În ediția de azi:

  • Masterclass nu sunt doar maeștri în cursuri, ci și în SEO. Vezi mai jos cum s-au folosit de căutari de rețete pentru a promova cursurile de gătit cu chefi de top
  • PayPal: cum compania a devenit un gigant prin oferirea de recompense pentru recomandări
  • Last Week Tonight ne demonstrează că orice reclamă, oricât de absurdă ar fi, poate apărea la TV
  • Billboarduri cu reclame la tine în mașină?
  • Ce ne pregătește Instagram după testarea ascunderii numărului de like-uri
  • Evenimentele promovate au ajuns și pe LinkedIn
  • Cenzura din Palestina a determinat Instagram să-și revizuiască algoritmul
  • De ce durează atât de mult ca Facebook să-ți revizuiască reclama?

Marketing

  • Nu crede tot ce vezi la televizor. Într-o ediție anterioară Last Week Tonight, echipa lui John Oliver a difuzat 3 spoturi TV pentru Venus Veil, noul „produs medical absurd, bazat pe o tehnologie care nu există absolut deloc.” Motivul? Pentru a demonstra că poți difuza aproape orice produs fără sens pe televiziunea locală, dacă ești dispus să plătești o sumă cât mai mică de bani ca el să fie prezentat. „Totul a fost șocant de accesibil și, din păcate, nici măcar nu a părut deplasat – și asta nu e bine.”
  • Ford a adăugat un nou sistem care detectează panourile publicitare și le afișează pe ecranul de infotainment al mașinii. Părerile sunt împărțite. Din punctul nostru de vedere, reclamele inevitabile la bordul mașinii pot fi un pic cam mult. 🙂
  • Instagram a învățat multe din aprilie 2019, când a început să testeze pentru prima dată ascunderea like-urilor (când ție îți apar like-urile pe care ceilalți ți le dau, dar nu like-urile de la postările altor conturi). Intenția inițială se lega de efectele rețelelor sociale asupra sănătății mentale, însă Instagram a anunțat de curând ce a găsit. Eliminarea aprecierilor nu pare să pună mai puțină presiune pe utilizatorii platformei, așa că like-urile vor rămâne vizibile public. Dar vei avea acum posibilitatea de a le opri dacă dorești, fie pentru întregul feed, fie pe bază de postare.
  • Clientul: „E prea scump, de banii ăștia îl facem noi mai bine.” Ce iese: acest spot superficial din 2017 care a revenit la lumină pe internet.
  • H&M lansează un detector de curcubeie. Fiecare curcubeu scanat va duce utilizatorii către o poveste referitoare la Pride month 🌈.
  • Brandurile mari lansează colecții dedicate cu ocazia Pride month. Iată o lista completă de snealersi sau accesorii in culorile curcubeului aici.
  • Se pare că Instagram și-a schimbat algoritmul pentru a acorda întâietate știrilor relevante despre evenimentele actuale, după plângerile cu privire la cenzura palestiniană. Un purtător de cuvânt al companiei a confirmat că schimbarea va avea loc „în timp”.
  • Credeai că nu mai există locuri noi în care să vezi reclame? Instagram extinde testarea ad-urilor în interiorul Reels în și mai multe regiuni. 🙄

  • John Mueller (Google) a răspuns întrebărilor referitoare la felul în care Google tratează javascript-ul pe paginile indexate. Mai multe detalii despre asta și alte informații despre technical SEO în articolul de aici.
  • LinkedIn introduce reclame pentru evenimente și postări boosted. Postările pot fi promovate acum direct de pe pagina LinkedIn a brandului. Platforma mai lansează și un nou instrument de analiză a evenimentelor.
  • Te-ai întrebat vreodată de ce procesul de revizuire a reclamelor pe Facebook durează uneori atât de mult sau de ce ultimul tău ad a fost respins? Explicația n-o să te satisfacă, dar măcar poți înțelege contextul. După cum spune Facebook, „Sistemul nostru de examinare a reclamelor […] se bazează în primul rând pe tehnologie automată pentru a aplica politicile noastre publicitare milioanelor de ad-uri difuzate în aplicațiile noastre.” Deci, în primă fază, reclama ta a fost respinsă de detectarea automată, nu de un om.
  • Pinterest revine în forță: „Există mai mult de 5 miliarde de căutări pe Pinterest în fiecare lună. Pe măsură ce oamenii se pregătesc pentru o viață post-pandemică, căutările de ținute, vacanțe și renovări la domiciliu sunt la maxim.”
  • Twitter continuă să lucreze la reacțiile în stil emoji pentru tweets. Opțiunile de până acum sunt: cheer, hmm, sad, haha 🙄 .
  • Facebook adaugă noi alerte, pop-ups și penalizări pentru a anunța utilizatorii despre paginile care distribuie informații false.

