Bine te-am regăsit!
Cum ai petrecut luni blackout-ul social media? 🤯 Sperăm că te-ai deconectat un pic și ai avut mai mult timp pentru viața reală.
Spre exemplu, noi am căutat în continuare colegi pentru echipa adacity! Așa că dacă te tentează sau cunoști oameni care își doresc un post de Account Manager, PPC Specialist sau Technical Marketer, dă-ne un buzz! (pun intended). Mai multe detalii găsești pe adacity.ro. Am aprecia mult ajutorul tău!
Mai jos, cele mai actuale știri din marketing și tech, două deep dives suuuper interesante și o campanie foarte mișto. 👇🏻🤓
În ediția de azi:
- Se află lucruri tot mai înfricoșătoare despre Facebook. Fostul product manager de la Facebook mărturiesește adevăratele intenții pe care compania le are.
- Facebook exploatează refugiații din tabere pentru a-și îmbunătăți funcția de inteligență artificială.
- Google Search crește tot mai mult. Află cum te poți adapta.
- Căderea serverelor Facebook, Instagram și WhatsApp, explicată pe înțelesul tuturor.
- Google Maps lansează o nouă funcție care poate vedea incendiile de vegetație pe hartă.
- India a închis tot internetul ca să nu copieze oamenii la un test.
- Pandora papers: cum miliardarii și liderii mondiali fentează sistemul economic.
- Ierarhia optimizărilor: cum să te folosești de fiecare „chichiță” ca să crești conversiile.
Digital & Media
🔸 Clubhouse dezvăluie 4 noi caracteristici: Clips, Replays, Universal Search și spatial audio pentru Android. Rețeaua socială a declarat că a ajuns la 1 miliard de mesaje trimise prin intermediul funcției sale de DM, Backchannel, care a debutat în iulie. Mai mult, a ajuns la 700.000 de camere create pe zi, în creștere față de 300.000 în mai.
În ceea ce privește noile caracteristici, Clubhouse a început să lanseze Clips în beta pentru un grup mic de creatori. Funcția permite utilizatorilor să creeze și să distribuie clipuri de 30 de secunde din camerele publice pe Clubhouse, precum și pe alte platforme precum Facebook, iMessage, Twitter și WhatsApp.
🔸 TikTok a anunțat o serie de noi funcții și parteneriate în speranța de a atrage mai mulți publicitari pe aplicație. În ecuația asta a fost implicat și parteneriatul cu Integral Ad Science pentru a ajuta specialiștii în marketing să se asigure că videoclipurile lor apar în contextele potrivite.
Dincolo de brand safety, TikTok a dezvăluit noi instrumente pentru a ajuta specialiștii în marketing în analiza reclamelor. Asta include și un parteneriat cu DoubleVerify.
🔸 LinkedIn a lansat un nou trigger în automatizările pentru generarea de lead-uri din Zapier – Event Registration. Acesta îți permite să conectezi formularele pentru generarea de lead-uri cu tool-uri și aplicații terțe pentru diferitele fluxuri de marketing ale evenimentului tău.
🔸 În urmă cu o săptămână, Ben Smith de la The New York Times a publicat o poveste șocantă: COO-ul Ozy Media a imitat un executive al YouTube cu scopul de a prinde o investiție de 40 de milioane de dolari de la Goldman Sachs (bancă de investiții).
În înșelătoria COO-ului de la Ozy a fost prezentă și o aplicație de modulare vocală. Goldman a contactat în cele din urmă YouTube și, când părțile au descoperit potențialele fraude financiare, au contactat FBI-ul.
Ozy a încadrat episodul la „problemă de sănătate mintală”, dar consecințele au fost imediate. Vineri, Ozy Media s-a închis, dar cu posibilitatea de a se relansa.
🔸 Spotify a lansat noile funcții Anchor care permit podcasterilor să includă poll-uri și Q&As atunci când publică episoade pe platformă.
🔸 Facebook Messenger lansează un nou pachet de produse, inclusiv chat-uri de grup între aplicații. Anul trecut, compania a introdus mesaje de tip cross-app între Messenger și Instagram, dar acum utilizatorii vor putea începe chat-uri de grup pornind de la contactele Instagram și Messenger în același timp.
🔸 „Denunțătoarea” de la Facebook care a divulgat informații către Wall Street Journal pentru ancheta lor, este Frances Haugen, o fostă manager de produs la Facebook. Haugen, care a lucrat aproape 2 ani în echipa de dezinformare civică a Facebook înainte de a pleca în mai, a declarat că a devenit din ce în ce mai îngrijorată de faptul că uriașa companie acordă prioritate engagementului în locul siguranței și bunăstării utilizatorilor.
🔸 La doar câteva zile după ce TikTok a anunțat că a ajuns la un miliard de utilizatori activi, Facebook a lansat Reels pe Facebook pentru toți utilizatorii din SUA, aducând această funcție video în formă scurtă (preluată de la competitorul său) mai multor oameni.
