În ediția de azi:

  • Blenderele nu sunt așa plictisitoare cum te așteptai. Vezi mai jos cum brandul Blendtec a ajuns viral în doar câteva zile.
  • Rebranding-ul peste noapte poate fi un dezastru. Când schimbi ceva, nu o face brusc.
  • Roboții viitorului care ne iau joburile s-ar putea, de fapt, să creeze mai multe joburi.
  • După 14 ani de Calibri, a venit vremea ca Microsoft să își schimbe fontul.
  • Inspectorul Gadget ar fi avut un mic ajutor în 2021. S-ar fi numit Apple Air Tags. Află mai jos totul despre noul dispozitiv Apple.
  • Tu știi care e ultima întrebare pusă pe Yahoo! Answers înainte de a se închide?
  • Ți-ar plăcea să vezi o reclamă în care nu se întâmplă nimic? Acum ai ocazia.

Citește totul mai jos, iar dacă ți-a plăcut, ne-am bucura să ne recomanzi și prietenilor tăi 📣. 


Digital Marketing

  • Signal, aplicația de mesagerie securizată, a încercat să ruleze o campanie pe Facebook prin care ironiza chiar rețeaua de socializare pentru practicile de targeting ale reclamelor și siguranța informațiilor utilizatorilor.
  • Hai să vorbim puțin și despre OOH (out-of-home: panouri, billboards etc.). Dacă panourile stradale sunt utilizate corect, costul pentru a ajunge la o mie de persoane poate fi mai mic decât alte opțiuni publicitare. Contează foarte mult frecvența (cât de des văd oamenii reclama) și reach-ul (câți oameni o văd în total). Poziționarea depinde mult de zonele în care se află audiența ta. Mai departe trebuie să iei în considerare și: contrastul culorilor, mesajele de maxim 7 cuvinte, CTA (call-to-action).Uite aici un thread care analizează o campanie foarte cool de OOH a companiei Brex (carduri de credit de afaceri).

  • Ca răspuns la popularitatea în creștere a Clubhouse, Instagram lansează două caracteristici noi pentru IG Live: dezactivarea sunetului în timpul unui live-stream și opțiunea de a opri video în timpul transmisiei live.
  • Yahoo! Answers, cel mai popular website de Q&A, s-a închis pe 20 aprilie 2021. Ultima întrebare scrisă vreodată pe platformă a fost „Care este rețeta secretă de la KFC? (la categoria Eat & Drink). Restaurantul fast food a profitat de ocazie și a creat o nouă campanie, în care le-a destăinuit oamenilor… că răspunsul nu se află pe Yahoo! Answers, ci în restaurantele KFC sau la livrare.
  • Instagram are acum un sticker pentru subtitrări, care va transcrie automat discursul vorbit din Stories. Stickerul va fi disponibil doar în țările vorbitoare de limbă engleză pentru moment, dar în cele din urmă va fi lansat și în alte limbi și țări. Instagram spune că va începe să testeze subtitrările automat și în Reels.
  • Profesioniștii în marketing digital și SEO știu prea bine: tendințele din industrie se mișcă rapid. Poate fi copleșitor să încerci să ții mereu pasul. Așa că vrem să împărtășim cu tine 13 extensii de Chrome care să îți sporească eficiența și productivitatea direct în browser.
  • De acum poți genera leaduri direct în TikTokPlatforma încearcă să ajute publicitarii să obțină o perspectivă mai directă asupra potențialilor clienți prin intermediul unei noi opțiuni de reclame, Lead Generation, care permite brandurilor să capteze datele utilizatorilor direct din reclamele lor in-stream.
  • Noile studii privind algoritmul timeline-ului Twitter pun în evidență felul în care platforma modelează mediul la care suntem expuși. Ce aflăm:
    ↘️ Arată mai puțin tweet-urile cu linkuri externe;
    ✨ Multe tweet-uri „sugerate” (din conturi neurmărite) în timeline-ul algoritmic;
    ↗️ Arată o mai mare diversitate de surse;
    📊 Expunerea ușor modificată la diferite subiecte;
    🔊 Are un ușor efect de „echo chamber” (mediul în care ești expus numai la credințe și opinii care coincid cu ale tale).
    Poți afla mai multe aici.
  • Twitter investește din ce în ce mai mult în media și jurnalism și explorează lansarea unor produse noi, plătite. Platforma de socializare a achiziționat Scroll, un serviciu pe bază de abonament care elimină reclamele de pe site-urile de știri. 
  • Din acest articol poți afla despre cele 8 rezultate de campanie și strategiile LinkedIn pentru a ajunge acolo. Află cum să îți setezi obiectivele pentru a atinge rezultatele pe care ți le dorești de la această platformă.

