Skip to main content

Salut! Cum te-a g─âsit sezonul ─âsta de Euro 2020? ÔÜŻ Av├ónd biroul ├«n apropiere de centrul Bucure╚Ötiului, noi┬áam prins mai multe momente de s─ârb─âtoare ale fanilor dec├ót meciuri, dar suntem mul╚Ťumi╚Ťi ╚Öi a╚Öa.

├Äntre timp, am ├«nv─â╚Ťat s─â d─âm pase cu ╚Ötiri din marketing ╚Öi tech. ╚śi s─â d─âm gol cum au dat campaniile de anul ─âsta la Cannes Lions. ╚śi s─â nu fim ├«n offside, adic─â┬ás─â-╚Ťi prezent─âm con╚Ťinut c├ót mai relevant┬áca tu s─â ne urm─âre╚Öti ├«n continuare cu interes.┬á­čĽ║­čĆ╗┬áLectur─â pl─âcut─â!

 

├Än edi╚Ťia de azi:

  • Ce au ├«n comun marketingul ╚Öi psihologia?
  • Afl─â cum pandemia a schimbat peisajul mass-media din Rom├ónia.
  • ╚śtiai c─â nu joci Monopoly a╚Öa cum ar trebui?
  • Din TikTok, direct pe Wikipedia.
  • Face ID devine Smile ID. Cum Canon nu ├«i las─â pe angaja╚Ťi s─â intre ├«n companie dec├ót dac─â z├ómbesc.
  • Infla╚Ťi explicat─â folosind piese de Lego.
  • Tinder devine un fel de TikTok de dating pentru genera╚Ťia Z.
  • Ceasul Apple va putea indica temperatura corpului, glucoza, alcoolul, hidratarea etc.
  • Cine lucreaz─â ├«n fabric─â este celebru pe TikTok.
  • Patru cuvinte: Cheetos, McHammer, Grand Prix.
  • Ce aduce now Windows 11.
  • Spoilere de pe stadioanele Euro 2020? Explica╚Ťia o g─âse╚Öti mai jos.
  • Mereu ne-am ├«ntrebat cum func╚Ťioneaz─â algoritmul TikTok. Finally, here it is.

Marketing

  • Tinder a anun╚Ťat unele dintre┬ácele mai mari schimb─âri┬áde la lansarea sa din 2012 p├ón─â acum, pentru a se adapta la un nou peisaj de dating modificat de pandemie. C├óteva caracteristici noi:
    ­čô╣┬áVideoclipuri: Tinder le permite utilizatorilor s─â ata╚Öeze p├ón─â la 9 videoclipuri scurte la profilurile lor.
    ­čî´ŞĆ┬áHot Takes: Utilizatorii pot discuta cele mai controversate p─âreri ├«nainte de matching, func╚Ťie disponibil─â┬áde la 18:00 p├ón─â la miezul nop╚Ťii ├«n timpul s─âpt─âm├ónii.
    ­čöÄ┬áExplore: un mod care ├«╚Ťi permite s─â scanezi camera virtual─â ├«nainte de a intra ╚Öi de a ini╚Ťia o conversa╚Ťie.Dac─â toate astea sun─â ca Tinder care ├«ncearc─â s─â devin─â urm─âtorul TikTok, ai avea pe jum─âtate dreptate. Gen Z reprezint─â peste 50% din baza de utilizatori Tinder, deci nout─â╚Ťile astea sunt binevenite.
  • Primul┬áprogram de loialitate McDonaldÔÇÖs┬áva fi lansat la nivel na╚Ťional ├«n SUA pe 8 iulie.┬áLan╚Ťurile de fast-food vor s─â lanseze programe de recompensare pentru a p─âstra clien╚Ťii digitali pe care i-au c├ó╚Ötigat ├«n timpul pandemiei.
  • Twitter┬álanseaz─â func╚Ťiile Super Follows ╚Öi Ticketed Spaces.┬áSuper Follows le permite creatorilor de pe Twitter s─â genereze venituri lunare, iar prin Ticketed Spaces, utilizatorii ├«╚Öi pot stabili pre╚Ťul biletului oriunde ├«ntre 1$ ╚Öi 999$.
  • TikTok lanseaz─â┬áoficial┬áJumps.┬áCe? Jumps sunt ├«n esen╚Ť─â mini aplica╚Ťii pe care creatorii le pot conecta la videoclipurile lor. TikTok beta a testat Jumps cu c├óteva branduri, inclusiv Wikipedia, aplica╚Ťia de g─âtit Whisk ╚Öi platforma de exerci╚Ťii respiratorii Breathwrk.├Än practic─â, un creator TikTok care distribuie un videoclip ├«n care g─âte╚Öte ar putea redirec╚Ťiona utilizatorii c─âtre re╚Ťet─â prin Whisk.┬áTikTok ╚Öi-a deschis programul Jumps ╚Öi pentru alte branduri, dar trebuie┬ás─â aplice┬ámai ├«nt├ói.