PayPal: cum a ajuns platforma la primele milioane de utilizatori?

Context

  • 1998: se înființează PayPal sub numele de Confinity
  • ianuarie 1999: X.com, o companie de plăți online, este fondată de Elon Musk. Adună peste 200.000 de clienți în primele luni.
  • iulie 1999: Confinity lansează un pilot al PayPal. La petrecerea de lansare, Nokia Ventures folosește platforma pentru a trimite o investiție de 3 milioane de dolari.
  • noiembrie 1999: Confinity lansează oficial PayPal. Membrii personalului trimit invitații prietenilor lor, oferind 1 dolar pentru înscriere.
  • decembrie 1999: X.com lansează serviciul de plăți online
  • 2000: Confinity se unește cu X.com și atinge 1 milion de clienți
  • 2001: X.com își schimbă numele în PayPal
  • 2002: PayPal devine public și este vândut către eBay pentru 1,5 miliarde de dolari
  • 2006: ajunge la 100 de milioane de utilizatori
  • 2021: PayPal are peste 377 de milioane de utilizatori

Strategie și tool-uri

Un produs revoluționar

PayPal a fost un produs remarcabil, mai ales pentru vremurile respective. A îmbunătățit considerabil experiența transferurilor bancare. În loc să reții codurile IBAN greoaie, poți introduce pur și simplu un e-mail fie din agenda ta, fie primit de la vânzător.

Trucul este un buget mare

PayPal a fost un câștigător subestimat de marii jucători, un fel de underdog. Un rol important l-a jucat Elon Musk, care a oferit o finanțare generoasă proiectului. El și-a vândut afacerea anterioară, Zip2, pentru 305 milioane dolari, acesta încasând din această vânzare aproximativ 22 milioane de dolari.

Bonusuri de recomandare

PayPal a fost construit pe baza schemei de recomandări. Creatorii au aflat că inițialul cost de achiziție a utilizatorilor a fost mai mare de 20 de dolari, așa că, în loc să îi cheltuiască pentru publicitate, ar putea plăti pur și simplu această sumă utilizatorilor. Strategia s-a dovedit un succes atunci când prietenii angajaților s-au înregistrat pentru un bonus de 1 dolar. În calitate de client, puteai primi chiar și 20 de dolari pentru recomandarea către un prieten după ce el și-a deschis contul. Suma a fost în cele din urmă scăzută la 10$, 5$, iar odată cu creșterea notorietății acest mecanism a fost oprit.

Creșterea zilnică a fost de 7-10% și a ajuns rapid la 100 de milioane de utilizatori. Mișcarea a fost una extrem de riscantă, deoarece a generat costuri enorme cu venituri mici. Dar până la urmă a funcționat deoarece milioane de oameni au început să folosească platforma.

Captarea pieței în 3 faze

PayPal și-a dat seama că publicul său țintă se află pe eBay și, ca atare, a urmat aceste trei etape:

1. Extinderea bazei de utilizatori cu utilizatorii eBay din SUA
2. Trecerea la baza internațională de utilizatori eBay
3. Deschiderea pentru clienții din afara eBay

Ideea acestei strategii a fost să înceapă cu o piață mică și apoi să se extindă. Prima țintă au fost eBay Power Sellers – primii 20.000 de comercianți de pe platformă. PayPal a ajuns astfel la o cotă de piață de 33% după doar 3 luni!

Risc mare, recompensă pe măsură

Mișcarea de a recompensa userii a fost un mare risc, deoarece PayPal a plătit nu numai pentru o trimitere, ci pentru fiecare din partea unui singur utilizator. Acest lucru a dus la obținerea a sute de mii de clienți noi și având în vedere volumele mari de tranzacții de pe platformă, pentru a atinge profitabilitatea a fost suficient să includă o mică taxă de tranzacționare pentru utilizatori.

Psihologia din spate

1. Oamenii răspund la recompense

A fost cel mai puternic aspect psihologic al succesului PayPal. Oamenii sunt mult mai predispuși să facă o acțiune dacă li se promite o recompensă pentru asta.

