Skip to main content

În ediția de azi:

  • Podcasturile vin și pe Facebook începând de săptămâna viitoare.
  • Codul sursă al World Wide Web va fi scos la licitație ca NFT.
  • YouTube Shorts nu se mai satură din a copia TikTok: acum poți prelua fișiere audio și folosi în videoclipurile tale.
  • Faptul că un client IKEA își construiește singur mobila nu este un minus. Este cel mai mare plus al companiei.
  • Ai undă verde la ad-urile despre criptomonede pe Google.
  • 7 trucuri ușoare pentru imbunătățirea ratei de conversie pe site-ul tău.
  • Învață despre cognitive biases și cum să îmbunătățești experiența clienților de la hotelul care a lansat linia de asistență pentru înghețată.

Marketing

  • Facebook plănuiește să lanseze pe 22 iunie propriul produs pentru podcasturi, iar ulterior va adăuga și o funcție prin care utilizatorii vor putea distribui segmente audio selectate de ei din episoadele favorite.
    Realizatorii de podcasturi vor putea include feed-ul RSS cu episoadele într-o secțiune dedicată a paginii iar pentru fiecare episod se va publica o postare în News Feed.

  • De ani de zile, big tobacco știa despre riscurile fumatului și a ales să nu spună nimic. În schimb, promovarea fumatului a devenit din ce în ce mai intensă și oamenii au murit. Acest gen de publicitate a fost ca o platformă de lansare pentru fake news. Este o poveste tristă, dar utilă, despre impactul puternic al unui storytelling bun folosit în scopuri rele, și despre cum trebuie să ne învățăm și pe noi și pe cei dragi nouă să recunoaștem și să ignorăm acest tip de înșelăciune.
  • Spotify lansează Only You, funcția în format de story care arată cele mai curioase obiceiuri muzicale pe care le ai. De la zodiac muzical și călătorit în timp, până la artiștii pe care i-ai chema la masă. O altă funcție mult așteptată, Blend, creează un playlist bazat pe gusturile muzicale a două persoane, se lansează și în versiunea beta.
  • Un studiu recent constată că 48% din traficul publicitar de pe site-urile de fake news vine din Google. Iar de 32% din ad-urile afișate pe acele site-uri de calitate joasă, tot Google este responsabil.
  • Feature-ul de a prelua audio din videoclipuri pentru a fi folosit și de alți utilizatori este cel mai mare punct forte al TikTok. Permite utilizatorilor să filtreze mai bine și să descopere conținut nou cu același sunet. În curând, YouTube va extinde această funcție pentru Shorts, permițând utilizatorilor să încerce sunete din orice conținut încărcat pe YouTube.
  • Cu toate că pare ciudat, o parte a succesului gigantului de mobilă IKEA se datorează politicii care impune clienților să-și construiască singuri produsele. Pentru că o dată ce te implici fizic, te implici și emoțional și te atașezi și mai mult de mobilierul tău. Este al tău din toate punctele de vedere: cumpărat și asamblat de tine.

  • Surprinzător, Google a renunțat la o politică veche de aproape 3 ani care interzicea reclamele la exchange-urile de criptomonedeReclamele la platforme de criptomonede sunt acum permise, iar odată cu acest lucru deja sunt raportate și creșteri ale scam-urilor promovate.
  • Avem rețeta pentru a fi cel mai bun storyteller de pe Instagram! Acest articol îți arată 32 de trucuri și features pentru Stories. Află cum să te folosești de culori, să faci conținutul tappable și să arate și într-un mare fel, să te joci cu fonturile și muzica, să acoperi hashtagurile inestetice și muuulte altele.
  • Facebook publică un nou raport cu factorii cheie care influențează achizițiile online: conveniență, varietate, preț și serviciu.
  • YouTube va interzice alcoolul, jocurile de noroc și anunțurile politice în plasamentele din Masthead.
  • Twitter lansează o nouă serie de insights care analizează cele mai recente tendințe în mass-media și entertainment.
  • Google lansează Search Console Insights, care este conceput pentru a ajuta administratorii de site-uri să înțeleagă ce conținut rezonează cel mai bine cu publicul lor și cum îl găsesc. Datele din SCI sunt bazate pe informații colectate atât din Search Console cât și din Analytics.
  • Apple a dezvăluit informații despre Mail Privacy Protection, o nouă caracteristică ce restricționează serviciile de e-mail și advertiserii de la colectarea informațiilor despre utilizatorii săi.

