Bine te-am regăsit! Ți-ai făcut planuri de vacanță? 🏖️😎 Noi nu o să te părăsim nici măcar atunci. La mare, la munte sau în țări străine, îți aducem „ziarul” virtual săptămânal cu știri din marketing, business și tech. Ne poți compara cu un cookie de tracking: mereu pe fază, mereu acolo și mereu cu noutăți. 😉

 

În ediția de azi:

  • BIC te învață cum să folosești umorul în reclame. Hint: Snoop Dogg
  • Cum a devenit Among Us un joc fenomen într-o lună.
  • Se pare că hackerii s-au inspirat mult prea mult din Mr. Robot. Află despre cel mai recent hack al sistemelor Kaseya.
  • Tot în zona asta, un nou data breach al LinkedIn a expus datele a 92% din totalul utilizatorilor.
  • Facebook prezintă Bulletin, o nouă platformă de newsletter.
  • Încă un pas pe care Instagram îl face ca să semene mai mult cu TikTok.
  • Opțiunea de thread-uri pe Facebook?
  • Pinterest elimină ad-urile care promovează slăbitul.
  • CNN își lansează o colecție de NFT-uri cu momente istorice din televiziune
  • Burger King își face reclamă cu un Whopper putrezit.

Digital & Media

  • Facebook a lansat o nouă opțiune în procesul de optimizare a reclamelor, numită ‘Optimize Text Per Person’.

    Atunci când este activată, va scoate în evidență fie subtitrarea principală, fie titlul sau descrierea pentru fiecare utilizator. Aici algoritmul Facebook determină la ce va răspunde cel mai bine spectatorul.

  • Mark Zuckerberg folosește clonele dezvoltate de Facebook pentru a anunța lansarea unor noi clone aplicații. Astfel, într-un chat pe Live Audio Rooms, am fost martori la anunțul lansării Bulletin, noua platformă de newslettere a Facebook.

    Bulletin este construit pe o platformă separată de Facebook, „pentru a permite creatorilor să își dezvolte audiența în moduri care nu depind exclusiv de Facebook”. Nu ai nevoie de un cont de Facebook pentru a te abona la un newsletter, dar Bulletin se bazează pe infrastructura Facebook: folosirea Facebook Pay pentru a cumpăra abonamente premium și pentru a te alătura grupurilor de abonați și camerelor audio live.

facebook bulletin email

  • Acum poți distribui tweet-uri direct pe Instagram Stories.
  • Că tot vorbim de lansări. Instagram își construiește propria versiune a Super Follow-ului de pe Twitter, cu o caracteristică care să le permită creatorilor să publice conținut „exclusiv” pe Instagram, care să fie disponibil doar abonaților.
  • Facebook testează schimbări majore pe Instagram. Platforma va afișa mai multe recomandări video pe full screen, pentru a fi mai asemănătoare cu TikTok și YouTube. „Nu mai suntem doar o aplicație de distribuire a fotografiilor”, a spus Adam Mosseri, Head of Instagram. Mai mult, Mosseri a subliniat în mod specific că TikTok și YouTube ar fi concurenți serioși.
  • Pinterest te iubește pentru cine ești, la fel și publicitarii de acolo. Cel puțin platforma așa speră. Pinterest vrea să interzică reclamele care conțin „limbaj” sau „imagini” care promovează slăbitul.

    Platforma spune că s-a schimbat politica de publicitate datorită faptului că au crescut obiceiurile alimentare nesănătoase atât pe timpul pandemiei, cât și la începutul sezonului de plajă – iar acum mai puțini oameni se simt confortabil în pielea lor.