    În prezent, TikTok nu face bani din Jumps ca instrument de e-commerce. Însă, având în vedere că platforma a adus un plus masiv în domeniu, creând parteneriate cu Shopify și Walmart, lucrul ăsta s-ar putea schimba.

  • Rest of the World a publicat o analiz─â fascinant─â asupra┬áFactory Tik Tok┬á╚Öi apari╚Ťia influencerilor chinezi din industria de produc╚Ťie.Totul ├«ncepe cu un clip de 10 secunde care arat─â cum sunt f─âcute m─ânu╚Öile de gr─âdin─ârit.┬á├Än urm─âtoarele s─âpt─âm├óni, TikTok a generat o serie de alte videoclipuri de tip fabric─â. ├Äntr-unul, ni╚Öte muncitori anonimi feliaz─â┬áplante de aloe┬ácu cu╚Ťitul, iar┬áo ma╚Öin─â┬áapoi str├ónge jeleul din interior ├«n c─âzi de plastic. Un altul arat─â lasere arz├ónd g─âuri ├«n pantaloni scur╚Ťi, un proces care transform─â genul ─âsta de t─âieturi ├«n ultimul trend Forever 21.

    Hashtagul #factory are peste 930 de milioane de vizualizări pe TikTok. Sub acea umbrelă se află videoclipuri virale cu animale de pluș injectate cu puf alb și cu peruci portocalii decolorate de plăci cu ace metalice.

tik tok industrial content

  • Facebook a anun╚Ťat o serie de┬ánoi instrumente┬áde administrare pentru grupuri,┬áinclusiv tool-uri de moderare a comentariilor, ‘Conflict Alerts’ pentru a ajuta la detectarea schimburilor de replici┬áproblematice ╚Öi un dashboard┬áactualizat care scoate ├«n eviden╚Ť─â┬ásarcinile de grup care necesit─â aten╚Ťie.
  • Glumele cu cre╚Öterea ro╚Öiilor ├«n gr─âdin─â ca aluzie la venitul pasiv┬áau pus st─âp├ónire pe Twitter.┬áUite cum s-a ├«nt├ómplat.
  • Google s-a r─âzg├óndit cu┬ácookies.┬áChrome nu va sc─âpa de third party cookies┬áp├ón─â ├«n 2023.
  • Algoritmul TikTok poate p─ârea complex ╚Öi misterios – dar┬áTikTok a dezv─âluit┬áexact cum func╚Ťioneaz─â! Include┬áfactori precum:–┬áInterac╚Ťiuni cu utilizatorii:┬ávideoclipurile c─ârora le dai like sau share, conturile pe care le urm─âre╚Öti, comentariile pe care le postezi ╚Öi con╚Ťinutul pe care ├«l creezi.
    ┬áInforma╚Ťii despre videoclip: subtitr─âri, sunete, hashtag-uri.
    ┬áSet─ârile contului: preferin╚Ťa de limb─â, setarea ╚Ť─ârii ╚Öi tipul dispozitivului.

    Mai avem indicatori puternici ╚Öi slabi. Un indicator puternic ar putea fi dac─â un utilizator termin─â s─â vizioneze un videoclip de la ├«nceput p├ón─â la sf├ór╚Öit, iar┬áun indicator slab ar fi dac─â viewer-ul ╚Öi creatorul videoclipului sunt ambii ├«n aceea╚Öi ╚Ťar─â.