2. Efectul de turmă

Odată ce PayPal a câștigat din ce în ce mai mulți utilizatori, alții s-au alăturat, deoarece platforma părea să fie soluția ideală pentru plăți online, în special pe eBay.

3. Fără cash

Comercianții au ajuns să prefere în cele din urmă PayPal, deoarece studiile arătau clar că oamenii sunt dispuși să cheltuie mai mulți bani atunci când nu ii văd în formă fizică.

4. Contextualizarea taxei

PayPal nu a introdus o taxă de tranzacție simplă. A fost o taxă de serviciu pentru asigurarea banilor. Cu o astfel de încadrare a taxei, comercianții au avut o abordare mai lejeră, pozitivă în ceea ce privește „împărțirea” protecției lor cu PayPal.

Un cuvânt de final… sau mai multe

PayPal a ajuns la putere în urmă cu peste 20 de ani, însă tacticile sale simple de creștere ar putea funcționa și astăzi – concentrându-te pe recomandări și oferind un „stimulent” convingător pentru asta. Această strategie este folosită și astăzi de către Revolut, tot în industria serviciilor financiare și de multe alte platforme care promit / au promis beneficii pentru a determina utilizatorii să le recomande mai departe.


Masterclass, maeștri și în SEO


Povesteam în ediția trecută despre cum Masterclass.com a devenit un fel de Biblioteca din Alexandria pentru cursuri. Revenim astăzi la platformă și vă arătăm pe scurt strategia de SEO pe care aceștia o folosesc.

Puține companii rămân trending așa cum o face Masterlcass în acest moment. În martie, site-ul masterclass.com a avut peste 6 milioane de vizite. Cu siguranță investesc mult în promovare, dar cea mai mare sursă de trafic este de departe traficul organic. Se estimează că ar fi de aproximativ 2 milioane de vizite pe lună (sursă: similar web).

Deci, cum duce traficul organic la astfel de numere? Ei bine, răspunsul stă în colecția lor de peste 200 de articole de calitate. Masterclass apare în prezent în primele rezultate în Google pentru următoarele căutări:

🥨 “what are pretzels”
✍️ “types of poems”
🥄 “how many teaspoons in a tablespoon”
♫ “song structure”
📕 “how to write a biography”

Combinate, numai aceste 5 cuvinte cheie reprezintă aproape 500.000 de căutări lunare pe Google. Să luăm o căutare, cum ar fi „câte lingurițe încap într-o lingură”, care are aproximativ 113.000 de căutări lunare. Masterclass a scris un articol detaliat care răspunde la această întrebare.

De-a lungul articolului, există CTA-uri (call-to-actions) pentru cursuri de gătit Masterclass cu bucătari de renume. Bineînțeles, rata de conversie nu va fi foarte mare pentru acest tip de trafic, dar cu toate astea, costul pentru crearea unui astfel de conținut nu este mare și acționează ca o bază de cunoștințe a brandului pentru un public foarte mare.

Se pare că platforma adaugă aproximativ 10 articole de acest gen pe site-ul lor în fiecare zi, și le poți găsi pe toate aici.

⚡️ Cum poți aplica toate astea?

În fiecare zi pe Google se întâmplă miliarde de căutări

Puterea stă în ceea ce noi numim „întrebări de rangul doi”. Acestea sunt întrebări legate de publicul tău, dar nu direct legate de produsul tău. Spre exemplu, dacă vinzi online covoare lavabile pentru animale, vei ținti spre următoarele întrebări:

Întrebare de rang 1: „Cele mai bune covoare pentru animale de companie”

Dar vei dori să acorzi o mai mare atenție întrebărilor de rangul 2.

Întrebare de rang 2: „Cel mai bun detergent de covoare pentru animale”

Aici vizezi un public care este la un pas să își dorească produsul. Persoana care caută să cumpere un detergent pentru covoare s-ar putea să nu știe despre covoarele lavabile. Și aici intervii tu. Masterclass construiește o întreagă bibliotecă de conținut în jurul acestor căutări.

Așa că dacă vrei să începi cu propria strategie de conținut, îți recomandăm să te gândești și la puterea acestor întrebări de rang 2. Cu siguranță funcționează pentru Masterclass.


