ceva pentru alții, după ce au făcut ceva pentru noi. Atunci când oferi în mod constant valoare publicului tău, este posibil ca acesta să răspundă sprijinindu-ți brandul. Asta creează brand advocates.

2. Prea multe alegeri

Prea multe alegeri înseamnă prea multă confuzie. Asta afectează capacitatea unui consumator de a lua o decizie și îl demotivează să o facă. Reduce opțiunile. Crește rata de conversie.

3. Momeala
Perspectiva influențează deciziile. Tot ce trebuie să faci este să modifici perspectiva consumatorului, făcând ca cel mai scump articol să arate ca cea mai bună afacere. Exemplu:

Popcorn mic: 3 lei
Popcorn mediu: 6,50 lei
Popcorn mare: 7 lei

Popcornul mare e afacerea perfectă.

4. Fenomenul Baader-Meinhof

Acest fenomen este atunci când vezi ceva pentru prima dată, apoi simți că începi să-l vezi peste tot. Odată ce ai conștientizat ceva, începi să-l cauți inconștient. Apoi, asta te convinge că este, într-adevăr, peste tot.

5. Efectul Halo

Este mai ușor să faci un client existent să facă o altă achiziție decât să câștigi un client nou. Acesta este efectul Halo. O singură experiență extraordinară cu compania sau produsul tău va crea inconștient o perspectivă pozitivă despre toaaate aspectele brandului tău.

6. Raritate

Frica de a pierde (FOMO = fear of missing out) este reală. Oamenii vor ceea ce pare indisponibil. Dacă le spui că produsul tău e rar, exclusiv, limitat, îi determini pe consumatori să acționeze mai repede.

7. Poziționarea în serie

Oamenii tind să-și amintească primele și ultimele cuvinte. Se numește efectul primacy vs. recency. Pentru a optimiza acest lucru, rearanjează informațiile. Pune cele mai valoroase informații la început și la sfârșit.

8. Personalizare

În mod natural preferăm experiențele personalizate, în care simțim că sunt luate în considerare interesele și preferințele noastre unice. Oamenii nu vor un model care să se potrivească tuturor. Vor un model care să li se potrivească lor.

9. Dovadă socială

Este mai ușor să iei o decizie după ce vezi pe altcineva că o ia și e fericit cu asta. Acesta este motivul pentru care dovada socială contează. Oferă context despre satisfacția de după o decizie. Asta îi va ajuta pe consumatori să ia decizii condiționate.

10. Eliminarea riscului

Obiecțiile îi împiedică pe oameni să ia decizii. Contracarează-le. Exemple:

Încercare gratuită de x zile (Trial)
Nu cere informații de plată pentru încercarea produselor.
Garanție de rambursare în 30 de zile
Mențiunea ”Informațiile tale sunt sigure”

11. Creează un dușman

Conform teoriei identității sociale, simțul de sine al unei persoane se bazează pe un grup cu care se identifică. Pentru a crea o conexiune și mai profundă, creează un inamic comun. Apple a făcut asta cu reclamele Mac vs. PC. A creat un inamic pe care toți utilizatorii Apple l-au putut lăsa în urmă.

12. Piciorul în ușă

Nu toată lumea este pregătită să plătească o anumită sumă din start. Tehnica piciorului în ușă face angajamentul inițial simplu și ușor. Folosește timpul în favoarea ta, pentru a construi încrederea în produsul tău. Exemplu: o perioadă de încercare gratuită de 30 de zile.


✨ Campanii cool: Can’t Touch This

 

Cheetos a câștigat un Grand Prix la categoria Strategie creativă pentru reclama Super Bowl din 2020 cu MC Hammer. Spotul se numește Can’t Touch This și promovează Cheetos Popcorn.

Reclama înfățișează un bărbat care poate ieși din situații iritante, cum ar fi să ajute la ridicarea unei canapele sau să se ocupe de hârtii, deoarece mâinile lui sunt acoperite de praf de la Cheetos Popcorn. De fiecare dată când bărbatul evită cu succes o interacțiune, rapperul MC Hammer apare într-un loc surprinzător cântând celebrul refren.

Leave a Reply