    Ce al╚Ťi factori influen╚Ťeaz─â algoritmul TikTok: hashtag-uri, captions, melodii ╚Öi sunete populare, orele la care publicul t─âu┬áeste cel mai activ, con╚Ťinut video ╚Öi editare, loca╚Ťie.

    Cum ajungi pe pagina TikTok For You: posteaz─â┬áconstant, experimenteaz─â┬ácu dueturile, testeaz─â noile caracteristici, creeaz─â┬ácon╚Ťinut pe care oamenii s─â-l urm─âreasc─â p├ón─â la cap─ât.

  • A ap─ârut un raport super interesant de digital news de la The Reuters Institute, ├«n care sunt prezentate statistici referitoare la rela╚Ťia dintre public ╚Öi media ├«n 2021 ├«n mai multe ╚Ť─âri.├Än Rom├ónia(paginile 98,99), este interesant de observat c─â┬á├«ncrederea ├«n mass-media a crescut de fapt, ├«n timp ce ├«ncrederea ├«n social media a sc─âzut.┬áNivelul de interes pentru ╚Ötiri a fost at├ót de ridicat ├«n timpul pandemiei, ├«nc├ót a fost ├«nregistrat─â prima schimbare important─â din ultimii 5 ani ├«n peisajul brandurilor rom├óne╚Öti online: site-ul de ╚Ötiri Digi24 a dep─â╚Öit site-ul de ╚Ötiri al ProTV-ului. ├Äntr-o lume jurnalistic─â plin─â de senza╚Ťionalism, alarmare, fake news ╚Öi anxietate, aceste canale de ╚Ötiri au reu╚Öit ├«n mare parte s─â-╚Öi men╚Ťin─â echilibrul.

studiu presa in romania

  • ATT (App Tracking Transparency, noua politic─â de confiden╚Ťialitate Apple)┬ádistruge performan╚Ťa advertising-ului. Afl─â de┬áaici┬á6 tactici care te ajut─â s─â te adaptezi┬ála noul peisaj publicitar.
  • ├Än timp ce unii abia a╚Öteapt─â La Casa de Papel, noi am a╚Öteptat Cannes Lions. Bine, a╚Ötept─âm ╚Öi Casa de Papel, dar asta e alt─â discu╚Ťie­čĄź.┬áCannes Lions 2021 a ar─âtat diferit ├«n acest an, deoarece creativitatea s-a desf─â╚Öurat ├«n principal pe Zoom. Cite╚Öte┬áaici┬ádespre┬ácampaniile care au c├ó╚Ötigat Grand Prix ╚Öi las─â-te inspirat.┬á­čĺź

Cele 10 KPI-uri de marketing pe care trebuie să le urmărești

KPI marketing gif

Veniturile din v├ónz─âri ╚Öi lead-urile (clien╚Ťii poten╚Ťiali) sunt date importante de urm─ârit. Dar de unde vin? Exist─â mul╚Ťi al╚Ťi KPIs (indicatori de performan╚Ť─â) pe care ar trebui s─â ├«i urm─âre╚Öti pentru a vedea care campanii ╚Öi tactici au cel mai mare impact.

Iat─â c─âror date ar fi bine s─â le acorzi aten╚Ťie: (acum urmeaz─â ni╚Öte terminologii, dar nu te speria, ╚Ťi le explic─âm noi!)

1.┬áCostul de achizi╚Ťie al clientului (CAC): Costul de achizi╚Ťie al clientului m─âsoar─â c├ó╚Ťi bani cost─â transformarea unui lead (poten╚Ťial┬áclient) ├«ntr-un client pe bune (inclusiv costuri precum for╚Ťa de munc─â ╚Öi software).

2. Valoarea de via╚Ť─â a clientului (LTV):┬áCustomer lifetime value┬áindic─â venitul total pe care ├«l po╚Ťi a╚Ötepta de la un singur client. Dac─â CAC-ul este mai mare dec├ót LTV-ul, atunci ar trebui s─â reg├ónde╚Öti cheltuielile ca s─â ob╚Ťii noi clien╚Ťi.

