Skip to main content

Bine te-am regăsit!

Sperăm că ești la curent cu noile restricții pe baza cazurilor de COVID-19. Noi te sfătuim să ai grijă de tine și să te vaccinezi, dacă nu ai făcut-o deja.

Din punctul ăsta de vedere, am descoperit o platformă foarte drăguță și utilă, care îți calculează riscul de a te întâlni cu virusul, și vrem să o împărtășim cu tine. Intri pe microCOVID.org, și selectezi locația și diverse tipuri de scenarii pe care le trăiești (de la mâncatul la restaurant și mersul la magazin, până la un one night stand cu o persoană pe care abia ai cunoscut-o). Este foarte ușor de folosit. 😊

Mai multe știri din marketing și business la fel de interesante ca aceasta găsești mai jos, cum te-am obișnuit. 👇🏻

În ediția de azi:

  • Facebook face gafă după gafă: nu ia măsuri să protejeze adolescenții de pe Instagram, oferă privilegii politicienilor și vedetelor și nu prea se ocupă de problema știrilor false.
  • Domino’s își asumă responsabilitatea de a pava drumuri… pentru pizza.
  • În spațiul oriental, închiderea internetului se folosește din ce în ce mai des, iar asta afectează și cea mai mică urmă de democrație.
  • Primul echipaj de civili intră pe orbita Pământului.
  • Canva este unul dintre cele mai valoroase startup-uri din lume.
  • Tesla face fițe, dar magazinele independente te rezolvă mai ieftin.
  • Containerele, cel mai important mijloc de transport din lume, suferă o criză. Prețul per container a crescut de până la 6 ori.
  • Netflix ia ostatici cei mai mari fani La Casa de Papel.

 

Digital & Media

 

🔸 Facebook știe că Instagram este toxic pentru adolescenți. Documentele dezvăluite și analizate de WSJ arată că, în ciuda acestui lucru, Facebook a luat cam puține măsuri pentru a-l face mai puțin toxic și pentru a-și proteja cei mai vulnerabili utilizatori.

🔸 Facebook spune că regulile platformei sale se aplică tuturor. Oare? Documentele companiei dezvăluie că există o elită secretă care este scutită de aceste reguli. Un program cunoscut sub numele de XCheck oferă milioanelor de vedete, politicieni și alți utilizatori high-profile un tratament special, un privilegiu de care mulți abuzează.

🔸 LinkedIn adaugă funcția Competitor Analytics pentru pagini. Noua funcție îți permite să compari performanța paginii companiei tale cu concurența. Poți compara statistici precum:

  • Totalul de urmăritori
  • Noii urmăritori
  • Totalul de engagements
  • Totalul postărilor

🔸 Probabil cea mai mare investigație jurnalistică asupra Facebook, realizată de către Wall Street Journal, arată că platforma a încercat să devină un loc mai sănătos pentru petrecerea timpului liber. A reusit fix opusul, a devenit un loc unde oamenii sunt tot mai furioși. Memo-urile interne arată cum un update major din 2018 a recompensat postările furioase și cum CEO-ul Mark Zuckerberg s-a împotrivit soluțiilor propuse.

Facebook mai știa și că „fermele” de știri false au ajuns la 140 de milioane de americani pe lună înainte de alegerile din 2020, spune MIT Technology Review.

Facebook scandal

Sursă foto: The Wall Street Journal

🔸 Dacă citești acest deep dive despre modul în care YouTube recomandă videoclipuri, vei putea construi o puternică strategie de conținut pentru brandul tău pe platformă.

🔸 Facebook lansează Work Accounts, pentru ca oamenii să nu fie nevoiți să folosească conturi personale ca să acceseze funcțiile de afaceri.

🔸 Facebook a anunțat o serie de noi instrumente pentru a ajuta companiile să stabilească o legătură mai directă cu clienții potențiali, mai ales în ceea ce privește personalizarea mesajelor.

🔸 Instagram a lansat un test live al unei noi funcții numite Map Search în Australia și Noua Zeelandă, care permite userilor să descopere companii și locații de interes pe harta din aplicație și să găsească informații despre fiecare companie listată, precum și postări publice etichetate cu locația respectivă.

🔸 De când cu noua actualizare de urmărire a aplicațiilor de la Apple, care se desfășoară în continuare mai ales în sectorul publicității digitale, Facebook vrea să împiedice pierderea de date oriunde poate. Acest efort este pentru a se asigura că produsele sale publicitare continuă să genereze rezultate bune, în ciuda faptului că nu mai au insight-uri atât de complexe despre public.