📲 Business & Tehnologie

  • Un paramedic robot este folosit pentru prima dată în Marea Britanie pentru a efectua compresiuni toracice pacienților aflați în ambulanțe. Scopul este ca echipa de urgență să se elibereze și să se concentreze asupra altor tratamente vitale.
  • Ai tușit o dată, te-a auzit aplicația și îți spune pe loc dacă ai Covid. Oamenii de știință de la Universitatea Essex au creat un instrument care poate diagnostica cu exactitate Covid-19 doar prin sunetul tusei unei persoane. Mai exact, o aplicație care oferă o modalitate mult mai puțin invazivă, mai ieftină și mai rapidă de testare a virusului.
  • Google îți permite acum să protejezi prin parolă pagina care afișează toate căutările tale, inclusiv istoricul vizionărilor YouTube și întrebările de pe Google Assistant.
  • Livrările cu drone sunt mai aproape de realitate decât de SF. Flytrex își extinde programul de livrare a dronelor în Fayetteville, Carolina de Nord. Serviciul va livra comenzi de la Walmart și magazinele locale. Ele vor fi plasate printr-o aplicație Flytrex, care va oferi actualizări privind starea livrării.

 

  • Cum cumpărăm acum – 5 trenduri din retail:
    🌐 online-ul devine modul principal de plasare a comenzilor;
    🤖 inteligența artificială (AI) va oferi o experiență mai umană în cazul cumpărăturilor online;
    📦 crearea unor outlet-uri mai mici, mai accesibile, care să ofere oportunități de angajare și să găzduiască evenimente sociale, în detrimentul construirii unui întreg magazin cu stocuri mari;
    🏙️ în orașele mai mici cifrele vânzărilor cresc mai rapid;
    🔒 rămâne amenințarea închiderilor permanente ale magazinelor.
    Mai multe detalii despre fiecare trend în parte găsești aici.
  • locație secretă unde se mina bitcoin a fost descoperită în Marea Britanie după ce poliția a crezut că descinde la o fermă suspectată de canabis. Cum s-a întâmplat și care e legătura dintre cele două? Locația care mina bitcoin fura electricitate în valoare de mii de lire sterline din rețeaua de alimentare cu energie electrică.
  • CEO-ul Intel Corp. a confirmat că lipsa globală de semiconductori (cipuri) ar putea dura câțiva ani până să se rezolve. Din cauza acestei lipse în contextul Covidului, au existat probleme cu aprovizionarea pentru diverse industrii, inclusiv telefoane mobile și produse electronice de larg consum. Companiile au trebuit să oprească producția în primele zile ale pandemiei, nemaiputând ține pasul cu creșterea cererii de produse.
  • Peisajul media era mai simplu în trecut. Studiourile cinematografice vindeau conținutul către companiile de distribuție, care la rândul lor le vindeau mai departe către cinematografe sau televiziuni.Nu mai este cazul și în prezent. Vox a pregătit un infografic detaliat despre cum în prezent Big Media este dominată de un număr din ce în ce mai mic de jucători mari.
  • Povesteam în edițiile trecute despre cum platformele de social media au început să plătească sume mari creatorilor de conținut pentru a-i atrage pe platforme. Spotify face același lucru acum, încercând să atragă cât mai mulți creator de conținut audio. Este această mișcare a platformelor în avantajul creatorilor care erau obișnuiți să încaseze foarte puțin pentru munca lor?
  • În continuarea deep dive-ului de săptămâna trecută despre cum influencerii aduc rezultate atunci când campaniile sunt realizate cum trebuie, săptămâna aceasta am descoperit un infografic despre puterea de convingere pe care o au influencerii în diferite țări.Statista a publicat o detaliere geografică a locurilor unde influencerii au ”influența” cea mai mare asupra deciziilor de cumpărare ale consumatorilor.

✨ Campanii cool: Hero Thumbs

Reclama finlandeză spune că degetele tale mari scrollează 9 kilometri pe an și le-ar fi de folos o pauză. O campanie publicitară TV, digitală și socială din aplicația finlandeză de economisire a energiei, Väppi, reimaginează degetele mari ca ființe conștiente care doresc să-și ducă propria viață semnificativă (într-un spot degetele se află la psiholog, într-un altul urcă pe Himalaya etc.).

Mesajul campaniei este următorul: „Transformă-ți degetele mari într-un erou” folosind aplicația pentru a economisi bani și energie. „Campania Hero Thumbs pe care am creat-o evidențiază importanța reducerii deșeurilor de energie. Folosim degetele mari pentru a arăta cum și cel mai mic efort poate avea cel mai mare impact”, a spus directorul creativ al agenției Hasan & Partners.

 

Leave a Reply