3. Marketing ROI (return on investment):┬áFormula matematic─â a ROI este (cre╚Öterea v├ónz─ârilor – investi╚Ťie de marketing) / investi╚Ťie de marketing (a se citi exact ca o ecua╚Ťie┬á­čĄô).

4. Lead-uri calificate de marketing (MQL): Un┬áMarketing qualified lead┬áeste un poten╚Ťial client care ╚Öi-a ar─âtat interesul pentru brandul t─âu ╚Öi ar putea deveni o perspectiv─â serioas─â dac─â acorzi importan╚Ť─â rela╚Ťiei.

5. Referral traffic:┬átraficul de recomandare este un KPI de marketing care te ajut─â s─â vezi de unde provin vizitatorii site-ului t─âu. Este esen╚Ťial s─â urm─âre╚Öti asta pentru a ├«n╚Ťelege pe ce canal de comunicare ar trebui s─â depui un efort mai mare.

6. Rata de conversie: acesta este procentul de vizitatori care finalizeaz─â o ac╚Ťiune, cum ar fi ├«nregistrarea la newsletter sau efectuarea unei achizi╚Ťii. ├Än╚Ťelegerea locurilor ├«n care clien╚Ťii convertesc sau ├«n care rata de conversie este sc─âzut─â te ajut─â s─â ├«╚Ťi optimizezi CTA-urile (butoanele de call-to-action) ╚Öi con╚Ťinutul.

7. Rentabilitatea cheltuielilor publicitare (ROAS):┬áReturn on ad spend┬ám─âsoar─â venitul generat de publicitate ├«n raport cu investi╚Ťia ta. ├Äl po╚Ťi folosi pentru a determina succesul campaniilor tale publicitare.

Acestea au fost KPI-urile noastre preferate. Vezi lista completă MediaTool cu toate cele 10 KPI-uri pe care ar trebui să le urmărești.


Business & Tehnologie

  • Infla╚Ťia a atras aten╚Ťia Americii, iar┬áRezerva Federal─â apeleaz─â la Lego┬ápentru a explica de ce unele cre╚Öteri ale pre╚Ťurilor vor fi probabil instabile.
  • Utilizatorii Peloton Tread+ (echipamente pentru exerci╚Ťii fizice) amenin╚Ť─â c─â┬ávor┬áda ├«n judecat─â compania┬ádup─â ce aceasta a ├«nceput s─â perceap─â un abonament de 39$ pe lun─â pentru a┬á folosi banda┬áde alergat, ├«n condi╚Ťiile ├«n care anterior era gratuit─â folosirea. Banda de alergat ├«n sine cost─â┬á4000$.
  • Gen Z ╚Öi milenialii renun╚Ť─â la investi╚Ťii tradi╚Ťionale pentru cryptomonede ╚Öi stocks inspirate dup─â meme-uri. CNBC exploreaz─â┬áde ce.
  • Parola este z├ómbetul t─âu… nu, nu e o replic─â de ag─â╚Ťat. Compania de tech Canon abordeaz─â┬áproblema moralului locului de munc─â ├«ntr-un mod de-a dreptul distopic: sunt instalate camere cu tehnologie AI de┬áÔÇ×recunoa╚Ötere a z├ómbetuluiÔÇŁ┬á├«n birourile filialei sale chineze.. Camerele permit doar lucr─âtorilor care z├ómbesc s─â intre ├«n s─âli sau s─â rezerve ├«nt├ólniri, asigur├óndu-se c─â fiecare angajat este cu siguran╚Ť─â 100% fericit tot timpul.┬á­čÖâ
  • Tehnologia ├«ncepe s─â-╚Öi fac─â apari╚Ťia de pia╚Ťa de 2 miliarde de euro a construc╚Ťiilor. Aceasta┬á este una dintre cele mai mari industrii din Europa, precum ╚Öi una dintre┬ácele mai pu╚Ťin digitalizate. Inevitabil, acest lucru atrage inova╚Ťia tehnologic─â ╚Öi antreprenorii.
  • ├Än aceast─â s─âpt─âm├ón─â, Bitcoin a sc─âzut sub 30.000 de dolari pentru prima dat─â din ianuarie. Aceasta este jum─âtate din valoarea pe care o avea ├«n urm─â cu doar trei luni ╚Öi vine pe fondul temerilor c─â ╚Ťara cu cea mai mare infrastructur─â de minat bitcoin din lume, China, ├«ncearc─â s─â interzic─â criptomonedele. ├Än fiecare bull market apar ╚Ötirile negative cu ╚Öi despre China. Este diferit de data aceasta? Iat─â┬áce ╚Ötim p├ón─â acum.
  • Prietenul ╚Öi capitalismul┬ála Monopoly se cunosc. Istoria real─â a Monopoly-ului┬áeste fascinant─â – ╚Öi nu este deloc ceea ce ╚Ötii ast─âzi.┬áInventatoarea de mult uitat─â a jocului, Elizabeth Magie, l-a creat ini╚Ťial ca o modalitate de a ilustra pericolele capitalismului. ├Än jocul original┬átoat─â lumea ar beneficia de terenuri cump─ârate, deoarece toat─â lumea ar pl─âti impozite ├«ntr-un loc central.┬áModul ÔÇ×pe minusÔÇŁ de a juca ar fi ca fiecare juc─âtor s─â adune propriet─â╚Ťi, s─â-i conduc─â pe ceilal╚Ťi ├«n faliment ╚Öi s─â fie ultima persoan─â cu bani. Da, a╚Öa juc─âm ast─âzi – ╚Öi lec╚Ťiile originale despre pericolele capitalismului s-au pierdut total. Dac─â nu cite╚Öti┬ápovestea asta, desigur.