pinterest ads

  • Tot modelul de business al Cameo este amenințat de un nou feature pe Tik Tok. Compania lucrează la o funcție care permite fanilor să solicite videoclipuri personalizate de la creatorii lor preferați în schimbul unei plăți.
  • În urma cerinței Apple ca aplicațiile să solicite permisiunea urmăririi utilizatorilor, cheltuielile publicitare pe Android au crescut cu 10%, în timp ce cheltuielile publicitare pe iOS au scăzut cu aproximativ 1/3 între 1 iunie și 1 iulie.
  • Twitter testează câteva funcții noi concepute pentru a te face să înțelegi mai ușor diferite setări și opțiuni de confidențialitate și pentru a oferi mai multă transparență.
  • Cum spuneam și mai sus, se pare că de fiecare dată când o altă aplicație prezintă orice caracteristică care este cât de puțin utilă, Facebook reacționează: „ăăă, păi putem face și noi asta!” Facebook testează o nouă opțiune de threads pentru postările de feed, inspirată de Twitter.
  • LinkedIn împărtășește insighturi despre diversitate rasială și de gen în domeniul marketingului. Le poți citi aici.
  • TikTok crește lungimea maximă a videoclipurilor de la 60 de secunde la 3 minute.
  • Gettr, cea mai recentă rețea socială pro-Trump, este deja un haos total. Spre exemplu, hackerii au folosit rapid API-ul Gettr pentru a copia adresele de e-mail a peste 85.000 de utilizatori. Numele de utilizator, numele și zilele de naștere au făcut parte din setul acesta de date.
  • Acest infografic detaliază ce ar trebui să faci pentru a avea succes cu strategia ta de conținut video, în funcție de platforma pe care activezi.
  • Probabil ai mai auzit și tu în online că ar trebui să îți încurajezi publicul să apese ”Save” la postările de pe Instagram pentru că vei avea engagement mai mare. Dar e adevărat? Cei de la Hootsuite și-au pus pălăria de MythBusters și au pus la încercare acest mit aici.

BIC: cum să folosești umorul pentru un conținut memorabil

BIC reclama snoop dogg

Umorul este unul dintre cele mai puternice instrumente care poate transforma un conținut banal într-unul memorabil. Și când brandurile valorifică potențialul umorului, cerul este limita.

Majoritatea reclamelor sună la fel pentru consumatori. Și reacțiile nu sunt diferite. Dar, atunci când umorul este în prim-planul comunicării unui brand, acesta poate transmite un mesaj care să treacă dincolo de zgomot, să iasă în evidență și să rezoneze cu consumatorii.

Și BIC a făcut o treabă fenomenală făcându-ne o surpriză cu o reclamă care folosește contrastul dintre Martha Stewart (business woman) și Snoop Dogg pentru a propulsa lansarea noului lor produs: bricheta EZ Reach.

Martha Stewart este cunoscută pentru gătitul ei, iar Snoop Dogg pentru obsesia lui cu fumatul. BIC s-a folosit de asta pentru a comunica felul în care această brichetă poate fi folosită pentru diverse… activități. La sfârșitul zilei, BIC este o ilustrare perfectă a faptului că își cunoaște cu adevărat publicul, inclusiv motivele pentru care folosește produsele respective.

Execuţie

Dacă se potrivește vocii brandului tău, folosește umorul pentru a comunica mesajul. Una dintre cele mai bune modalități de a face asta este testarea mai multor reclame care variază între 5 și 15 secunde. Creează mai multe reclame care transmit mesaje diferite și încearcă diferite abordări umoristice. Testează pentru a vedea care funcționează cel mai bine.

Și nu, nu o să te coste o avere ca să faci asta.

După ce ai analizat performanța reclamelor tale, ia-o pe cea mai performantă și creează o campanie în jurul ei.