🔍 7 trucuri pentru a-ți optimiza website-ul

Oamenii sunt scanere. Adică, atunci când aterizăm pe un site, scanăm în mod natural pagina înainte de a o citi. Nu ești singurul. Așa că hai să luăm ca exemplu site-ul Apple și să observăm cum își optimizează site-ul și pentru cei care scanează, dar și pentru cei care citesc în detaliu informațiile. Dacă vei aplica și tu sfaturile de mai jos, vei îmbunătăți rata de conversie pe site-urile tale iar asta se va traduce în mai multe vânzări.

1. Colțul din stânga sus este cel mai valoros

Un utilizator tocmai a vizitat site-ul tău. Pagina se încarcă și e gata să înceapă scanarea. Iată cum va scana partea de deasupra:

Începe în colțul din stânga sus (#1).
Scanează spre dreapta și puțin mai jos (#2).
Scanează restul secțiunii (#3).

Deci, iată ce ar trebui să faci:

Colțul din stânga sus ar trebui să fie despre valoarea brandului tău (prioritatea #1).
Sub el ar trebui să fie subtitlul care arată cum creezi acea valoare (prioritatea #2).
În dreapta ar trebui să fie fotografia produsului, dovada socială sau formularul pentru lead-uri (prioritatea #3).

2. F-Patterns

Oamenii citesc în formă de F. Modelul F arată că oamenii aleg să scaneze în detrimentul cititului la prima vedere. Iată cum funcționează:

Un utilizator va citi mai întâi într-o mișcare orizontală. Va scana partea superioară a conținutului (prima bară dintr-un F).
Apoi, scanează puțin mai jos și continuă să scaneze orizontal (a doua bară dintr-un F).
În cele din urmă, utilizatorii vor scana în partea stângă a paginii, pe verticală. Modelul F este mai dominant pe paginile cu text mare (landing page-uri lungi, postări pe blog, pagina cu rezultatele căutării).

Poți optimiza asta folosindu-te de titluri dominante în stânga și începerea propozițiilor cu cuvinte cheie.

3. Intro-ul

Scoate în evidență paragraful de deschidere fie cu un font îndrăzneț, fie cu un font mai mare. Un studiu de eye-tracking a arătat că 95% dintre utilizatori citesc toate sau mare majoritate dintre paragrafele care încep cu un font mai mare sau cu caractere marcate cu bold.

Folosește acea primă frază pentru a te conecta cu cititorul. Același lucru este valabil și pentru bullet points. Evidențiază cu bold primele cuvinte ale fiecărui punct.

4. Above the Fold

Adică poziționat în jumătatea de sus a unei pagini, vizibil fără a da scroll. Așa îți vor parcurge cei mai mulți utilizatori site-ul:

Vor citi zona above the fold.
Vor scana corpul site-ului.
Vor citi partea de jos a site-ului.

Aceasta nu înseamnă că oamenii nu vor da scroll, ci că zona above the fold este cea mai importantă și ea poate face diferența între un utilizator care citește restul conținutului și convertește sau părăsește pagina.

5. De la stânga la dreapta

Un studiu a arătat că 80% din timp vizionăm partea stângă a paginii și doar 20% ni-l petrecem citind în partea dreaptă.

Deci pune titluri, subtitluri și context în partea stângă.

6. Imagini care completează copy-ul

Vei observa că site-urile cu conversie ridicată au în dreapta o imagine a unui produs/persoană/grafic. Acest lucru este intenționat și ajută la captarea și păstrarea atenției. Asigură-te că se armonizează cu copy-ul.

7. Fă headline-urile să strălucească

Headline-urile mari atrag atenția mai ales atunci când un utilizator tocmai a aterizat pe pagina ta. Ele urlă „citește asta!” Păstrează-le în colțul din stânga și ai descoperit rețeta succesului.


Bias cognitiv: Regula Peak-End în marketing

Oamenii își amintesc o experiență, indiferent dacă este negativă sau pozitivă, în funcție de modul în care s-au simțit în momentul punctului culminant și la final, în loc să judece experiența ca întreg.

Cum poți aplica acest bias cognitiv în marketing? Oh, you’re in for a treat:

Reduceri surpriză

Include discount-uri surpriză la plată sau oferă mici cadouri la plecare clienților care ies din magazin. Făcând nu prima, ci ultima impresie bună, clienții sunt mai predispuși să se întoarcă și să se gândească cu interes la brandul tău de aici înainte.