Legea lui Weber: schimbarea nu se face peste noapte

Oamenii se adaptează mai bine la schimbările mici, treptate.

Vei observa schimbarea în funcție de două lucruri. Depinde cât de bine înrădăcinată este situația inițială și cât de semnificativă va fi transformarea. Pentru o experiență vizibilă, există acea cantitate minimă de intensitate pe care procesul de schimbare ar trebui să o aibă.

Cercetare:

Legea lui Weber a fost descoperită printr-un experiment cu participanți legați la ochi. Li s-au dat două greutăți de aceeași mărime, câte una în fiecare mână. Apoi, au primit o greutate doar puțin mai mare la o mână și au cerut să le compare. Era mai greu pentru subiecți să facă diferența și să spună dacă greutatea inițială era mai mare.

Această observație a fost ulterior dovedită prin multe alte experimente.

Aplicabilitate

  • Branding
  • Marketing
  • Strategii de pricing
De exemplu, o companie auto crește semnificativ prețul unui articol high-end și nu există nicio modificare a rezultatelor vânzărilor. Un vânzător de săpun crește puțin prețul, iar vânzările scad brusc.

Astfel de exemple scot în evidență faptul că percepem numerele într-un mod neliniar. Suntem mai sensibili la numerele mici, în special cand discutăm de obiecte cu un preț scăzut, în timp ce un preț ridicat este văzut din alte perspective.

Produsele cu prețuri mari pot fi afectate și de alți factori, cum ar fi conceptul de raport preț-calitate, oamenii presupunând că un produs cu un preț mai mare are și o calitate pe măsură. Astfel, cumpărătorii sunt mai puțin sensibili la schimbarea acestuia.

Dairy Milk a redus cantitatea de ciocolată

În 2012, greutatea standard a ciocolatei cu lapte a fost redusă de la 49 de grame la 45 de grame și menținută la 59 pennies ca preț. Consumatorii nici măcar nu au observat. Dacă greutatea ar fi fost redusă la 39 de grame (ai nevoie de minim 8-10% schimbare pentru a simți diferența) consumatorul și-ar fi dat seama.

Cazul Tropicana

Sucul de portocale Tropicana a cunoscut un dezastru major de rebranding în 2009, deoarece nu au respectat legea lui Weber. În loc să își schimbe treptat logo-ul, Tropicana și-a modificat aproape fiecare aspect al designului său clasic peste noapte. Au investit 35 de milioane de dolari în rebranding, iar vânzările au scăzut cu 20% (o pierdere de încă 30 de milioane de dolari) din cauza logo-ului de nerecunoscut.

În încheiere, pe noi încă ne macină ceva: Își mai amintește cineva numărul pătrățelelor dintr-un baton de Kinder Bueno de acum câțiva ani? A fost un subiect destul de discutat în online-ul din România acum câteva luni și se pare că reducerea de la 5 la 4 pătrățele de ciocolată a fost una cam mare, dacă oamenii au observat 🤨.


Blendtec: cum ajungi la milioane de oameni în câteva zile folosind un  blender

Blendtec și campania lor virală de marketing „Will It Blend?” au schimbat modul în care oamenii percep un produs aparent plictisitor precum blenderul.

Strategie și tool-uri:

Video

În octombrie 2006, cu un buget de 50 de dolari, Tom Dickson, fondatorul și CEO-ul Blendtec, și colegii săi au creat o serie de videoclipuri pe YouTube numită „Will it Blend?”. Tema principală a fost să arate performanța produselor prin amestecarea lucrurilor care în mod normal nu au ce căuta într-un blender.

În primele câteva episoade, Tom a amestecat în blender marmură, un mâner de greblă, o doză de Coca-Cola și un meniu Big Mac. În câteva zile, aceste clipuri au devenit virale, depășind 6 milioane de vizualizări.

După aceea, Dickson a făcut numeroase apariții la televiziunea națională, inclusiv The Tonight Show de la NBC.

Produs solid

Compania are un număr covârșitor de evaluări de 5 stele pe Amazon. De fapt, sunt foarte puține cazurile cânt un model de Blendtec are review-uri sub 4 stele. Nu sunt ieftine, dar consumatorii le iubesc.

Premii

  • a fost nominalizat la Premiile YouTube 2007 la categoria „Best Series”;
  • a câștigat „Campania video a anului 2007” a revistei Net Magazine;
  • a câștigat bronzul pentru „Viral Video” la Clio Award 2008.

*Cele mai vizionate episoade sunt Blending iPad și Blending iPhone.

Psihologie

Storytelling

Nu există absolut nimic interesant la un blender. Majoritatea brandurilor au spus aceeași poveste: „avem cele mai bune lame pentru a te ajuta să storci întregul potențial al fructelor, bla bla”.