🔸 TikTok testează o nouă opțiune prin care poți pune pinuri videoclipurilor pe care le selectezi, în așa fel încât să apară în partea de sus a profilului tău.


 

Domino’s pavează pentru pizza 🍕

campanie pizza

Domino’s Paving for Pizza – Domino’s a lansat o campanie în 2018 în care a acoperit gropile străzilor, la cererea clienților. De ce? Pentru a se asigura că pizza ajunge într-o stare perfectă.

Strategie și tool-uri

2018: planificarea campaniei
11 iunie 2018: lansarea unui comunicat de presă, care informează despre pavingforpizza.com și nominalizează orașele de acolo. Primele mențiuni pe Twitter ale hashtagului oficial.
12-13 iunie: povestea este aleasă de mass-media și începe să devină virală
16 iunie: 35.000 de mențiuni organice pe social media, iar proiectul a început să fie promovat și în reclame TV
august 2018: peste un miliard de impresii media, a doua fază a campaniei este lansată. Acesta își propune să paveze cel puțin un drum stricat în toate cele 50 de state până la sfârșitul anului 2018.
26 octombrie 2018: 54.000 de mențiuni pe social media

Ascultarea clienților

Campania s-a bazat pe o adevărată problemă a unora dintre clienți – le-a fost teamă că gropile străzilor ar putea face ca pizza lor să ajungă un haos total. Echipa de PR Domino’s s-a gândit să rezolve acest lucru prin simpla remediere a gropilor din SUA.

Pilot

Înainte de a lansa o campanie completă, PR-ul Domino’s a condus un pilot în Bartonville, Texas, Milford, Delaware, Atena, Georgia și Burbank, California.

Pavarea gropilor

Funcționează așa: oamenii votează asupra anumitor străzi care trebuie reparate. Apoi, cele mai votate sunt alese, iar oficialii orașului primesc un acord de pavaj finanțat de Domino’s. Împreună cu banii, sunt trimise unele bunuri ale brandului, precum stickere pentru echipamentul de pavaj, semne de pus pe marginea drumului și cardul cadou Domino’s pentru echipa de pavaj.

Stabilirea bugetului

Bugetul a fost inițial de 100.000 de dolari pentru a repara gropi în 20 de orașe, dar cu un răspuns excelent din partea media și a publicului, bugetul a fost extins rapid.

Acoperire media

Paving for Pizza a funcționat bine pentru PR-ul Domino’s. Campania a fost promovată, printre altele, de USA Today, „Today” de la NBC, Bloomberg și Washington Post. Acest lucru a adus o atenție imensă proiectului, care a obținut peste 137.000 de nominalizări pentru străzi care ar trebui pavate.

Twitter

Twitter a fost utilizat în mod activ în timpul campaniei. Ca de obicei, este un instrument excelent pentru a ajunge la persoanele cu un număr mare de urmăritori sau pentru a face ca mesajul tău să ajungă la un număr mare de useri – este mult mai ușor aici decât pe Facebook sau Instagram. Hashtag-ul oficial a fost #pavingforpizza și a fost folosit organic pentru a comenta campania.

Tool-uri și tacticii

  • PR
  • Clipuri video
  • Twitter

Psihologie

Efectul Noble Edge

Oamenii tind să respecte companiile mai responsabile din punct de vedere social. O parte din campanie a fost gestul de a garanta siguranța clienților Domino’s atunci când conduc spre casă din restaurantele lor.

Iluzia muncii

Oamenii apreciază mai mult lucrurile atunci când văd munca din spatele lor. Paving for Pizza este „doar” o campanie, dar poți vedea oameni care repară gropile cu finanțarea Domino’s, ceea ce pune proiectul într-o lumină foarte bună.

Storytelling

PR-ul știe că o poveste bună este cea care implică publicul. Asta face și ca mass-media să scrie despre brand. Scopul proiectului pilot a fost de a obține fotografii sugestive care să spună povestea Paving for Pizza.

Bias-ul recompensei

Oamenii sunt mai dispuși să ia măsuri atunci când li se promite o recompensă. Aici, recompensa poate fi lipsa frustrării atunci când conduci în jurul orașului tău natal, fără grija gropilor. Iar asta este suficient pentru a te face să mergi încă puuuțin pentru a-ți nominaliza orașul și chiar să împărtășești povestea cu prietenii tăi pentru a-i crește șansele.

Efectul bizarului

Oamenii își amintesc mai bine informațiile bizare. O companie de pizza care repară gropi atunci când oficialii orașului ar trebui să o facă sună destul de bizar. Dar superb.


