Skip to main content

Bine te-am regăsit!

Acesta este ultimul newsletter pe anul ăsta. Îți mulțumim mult pentru susținere și că ai fost aici ediție de ediție! Sperăm că ți-am făcut zilele de joi mai interesante și sperăm că și la anul vei fi alături de noi, să ne satisfacem împreună curiozitățile din marketing, tech și business.

Îți dorim sărbători frumoase, în care să-ți tragi sufletul după acest an plin. Să cânte Fuego și Mariah Carey! 🎉🎅🏼 La finalul newsletterului îți facem o surpriză. 😉


În ediția de azi:

 

  • De ce îți propune Instagram să îți faci un cont nou în care să ții legătura doar cu persoanele apropiate?
  • Efectul backfire și cum îl poți gestiona în marketing.
  • Noi updates pentru Facebook Live.
  • Spotify și-a deschis un hub imens de podcast.
  • TikTok livrează mâncare în SUA.
  • WhatsApp va șterge automat mesajele.
  • Conturi Insta cu fotografii furate = escrocherii crypto.
  • Metaverse-ul este overhyped, spun marketerii.
  • Airbnb a făcut 10% din sumele veniturilor hoteliere din întreaga lume.
  • Perie de toaletă Ikea, cu numele unui lac superb.

Citește totul mai jos, iar dacă ți-a plăcut, recomandă-ne și prietenilor tăi 📣. 


Digital & Media

🔸 LinkedIn a introdus două funcții noi la Creator Mode: LinkedIn Live și Newsletters.

🔸 Instagram știe că feedul tău este aglomerat și vrea să „ajute”. Platforma a început să trimită utilizatorilor o notificare care îi încurajează să creeze un cont nou pentru a „ține pasul cu un grup mai mic de prieteni”.

Mișcarea reflectă noile trenduri în engagement-ul online. Și anume, faptul că utilizatorii trec de la o mentalitate de „a obține cât mai multe like-uri” la mesageria privată cu grupuri mai mici.

Un alt motiv pentru această mișcare este targetarea mai bună a reclamelor. Încurajând un utilizator să o ia de la capăt și să urmărească numai conturile cu care se identifică, Instagram poate targeta utilizatorii cu reclame mai relevante – care, la rândul lor, vor genera mai mult engagement.

🔸 Instagram a publicat prima ediție a raportului Instagram Trends for 2022.

🔸 TikTok a devenit cel mai accesat site din lume în 2021, detronând Google pentru prima dată de când Cloudflare realizează acest top.

🔸 Meta introduce o serie de actualizări Facebook Live care le vor permite creatorilor să interacționeze cu fanii în timpul live-urilor, inclusiv noi funcții precum:

  • Polls, suport pentru co-broadcasting cu 4 persoane prin funcția Live With;
  • noi funcții pentru comentarii;
  • un nou format pentru postări;
  • suport pentru a adăuga link către live-uri și „Live in Stories”, care le permite creatorilor să-și distribuie livestream-ul direct pe Facebook Stories pentru a-și îmbunătăți șansele de a fi descoperiți.

🔸 Acest grafic de la echipa Visual Capitalist oferă o perspectivă bazată pe modul în care oamenii își petrec timpul online. Afli, totodată și care aplicații și instrumente au parte de cel mai mult engagement. Asta în caz că cineva se mai întreba de ce toate platformele insistă pe video.

🔸 Spotify a deschis un hub enorm de podcast în centrul orașului Los Angeles, inclusiv 18 studiouri de podcast, un teatru și un pian folosit cândva de Norah Jones.

🔸 Ce se întâmplă dacă în loc să urmărești vedetele TikTok preferate pe stream pe Twitch, le-ai putea urmări jucând jocuri video live pe TikTok? În ultimele zile, potrivit platformei, TikTok a testat un program Windows numit TikTok Live Studio. Odată descărcat pe desktop, programul permite utilizatorilor să se conecteze cu contul lor TikTok și să facă stream direct pe TikTok Live.