🔸 Cum se comercializează bucătăriile-fantomă fără locații fizice? Conceptul de „mâncare numai pentru livrare” se bazează pe strategii digitale inteligente care răspândesc informația din vorbă în vorbă, dar care trebuie să se asigure că nu înșeală clienții.
🔸 Spațiul NFT a avut un an foarte interesant și, deși poate fi dificil să separi miliarde de dolari în speculații crypto de posibilele schimbări de infrastructură, o mulțime de companii de tehnologie de masă își arată interesul pentru acest domeniu.
De data aceasta a venit rândul lui TikTok. Platforma cu creștere rapidă, care tocmai a ajuns la 1 miliard de utilizatori lunari în întreaga lume, și-a lansat propria colecție de NFT-uri, valorificând conținutul unor creatori de top, inclusiv Lil Nas X, Grimes, Bella Poarch, Rudy Willingham și Gary Vaynerchuk.
🔸 Twitter testează afișare imaginilor și videoclipurilor în format edge to edge.
🔸 Facebook folosește refugiați ca să își antreneze inteligența artificială. Le plătește sume derizorii ca să stea ore în șir să identifice obiecte în imagini, să transcrie înregistrări audio pentru sistemele de recunoaștere vocală și alte task-uri la limita umanității.
Refugiații nu refuză niciun bănuț, pentru că găsesc foarte greu locuri de muncă, dar banii nu sunt suficienți ca să-i scoată din situația disperată, ci doar cât să îi țină în viață.
Banca Mondială se laudă că facilitează aceste „oportunități” pentru refugiați. Ce frumos sună: “Bringing digital work to developing countries.”
Dar discrepanța dintre viața programatorilor de pe Silicon Valley și a automatonilor din tabere de refugiați e șocantă. Munca asta nu le dă o șansă să iasă din sărăcie și nici nu îi aduce în contact cu colegii din țările bogate. Nedreptățile rămân intacte, doar se digitalizează și se globalizează. (via Casa Jurnalistului)
Google Search crește, iar viitorul este despre contextualizare
De ceva vreme, Google a oferit mult mai mult decât acele zece rezultate cu care a început. A oferit imagini, videoclipuri, hărți, cumpărături și alte filtre.
La recentul său eveniment, Search On, compania a prezentat următoarea mișcare, despre care se așteaptă să reunească toate aceste formate pentru a oferi răspunsuri mai detaliate.
Machine learning va juca un rol crucial
Multitask Unified Model (MUM) ajută la adăugarea contextului pentru a oferi rezultate mai cuprinzătoare. Câteva exemple:
- Va oferi informații de tip “Things to know” despre o anumită căutare, indicând diferite subiecte asemănătoare de explorat
- Va afișa secțiuni din videoclipuri care se referă la o anumită căutare, luate din videoclipuri întregi
- Va afișa inventarul disponibil la magazinele locale pentru căutări legate de cumpărături
Deși acest nou nivel de detaliere ar putea face căutarea Google și mai bună, există un schepsis. 😉
Pentru a obține output-uri mai bune, utilizatorii trebuie să ofere Google mai multe input-uri.
Google speră că va face acest lucru posibil prin folosirea Google Lens, software-ul său de recunoaștere a imaginilor, care permite utilizatorilor să caute articole cu ajutorul camerei lor. Google va face Lens mai ușor de găsit și de folosit prin:
- Îmbunătățirea funcționalității Lens în aplicația Google pe iOS
- Adăugarea Lens în browserul Chrome pe desktopuri
Colectând cât mai multe căutări în text, imagini și videoclipuri, Google consideră că va putea ajuta utilizatorii să găsească exact ceea ce au nevoie.
Business & Tehnologie
🔸 Un episod de podcast foarte interesant despre criza din Liban și cum țara a ajuns în acest punct. Printre altele, au încercat și să pună o taxă fixă pentru utilizarea WhatsApp. 😐
🔸 Google Maps primește câteva funcții noi pentru a ajuta oamenii să înțeleagă mai bine pericolul flăcărilor asupra planetei noastre. Așadar avem o nouă funcție de „incendiu” în vizualizarea hărții principale, care îți permite să vezi limitele exacte ale unui incendiu, la fel de ușor pe cât poți vedea traficul, hărțile de tranzit sau vizualizarea tip satelit.
🆕 Web 3 Deep-Dive. Un articol care te va ajuta să înțelegi diferențele mari dintre Web1, Web2 și Web3.
🎨 Ce este arta de fapt? Unui artist i s-au promis 84.000 de dolari pentru a crea un tablou, iar el a livrat pânze goale intitulate “Take the money and run”.
🔸 Statistică: Mașinile electrice au reprezentat 77,5% din vânzările de mașini noi din Norvegia în septembrie, în creștere față de 61,5% anul trecut. Modelul Tesla Y a fost pe primul loc la vânzări, urmat de Tesla Model 3.
