
Lucratul de acasă poate fi dificil câteodată. Trebuie să facem față singurătății, distragerilor, izolării și stresului colectiv.
Comunicarea face-to-face și chiar și accesul la informația reală uneori lipsesc și ne îngreunează și mai mult munca. Și cu toate acestea, ar trebui să dăm randament la job și să fim cât mai productivi.
Știm, e greu. Dar toți trecem prin asta.
Cert e că în aceste vremuri dificile tu nu ești singur. Și împreună suntem mai conectați decât ai crede. Trecem prin aceleași obstacole și avem probleme similare, și de aici dorința oamenilor de a fi cât mai înțelegători și empatici unii cu alții.
De aceea, hai să fim optimiști pentru că soluții s-au găsit și în continuare se găsesc, așa încât noi să reușim să păstrăm un echilibru în viețile noastre. Același lucru este valabil și pentru munca remote.
Am pregătit o serie de tool-uri care să te ajute să te organizezi mai bine pe timpul pandemiei. Noi le-am folosit cu succes în ultimele zile și suntem siguri că te vor ajuta și pe tine să elimini din stresul acestei perioade și să lucrezi mai eficient.
Tool-urile includ platforme de video call-uri pentru combaterea singurătății și o mai puternică legătură între tine și colegii de serviciu, learning și cursuri online pentru o dezvoltare continuă, time tracking tools pentru autoevaluare sau coordonare și platforme de informare corectă pentru a fi în contact constant cu adevărul, departe de știri alarmiste sau false și multe altele.
1.Platforme de colaborare și project management
Trello e una dintre platformele pe care le folosim în organizarea fiecărui proiect la care lucrăm. Chiar și în versiunea free, ea îți permite să organizezi proiecte simple de la content writing sau social media management până la proiect complexe de web development.
Are integrări cu o multitudine de alte servicii și platforme, cum ar fi Google Drive, calendarele celor mai populare servicii de email sau servicii de time tracking pentru a urmări fiecare task în parte și timpul dedicat acestuia.
Google Drive & Google Suite. Incă de la început noi am ales să eliminăm complet tot ce înseamnă Microsoft Excel, Word sau Powerpoint. Din mai multe motive, printre care și faptul că au existat momente, când lucram la prezentări sau anumite articole, când aplicațiile se blocau și pierdeam tot conținutul.
Poți folosi Google Drive pentru stocarea tuturor fișierelor în cloud. În versiunea free ai 15 GB disponibili în cloud, iar pachetele plătite pleacă de la 14RON/lună pentru 200GB.
Sheets, Docs și Slides de la Google sunt înlocuitoarele acestor aplicații, le puteți folosi direct în browser, fără să fie nevoie de instalarea lor pe laptop sau PC și au câteva caracteristici foarte utile pentru colaborarea la distanță:
- Posibilitatea editării documentelor în același timp de către toți cei care au acces
- Distribuirea ușoară, prin intermediul unui singur link, cu diferite nivele de acces
- Editarea în mod offline, chiar dacă nu ești conectat la internet și update-ul automat imediat ce te-ai conectat
- Auto salvarea documentelor în timp real
- Existența dashboard-ului pentru a vedea informații despre ce au editat ceilalți utilizatori și posibilitatea revenirii la o versiune anterioară.
Slack s-a promovat în trecut ca fiind înlocuitorul emailului. Deși acest lucru nu este posibil chiar așa de ușor, au ajuns acum să fie serviciul cel mai folosit de colaborare pentru echipele remote.
Conversațiile echipei sunt sub formă de chat și se întâmplă pe canale dedicate iar accentul este pus pe organizarea întregii informații și ușurința comunicării între membrii oricărei echipe.
Există și integrări cu diferite platforme și servicii pentru a face mai ușoară trimiterea și accesarea fișierelor sau informațiilor direct în conversații.
Toggl este tool-ul pe care îl folosim în agenție pentru time tracking pe toate proiectele. O să te ajute să vezi ce volum de muncă este necesar pe fiecare proiect și task în parte iar dashboard-ul cuprinde suficient de multe informații pentru a lua deciziile corecte când vine vorba de fee-uri pe proiecte, task-uri sau volumul de muncă al fiecărui membru al echipei tale.
În varianta free nu ești limitat de numărul de utilizatori pe care îi adaugi în echipă și, dacă folosești recomandările noastre, vei descoperi că ai chiar și o integrare cu Trello pentru a întregistra timpul direct pe task-urile din aplicație.
2.Platforme pentru videocall-uri
Jitsi e alegerea noastră principală când trebuie să organizăm video call-uri cu echipa sau clienții.
Avantajul principal este ca este 100% free în comparație cu alte platforme, indiferent de timpul petrecut într-o conferință.
Numărul maxim de participanți pe Jitsi este de 75 și sunt șanse destul de mari să nu aveți nevoie de mai mult.