🔸 Spotify a anunțat că implementează un sistem de evaluare cu 5 stele, similar cu cel al Apple, în încercarea de a îmbunătăți funcția de descoperire a podcast-urilor.

🔸 TikTok a anunțat că va lansa restaurante cu livrare în SUA în martie anul viitor, în încercarea de a permite utilizatorilor să comande mâncarea care devine virală pe platforma sa.

🔸 Instagram adaugă o altă modalitate de a-ți promova prezența pe platformă în afara aplicației, cu o nouă opțiune de a introduce o versiune mini a profilului Instagram pe site-uri terțe.


Efectul backfire

Ce presupune?

Credințele oamenilor devin mai puternice atunci când sunt contestate de dovezi contradictorii.

Descriere

Efectul Backfire este tendința oamenilor de a respinge dovezile care le contrazic convingerile prin întărirea acelorași convingeri.

În timp ce biasul de confirmare îți protejează sistemul de credințe atunci când cauți informații noi, efectul backfire te apără de rău atunci când informațiile te găsesc pe tine.

Odată ce ai adăugat ceva nou la colecția ta de credințe, îl protejezi de rău. O faci instinctiv și inconștient atunci când te confrunți cu informații inconsistente pentru atitudinea pe care ți-o însușești.

Research

Pentru a reduce coșurile abandonate de cumpărături ale consumatorilor, marketerii redirecționează clienții înapoi la coșul lor cu o notificare.

Cercetătorii au descoperit că, atunci când clienților li se reamintește să-și termine achiziția la numai 30 de minute după ce au părăsit coșul, este mai puțin probabil să facă achiziția.

Reamintirea prea rapidă declanșează efectul backfire. Totuși, așteptând 3 zile pentru a le reaminti consumatorilor, au observat că vânzările au crescut.

Aplicare

Obiecția clientului

Un lucru destul de comun în vânzări este atunci când marketerii încearcă să contracareze obiecțiile formulate de clienți și ajung să provoace efectul invers. Clienții sunt impasibili. Logica și faptele explicate tehnic nu au niciun efect asupra lor.

Uneori, a riposta poate înrăutăți lucrurile

În 2005, o femeie a susținut că a găsit o bucată dintr-un deget uman în chilli-ul ei de la Wendy’s. Abia în 2013, femeia a recunoscut că a mințit și a intrat la închisoare.

Povestea a costat compania Wendy’s până la 21 de milioane de dolari. Wendy’s este doar una dintre numeroasele corporații mari afectate de acuzații false.

Cunoaște-ți publicul

În 2012, McDonaldʼs s-a gândit că ar fi o idee bună să-i convingă pe oameni să-și împărtășească poveștile emoționante despre McDonaldʼs pe Twitter.

Mesajul lor a fost complet deturnat. În loc de poveștile pline de căldură la care sperau, au primit povești de groază și batjocuri.

Soluția pentru efectul backfire

Abordează problema cu susținere și empatie

Pentru a depăși o obiecție a vânzării, încearcă să rămâi supportive. Fii suficient de empatic și inteligent pentru a fi de acord cu decizia anterioară a unei persoane. După aceea, o aduci cu grijă la noua realitate, care necesită o nouă decizie – în favoarea soluției tale.

Să nu-ți fie teamă să clarifici

Reține că apelurile de vânzări și e-mailurile sunt predispuse la interpretări greșite. Fii gata să clarifici mesajul lead-ului tău reformulându-i preocupările. Dacă există ceva ce nu ai înțeles pe deplin, lasă-l să te corecteze. Amintește-ți regulile dialogului.


Business & Tehnologie

🔸 WhatsApp a lansat o nouă setare default care le permite utilizatorilor să seteze toate chaturile one on one să dispară automat după 1, 7 sau 90 de zile.

