Skip to main content

Bine te-am regăsit!

Nu credeam că o să se întâmple atât de repede, dar se pare că „unii” se plictisesc chiar și în pragul celor mai grei ani din istoria recentă a umanității. Situațiile imprevizibile precum ceea ce se întâmplă astăzi ne confirmă faptul că istoria se repetă, iar noi trebuie să fim mai solidari ca niciodată.

Regretăm faptul că vecinii noștri trec prin astfel de momente, dar în continuare sperăm la un deznodământ cât pozitiiv.

Noi, ca de obicei, ți-am pregătit mai jos ultimele știri din business, tech, marketing, un deep dive și o campanie extrem de ingenioasă.


În ediția de azi:

  • Știi cum arată timpul liber? Google Docs va face rezumate pentru tine cu ajutorul AI.
  • Instagram s-a răzgândit și nu ne mai lasă limita de timp de 30 de minute.
  • Aplicația lui Donald Trump, Truth Social, vine și pe iOS.
  • Cum să scrii un call-to-action puternic pentru strategia ta de marketing.
  • Caps lock pentru title tags?
  • TikTok Tactics te învață advertising pe platformă.
  • Oameni din 30 de țări asociază la fel emoțiile și culorile. 🎨
  • Ce se înâmplă cu bitcoinul tău când mori?

Citește totul mai jos, iar dacă ți-a plăcut, recomandă-ne și prietenilor tăi 📣. 


Digital & Media

🔸 Google introduce rezumate generate de AI în Google Docs. Această funcție va genera automat rezumate, oferind o scurtă prezentare generală a punctelor principale, astfel încât să poți scana rapid informațiile care contează și să faci o prioritate din lucrurile importante pe care trebuie să te concentrezi.

🔸 CEO-ul Coinbase a scris un thread lung pe Twitter în care discută despre cum a apărut reclama lor „QR Code” la Super Bowl, sugerând că lecția aici este despre a fi netradițional și a nu asculta agențiile de publicitate. 🥱 Dar apoi un membru de la The Martin Agency l-a tras la răspundere, elucidând misterul: această agenție a venit, de fapt, cu ideea. Iar Brian Armstrong și-a retras afirmația.

🔸 Instagram a eliminat opțiunea utilizatorilor de a seta o limită de timp mai mică de 30 de minute în aplicație, până să te anunțe că ai petrecut în aplicație tot timpul alocat zilei respective.

🔸 Este oficial: Truth Social, noua aplicație a lui Donald Trump, s-a lansat pe iOS și este disponibilă pentru descărcare. Utilizatorii spun că aplicația arată mult ca Twitter, care era platforma lui preferată înainte de a fi banned pe ea.

 

🔸 Instagram a anunțat câteva features noi pentru Safer Internet Day, inclusiv lansarea noului său feature, Your Activity, care permite gestionarea conținutului în aplicație și acces extins la tool-ul său de Security Check-up pentru a ajuta utilizatorii să-și îmbunătățească experiența.

🔸 9 cele mai bune practici pentru scrierea unui call-to-action puternic, care îți va îmbunătăți strategia de marketing.

🔸 De-a lungul anilor, s-au scris multe articole despre „cele mai bune practici” pentru scrierea unui title tag perfect. Un subiect pe care îl vedem adesea este folosirea majusculelor. Ar trebui să începi cu majusculă sau să scrii cu majuscule întregul title tag? Multe dintre aceste articole menționează că trebuie să îți formatezi title tag-urile cu majuscule din motive de lizibilitate, dar este oare adevărat tot timpul? Cei de la SEMRush au testat această ipoteză. Rezultatele aici.

🔸 A trecut mai puțin de o lună de când New York Times a cumpărat Wordle, dar evident că a stricat jocul de cuvinte trending așa cum poate face numai un gigant de un miliard de dolari. Și asta înseamnă – ai ghicit – că micile tale puzzle-uri sunt pline acum de ad trackers. 🙃

🔸 Update-ul Google Page Experience începe să fie lansat și pe desktop.


TikTok Tactics: ghidul tău rapid pentru publicitate pe TikTok

 

Am urmărit cursurile TikTok, așa că nu trebuie să o mai faci și tu! (Dar tot ar trebui, pentru că sunt foarte utile și rapide.)

Ghidul TikTok pentru dashboard-ul de publicitate și analiză este format din 5 videoclipuri scurte, de doar 1-3 minute. Iată concluziile fiecăruia:

Introducere

  • TikTok începe prin a explica că platforma lor este self-serve, dar îi va ajuta pe marketeri să crească nivelul experienței prin campanii.
  • Nivelul 3 din fiecare tactică va debloca cele mai multe funcții.