monopoly povestea

  • Revolu╚Ťia vaccinului mRNA┬áabia ├«ncepe. mRNA a adus┬áun vaccin ├«mpotriva Covid-19 ├«ntr-o vitez─â record. Ar┬áputea urma ├«mpotriva gripei, malariei┬ásau HIV-ului.┬áNimeni┬ánu se a╚Ötepta ca primul vaccin Covid-19 s─â fie la fel de bun pe c├ót este de fapt. ÔÇ×Speram la un succes de m─âcar┬á70%ÔÇŁ, spune dr. Ann Falsey, profesor de medicin─â la Universitatea din Rochester, New York, care a condus un test de 150 de persoane pentru vaccinul Pfizer-BioNTech ├«n 2020.
  • Depozitele cuceresc lumea. Motivul?┬áBoom-ul dorin╚Ťei de┬álivrare pentru a doua zi.
  • Ai avut prieteni care ╚Ťi-au dat spoilere cu golurile de pe stadioanele cu Euro 2020? Noi da, din cauz─â c─â transmisiunile live sunt decalate. De ce este at├ót de greu s─â remediezi decalajul pentru stream-urile live din┬áEuro 2020?┬áDe la ultima Cup─â Mondial─â, BBC ╚Öi ITV ╚Öi-au f─âcut stream-urile mai sigure – dar ├«nt├órzierile vor fi ├«n continuare o problem─â.
  • Windows 11, care va intra pe pia╚Ť─â p├ón─â la sf├ór╚Öitul acestui an, va include un nou Windows Store care va permite dezvoltatorilor de software s─â ├«╚Öi foloseasc─â propriile sisteme de plat─â ├«n aplica╚Ťie ╚Öi s─â nu pl─âteasc─â comisioane c─âtre Microsoft. De asemenea, va permite utilizatorilor s─â instaleze aplica╚Ťii mobile Android pe laptopurile ╚Öi computerele lor, datorit─â asisten╚Ťei tehnologice oferite de Amazon ╚Öi┬áIntel.
  • Cum s─â faci mul╚Ťi bani pl─âtind pu╚Ťine taxe:┬áMiliardarul Peter Thiel, fondatorul PayPal, a condamnat public ÔÇ×impozitele confiscatoriiÔÇŁ. A fost finan╚Ťator major al unuia dintre cele mai remarcabile comitete de politic─â anti-impozitare din SUA. ├Än ultimii 20 de ani, Thiel ╚Öi-a transformat contul Roth IRA (un fel de┬ápensie privat─â ├«n SUA) ├«n propriul paradis fiscal pentru a sc─âpa de plata taxelor. Folosind┬áoferte de investi╚Ťie greu disponibile pentru oamenii de r├ónd, Thiel ╚Öi-a adus contul ├«n care avea doar $2.000 ├«n 1999 la incredibila sum─â de 5 miliarde de dolari.
  • Acest vizual┬áexplic─â economia din spatele Dollar Stores din America. Despre numerele din spatele lan╚Ťurilor de chilipiruri ╚Öi a negocierilor din subsoluri.
  • *DJ Khaled’s Voice*: Another one!┬áAmazon┬áse al─âtur─â trendului mesageriei odat─â cu achizi╚Ťionarea Wickr, un serviciu de mesagerie criptat, folosit de agen╚Ťiile guvernamentale.
  • Rockley Photonics┬áva revolu╚Ťiona asisten╚Ťa medical─â prin m─âsurarea markerilor biologici cu ajutorul laserelor din ceasul Apple.┬áMetoda lui Rockley implic─â mai multe lasere pe un singur microcip care m─âsoar─â┬álactoza, alcoolul, glucoza, hidratarea, temperatura corpului, tensiunea arterial─â, oxigenul din s├ónge ╚Öi ritmul cardiac. Aceast─â tehnologie este at├ót de conving─âtoare, ├«nc├ót Apple le-a pl─âtit deja 70 milioane de dolari. SemiAnalysis consider─â c─â ceasurile Apple ├«n 2022 sau 2023 vor ├«ncepe s─â integreze aceast─â platform─â de detectare fotonic─â.