🔸 Blackout-ul internetului de acum 2 zile, pe înțelesul tuturor – de Alex Hern: Facebook (din greșeală, presupunem) a trimis o actualizare la un protocol de rutare care spunea, practic, „hei nu mai avem servere, xoxo”.
În mod normal, acest lucru ar fi destul de ușor de rezolvat. Doar trimiți o altă actualizare spunând „oh, nu vă faceți griji, avem servere, sunt aici, xoxo”. Lucrurile însă ar fi funcționat așa, ar fi durat ceva timp ca mesajul să se răspândească în toate colțurile internetului, dar nu era vreo catastrofă. Dar Facebook ar fi trimis acea actualizare TOT prin Facebook.
Deci, când serverele sale au fost deconectate de la internet, s-a deconectat și… capacitatea de a trimite acea actualizare, și posibilitatea de a te conecta la sistemul care ar trimite acel mesaj.
🔸 Guvernul venezuelean a introdus ieri o nouă formă de monedă, care se numește „bolívar digital” și are cu 6 zerouri mai puțin decât bolivarul actual. Este pentru a treia oară când liderii venezueleni au scos câteva zerouri de pe monedele lor, în încercarea de a atenua hiperinflația țării. Rata inflației din Venezuela va ajunge la 5500% până la sfârșitul anului, potrivit Fondului Monetar Internațional.
🔸 India a închis internetul pentru mai mult de 25 de milioane de oameni din statul Rajasthan duminică. De ce? Pentru ca sute de mii de candidați care se pregăteau să fie profesori să nu copieze la examen.
🔸 Pandora papers: cea mai mare scurgere de informații de până acum expune secretele financiare ale celor bogați și puternici. Milioane de documente arată afaceri și active în paradisuri fiscale realizate de mai mult de 100 de miliardari, 30 de lideri mondiali și 300 de oficiali publici, printre care și 2 politicieni români.
🔸 Pentru o lungă perioadă de timp, App Store nu le-a permis utilizatorilor să evalueze sau să revizuiască aplicațiile Apple pentru iPhone și iPad, cum ar fi Mail, Music, Știri, Stocks și Calculator. Cu toate acestea, aparent, de la lansarea iOS 15 la începutul acestei luni, Apple a ridicat acum această restricție. Acum este sezon deschis de feedback în AppStore pentru aceste aplicații.
Acum feedback-ul clienților deja inundă aplicațiile Apple, iar aplicația Podcasts este în momentul de față cea mai proastă statistic, cu un rating de 2 stele.
🔸 Se pare că Shopify a atins în medie 1,16 miliarde de vizitatori unici lunari în Q2, comparativ cu 1,10 miliarde pentru Amazon. Business Insider a raportat că decalajul este de așteptat să crească în trimestrul acesta, pentru că se anticipează ca site-urile alimentate de Shopify să atragă 1,22 miliarde de vizitatori față de 1,13 miliarde pentru Amazon.
Valoarea este una interesantă pentru Shopify, care concurează împotriva Amazon pentru comercianții de pe platformele lor. Asta se întâmplă în contextul în care Shopify a înregistrat o creștere continuă în întreaga pandemie de COVID-19.
🔸 Inginerii se luptă să elimine rețeaua de cabluri de telefonie fixă a Marii Britanii până în 2025. Dar dezlegarea liniilor de cupru este o afacere riscantă.
Ierarhia conversiilor: cum să folosești la maxim procesul de optimizare
Regina conversiilor, Natalie Thomas, povestește despre ierarhia optimizării conversiilor. Este un framework pe care îl folosește atunci când construiește harta de optimizare a unui website.
Există anumite greșeli destul de frecvente, pe care majoritatea site-urilor le pot rezolva și în urma cărora pot vedea imediat rezultate. Acestea sunt, de fapt, oportunitățile de optimizare de la baza piramidei.
Pe măsură ce crești, vor exista schimbări ușor mai sofisticate, care necesită cercetare și testare. Către vârful piramidei, te sfătuim să faci îmbunătățiri la nivel micro, pentru a stoarce fiecare strop din această mare și metaforică „lămâie a optimizării”.
CITEȘTE ARTICOLUL
Campanii Cool: You know where to find us
KFC a deschis o nouă locație în Mallorca, într-o zonă denumită popular „unde este IKEA”. În loc să folosească caracteristicile propriului brand, au pornit de la celebrele culori IKEA, albastru și galben, în încercarea de a atrage atenția vizitatorilor.
Ai crede că ar exista unele probleme de proprietate intelectuală cu această poznă, dar echipa de social media IKEA a știut de glumă și a apreciat campania, răspunzând chiar cu o postare despre chiftelele lor vegane. 🍗😆
Agenție: PS21, Madrid
Andrei David este fondatorul agenției digitale ADACITY și are peste 10 ani de experiență în marketing digital. El este specializat în crearea de strategii de marketing eficiente, generarea de lead-uri și performance marketing. Andrei este cunoscut pentru obținerea unor rezultate excelente pentru clienți din domenii ca Real Estate, Medical sau Media.