Blendtec nu a spus, a arătat. A transformat caracteristicile în beneficii. Au stârnit curiozitatea: „Oare chiar se va amesteca? Eu nu cred.” Și, după cum știm, curiozitatea este contagioasă.

Comedie

Tema este un abstractă în sine. Iar elementele adăugate au evidențiat asta:

  • au inclus avertismentul „nu încercați asta acasă”;
  • au amestecat articole precum iPad, iPhone, schelet, glow sticks, superglue și altele care nu ar trebui să se afle într-un blender;
  • în timpul filmărilor, Tom Dickson făcea comentarii precum cel de la iPhone: „iSmoke – nu respira asta”.

Toate aceste caracteristici au făcut ca videoclipurile să fie amuzante, inovatoare, creative, trăsături care cântăresc mult în mintea consumatorilor atunci când iau o decizie de cumpărare.

Câteva cuvinte de final

Nu există un produs sau un serviciu plictisitor! Găsește o nouă perspectivă și mergi cu ea până la capăt. Ieși în evidență. Gândește-te cum poți folosi caracteristicile produsului pentru a descoperi modalități creative de prezentare a acestuia și experiementează cât mai mult.


Business & Tehnologie

  • De data asta venim și noi cu știrile noastre. Probabil ai auzit cel puțin o dată de NFT-uri, acele bunuri „unice” din lumea digitală care pot fi cumpărate și vândute ca orice altă proprietate, dar nu au nicio formă tangibilă.Colegul nostru din echipa adacity, Mihai, tocmai a lansat prima lui colecție de NFT-uri, pe care o poți vedea aici

    Noi deja ne-am pregătit să decorăm digital birourile cu o astfel de operă. Dacă te atrag, intră și tu în licitația pentru ele pe platforma OpenSea.

  • Facebook se bucură de banii din advertising pe timpul pandemiei, însă Apple ar putea să-i strice petrecerea. Veniturile Facebook au crescut cu 48% în trimestrul trecut, dar acum au anunțat că această creștere ar putea fi în declin datorită noilor politici de confidențialitate ale Apple.
  • Apropo de Apple, compania a raportat creșterea vânzărilor cu peste 50% în trimestrul trecut. De asemenea, a autorizat răscumpărări de acțiuni de 90 de miliarde de dolari.
  • Tesla a declarat că valoarea de piață pe care o deține în acum bitcoin este de 2,5 miliarde de dolari. A investit doar 1,5 miliarde de dolari în primul trimestru.
  • Veste minunată de la Tesla: până la sfârșitul anului 2021, toate cele peste 20.000 de stații de alimentare Supercharger vor folosi energie regenerabilă.
  • Google economisește peste 1 miliard de dolari pe an dacă angajații lucrează de acasă.
  • Cu ce greșim atunci când credem mașinile ne vor ocupa locurile de muncă? Tehnologia de economisire a forței de muncă poate duce de fapt la mai multă muncă. Introducerea unui robot într-o fabrică nu trimite un număr de oameni în șomaj, cel puțin nu întotdeauna. Automatizarea va elimina anumite joburi, dar va crea cu siguranță și altele noi.
  • Calibri a fost fontul pentru toate produsele Microsoft încă din 2007. Compania crede că a sosit timpul să evolueze și a comandat 5 fonturi originale personalizate pentru a-l înlocui pe cel vechi. Hai să exersăm votul și în afara urnelor. Alege și tu fontul pe care vrei să îl vezi ca default pentru produsele Microsoft.
  • Apple AirTag este cel mai nou și cel mai avansat accesoriu de tracking. Este unul dintre primele produse electronice de larg consum care acceptă o nouă tehnologie wireless, ultrawideband, care îți permite, printre altele, să detectezi distanța precisă dintre obiecte. iPhone-ul poate detecta dacă un AirTag este la un centimetru sau la zeci de metri distanță de el și te poate îndruma în direcția acestuia. Un upgrade major față de dispozitivele care se bazau pe bluetooth.

Reclama în care nu se întâmplă nimic

‘The Ad Where Nothing Happens’ este reclama TV de la Progressive (companie americană de asigurări) în care nu se întâmplă nimic.

Lucrurile cad într-o tăcere incomodă, după ce agenții îi prezintă clientului beneficiile oferite non-stop de pachetul de asigurări pentru locuințe și auto. Explicația lor este că le oferă oamenilor o pauză, „din moment ce toți am trecut prin multe în acest an”.

În acel moment, ușa se deschide și apar trei membri ai trupei NSYNC, care sunt imediat dați afară: „Now is not the time. Read the room, guys”.

Leave a Reply