 

Business & Tehnologie

 

🔸 Săptămâna trecută primul echipaj format complet din civili a intrat pe orbită, ridicându-se cu aproximativ 80 mile mai mult decât Stația Spațială Internațională, și plimbându-se timp de trei zile.

🔸 Modul în care Amazon folosește tehnologia pentru a stoarce performanța din angajații săi merită propriul nume: bezosism. Gigantul de ecommerce are sisteme de gestionare (inventate acum un secol), supraalimentate cu supraveghere, algoritmi și date.

🔸 Canva este acum unul dintre cele mai valoroase startup-uri din lume, după ce a strâns 200 de milioane de dolari în fonduri noi, la o evaluare de 40 de miliarde de dolari.

🔸 Tesla a cerut unui proprietar 22.500 de dolari pentru a înlocui bateria în afara garanției, dar un magazin independent a reparat-o pentru 5.000 de dolari.

🔸 Discord a strâns 500 de milioane de dolari la o evaluare de 15 miliarde de dolari, după ce a respins oferta de achiziție Microsoft de 12 miliarde de dolari.

🔸 Bătălia pentru confidențialitatea digitală remodelează internetul. În timp ce Apple și Google adoptă modificări ale confidențialității, business-urile se luptă cu consecințele, Madison Avenue (bulevardul publicitarilor din New York) răspunde la luptă, iar Facebook-ul se plânge.

🔸 Adoptarea Bitcoin de către El Salvador luna aceasta nu a decurs atât de bine pe cât se aștepta. Dar este important să ne și uităm dintr-o perspectivă non-occidentală.

Cercetările efectuate de cititorul EV, Ronit Ghose, cel mai important analist al serviciilor financiare ale Citi, sunt instructive: adopția de crypto este ridicată acolo unde drepturile de proprietate sunt scăzute. Scena crypto din Indonezia, de exemplu, a explodat – există mai mulți comercianți de crypto decât pe bursă, piețele de equity și de obligațiuni la un loc.

adoptia globala crypto

🔸 Shutdown-urile pe internet sunt într-o creștere draconică. La 10 ani de la Primăvara Arabă, oprirea internetului este din ce în ce mai folosită pentru a înăbuși democrația. Dar ceea ce urmează ar putea fi mai rău.

🔸 Tot la capitolul Privacy, într-un interviu exclusiv cu The Verge, vicepreședintele Facebook responsabil de reclame și marketing de produse și afaceri, Graham Mudd, a spus că în această perioadă se întâmplă o „mare pivotare” în ceea ce privește activitatea publicitară. Mai ales modul în care reclamele sunt direcționate către utilizatori.

Pentru prima dată, „sute” de ingineri Facebook lucrează la moduri de a genera reclame extrem de relevante utilizatorilor, fără să știe nimic specific despre acei utilizatori.

🔸 Proiectul microCOVID este un instrument care prezice cât de predispus ești să iei COVID în funcție de ceea ce faci, unde te afli, cu cine ești și de statusul tău de vaccinare.

🔸 Transportul containerelor a fost rareori așa dramatic ca în 2021. Costul mediu pe transportul unui container mare standard (o unitate echivalentă cu 12,2 metri cubi) a depășit 10.000 de dolari, de patru ori mai mare decât în urmă cu un an (vezi graficul).

Prețul pentru trimiterea unei astfel de cutii de la Shanghai la New York, care în 2019 ar fi fost de aproximativ 2.500 de dolari, este acum mai aproape de 15.000 de dolari. Iar un late booking de transportare pe cea mai aglomerată rută din China până pe coasta de vest a Americii, ar putea costa 20.000 de dolari.


 

Campanii Cool: Netflix răpește fanii La Casa de Papel pentru a preveni spoilerele

campanie marketing netflix

Sursa: Marketing Mind

Toată lumea urăște spoilerele – așa că La Casa de Papel a răpit cei mai mari fani ai show-ului și i-a închis într-un avion.

Pentru lansarea sezonului 5, Netflix a identificat 100 dintre cei mai mari fani și „turnători” de spoilere ai serialului și i-a răpit pentru ca ceilalți oameni să urmărească show-ul liniștiți.

Crezând că vor zbura spre Madrid pentru a face parte dintr-o ecranizare exclusivă, oaspeții nebănuitori s-au urcat în avion. Ei habar n-aveau că vor fi ținuți ostatici în singurul loc în care telefoanele lor trebuie să rămână închise tot timpul.

Invitații au fost închiși pe toată durata celor 5 episoade din noul sezon La Casa de Papel.