apple watch glucoza

 


Psihologia, mult mai aproape de marketing decât crezi

psihologie marketing

Marketingul este despre oameni. Principalul obiectiv este de a-i determina pe aceștia să ia decizii.

Sigur, urm─ârim valori cum ar fi vizion─ârile videoclipurilor, click-urile pe linkuri, ad─âugarea la co╚Ö etc., dar fiecare dintre aceste ac╚Ťiuni este ├«n esen╚Ť─â o decizie luat─â.

╚śi dac─â ├«i putem determina pe consumatori s─â ia decizii bune ├«n rela╚Ťie cu brandul nostru, ├«i putem convinge s─â devin─â clien╚Ťi.

Iar asta face ca psihologia s─â fie o parte esen╚Ťial─â a marketingului.

­čöŹ Folose╚Öte aceste 12 sfaturi psihologice pentru a-╚Ťi influen╚Ťa publicul:

1. Teoria reciprocit─â╚Ťii

Ca oameni, suntem mai predispu╚Öi s─â facem ceva pentru al╚Ťii, dup─â ce au f─âcut ceva pentru noi. Atunci c├ónd oferi ├«n mod constant valoare publicului t─âu, este posibil ca acesta s─â r─âspund─â sprijinindu-╚Ťi brandul. Asta creeaz─â brand advocates.

2. Prea multe alegeri

Prea multe alegeri ├«nseamn─â prea mult─â confuzie. Asta afecteaz─â capacitatea unui consumator de a lua o decizie ╚Öi ├«l demotiveaz─â s─â o fac─â. Reduce op╚Ťiunile. Cre╚Öte rata de conversie.

3. Momeala
Perspectiva influen╚Ťeaz─â deciziile. Tot ce trebuie s─â faci este s─â modifici perspectiva consumatorului, f─âc├ónd ca cel mai scump articol s─â arate ca cea mai bun─â afacere. Exemplu:

Popcorn mic: 3 lei
Popcorn mediu: 6,50 lei
Popcorn mare: 7 lei

Popcornul mare e afacerea perfect─â.

4. Fenomenul Baader-Meinhof

Acest fenomen este atunci c├ónd vezi ceva pentru prima dat─â, apoi sim╚Ťi c─â ├«ncepi s─â-l vezi peste tot. Odat─â ce ai con╚Ötientizat ceva, ├«ncepi s─â-l cau╚Ťi incon╚Ötient. Apoi, asta te convinge c─â este, ├«ntr-adev─âr, peste tot.