Business & Tehnologie

  • CEO-ul Starlink, Elon Musk, a declarat că proiectul de furnizare de internet prin satelit, Starlink, costă mult prea mulți bani (5-10 miliarde de dolari) și are doar 69.000 de utilizatori în acest punct, față de 10.000 în februarie. Acesta speră ca Starlink să fie disponibil tuturor oamenilor din afara regiunilor polare până în august.
  • Relația dintre Apple și Google a fost conflictuală de-a lungul anilor, dar Apple a devenit între timp cel mai mare client al companiei Google pentru storcarea în cloud, cu o estimare a cheltuielilor de aproximativ 300 milioane de dolari pentru 2021.
  • Economia „creatorilor” este în plină expansiune. Angajările pentru creatori de conținut au crescut cu 489.000% din 2016.
  • Un al doilea hack major pe LinkedIn a expus datele a 700 de milioane de utilizatori, ceea ce reprezintă mai mult de 92% din totalul de 756 de milioane. Baza de date este de vânzare pe dark web cu foarte multe informații personale, inclusiv numere de telefon, adrese fizice, date de localizare și salarii. Hackerul care a obținut datele a postat un eșantion de 1 milion de înregistrări, iar verificările confirmă faptul că datele sunt autentice și actualizate.
  • Atunci când l-a inventat, Tim Berners-Lee a oferit gratuit codul sursă al World Wide Web. Însă acum a strâns peste 5,4 milioane de dolari prin scoaterea la licitație a unei copii cu autograf ca NFT, prin vânzarea de la Sotheby’s.
  • După 2020 sau, cum ne place nouă să-i spunem, „anul ăla pe care nu îl luăm în considerare”, companiile aeriene caută acum profiturile și se așteaptă la o creștere numărului de călători în următorii ani. Ultima mișcare a United Airlines a fost să cumpere 200 de avioane Boeing 737 MAX și 70 de Airbus SE A321 NEO, o ofertă evaluată la 30 de miliarde de dolari înainte de reduceri, conform The Wall Street Journal.
  • Povestea asta pare a fi un scenariu SF, dar s-a întâmplat în acest weekend: o organizație de hackeri susține că a infectat 1 milion de sisteme în 17 țări. Acum cere 70 de milioane de dolari în bitcoin în schimbul unui „decriptor universal” care va restabili accesul utilizatorilor.

    Hackerii au vizat Kaseya, firma IT din SUA, apoi au folosit software-ul companiei respective pentru a intra în sistemele victimelor, pe care le țin acum ”ostatice”. De asemenea, au coordonat la timp atacul pentru weekendul cu 4 iulie, știind că angajații birourilor din SUA nu vor lucra. Majoritatea victimelor erau agenții publice și business-uri din diferite țări – precum lanțul de produse alimentare suedeze Coop, care a trebuit să închidă foarte multe dintre cele 800 de magazine ale sale pe tot parcursul weekendului.

data breach

  • CNN anunță lansarea Vault by CNN: Moments That Changed Us – o nouă colecție de NFT-uri oferită utilizatorilor CNN. De 41 de ani, CNN a depus eforturi extraordinare pentru a documenta și difuza poveștile globale ale timpului în care trăim. Acum, și rețeaua, și platforma de știri digitale își deschid arhivele pentru prima dată, pentru a oferi colecționarilor posibilitatea de a deține o mică bucată de istorie.
  • CEO-ul Okta este atât de îngrijorat de burnout, încât le-a spus angajaților să-i trimită prin e-mail planurile lor de vacanță. S-a trezit cu peste 1.000 de emailuri. ”Click dreapta – Mark all as read”, sau chiar le-a citit?
  • Bentley Motors a dezvăluit marți cel mai nou model hibrid. Compania spune că Flying Spur Hybrid este vehiculul său cel mai ecologic de până acum.

 


Among Us: cum un joc indie a devenit un fenomen global într- o lună

among us joc

În caz că nu ai auzit până acum de joc, iată descrierea pe scurt: Jucătorii trebuie să lucreze împreună pentru a finaliza sarcinile pe care le întâmpină de-a lungul hărții, evitând în același timp impostorii care se ascund în umbră și complotează moartea echipajului. Este un joc captivant de psihologie socială disponibil pe PC, Android și iOS.

Context:

2018: se lansează jocul, un streamer corean l-a remarcat și i-a dat primul boost
Început de 2020: mai mulți streameri au generat vânzări pentru joc, Among Us a fost prezentat pe Steam’s Daily Deal cu o reducere de 50%
Iunie 2020: Among Us a fost pe Steam Summer Sale cu 75% reducere
Iulie 2020: ajunge în atenția faimosului streamer de pe Twitch, Sodapoppin. Până la acea dată, numărul persoanelor care îl jucau pe Steam nu depășea 3.000. După aceea, a început să câștige tracțiune și a explodat.
August 2020: Among Us ajunge la 100.000 de vizualizări pe Twitch
Septembrie 2020: Among Us a devenit cel mai urmărit joc de pe Twitch, ajunge la 100 de milioane de descărcări pe Google Android Store
Noiembrie 2020: Among Us ajunge la 42 de milioane de descărcări pe Steam și 217 milioane de descărcări pe mobil

Simplitate

Among Us are reguli simple. Nu trebuie să petreci ore întregi înțelegând jocul. Un tutorial scurt și 1 sau 2 jocuri vor fi suficiente. Jocul este destul de ușor, încât chiar și oamenii care nu sunt gameri au început să îl joace.