🔸 Un raport Business Insider a dezvăluit că peste 182 de angajați guvernamentali de rang înalt au încălcat o lege federală privind conflictul de interese cu activitățile lor de tranzacționare, inclusiv investiții în companii farmaceutice și crypto.

🔸 Conturile de Instagram create cu fotografii furate încurajează scheme crypto frauduloase. Consumatorii au raportat că au pierdut peste 80 de milioane de dolari din cauza escrocheriilor de investiții în crypto între octombrie 2020 și martie 2021, o sumă de 10 ori mai mare decât în aceeași perioadă a anului anterior, potrivit Comisiei Federale pentru Comerț. Avem și pe la noi exemple de genul ăsta.

🔸 Prețurile la gaze în Europa au crescut enorm în 2021 din cauza unor insuficiențe naturale dar și a unora artifical create, nelăsând multor utilizatori industriali de ales decât să închidă fabricile. (Și facturile casnice de energie au crescut foarte mult.)

 

🔸 Din 2013, Airbnb a procesat aproximativ 10% din veniturile hoteliere globale, adică aproximativ 4 trilioane de dolari.

🔸 Zilele economiei de sharing în Europa sunt numărate. Cazurile din justiție și un nou proiect de lege de la Comisia Europeană distrug ușor controversata industrie. Ceea ce urmează poate arăta foarte diferit.

🔸 Deși ar putea exista un recency bias în joc aici (modificarea Meta a Facebook a avut loc la sfârșitul lunii octombrie), specialiștii în marketing cred că discuția despre un *plan al existenței* cu totul nou este exagerată și neînțeleasă. Este metaverse-ul viitorul? Este Facebook sau este Roblox? Trebuie să petrecem timp cu Zuckerberg și să purtăm căștile alea stupide?

„Marketerii și brandurile tratează metaverse-ul și NFT-urile ca și cum ar fi o tehnologie pe deplin realizată, când de fapt ambele mai au un drum lung de parcurs”, a declarat Dave Meeker, head of design and innovation practice la Dentsu.

Dă click aici pentru a vedea ce alte trenduri cred marketerii că au fost supraevaluate în acest an.


Discover the originals ⛰️

Faptul că multe cuvinte suedeze sunt asociate cu articolele Ikea prezintă o dilemă pentru industria turismului. Platforma oficială a turismului din Suedia, Visit Sweden, îi încurajează pe turiști să „Discover the originals” și să exploreze destinațiile care au inspirat gama de produse Ikea.

Când Visit Sweden își planifica cea mai recentă campanie de turism, și-a dat seama că multe nume suedeze de produse populare Ikea sunt preluate din locuri reale din țară. Cu toate acestea, majoritatea oamenilor din afara țării nu știu acest lucru și, în schimb, asociază cuvintele suedeze greu de pronunțat cu obiecte de uz casnic, cum ar fi coșurile de gunoi și rafturile, mai degrabă decât cu destinații de călătorie interesante.

Exemplu: Bolmen este un lac pitoresc din Suedia, unde vizitatorii pot explora un mediu natural nealterat într-o canoe, pot merge pe trasee sau pot culege fructe de pădure. Dar este și numele unei perii de toaletă din Ikea. Sloganul este “Bolmen—more than an Ikea toilet brush.” 🛶>🚽


Ce este lerul până la urmă?

Am făcut săpături adânci, dar până la urmă am aflat. 🕵🏻‍♀️

De obicei ni se dă explicația clasică, „e doar un cuvânt care apare în colinde, nu înseamnă nimic”.

ÎNSĂ, „lerul” pare că are mai multe sensuri decât ne-am fi așteptat, conform MDA2 (2010 – Micul dicționar academic, ediția a II-a):

1. (regionalism) timp de care dispune cineva;
2. (specializat) moment de apogeu, de plină vigoare din viața unui om;
3. (prin restricție) vârstă a căsătoriei;
4. (specializat) perioadă de rut la animale;
5. farmec.

Acum că am rezolvat și această dilemă existențială, să petrecem frumos! Sărbători fericite! 🎄