Tactica 1: Atribuire (web + aplicație)

  • Începătorii pot obține urmărirea conversiilor fără o echipă de development.
  • Pixel developer mode include event post-backs pentru a-ți îmbunătăți experiența cu algoritmul. Dar acest lucru necesită o configurare mai complexă pe backend.
  • Pentru a avea cea mai bună atribuire a datelor, învață mai multe despre cum funcționează advanced matching-ul de la Tik Tok și API-ul de Events.

Tactica 2: direcționare, licitare și optimizare

  • Fiecare parte a acestei tactici depinde de cealaltă. Deci, în loc de „niveluri” directe, direcționarea, licitarea și optimizarea acționează mai degrabă ca niște dominouri într-un cerc.
  • Pentru a începe, va trebui să afli mai multe despre TikTok ad targeting.

Tactica 3: Catalog

  • Tool-urile TikTok te pot ajuta să creezi reclame automate multiple, eficiente, care ajung la cel mai bun public.
  • Acest tip de tactică publicitară pe TikTok funcționează cel mai bine cu brandurile care au o selecție mare de produse.

Tactica 4: Creative

  • TikTok recompensează conținutul frecvent, inovator și proaspăt. „Renunță la tradiție și îmbrățișează autenticitatea.”
  • Încurajează refolosirea conținutului de brand în moduri diferite pentru a testa publicul înainte de a folosi TikTok Spark Ads ca opțiuni de ad-uri directe.
  • La nivelul 3, ai acces la sistemul vast, în creștere, de parteneri TikTok.

Citește aici ghidul complet TikTok pentru toate informațiile de care ai nevoie înainte de a-ți începe cu campaniile pe platformă.


Business & Tehnologie

🔸 Hackerii au furat sute de NFT-uri de la utilizatorii OpenSea, în valoare de peste 1,7 milioane de dolari.

🔸 Companiile mari de tech, cum ar fi Google, Meta și Microsoft, cheltuiesc mult pentru spații de birouri, în ciuda creșterii lucrului remote.

🔸 BuyTheBroncos este o DAO (Organizație Autonomă Descentralizată) recent înființată, care caută să reunească fanii sportului, sportivii profesioniști și entuziaștii crypto pentru a strânge peste 4 miliarde de dolari pentru a cumpăra Denver Broncos.

🔸 Un studiu efectuate în peste 30 de țări arată că oamenilor le este ușor să lege culorile și emoțiile, iar aceste legături par a fi universale.

🔸 Ai presupune că energia solară funcționează numai cu lumina directă a soarelui. Dar un cercetător spune că radiațiile UV indirecte ar putea funcționa în zilele înnorate.

🔸 Fețele generate de inteligența artificială par mai demne de încredere decât fețele naturale.

🔸 TechCrunch a făcut un deep dive despre modul în care aplicațiile spyware, cunoscute sub numele de „stalkerware”, pot expune datele de pe telefonul utilizatorilor Android.

🔸 Ce se întâmplă cu bitcoinul tău când mori? Investitorii în criptomonede încep să se gândească la viața de apoi a activelor lor digitale – iar o industrie în plină dezvoltare îi așteaptă.


Animale care cântă cu subtitrare 🦒🐸🦍🎶

 

Reclama Jeep cu animale care cântă devine și mai mișto când activezi subtitrarea.

Subtitrările reclamelor sunt o funcție extrem de utilă, dar adesea trecută cu vederea, mulți specialiști în marketing bazându-se pur și simplu pe funcția de transcriere automată de la YouTube pentru a face toată treaba.

Dar cea mai nouă reclamă Jeep de la agenția Highdive arată că poți integra subtitrări într-un mod care face o reclamă fun încă și mai fun. Și că funcția în sine nu este numai pentru oamenii care se uită fără sunet la videoclipuri, ci și un accesoriu creativ care poate atrage atenția.

Reclama, „2022: Earth Odyssey” pentru modelele Grand Cherokee 4xe și Wrangler 4xe, a fost un adevărat treat pentru cei care aveau subtitrările activate. Câteva exemple: „Iguana belts major 3rd”, „Wolf quintet howls”, „Goat does sick vibrato” sau „Tiny frog steals show”.

Asta este frumusețea domeniului creativ – să te folosești de orice mijloc, oricât de banal ar fi el, în favoarea produsului tău,