Numeroase strategii

Sfântul Graal al fiecărui dezvoltator de jocuri este crearea unui joc cu reguli simple și totuși deschis pentru diferite strategii. Cele mai bune exemple de astfel de jocuri: Tetris sau șah.

Grafică captivantă

Avatare colorate, animații amuzante sau chiar osul care iese dintr-un avatar. Toate aceste lucruri mici fac acest joc cu adevărat distractiv.

Cerințe hardware minime

Among Us ar putea fi redat cu ușurință pe orice computer, chiar și pe cele foarte vechi. Ceea ce nu este o practică obișnuită astăzi. În mod normal, pentru a putea juca jocuri populare, ai nevoie de un hardware decent.

Adopție ușoară

Cu prețul de 5 dolari per instalare, Among Us este cu ușurință unul dintre cele mai ieftine jocuri de pe Steam. Versiunea mobilă a jocului este gratuită.

Influencer Marketing

Among Us a explodat în Coreea, iar până în prezent publicul corean reprezintă 50% din audiența lor pe Steam. Câțiva alți streameri au descoperit jocul de-a lungul anilor. Apoi, streamer-ul cu aproximativ 580.000 de abonați Kaif a găsit Among Us, l-a transmis în stream și a adus un nou public european. Și streamul lui Sodapoppin a făcut ca jocul să devină popular.

Sincronizare

Anul 2020 a fost nasol. Oamenii au fost blocați acasă. Interacțiunile sociale s-au mutat pe Zoom. Among Us a fost și încă este o alternativă excelentă pentru a te distra bine cu prietenii tăi. Chiar și acum.

Memes

După cum Elon Musk a scris pe Twitter: „Cine controlează memele, controlează Universul”. Când ceva devine meme, poți fi sigur că va crește. La fel s-a întâmplat și cu Among Us. Când jocul a început să crească în popularitate, era imposibil să ajungi pe Reddit, 9gag sau 4Chan fără să dai peste memele imposter.

Psihologie

Principiul MAYA 

Îți sună cunoscut? Am discutat despre el mai pe larg în ediția #12 The Buzz.
Most Advanced, Yet Acceptable este un principiu care oferă utilizatorilor suficient din ceea ce folosesc deja (familiaritate) și suficiente caracteristici noi, care sunt ușor de adoptat.

Regulile jocului ar putea să ți se pară familiare. Este inspirat chiar de un bine-cunoscut joc de psihologie socială, Mafia(nu jocul pentru PC). Familiarizarea jocului a adus un public mai larg. Oamenii care nu erau predispuși să joace jocuri video, erau totuși familiarizați cu jocul Mafia.

Socializare

Merge bine în grupuri mari. Încercarea de a decide în cine să ai încredere este de fiecare dată tensionată. A scăpa de crimă și a întoarce întreaga echipă împotriva unui jucător inocent este mai dificil decât pare.

Bandwagon Effect

Sau la noi, efectul de turmă, este un fenomen psihologic în care oamenii fac ceva în primul rând pentru că alții o fac, indiferent de propriile lor credințe. Și să fim serioși, Among Us chiar era peste tot.

Competitivitate prietenoasă

Pentru majoritatea oamenilor, există ceva inexplicabil de convingător în natura competiției. Unii oameni de știință susțin că această „competitivitate” este o trăsătură biologică care a evoluat odată cu nevoia de bază de supraviețuire.” Dorința de a „distruge” prietenii și pe cei dragi a fost întotdeauna motorul  jocurilor precum Monopoly și Counter-Strike. Sigur, jocurile în care „luptăm cot la cot” au farmecul lor, dar conflictele directe și distrugerea planurilor cuiva „aici și acum” provoacă întotdeauna un fior.


✨ Campanii cool: The Whopper DAY 34

whopper campanie burger king

Burger King a câștigat un Grand Prix pentru campania Moldy Whopper. Campania a folosit imagini ale unui hamburger putrezit pentru a anunța că elimină conservanții din produsele lor.

Leave a Reply