Există integrări disponibile cu Google Calendar, Trello sau Office 365.
Zoom este platforma care în această perioadă a înregistrat cea mai mare creștere dacă discutăm de numărul de utilizatori și usage.
Dacă ai nevoie de caracteristici extra, cum ar fi Virtual Backgrounds, Waiting Rooms sau Multi Screen Share, îți recomandăm Zoom.
3. Educatie
Este o perioadă în care cred că aproape fiecare dintre noi și-a propus să învețe lucruri noi sau să aprofundeze cunoștințele existente.
Iată câteva platforme care au cursuri foarte bune și cuprinzătoare din mai multe domenii:
Masterclass este platforma care include probabil cele mai multe cursuri predate de personalități marcante ale fiecărui domeniu.
Dacă vrei să înveți despre actorie de la Natalie Portman, despre gătit de la Gordon Ramsay, despre regie de la Martin Scorsese sau despre business și leadership de la Anna Wintour(Editor-in-chief Vogue) și Howard Schultz (CEO Starbucks), Masterclass e locul unde poți să o faci.
În această perioadă, au și o ofertă. Dacă găsești încă un prieten care să fie interesat de aceste cursuri, puteți să vă înscrieți amândoi cu 50% discount la abonamentul pentru 1 an.
Udemy este una dintre cele mai mari platforme la nivel mondial și include cursuri din aproape orice domeniu, de la Fitness și Muzică la Business, Marketing sau chiar și cursuri complete de matermatică pentru Bacalaureat.
Aici cursurile se plătesc individual, fără a exista un abonament. Avantajul major față de Masterclass este că vei plăti doar cursurile de care ești interesat.
TedEd: Organizatorii Ted Talks au început un parteneriat cu școli și universități la nivel mondial pentru a crea conținut adecvat diferitelor grupe de vârstă, de la cursuri pentru elevii din ciclul primar până la elevi de liceu sau studenți.
Cărți disponibile gratuit
În această perioadă atât Apple prin intermediul Apple Books cât și Google sau Kindle oferă o multitudine de titluri gratuite pe care le puteți accesa prin intermediul lor.
Pe lângă asta, cei de la The National Emergency Library oferă acces gratuit la peste 1,5 milioane de cărți până pe 30 iunie 2020.
4. Informații și știri corecte despre pandemia COVID-19
Nivelul știrilor și titlurilor scrise pentru click-uri a ajuns la un nivel îngrijorător în ultima perioadă.
Foarte multe publicații folosesc acest subiect pentru a perpetua știri false și titluri alarmante în goana după click-uri la 0.2$ bucata.
De aceea, acum, mai mult ca oricând, este necesar să ne luăm informațiile din surse sigure și să încurajăm și pe alții să o facă.
Iată sursele de unde noi ne luăm informațiile:
- Dashboard-ul realizat de Casa Jurnalistului – Monitorizare Coronavirus
- Portalul cu știri oficiale realizat de Code4Romania – stirioficiale.ro
- Coronavirus Dashboard la nivel internațional
- WorldOMeters
5. Remote desktop
Dacă funcția de screen share din aplicațiile de video call nu e suficientă și vrei să preiei controlul asupra desktop-ului persoanei cu care lucrezi îți recomandăm TeamViewer sau AnyDesk.
TeamViewer este una dintre cele mai vechi aplicații existente cu acest scop. Există șanse mari ca persoana cu care discuți să îl aibă deja instalat și să vă puteți conecta cu doar câteva click-uri.
Noi am descoperit AnyDesk recent și am fost impresionați de faptul că are incluse si caracteristici de file sharing, remote reboot sau chiar și înregistrarea video a sesiunilor de lucru.
6. Bonus: alte platforme și aplicații utile
- Evernote – Pentru notițe, cu aplicații disponibile pentru toate sistemele de operare mobile sau desktop.
- Planable – Colegii noștri de la Commons au o platformă foarte utilă pentru echipele de Social Media, o să vă ușureze foarte mult administrarea și aprobarea calendarelor editoriale pentru Facebook, Instagram, LinkedIn și Twitter.
- Houseparty – aplicație pentru videocalls cu prietenii, atât de necesare atunci când distanțarea socială ne face să ne simțim singuri
- Opera Națională București difuzează online spectacolele care nu se pot juca în această perioadă.
Stay safe!
Tu ce aplicații și platforme recomanzi pentru a trece mai ușor peste această perioadă?
Andrei David este fondatorul agenției digitale ADACITY și are peste 10 ani de experiență în marketing digital. El este specializat în crearea de strategii de marketing eficiente, generarea de lead-uri și performance marketing. Andrei este cunoscut pentru obținerea unor rezultate excelente pentru clienți din domenii ca Real Estate, Medical sau Media.