Vârful emoțional

Creează un vârf emoțional în mod intenționat. Nu trebuie să fie scump, să investești mult în el. Poți crea cu ușurință experiențe frumoase pentru clienți cu acțiuni simple, cum ar fi folosirea numelor oamenilor, amintirea datelor importante din viața lor sau simplificarea unui proces.

Exemple

Fii remarcabil

Magic Castle este al doilea cel mai bun hotel din Los Angeles, conform Trip Advisor. De ce? Pentru că se concentrează pe crearea unor momente memorabile. Unul dintre ele este linia de asistență pentru… înghețată. În orice moment, zi sau noapte, poși ridica receptorul clasicului telefon roșu de lângă piscină și poți forma numărul pentru acest helpline. Un bărbat cu mănuși albe apare imediat cu un platou de argint cu înghețată gratis.

Fii uman

Chewy livrează flori și un card de condoleanțe clientului al cărui animal de companie a decedat.

Fii empatic

Zappos își încurajează reprezentanții de client service să se conecteze cu clienții, să fie empatici și să le asculte problemele. Aceștia dețin și recordul mondial pentru cel mai lung apel telefonic de customer service, aproape 11 ore.

Sprijin non-stop

Shopify oferă un support chat 24/7.

Scrisori de mulțumire scrise de mână

Funcționează foarte bine! Dar trebuie să se potrivească brandului tău. Poți include cupoane de reducere în interior.

 


📲 Business & Tehnologie

  • Insigniam a lansat The Post-Pandemic Survey 2021, referitor la schimbările de percepție ale angajaților și ale angajatorilor asupra vieții personale și a mediului de lucru. Am descoperit niște cifre foarte interesante. 42% au spus că familia se va afla pe primul loc de acum încolo și că nu vor mai alege un program inflexibil. 57% se așteaptă ca liderii să fie „reali” și înțelegători de acum.  17% au spus că a crescut awarenessul față de incertitudine și că ar trebui să fie mai adaptabili. 70% dintre lideri au afirmat că înțeleg mai bine empatia la locul de muncă.
  • Schimbările pe care Google le-a făcut la ad-tracking pe Android încă nu sunt suficiente. La sfârșitul acestui an, o actualizare a serviciilor Google Play va fi lansată pe dispozitivele Android 12, care vor șterge pur și simplu ID-ul unic de advertiser dacă alegi în setările Google să renunți la ad-urile personalizate.
  • Elon Musk dezvăluie noul Tesla Model S Plaid. Compania de vehicule electrice va începe cu 25 de livrări vineri seara și promite să ajungă la 1.000 de mașini pe săptămână începând de trimestrul următor.
  • Stilul de viață al milenialilor e pe cale să se schimbe! Prețurile pentru Uber, scutere, închirieri Airbnb și alte platforme specifice sharing economy este în creștere, deoarece companiile de tehnologie urmăresc profitabilitatea.
  • Facebook plănuiește să lanseze primul său smartwatch. Aceștia anunță că gadgetul va avea două camere, una frontală pentru a captura imagini atunci când ceasul este la mână iar cealaltă pe spatele dispozitivului, pentru a fi folosită atunci când acesta este atașat altor accesorii cum ar fi rucsacurile.
  • De când abonările au mai scăzut, Netflix a lansat un magazin online care va vinde produse în ediție limitată pe baza serialelor sale. Netflix.shop este disponibil în SUA și va fi lansat și în alte țări în următoarele luni. Colecția de debut include îmbrăcăminte și figurine bazate pe anime-urile Yosuke și Eden, articole decorative inspirate din Lupin, realizate la Luvru în Franța, colecții inspirate din Stranger Things și The Witcher.

  • Marțea trecută va fi amintită ca ziua în care internetul s-a stricat. Site-uri precum Amazon, Reddit, Spotify, eBay, Twitch, Pinterest și CNET au fost offline din cauza unei întreruperi majore a CDN-ului(Content Delivery Network) al Fastly. Furnizorul a publicat o postare pe blog care descrie exact ceea ce s-a întâmplat – și se pare că întregul incident a fost declanșat de un singur client Fastly. Citește continuarea aici.
  • Hai să te învățăm cum să pierzi bani încercând să faci mulți bani: apucă-te de stock market, scrie o carte, predă cursuri online (dacă mai sunt și de life coaching, e perfect), ia o diplomă, fă-te inventator, fă online advertising, nu îți mai termina proiectele. În schimb, dacă chiar vrei să reușești, uite aici cealaltă față a monedei: urmărește-ți interesele, gândește pe termen lung, fă-ți mai întâi o comunitate și de abia după aceea gândește-te la bani (poți scrie o carte sau preda cursuri, doar fă-o pentru că îți place, nu te aștepta să fii milionar din prima), nu mai renunța.
  • În acest interviuCEO-ul Waze, Noam Bardin, ne dezvăluie povestea prea puțin cunoscută din spatele companiei. Uite 3 idei cu care noi am rămas:

    1. „Prima dată când am încercat aplicația Waze, îmi amintesc că soția mea a spus: Wow, sunt alți oameni care folosesc asta. Nu mă simt singură. Sentimentul a fost foarte, foarte important și a rămas cu mine. […] De multe ori, startup-urile se concentrează prea mult pe ceea ce face tehnologia, și prea puțin pe ceea ce simte utilizatorul atunci când o folosește.”

    2. „Cum crezi că ar vorbi utilizatorii aplicației tale peste 5 ani despre tine? Ce cuvinte ar folosi? Pare o prostie. Dar, de fapt, răspunsul ăsta îți dictează întreaga strategie, misiune și viziune. Evident, când începi, nu știi ce vor spune despre tine. Deci ce vrei să spună despre tine?”

    3. „Nimeni nu te cunoaște. Ești un startup. Nimeni nu a auzit vreodată despre tine. Și, de asemenea, nu ai cum să înțelegi de ce alte companii fac ceea ce fac. Pentru că și ele au pornit ca startup. Un lucru pe care încerc să-l spun fondatorilor este să nu mai negocieze cu ei înșiși. Fă ce este bine pentru utilizatorii și pentru afacerea ta. Nu presupune că știi ce se întâmplă în celelalte companii.”

  • United Airlines va cumpăra 15 avioane ultrarapide de la start-up-ul Boom Supersonic cu opțiunea de a achiziționa încă 35 în vitor. Primul avion comercial supersonic Boom, denumit Overture, nu a fost încă construit sau certificat. Boom vrea să înceapă serviciul de călătorie în 2029 cu un avion care ar putea zbura la Mach 1.7 și ar putea reduce timpii de zbor la jumătate.
  • Catfish, un dezvoltator de coduri pentru jocuri video, își făcea mustrări de conștiință. Tocmai suspendase vânzarea cheat-ului său profitabil pentru PUBG Mobile după ce doi dintre cei mai apropiați colaboratori ai săi dispăruseră de zile întregi și clienții erau furioși. În dimineața zilei de 20 ianuarie, după o noapte neliniștită, a văzut în cele din urmă un mesaj al unuia dintre vânzători, care îl avertiza că trebuie să meargă brusc într-o excursie la Shanghai. Citește mai departe aici despre cel mai mare imperiu de cheating din jocurile video.
  • ProPublica a obținut informații de pe IRS (ANAF-ul din Statele Unite) care arată cum miliardarii precum Jeff Bezos, Elon Musk și Warren Buffett plătesc o sumă mică din impozitul pe venit, în comparație cu bogăția lor exorbitantă – uneori, chiar nu plătesc nimic.
  • Codul-sursă pentru World Wide Web, scris de Tim Berners-Lee, este de vânzare la Sotheby’s ca parte a unui NFT cu oferte începând de la 1000 de dolari. Licitația online se numește This Changed Everything și are loc în perioada 23-30 iunie.

    „De ce un NFT? Ei bine, este un lucru firesc de făcut… când ești informatician și când scrii cod și ai avut o activitate de mulți ani”, a spus Berners-Lee într-un comunicat. „Mi se pare corect să-mi semnez digital autograful pe un artefact complet digital”.


✨ Campanii cool: The Land of Absurdity

În primul rând, Happy Pride Month! 🏳️‍🌈

Amnesty International a lansat un site de satiră care batjocorește ideologia acelor „LGBT-free zones” care au fost introduse în Polonia. Peste 100 de regiuni din Polonia sunt acum zone care interzic LGBT, ducând la o creștere a ostilității față de persoanele din comunitate, hate speech și atacuri violente. Ideea în sine este ridicolă, deoarece libertatea de a iubi ar trebui să fie o normalitate.

Site-ul Amnesty, numit „The Land of Absurdity”, permite oamenilor să introducă propriile lor zone libere fără sens, precum „Zona care interzice părul din nas” sau „Zona în care nu au voie cei cu intoleranță la lactoză”. Site-ul generează deja sute de zone noi care vor fi transmise mai departe guvernului polonez.

Leave a Reply