5. Efectul Halo

Este mai u╚Öor s─â faci un client existent s─â fac─â o alt─â achizi╚Ťie dec├ót s─â c├ó╚Ötigi un client nou. Acesta este efectul Halo.┬áO singur─â experien╚Ť─â extraordinar─â cu compania sau produsul t─âu va crea incon╚Ötient o perspectiv─â pozitiv─â despre toaaate aspectele brandului t─âu.

6. Raritate

Frica de a pierde┬á(FOMO = fear of missing out)┬áeste real─â. Oamenii vor ceea ce pare indisponibil. Dac─â le spui c─â produsul t─âu e rar, exclusiv, limitat, ├«i determini pe consumatori s─â ac╚Ťioneze mai repede.

7. Pozi╚Ťionarea ├«n serie

Oamenii tind s─â-╚Öi aminteasc─â primele ╚Öi ultimele cuvinte. Se nume╚Öte efectul┬áprimacy vs. recency. Pentru a optimiza acest lucru, rearanjeaz─â informa╚Ťiile. Pune cele mai valoroase informa╚Ťii la ├«nceput ╚Öi la sf├ór╚Öit.

8. Personalizare

├Än mod natural prefer─âm experien╚Ťele personalizate,┬á├«n care sim╚Ťim c─â sunt luate ├«n considerare interesele ╚Öi preferin╚Ťele noastre unice. Oamenii nu vor un model care s─â se potriveasc─â tuturor. Vor un model care s─â li se potriveasc─â lor.

9. Dovad─â social─â

Este mai u╚Öor s─â iei o decizie dup─â ce vezi pe altcineva c─â o ia ╚Öi e fericit cu asta.┬áAcesta este motivul pentru care dovada social─â conteaz─â.┬áOfer─â context despre satisfac╚Ťia de┬ádup─â┬áo decizie. Asta┬á├«i va ajuta pe consumatori s─â ia decizii condi╚Ťionate.

10. Eliminarea riscului

Obiec╚Ťiile ├«i ├«mpiedic─â pe oameni s─â ia decizii. Contracareaz─â-le. Exemple:

Încercare gratuită de x zile (Trial)
Nu cere informa╚Ťii de plat─â pentru ├«ncercarea produselor.
Garan╚Ťie de rambursare ├«n 30 de zile
Men╚Ťiunea ÔÇŁInforma╚Ťiile tale sunt sigureÔÇŁ

11. Creează un dușman

Conform teoriei identit─â╚Ťii sociale, sim╚Ťul de sine al unei persoane se bazeaz─â pe un grup cu care se identific─â. Pentru a crea o conexiune ╚Öi mai profund─â, creeaz─â un inamic comun. Apple a f─âcut asta cu reclamele Mac vs. PC. A creat un inamic pe care to╚Ťi utilizatorii Apple l-au putut l─âsa ├«n urm─â.

12. Piciorul în ușă

Nu toat─â lumea este preg─âtit─â s─â pl─âteasc─â o anumit─â sum─â din start. Tehnica piciorului ├«n u╚Ö─â face angajamentul ini╚Ťial simplu ╚Öi u╚Öor.┬áFolose╚Öte timpul ├«n favoarea ta, pentru a construi ├«ncrederea ├«n produsul t─âu. Exemplu: o perioad─â de ├«ncercare gratuit─â de 30 de zile.


ÔťĘ Campanii cool: Can’t Touch This

 

Cheetos┬áa c├ó╚Ötigat un Grand Prix la categoria Strategie creativ─â pentru reclama Super Bowl din 2020 cu MC Hammer. Spotul se nume╚Öte CanÔÇÖt Touch This ╚Öi promoveaz─â Cheetos Popcorn.

Reclama ├«nf─â╚Ťi╚Öeaz─â un b─ârbat care poate ie╚Öi din situa╚Ťii iritante, cum ar fi s─â ajute la ridicarea unei canapele sau s─â se ocupe de h├órtii, deoarece m├óinile lui sunt acoperite de praf de la Cheetos Popcorn. De fiecare dat─â c├ónd b─ârbatul evit─â cu succes o interac╚Ťiune, rapperul MC Hammer apare ├«ntr-un loc surprinz─âtor c├ónt├ónd celebrul refren.